Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uczestników tego forum

Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem (po raz 1 ) BMW X3 silnik 2,0 i z 2007 r. o mocy 110 KW z instalacją gazową

Niestety notorycznie co jakieś 200-400 km włącza się check engine - diagnoza - niska sprawność katalizatora lub niewłaściwa praca sondy lambda (za katalizatorem)

Postanowiłem coś z tym zrobić i wymieniłem katalizator na nowy oraz wymieniłem sondę lambda

Niestety błąd nadal sie zapala, nie ukrywam ze już zaczyna mnie to bardzo irytować

Dowiedziałem się, ze - to jest normalne przy gazie - i jedyne rozwiązanie do "poprawa pracy sterownika" tzn brutalna modyfikacja oprogramowania i od check engine odłączenie wyników pracy drugiej sondy lambda w VTechu życzą sobie ok 550 zł.

Czy z kolegów doświadczenia to jedyna forma wyłączenia check engine z kokpitu? Czy macie inne doświadczenia

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz, pozdrawiam

Opublikowano

Gadają głupoty.

Twój problem to pewnie źle dobrane podzespoły gazowe do silnika.

A także potrzebna dobra regulacja gazu w samochodzie.

 

Z tego co piszesz to w pewnym przedziale obrotów albo obciżenia silnika jest za bogata albo za uboga mieszanka.

Opublikowano
Miałem takie sam wniosek i sprawdziłem - "Niestety" już u dwóch gazowników sprawdzane były ustawienia i każdy z nich był zaskoczony bardzo dobrze ustawionym parametrami
Opublikowano

na benzynie nie ma tego błędu

dzisiaj podjechałem żeby wykasować błąd i pokazało

NIESPRAWNOŚĆ KATALIZATORA RZAD 1

Opublikowano

Nie wiem jakie parametry powinny być ale skoro 2ch fachowców sprawdzając ustawienie stwierdzili ze jest wszystko OK to śmiem przypuszczać ze tak jest

Inaczej, może ktoś zna z terenu trójmiasta lub Olsztyna ogarniętego gościa od gazu w BMW?

Opublikowano

Znajomy miał problemy z Vectra C 3.2 v6 to samo co ty... 4 zakłady mówiły że jest wszystko ok kontrolka przy gazie to norma itd. Kwestia regulacji się okazało podczas jazdy.. Pod obciążeniem. Miałeś regulowaną instalacje podczas jazdy?

 

Drugi przypadek to Volvo s60 z silnikiem 2.4. Wystarczyła regulacja podczas jazdy. Dopiero w tych dwóch przypadkach któryś zakład z kolei stwierdził że nie wystarczy robić adaptacje na postoju.. A tak niestety większość robi kasuje pieniądze i zostawia klienta z problemem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
OK dziękuję za podpowiedz, postaram sie znaleźć odpowiedniego gazownika w tym tyg i sprawdzę pod obciążeniem, napisze po sprawdzeniu
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

i miales napisac po sprawdzeniu...

to znaczy ze co - nie sprawdziles?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, sorki długo to trwało ale niestety ciagle wyjazdy i praca

podjechałem do dobrego gazownika,

1. ustawienie gazu pod obciązeniem - nic nie dalo - fakt autko lepiej sie kreci

2. założony emulator - nic nie dalo

3. troszke powiekszony otwor w emulatorze - ponoc dawalo efety - ale u mnie nic nie dalo

Jak sie check wlaczal tak nadal sie wlacza, moze troszke pozniej bo po ok 400-600 km

Fachowiec wzial temat jako punkt honoru i postanowil pogadac z goscmi od BMW , kombinujemy dalej, niestety

Opublikowano

A takie pytanie - 400-600km jazdy z przerwami czy ciaglej trasy?

Sprawdzales wtryski? Wez moze je poprzekladaj i zobacz czy blad przeniesie sie na 2gi bank. Czasem jest tak ze wtrysk sie zawiesi lub bedzie mial problem z elektryka. Czasem cewka zaczyna wariowac - zobacz co INPA pokazuje na Rough Running.

Czy masz LPG wpiete w sondy lambda / szerokopasmowa? Ponoc to moze czasem walnac blad.

 

W jakich warunkach wywala ci lampke? Przy ruszaniu? Na trasie?

 

Co za emulator zalozony?

Opublikowano

Bład pojawia sie podczas ciagłej jazdy

400-600 km z przerwami oczywiscie

emulator prosty, miłem załozony kątowy i tez nic nie dało

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Myślę że najlepiej będzie podjechać do jednego z tych warsztatów w których montują zestawy optima, tam się znają na tym najlepiej i od razu poprawią co trzeba
Opublikowano

najlepiej zobaczyc korekty paliwowe i skontrtolowac swiece.

Cos mi sie wydaje ze kolega ma niesprawny 1 bank. Na paliwie wszystko paca OK ale na gazie nie bedzie. Moze byc uwalony wtrysk lub inny kwiatek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.