Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich miłośników jestem tu nowy i bezczelnie z miejsca zwracam sie z prośbą do posiadaczy 316i o pomoc. bardzo chce kupićtak jak widnieje w tytule postu BMW 316i E 36 z 1997 roku.

 

ale słysze różne opinie, generalnie moi znajomi ktorzy oczywiscie nie maja bmw tylko inne auta odradzają mi ten zakup ale po ostatnim testowaniu takiej 316 jestem cholernie cgory i juz niemoge sie doczekac sierpnia zeby ja kupic, ale rózne opinie rożne zdania i sam nie wiem co mam robić

czy to prawda ze zawieszenie bmw nie nadaje sie na nasze dziurawe i po roku eksploatacji czeka remont a remont zawieszenia jest bardzo kosztowny??

czy to prawda ze jest mało zamienników a cześci sa drogie??

co wogóle sadzicie o tym modelu BMW

bardzo prosze o rade i wasze opinie prosze niech beda pozytywne zebym jednak kupil to bmw atak szczerze niech beda prawdziwe jakie by niebyly z gory dzieki i pozdrawiam wszystkich BMkowiczów

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wg mnie z tym zawieszneim ktos przesadzil. Widocznie jest zazdrosny ze kupisz betke i specjalnie ci obrzydza. Czesci jest mnostwo do tych samochodow bo byly bardzo dlugo produkowane akurat te modele. Ale do silnika 1,6 nie byl bym przekonany ze wzgledu na swoaja nie duza moc w porowniau do wagi samochodu. Spalanie w mocniejszych silniakch wcale nie bedzie wyzsze. Generalnie BMW jest ok tylko nie jest ekonomiczne.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

czy to prawda ze zawieszenie bmw nie nadaje sie na nasze dziurawe i po roku eksploatacji czeka remont a remont zawieszenia jest bardzo kosztowny??

 

Nieprawda. Tzn. jest kosztowny w porownaniu z remontem zawieszenia Poloneza, ale duzo mniej kosztowny, niz np. remont zawieszenia Nissana Micry.

 

czy to prawda ze jest mało zamienników a cześci sa drogie??

 

Nieprawda. Oryginalne czesci nie sa wcale drozsze od samochodow

podobnej klasy i wielkosci, zamiennikow jest duzo i roznych firm.

 

co wogóle sadzicie o tym modelu BMW

bardzo prosze o rade i wasze opinie prosze niech beda pozytywne zebym jednak kupil to bmw atak szczerze niech beda prawdziwe jakie by niebyly z gory dzieki i pozdrawiam wszystkich BMkowiczów

 

 

Poszukaj na forum - byla juz cala masa tematow o kupnie E36.

Czy go kupic, czy nie - na to pytanie odpowiedz sobie sam. Po prostu przejedz sie jakims E36 i sam bedziesz wiedzial.

Zwroc tylko uwage na to, zeby wybrany przez Ciebie egzemplarz byl

w jak najlepszym stanie technicznym - przy obecnej ilosci uzywanych E36 spokojnie mozna kupic egzemplarz bezwypadkowy, regularnie serwisowany i z udokumentowana przeszloscia.

Spalanie E36 316i potrafi ksztaltowac sie na poziomie 8 litrow w trasie,

10 litrow po miescie.

Ja bym polecal Ci ktorys z mocniejszych silnikow, najlepiej szesciocylindrowy.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

a jak to jest z układem chłodzenia bo jeden gościu niby zorjw temacie tłumaczył mi na przykładzie poloneza ze jesli polaj dostanie w dupe na trasie i wstawisz go do garazu czujka wyłapie temperature i załącza wiatrak który chłodzi silnik a ze w bmw jest tak ze jezeli wyjmie sie kluczyk ze stacyjki to tam nie ma czujki która wyłapuje temperature i silnik stoii nagzany i jakis blok siada z gorąca to prawda czy jakis koles poprostu niewie co gada.

 

właśnie w zeszłym tygodniu tankowałem swoje kawasaki i stał koles 318 która tez tankował potrzedł z ciekawości popytac ile najszybciej jechalem jaka pojemnosć ile pali i takie tam na temat mojego motocykla a ja w rewanzu spytalem o jego bmw i powiedziałem ze planuje kupic 316 odradził mi z takie samamego powodu jak kolega wyze j ze 102 km to troche zamało i słabo sie zbiera mowi ze 318i ma troszke wiecej ale to jeszcze nie to najlepiej proponował mio 320i ze tam juz jest spora ilosc kucy i ze to auto bedzie sei zawijac na asfalcie . no ok ale ile wazy takie bmw bo przecie z taki polonez ma 1,5 tony wagi cos okolo 50km i sie zbiera a tu mowicie ze na bmw to mało dlaczego??

Opublikowano
(...) planuje kupic 316 odradził mi z takie samamego powodu jak kolega wyze j ze 102 km to troche zamało i słabo sie zbiera mowi ze 318i ma troszke wiecej ale to jeszcze nie to najlepiej proponował mio 320i ze tam juz jest spora ilosc kucy i ze to auto bedzie sei zawijac na asfalcie . no ok ale ile wazy takie bmw bo przecie z taki polonez ma 1,5 tony wagi cos okolo 50km i sie zbiera a tu mowicie ze na bmw to mało dlaczego??(...)

 

 

Sedan e36 320i waży prawie 1400 kg. Pold z 1,6 podobnie, ma około 78koni w/g fabryki, ale wybacz - to nie ma żadnego przełożenia na 102 konie od BMW. Wogóle nie ma przełożenia na nic, ponieważ moc to jeszcze nie wszystko co odpowiada za dynamikę, w szczególności zaś u polda, który ma debilne przełożenia skrzyni i wchodzi na obroty jak lokomotywa spalinowa. Jeśli satysfakcjonuje cię "zbieranie" się polda - to 316 cię zachwyci. Tam gdzie silnik polda wypadnie na asfalt od obrotów, 316 jest o 1500rpm od czerwonego pola itd itp..... można mnożyć różnice na korzyść najmniejszego benzyniaka od BMW.

2.0 to trochę inna liga - rzędowa szóstka, z vanosem ma 150 koni. Jest dynamiczna, trwała i paliwożerna. Z zawijaniem asfaltu nie przesadzałbym, ale wystarczy kopa na większość ostrych wyprzedzań.

Problemem używek BMW, niezależnie od silnika, jest nie dynamika tylko noga poprzedniego właściciela. Jeśli nie był katem (odcinka zapłonu raz dziennie, obowiązkowe palenie gumki przy każdej okazji itp..) będzie dobrze. W przeciwnym razie czekają kłopoty i tutaj właśnie powód niechęci do 1.6 - one w konfrontacji z taką eksploatacją są pierwsze do odstrzału, te większe motory poprostu więcej wytrzymają, ponieważ są mniej wysilone.

Mój wniosek - jeśli jest zdrowa to ją bierz. 1.6 - do cywilnej jazdy po Polsce spokojnie wystarczy.

I pozdrów miłośnika poldów, tego od bajek o wiatrakach ;)

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano

hmm... mam 316i compact i musze powiedziec ze :

zawieszenie (obnizalem ja) nic nie puka nic nie stuka

zamiennikow na rynku w pieron (i to nie jakies gowniane , ale tansze i naprawde dobre czesci)

spalanie : na trasie to tak 6,5l a tak w miescie jak ja pogonie to 9,5l

hmmm... moc : fakt faktem e30 316i lepiej chodzi ... no ja ta e36 jechalem 195km/h i to zdecydowanie max ani gorsza wiecej...

coz wiecej moge powiedziec....

a i do mojego przedmowcy wcale 2.0l tak duzo nie pali.

Ja na twojim miejscu nie kupil bym 316i

no nie wiem jak bys mial jakies konkretne pytania to wal na priva

:twisted:

Opublikowano
Ja posiadam E36 w 1.6(zagazowana)91rok i musze powiedziec ze do normalnej jazdy spokojnie wystarczy(choc troszke wiecej mocy by sie zdało), najlepiej wedlug mnie spisuje sie na autostradach, dosc szybko rozpedza sie do 160km/h i bez problemu mozna ta predkosc utrzymac(wiecej nie jezdze bo niema gdzie).Na trasie takze nie jest zle choc bez redukcji na czworke lub trojke sie nie obejdzie ale ogolnie po przesiadce z reno thalii 1.4 75km odczuwam przewage na korzysc BMW.Najgorzej wedlug mnie radzi sobie w miescie, auto jest poprostu słabe na niskich obrotach, ale wkoncu nie od dzis wiadomo ze BMW robi wysoko obrotowe silniki.
Opublikowano
Z tym Polonezem, to tak troche - jakby Ci tu powiedziec... nie porownuj g... do twarogu ;).

 

wyjąłeś mi to z ust

 

316-tka to dobre auto i jak na 1.6 zbiera się o wiele lepiej niż inne 1.6

 

ja ze swojej strony polecam ponieważ nie raz miałem okazje na podróże tym autem i wrażenia są pozytywne

 

pozdrawiam

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

wiecie sznowni koledzy na początku wielkie dzięki za zainteresowanie i wyrazenie swoich opinii widze ze to forum jest o k nie tak jak na innych gdzie człowiek pyta i wszyscy cie olewaja.

 

zdecydowałem sie na 316 bo linia stylistyczna e36 powala mnie na nogi w pozytywnym tego słowa znaczenieu a bezie to 316 bo nie potrzebuje auta do palenia gumy i innych głupot i grzania nia ile fabryka dała mam 1,5 roczną córke i chodzi mi o jej bezpieczenstwo wiec nie ma opcji bardzo szybkiej jazdy wiec w sumie uwarzam ze jak dlamnie to te 102 kuce to wystarczy

 

pozdro

Opublikowano
:shock: łancuszek? myslalem ze to tylko w mesiach a wszystkie modele maja od 95 roku czy tylko niektóre a i czemu widze sporo negatywnych zdan co do instalacji gazowych w bmw czy lpg nie słuzy tym silnikom
Opublikowano
Ja mam LPG 1 generacji w 316 i wiekszych problemow jak narazie niemialem.Mialem tylko raz przypadek ze zapchal mi sie korektor i samochod sie dlawil, pomoglo czyszczenie i regulacja.Ogolnie polecam akurat te silniki do gazu, w moim przypadku spadek mocy jest bardzo malo zauwazalny, dla przykladu powiem ze jezdzilem e34 520 na tym samym gazie niby 150 koni a niewydawal mi sie duzo mocniejszy od 316 a pali sporo wiecej.
Opublikowano

Pasek był w M40, a M43 ma już łańcuch. Takowe silniki były montowane w E36 od 93 roku, a nie od 95.

Jeżeli koniecznie chcesz BMW z małą pojemnością to lepiej poszukaj 318i bo jest szybsze i pali tyle samo, a jak dbasz o bezpieczeństwo córki to im większy silinik tym lepszy. Wyprzedzając takim 316i na trasie może Ci czasami zabraknąć mocy. Myślisz, że jak ktoś ma nawet 4 litry pojemności to wykorzystuje taką moc cały czas. Po to jest pedał gazu aby nim regulować prędkość :mrgreen: W rządzie jak dbają o bezpieczeństwo Prezydenta, Premiera itp. to montują jak najmniejszy silnik czy jak największy :?: Jak ktoś ma duży silnik to nie znaczy, że pali gumy, zresztą na tym forum, i słusznie, takie zachowanie jest piętnowane.

Opublikowano

no nie wiem jakos tak sie uparlem na tą 316 a jak to jest z bmw z tak zwana m -ką co ona ma innego niz zwykła beemka

 

tak słyszalem ze 318 i 316 maja porównywalne spalanie ale czy te 16 koni robi taką różnice bo przeciez 318 ma 118 km fabrycznie nie?? a 316 102

 

a co mi ktos powie o dislach bmw bardzo ekonomiczne silniki 2.0 5,7 litra w cyklu mieszanym to niezle

a jak jest z utrzymaniem takiego disla drozej , lepeij niz benzynka, ale jak widze bardzo mało jest disli dostepnych w kupnie

Opublikowano
a jak to jest z bmw z tak zwana m -ką co ona ma innego niz zwykła beemka

M, Fudi, to zupełnie inny "system walutowy" ;) . Najprostsza odpowiedź brzmi: wszystko. Zawieszenie, układ przeniesienia napędu, hamulce, fotele, a przede wszystkim silniki - najczęściej oscylujące z mocą litrową w okolicach 100 KM. M to są poprostu topowe, mocno usportowione i "uluksusowione" wersje serii.

Pozdr

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano
no nie wiem jakos tak sie uparlem na tą 316 a jak to jest z bmw z tak zwana m -ką co ona ma innego niz zwykła beemka

 

a co mi ktos powie o dislach bmw bardzo ekonomiczne silniki 2.0 5,7 litra w cyklu mieszanym to niezle

a jak jest z utrzymaniem takiego disla drozej , lepeij niz benzynka, ale jak widze bardzo mało jest disli dostepnych w kupnie

 

hmm.... co ma innego mk-a hehe przedewszystkim motor nad ktorym nie kazdy kierowca bedzie umial zapanowac :)

 

a co do tych diesli to 2.0 to juz w budzie e46 , w e36 bylo 2.5

kupujac diesla placisz drozej ...ale zwraca Ci sie podczas jazdy ... no i jak ubezpieczasz na autocasko to tesh masz dodatkowe zniszki dla diesla . hmmm....diesle bm-ki sa fajne (cicho chodza w porownaniu np: do merca)

osobiscie szukalem jakis rok temu 525tds no ale jednak trafil sie passat 1.9tdi i musze powiedziec ze ja osobiscie nie kupil bym wiecej diesla ...ale jezeli chcesz autko dla rodziny to jak najbardziej polecam ...

:twisted:

Opublikowano

A mi w 318 brakuje nie mocy, ale momentu obrotowego. Gdy wsiadam do 325 zastanwiam się co ludzie widzą w tej marce jeżdżąc np 316/318. To jest zwyczajne autko do codziennej jazdy, samochód jest bardzo popularny więc z częściami nie ma żadnego problemu.

 

PS- gdy ma się na pokładzie małe dzicko nie myśli się "czy zdąże wyprzedzić?" tylko " po co się spieszyć?"

Opublikowano
W rządzie jak dbają o bezpieczeństwo Prezydenta, Premiera itp. to montują jak najmniejszy silnik czy jak największy

 

Opancerzone auto może ważyć i z 3 tony, więc silnik musi być spory, ale bez przesady - takie auta i tak są sporo wolniejsze od przeciętnych osobówek. Wyobrażasz sobie co by było gdyby jakiś średnio rozgarnięty kierowca (jak to bywa w BORze :twisted: ) zaczął wywijać takim kolosem? :duh: Zatrzyma się na jakimś drzewie i pasażerom nic już nie pomoże :roll: .

Tyle, koniec OT :P .

Opublikowano
Poszukaj troche na forum o E36 316i. Warto kupic samochod z silnikiem napedzanym lancuszkiem rozrzadu, a nie paskiem (bodajze od 1995 roku).
Ja mam M-43 z 12/93 - to tak w kwestii formalnej.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Poszukaj troche na forum o E36 316i. Warto kupic samochod z silnikiem napedzanym lancuszkiem rozrzadu, a nie paskiem (bodajze od 1995 roku).
Ja mam M-43 z 12/93 - to tak w kwestii formalnej.

Bo M-43 są od '93

:twisted:

Opublikowano
Opancerzone auto może ważyć i z 3 tony, więc silnik musi być spory, ale bez przesady - takie auta i tak są sporo wolniejsze od przeciętnych osobówek.

Nie są wolniejsze od przeciętnych osobówek...Mają specjalnie wzmocnanie silniki aby można było sprawnie się poruszać. Każde rządowe BMW jest szybsze od Twojego E36 318i. A takie 318i nie jest jest przeciętną osobówką tylko nieco ponad przeciętną, więc Twój wniosek jest zupełnie nie trafiony.

 

Wyobrażasz sobie co by było gdyby jakiś średnio rozgarnięty kierowca (jak to bywa w BORze :twisted: ) zaczął wywijać takim kolosem? :duh: Zatrzyma się na jakimś drzewie i pasażerom nic już nie pomoże :roll: .

Tyle, koniec OT :P .

Wyobrażasz sobie jak ktoś zaczne wiwijać takim Cinquecento ? Zatrzyma się na drzewie i nie będzie można poznać co to był za samochód. Jak ktoś ma duży silnik to nie znaczy, że będzie bardziej narażony na wypadek niż małolitrażówka. Przecież szalejąc zwykłym Maluchem tak samo można wpaść na drzewo.

Fakt ostatnio w BORze nie popisał się kierowca, ale oni mają naprawdę duże umiejętności. Śmiem twierdzić, że nie dorastasz im do pięt ze swoimi umiejętnościami, więc nie masz prawa ich krytykować. Kilka wpadek o niczym nie świadczy. Niestety w Polsce już tak jest jak sąsiad ma lepszy samochód to trzeba mu porysować, jak ktoś ma lepszą pracę to trzeba mu dogryźć :duh: Jeżeli mamy krytykować to zacznijmy od siebie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.