Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, w telegraficznym skrócie. Od kilku tygodni auto coraz gorzej odpala, Z tygodnia na tydzień coraz gorzej, kilka dni temu przy -9 odpalił za drugim razem. Dziś jest -1 na podwórku a odpaliłem ledwo dopiero za 6 razem. Na ciepłym odpala od strzała Sterownik świec regenerowany przez Roger-Nysa na początku listopada. Do jakiś 3-4 tyg wstecz wszystko było ok. Błędów świec po regeneracji sterownika już nie ma w ogóle (a były błędy na 4 świecach). Kontrolka od świec się pojawia. Ciągle jest tylko jeden błąd od podgrzewacza paliwa (od zakupu auta, pół roku) Paliwo w zimie staram się mieć co najmniej pół baku, tankuje na markowych stacjach plus depresator więc wykluczam, akumulator sprawdzony i naładowany jest ok, rozrusznik nie wykazuje oporów. Mam wątpliwość o temperaturę powietrza z czujnika (pytanie do was jaki to czujnik, gdzie on jest), czy to normalne, że przy przekręceniu stacyjki temperatura powietrza czujnika wykazywała -50 stopni i czy to może mieć wpływ na odpalanie ??? Po odpaleniu ta wartość się zmienia, opisane poniżej. Jeśli foto są małe kliknijcie na nie myszką prawym i "pokaż obraz" lub coś takiego.

Może to mało istotne ale mimo, że auto ma pełną moc i nie dymi to pobiera ok. 400 ml na 1000 km i wygląda to na turbinę.

 

Jedyny błąd:

http://i1.imgbus.com/doimg/ec7odm8m6ocn263.JPG

 

Wartości z INPA po włączeniu zapłonu (auto dwa dni stało), temp cieczy -3, temperatura z czujnika (nie wiem jakiego -50), na podwórku ok-2

http://i3.imgbus.com/doimg/ec3oem9mco1n0c3.JPG

 

Wartość z INPA w trakcie kręcenia rozrusznikiem, temperatura z czujnika temperatury oscyluje ok -8 -12 stopni, auto nie odpala

http://i4.imgbus.com/doimg/ecbobmcm4o7n663.JPG

 

Wartości z czujników około 20-30 sekund po uruchomieniu silnika:

http://i4.imgbus.com/doimg/0cao0mem2o8n323.JPG

 

Dodaje także zrzuty wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa zaraz po uruchomieniu

http://i3.imgbus.com/doimg/9c8o3m1mao1nfd3.JPG

http://i2.imgbus.com/doimg/acdo0m8meocn513.JPG

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie

Opublikowano

Nikt nie podpowie co to za czujnik i czy może mieć taki wpływ ?

 

Dziś z rana temp. okolice 0 stopni, auto stało 13 godzin, odpaliło za pierwszym razem bez żadnych problemów, po kolejnych 8 godzinach znów nienaganny rozruch.

Opublikowano
Z tego co dowiedziałem się na forum to inpa w Twoim ( i moim) silniku może źle pokazywać temperature silnika. Może też tyczy się to innych temperatur, jeśli się nie mylę jest to temperatura powietrza dolotowego. Może spróbuj odpiąć przepływomierz i wtedy odpal samochód.
Opublikowano

Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

Opublikowano
Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

 

Mogę jakoś przepływke pod tym kątem sprawdzić fizycznie ?

A czujnik który siedzi w rurze między IC a EGR, czy jego wartości mogę jakość sprawdzić, czy on nie ma tu znaczenia ?

Niestety nie mam ISTY, ale jeśli chomik ma to u siebie i nie ma żadnych cudów przy instalacji to mogę mieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj film (np camstudio) podczas rozruchu z ostatnią zakładką, czyli po wejściu w silnik f5 i f6, to co podałeś niewiele wnosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Żeby być pewnym trzeba by było by podmienić z innego samochodu w którym nie ma problemów, ale są różne tematy na forum jak można ją sprawdzić. Jednym ze sposobów jest sprawdzenie czy ekonomizer na rozgrzanym silniku na 3 i 4 biegu po wciśnięciu pedału gazu do końca powinien pokazywać maksymalną wartość, nie wiem na ile ten sposób jest miarodajny. Najlepiej jak odłączysz rano przepływomierz i zobaczysz co się będzie działo.
Opublikowano
Tak, jest to temperatura powietrza zasysanego, a czujnik znajduje się w przepływce.

Jeżeli masz dostęp do ISTA, to tam sprawdź jaka jest temperatura.

Inpa czasem oszukuje i widze, że po odpaleniu pokazuje normalna temperaturę.

 

Mogę jakoś przepływke pod tym kątem sprawdzić fizycznie ?

A czujnik który siedzi w rurze między IC a EGR, czy jego wartości mogę jakość sprawdzić, czy on nie ma tu znaczenia ?

Niestety nie mam ISTY, ale jeśli chomik ma to u siebie i nie ma żadnych cudów przy instalacji to mogę mieć.

Mój błąd czujnika jest między IC a AGR

Cześć nr 10

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+M47N2/ECE/11_3658

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydawało mi się, że pisałem w takim temacie..po co założyłeś drugi? Jestem za sprawdzeniem świec, mimo braku błędu. Przepływomierz zawsze możesz odpiąć, ale wg mnie on nie ma wpływu na to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.