Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przymierzam się do wymiany końcowego tłumika, ewentualnie wraz z sekcja centralną. Obecnie mam zamontowany jedynie tłumik końcowy M Performance z zaworem, ale nadal brakuje mi oczekiwanego dźwięku. Nieistotne są dla mnie deklarowane przez uznanych producentów przyrosty mocy silnika. Chcę jednocześnie utrzymać możliwość korzystania z zamontowanego fabrycznie klawisza zmieniającego tryb jazdy. Mimo czynionych wysiłków zarówno w rozmowach telefonicznych jak i mailowych nie mogę u sprzedawców uzyskać jednoznacznej i miarodajnej informacji na proste zdawałoby się pytanie. Czy mogę zamontować dedykowany do mojego pojazdu tłumik końcowy bez zaworu i jaki to będzie miał wpływ na możliwość sterowanie trybem jazdy. Drugie pytanie bez jasnej odpowiedzi związane jest sekcją centralną układu: czy z rezonatorem czy jedynie rura przelotowa. Może ktoś miał podobne rozterki i znalazł sensowne rozwiązanie.
Opublikowano

Ja w 650ix wymieniłem tylko rezonator na bardziej przelotowy od MG, a do M135i zamontowałem tylko downpipe. W obu przypadkach efekt fajny, choć lepszy z downpipe. Jak masz wydech końcowy M-Performance, ja bym go nie ruszał. Tak czy siak, jeśli uznasz po wymianie innego elementu że słabo, zawsze możesz coś jeszcze wymienić.

 

Co do samego działania trybu sportowego, u mnie widać klapki na samej końcówce wydechu, jak się schylisz może też to zauważysz, więc wymiana końcowego tłumika zabije ci regulację głośności.

Opublikowano
Może ktoś zechce i potrafi dodać coś więcej. Zdawałoby się, że temat intersujący, ale odzew nadzwyczaj umiarkowany.
Opublikowano

Chcesz znacząco poprawić dźwięk (dołożyć więcej basu i buczenia :twisted: ) to zainstaluj większy downpipe bez katalizatorów.

 

Drugą rzecz jaką możesz zrobić to zamontować elektryczną przepustnicę przed wydechem końcowym - do przepustnicy pilot - będziesz miał możliwość pominięcia wydechu końcowego i będzie duuużo głośniej.

 

Te dwie powyższe rzeczy sprawdziłem w N55 (35i) - efekt w N20 pewnie będzie dużo mniej spektakularny, ale można próbować.

 

Oczywiście są minusy takich modyfikacji: bez katalizatora będziesz miał fetorek z wydechu, bardzo głośny cold start no i trzeba wziąć pod uwagę, że możesz drgania w pewnym zakresie obrotów.

 

Temat nie jest do końca zbadany, bo to są nadal dość drogie auta a ich znaczna część jest jeszcze na przedłużonych gwarancjach. Sporo dowiesz się na f30.bimmerpost.com.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcesz znacząco poprawić dźwięk (dołożyć więcej basu i buczenia :twisted: ) to zainstaluj większy downpipe bez katalizatorów.

 

Drugą rzecz jaką możesz zrobić to zamontować elektryczną przepustnicę przed wydechem końcowym - do przepustnicy pilot - będziesz miał możliwość pominięcia wydechu końcowego i będzie duuużo głośniej.

 

Te dwie powyższe rzeczy sprawdziłem w N55 (35i) - efekt w N20 pewnie będzie dużo mniej spektakularny, ale można próbować.

 

Oczywiście są minusy takich modyfikacji: bez katalizatora będziesz miał fetorek z wydechu, bardzo głośny cold start no i trzeba wziąć pod uwagę, że możesz drgania w pewnym zakresie obrotów.

 

Temat nie jest do końca zbadany, bo to są nadal dość drogie auta a ich znaczna część jest jeszcze na przedłużonych gwarancjach. Sporo dowiesz się na f30.bimmerpost.com.

U twojego samochodu już nie ma katalizatora ?

Opublikowano
Nie ma, jest downpipe bez katów. Co jakiś czas wyskakuje CEL, ale kasuję to aplikacją Carly.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma, jest downpipe bez katów. Co jakiś czas wyskakuje CEL, ale kasuję to aplikacją Carly.

Cel - to check engine? A kto ci to robil? Dlaczego nie został wyłączony check? Samochód jak z tym będziesz sprzedawać?A przegląd jak z tym przechodzisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprzedaży daleka droga - nie musisz się o mnie martwić ;)

Tak mi to wszystko jedno. Ja na niej nie jeżdżę. Po prostu po raz kolejny przekonuję się, że wszystko odbywa się przez jedno głęboke miejsce.)))) Jeśli chcesz wyłączyć - przyjedź, zrobię to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.