Skocz do zawartości

[e90] różnice między EU a USA


tomek.ka

Rekomendowane odpowiedzi

Jako nowy na forum witam wszystkich i chciałbym prosić Was o informacje czy ksenony w autach robionych na amerykanski rynek różnią się od tych dostępnych w Europie. Sprowadzam właśnie dla siebie E93 ze Stanów i chciałbym wiedzieć czy z amerykańskimi ksenonami przejdzie badanie techniczne. Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam,

 

jesli twoje e39 ma ksenony to bez problemu przejdzie badanie bo ksenony na usa sa asymetryczne, z reszta ksenony zawsze, nie tylko na usa sa asymetryczne . Gdyby mialo normalne swiatla to wtedy by nie przeszlo bo normalne sa symetryczne( nie jestem pewien czy mozna przestawic samemu przesłone ale chyba nie)

no ale nie masz jeszcze przeciwmgielnych - tez do zrobienia

 

przerabialem temat bmw z usa dwukrotnie wiec sluze pomoca na pw

 

pzodrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

bo ksenony na usa sa asymetryczne, z reszta ksenony zawsze, nie tylko na usa sa asymetryczne . Gdyby mialo normalne swiatla to wtedy by nie przeszlo bo normalne sa symetryczne( nie jestem pewien czy mozna przestawic samemu przesłone ale chyba nie)

pzodrawiam

pewny jestes tej asymetrycznosci??

ja mam ksenony z usa i wydaje mi sie ze swieca symetrycznie :arrow: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam ksenon USA i swieci po normalnemu europejskiemu , jestem pewny bo znam kilka aut pochodzenia USA i wszsytkie swieca po normalnemu,

podjedz pod jakas sciane isie przyjzyj, zrob fote i wrzuc tutaj to ocenimy

a jesli sie zdazy, ze rzeczywiscie sa symetrycznie ustawione to na bank mozesz przestawic sobie sam przeslone, to takie pokretlo wielkosci monety,

krec prawo/lewo i sie uda

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja kupowałem lampy xenon z USa i świeciły symetrycznie, trzeba było wyjąć żarówki z lampy i tam z tyłu jest taki dzyndzel i trzeba go przesunać na bok wtedy się zmieniają na asymetryczne a serwis za to bieże 800zl:D Ale to bylo w e46 nie wiem jak w innych, ale napewno w stanach seryjnie swieca symetrycznie inne tam sa niedozwolone podobnie jak u nas symetryczne

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem lampy xenon z USa i świeciły symetrycznie, trzeba było wyjąć żarówki z lampy i tam z tyłu jest taki dzyndzel i trzeba go przesunać na bok wtedy się zmieniają na asymetryczne a serwis za to bieże 800zl:D Ale to bylo w e46 nie wiem jak w innych, ale napewno w stanach seryjnie swieca symetrycznie inne tam sa niedozwolone podobnie jak u nas symetryczne

dokladnie to samo mialem na mysli..chyba ze w e9x jest inaczej :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Kilkukrotnie w przeszłości analizowałem różnicę cen samochodów w USA i Europie.

Doszedłem do kilku wniosków i co do jednego prosiłbym użytkowników wersji z za oceanu o potwierdzanie.

 

Co kształtuje cenę według mnie.

 

1. Wartość dolara w USA nie przekłada się na jego wartość rynkową, w uproszczeniu w stanach 1$ jest wart więcej niż w innych krajach, spadek jego światowej wartości oczywiście przekłada się na ceny produktów importowanych, ale jego wewnętrzna wartość spada zgodnie z inflacją.

 

2. Wielkość rynku, USA to jak wiemy duży kraj, mieszka tam +/- 315mln ludzi, koncerny samochodowe mają duże mniejsze struktury, ta sama reklama trafia na cały rynek, strategia marketingowa jest jedna, w jednym języku. Da porównania UE około 505mln mieszkańców, 27 krajów, sam Bóg wie ile języków (mam wrażenie, że 25 ?), czyli +/- 25 dodatkowych centrali krajowych, często inna polityka fiskalno-skarbowa, reklamy i marketing przygotowywany dla każdego kraju częściowo indywidualnie.

 

I to właśnie moim zdaniem tworzy największą różnice w cenie.

 

3. różnice w podatkach bezpośrednich i pośrednich.

 

4. I tu najważniejsze w moim postrzeganiu świata, jakość wykonania i rodzaj użytych materiałów. Miałem kilka razy okazję jeździć różnymi modelami BMW z USA, i w moim odczuciu jakość niektórych plastików, szpary pomiędzy nimi, jakość tapicerek jest mówiąc delikatnie inna. O ile wiem sztuczna skóra (syntetyczna, eko czy jak to się zwie) była również oferowana wyłącznie na tamten rynek.

 

I dziś przeglądając sieć widzę, BMW F30 Touring z salonu w Chicago

 

http://www.bmwblog.com/2013/02/08/2013-chicago-auto-show-bmw-3-series-sports-wagon-with-m-sport-package/drv_7211/

 

Bęc na galerie, i zdziwienie.

Uświadomcie mnie, patrząc na jakość materiału w bagażniku, jest to taki sam cud techniki jaki miałem w E87, w E91 mam milusi dywanik, wydawało mi się, że wszystkie E91 mają właśnie tak lepiej wykonany bagażnik.

Proszę potwierdźcie moją spiskową teorię czy tak właśnie jest, że samochody również BMW z za oceanu są gorzej wykonane gdyż ich rynek nie oczekuje takiego poziomu jak na starym kontynencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wartość dolara w USA nie przekłada się na jego wartość rynkową, w uproszczeniu w stanach 1$ jest wart więcej niż w innych krajach, spadek jego światowej wartości oczywiście przekłada się na ceny produktów importowanych, ale jego wewnętrzna wartość spada zgodnie z inflacją.

 

Kolego to oczywiści jest jeden z czynników, które w zasadniczy sposób wpływają na kształtowanie się omawianych cen. W tym miejscu daruje ci wykład człowieka, który zjadł zęby na forexie :8) bo widzę, że co najmniej podstawową wiedzę w tym zakresie posiadasz, a to w zupełności wystarczy.

 

 

http://www.bmwblog.com/2013/02/08/2013-chicago-auto-show-bmw-3-series-sports-wagon-with-m-sport-package/drv_7211/

 

Bęc na galerie, i zdziwienie.

Uświadomcie mnie, patrząc na jakość materiału w bagażniku, jest to taki sam cud techniki jaki miałem w E87, w E91 mam milusi dywanik, wydawało mi się, że wszystkie E91 mają właśnie tak lepiej wykonany bagażnik.

Proszę potwierdźcie moją spiskową teorię czy tak właśnie jest, że samochody również BMW z za oceanu są gorzej wykonane gdyż ich rynek nie oczekuje takiego poziomu jak na starym kontynencie.

 

Tu za to jestem trochę zdziwiony, bo wydawało mi się, że jakościowo lepsze towary produkowane są na - szeroko rozumiany - rynek zachodni, więc także do USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta bmw w USA są dużo tańsze niż w europie ( wyprodukowane w europie). Jakość wykonania jest taka sama , myślenie że do USA Niemcy wysyłają gorsze auta jest skrajnym ..... . Oglądałem bmw w salonie w USA , mercedesy też i powiem tylko , że nie niedomyślenia żeby bmw i mercedes był oferowany np. na felgach stalowych w wersji podstawowej tak jak u nas .

Cena niższa niż w Polsce , benzyna też , i o czym tu mówić. Dodam tylko jak ja byłem mercedes C klasa dodawał szklany dach za friko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście nie wydaje się, zęby BMW stosowało gorsze materiały niż w europie.. Aby być konkurencyjnym muszą stosować najlepsze komponenty dla swoich produktów. Zobaczmy na ten przykład produkcję X5 i X3 (x5 na 100% produkowane w USA a i x3 na 99%) - podzespoły takie jak fotele, kanapy, produkowane są przez jedną firmę (nie pamiętam nazwy) nie było tam wzmianki o tym aby auta do europy miały wnętrze pokrytę inną skórą niż europejskie - tutaj może dochodzić jedynie wybór własny - klienta. Jak sam wspomiałeś eko skóry - amerykanie mają ostatnimi czasy hopla na wszystko co ma w nazwie "eco" ( nie patrzmy stereotypowo na paliwożerne silniki) Więc może i paleta oferowanych materiałów jest inna niż w euro.
Szerokości przyczepności i wszystkiego dobrego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś ma wersję US i może to potwierdzić ?

 

Nie rozumiem podejścia większy rynek USA dlatego samochody nie mogą być gorsze, albo mają alufelgi w standardzie a w PL nie. Alufelga czy szklany dach to wyposażenie a nie jego jakość, w Stanach światła wyładowcze to temat który powoli i bez przekonania wchodzi na rynek a wydaje mi się, że jest to lepsza opcja niż np. alufelgi które są potrzebne dla wyglądu, a jak dla wyglądu to najlepiej 24" i spli... coś tam :) Jak ktoś miał kontakt z "amerykańską" motoryzacją to chyba łatwo zauważyć, że jakość nie jest u nich priorytetem, co innego wygląd (np. Pontiac Aztec), felga, cyfrowe radio i 15 uchwytów na 7 litrowe kubki. O poziomie ich motoryzacji mogą również świadczyć opony całoroczne zrobione z nie ścieralnej substancji gumo pochodnej stosowane wszem i wobec i wciąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja sie orjetowalem jakosc jest taka sama ale co niektore czesci sa inne i czasem bywa ze w innych miejscach usytulowane dla tego jak idziesz do serwisu i chcesz kupic jakas czesc to zawsze trzeba powiedziec czy auto europa czy usa
BALCAMP.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam USA i nie widzę, żeby jakość np plastików była słabsza. Wydaje mi się, że jakość samochodów na rynek USA jest gorsza ale tylko jeśli są produkowane w ich fabrykach albo w Meksyku czy Ameryce Południowej.

Bo np oni mają inne normy wytrzymałości pojazdu (w sensie trwałości w ilości lat). Np w ich fabrykach można spotkać się z mniejszą ilością zgrzewów karoserii itp itd. Ale nie sądzę, żeby to dotyczyło BMW, które produkuje auta na rynek USA w Monachium. To by nie było ekonomicznie uzasadnione, żeby przerabiać linię technologiczną po to, żeby produkować takie sam samochód inaczej na rynek USA.

Chociaż faktem jest, że niektóre części się różnią ale to raczej akcesoria. Np filtr powietrza i jego obudowa - zupełnie inne. Trójki na rynek USA mają jakieś dziwne pudełeczko pod bagażnikiem dla wyłapywania oparów pali czy jakoś tak. Oczywiście nie mają świateł przeciwmgłowych itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Na pewno inny jest filtr cząstek stałych, w US spec jest tzw mokry, czyli mamy dodatkowy zbiornik na mocznik który wtryskiwany jest do filtra ;) Swoją drogą wg mnie jest to lepsze rozwiązanie niż eu DPF ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczytalem w specyfikacji ze wersja usa jest ok 130 kg cięzsza i zastanawiam sie z czego moze wynikac taka roznica?.Moze z owego zbiorniczka na mocznik?Ale az 130 kg?Sprawdzalem tez inne silniki i w bezyniaki tez sa cięzsze o ok 130 kg.Czyzby one tez mialy te zbiorniki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice mogą wynikać z innych norm wg których podaje sie wagę.

W eu jest to masa auta z płynami 3/4 zbiornika paliwa i 75 kg ekstra na kierowcę i bagaż.

W USA być moze dodaje sie wiecej. Tez uważam filtr mokry za lepsze technicznie rozwiazanie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice mogą wynikać z innych norm wg których podaje sie wagę.

W eu jest to masa auta z płynami 3/4 zbiornika paliwa i 75 kg ekstra na kierowcę i bagaż.

W USA być moze dodaje sie wiecej.

 

Tam pewnie licza 200kg na kierowce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, kupiłem sobie w USA e90 328i po lifcie po lekkiej kolizji i mam kilka pytań odnośnie różnic w częściach:

- czy poduszki są takie same jak w EU czy nie ? ( słyszałem że mają inną oporność i chciał bym tą informację potwierdzić lub zanegować)

- pas/wzmocnienie jest taki sam jak przed i po lifcie, (belka mam nie ruszoną wiec zostaje ori) ?

- czy puszka filtra z 330i podejdzie do 328i ( u nas nie do dostania, a chciałbym wymienić bo jest lekko pęknięta, jeśli nie podejdzie to ściągnę z USA) ?

- czy kostki lamp zwykłych a xenonowych są inne ? (są zwykłe i zastanawiam się nad soczewkowymi i montaż w nich standardowych żarówek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.