Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zapaćkany smarem i olejem cały dół silnika, po stronie turbiny i po drugiej też (były nieszczelności w kolektorze). Chcę umyć i zobaczyć czy po naprawach gdzieś nie cieknie. Dwóch mechaników już nie chciało się "w to bawić". Polecacie jakieś miejsce w wawie gdzie to zrobią z głową? Sam się bym za to zabrał ale pewnie dopiero w wakacje a chciałbym już teraz wiedzieć czy coś jeszcze cieknie.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Pojedz na myjke wez karchera i delikatnie spryskaj dol silnika uwazajac na alternator kompresor klimy i przewody od rozrusznika , bedzie ok , jak nie chcesz myc sam to oddaj na myjnie , ale np w lodzi kaza podpisac oswiadczenie ze na wlasne ryzyko , i myja wtedy jak leci , maja gdzoes silnik. Ja tak mylem starego merca przed sprzedaza ;-)
Opublikowano

hehe. stare auta to można, sam z 8 lat temu golfa IV (hehe w TDI) myłem myjką ciśnieniową w domowych warunkach i żył...

ale tu w e61 jednak jest od groma elektroniki, elektryki, kabli itp. poza tym chyba trzeba by osłonę silnika zrzucać i od spodu myć.

Więc jakieś namiary gdzie w wawie wykonają taką usługę rozsądnie z dbałością o elektrykę?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Ja często myje silnik bo lubię jak jest ładnie pod maską. Spryskuje wszystko płynem i myjką z płaskim strumieniem. Ważne żeby nie lać długo wody. Później odpalam silnik i myje dalej samochód. Za czym ja umyje samochód to woda z silnika już odparuje.
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

chcesz dobrze umyć silnik i nic nie zniszczyć ?

Kup WD40 (jedno duże opakowanie wystarczy) oraz ze 4 zmywacze do hamulców i pędzelek oraz jedną rolkę ręcznika papierowego

 

Zdejmij osłony od spodu, podnieś auto (ważne aby w minusowych temperaturach silnik był trochę nagrzany bo inaczej niczym nie umyjesz)

spryskujesz WD40 elementy i przecierasz ręcznikami, po usunięciu największej warstwy brudu spryskujesz zmywaczami do hamulców podkładając papierowy ręcznik aby zmywacz który zlatuje z brudem wsiąkał w ręczniki

Potem znowu WD40 spryskujesz (w zakamarkach pędzelkiem możesz podłubać) zmywasz zmywaczem potem przecierasz, znowu WD40 przecierasz i zmywaczem w ten sposób wyczyścisz bardzo dobrze największy bród nie rysując nic jak i nie niszcząc

Opublikowano
no tak. wiem że samemu można ogarnąć, tylko trzeba mieć czas i miejsce, a tego do czasu aż się ociepli mi jednak braknie ... więc zostaje powierzyć robotę komuś kto ma podnośnik, ew.kanał i myjkę itp... a przede-wszystkim już to robił i wie co i jak. ktoś na forum audi zapodał link do ząbek http://www.ramigo.pl... wysłałem zapytanie.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Ja mam inną metodę. Kupuję dimmer środek do czyszczenia plandek. Rozrabiam spsiukuje czekam kilka minut i splukuje dokładnie dużą ilością wody oczywiście na zimnym silniku. Potem z wtyczek kompresorem usuwam wodę, jak i z alternatora żeby jakieś niepożądane zwarcie się nie zrobiło a potem odpalam żeby odparowało. Silnik aż błyszczy :-D trzeba dokładnie spłukać i nie trzymać za długo silnika w tym środku.
Opublikowano
Tez stosuje dimmer a potem karcher ;) Odpalenie i 10 minut az wyschnie ;) oczywiscie mycie na zimnym silniku ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Zapytaj w okolicznych komisach samochodowych lub handlarzy jaką miejscówkę polecają, u nich zawsze silniki błyszczą jak psom jaj* :lol:

 

Ja u siebie myję zawsze na myjni z kerscherem, pryskam preparatem do silników, alternator przykrywam torebką i płuczę delikatnie kerscherem. Potem około 20-30 min jeżdzę po okolicy aby wszystko wyschło od temp silnika.

Opublikowano

Juz dwie duże myjnie w wawie odmówiły mi jak tylko powiedziałem bmw 5.

"Panie... tych silników się nie myje... za dużo elektroniki." Tak w skrócie.

Tyle to ja wiem...hehe...

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Wychodzi na to ze musze poczekać do wiosny i samemu to zrobić. Kolejna myjnia odmówiła.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Wyselekcjonowałem z yt kilka filmików jak myją silniki bmw...

bmw5e61.blogspot.com

 

ciężko znaleźć, może komuś się przyda...

jak ktoś natrafi na ciekawy filmik proszę o linka...

 

Trochę się rozejrzałem i przebadałem temat. Generalnie bezpieczniej jest umyć parą lub suchym lodem niż wodą. W wawie nie ma myjni parowej/lodowej stacjonarnej która umyje na podnośniku od spodu (trzeba zdjąć osłone)... są myjnie które myją wodą pod ciśnieniem.

praktycznie wszystkie myjnie parowe to myjnie mobilne, i tylko dwie czy trzy mają w ofercie mycie silników (ale tylko od góry). ceny różne, najtaniej chyba było w okolicach 65zł + dojazd, do tego nie wiadomo gdzie się spotkać... (mieszkam w "bloku").

 

Przy okazji mycia silnika warto ogarnąć mycie podwozia po zimie.

Pozostaje poczekać do wiosny aż będzie ciepło i samemu ogarnąć temat.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Jeśli dobrze pamiętam to na Włochach na ul. Chrobrego jest myjnie ręczna gdzie myją parowo. Może dowiedz się tam czy są w stanie wykonać takie mycie silnika.
Opublikowano
wysłałem do nich zapytanie email i nie dostałem odpowiedzi. poczekam jeszcze chwile... piszą na forach że kiedyś była to jedna z lepszych myjni w mieście...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Nie jestem zwolennikiem mycia silnika i umytego tez nigdy nie kupie ale tym wd40 i zmywaczami to sprawdzony temat i nic nie zniszczysz .Tylko pamietaj aby po tym zabiegu odstal z 20minut bo alkohol a zwlaszcza jego opary musza odparowac bo moze sie zapalic podczas rozruchu auta .jednak moze takie mycie jezeli profesjonalnie jest zrobione to nie jest takie zle dzis 13.10.2017 byłem w aso i wydrukowali mi całą historię mojego samochodu auto ze Szwajcari 15 kartek a4 opisane z obu stron pomijam fakt że jeżdził tam nawet uzupełniać powietrze w oponach umył drań silnik 7razy :evil: sorki jeżeli kogoś zraziłem do mycia :cry2: Edytowane przez zbyszek olsztyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

JA tam w e61 pojechałem na myjnię ze swoją chemią do mycia.

Osłony pozdejmowałem .

 

Gość mi chemią potraktował silnik gdzie tylko się dało i oddzielnie osłony.

Poczekał kilka minut i myjka ciśnieniowa z 10 minut spłukiwał jak leci po wszystkim.

 

Nic się nie stało a silnik czysty.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jednorazowo niby nic sie niecstanie ale powoli woda w kostkach alternetorze itp zacznie dzialac a wowczas to mozna dostac po kieszeni to jest zaawansowana technika sami widzicie ile z tym autem problemu moze byc to nie vv golf 2 w dieslu niezniszczalne auto tylko zgnilo 680tys km
Opublikowano
Jednorazowo niby nic sie niecstanie ale powoli woda w kostkach alternetorze itp zacznie dzialac a wowczas to mozna dostac po kieszeni to jest zaawansowana technika sami widzicie ile z tym autem problemu moze byc to nie vv golf 2 w dieslu niezniszczalne auto tylko zgnilo 680tys km

 

Pierwsze słysze. Zobacz jak wtyczki wyglądają w golfie a jak w e60. Uwierz mi bałbym się umyć silnik w golfie 2 :D

W e60 wszystkie kostki są zabezpieczone przed wilgocią woda nie ma prawa się tam dostać, komputer też zabezpieczony. Często myłem silniki w BMce i nic mi złego się nie przytrafiło, ba... profesjonalne warsztaty myją silniki i polecają tą czynność. Trzeba to zrobić z głową, sprawdzić instalację czy jest fabryczna, uważać, żeby nie zalać filtra powietrza, myć z odpowiednią odległością, aby kabli nie pociąć, użyć troche chemi dobrze spłukać ewentulanie zabezpieczyć wszelkie uszczelki i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.