Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam po 6 latach od zakupu moje 2 auto w rodzinie i przejechaniu 70 tys km po raz 1 sprawilo mi duzego figla.

 

raz na 2 lata pada w nim cewka.teraz tez padla wiec wymienilem, wszystko wrocilo do normy na pare dni. Po tym czasie auto stracilo moc o jakies 60 procent ito byla jedyna usterka.

Za 3 dni po odpaleniu zaczelo samo gasnac, przy wcisakniu pedalu gazu na maksa na luzie dochodzilo do 6 tys i samo sie cofalo mimo wcisnietego pedalu.Stracilo takze moc juz totalnie bo nie rozpedza sie prawie w ogole. pod kompa jeszcze nie podlaczalem. czy ktos orientuje sie mniej wiecej co to moze byc ,silnik n42.

Opublikowano

Zacząć od podłączenia pod kompa i zrobić tz "life data" ,tj. zarejestrować parametry silnika pod obciążeniem i niech to kumaty zinterpretuje.

 

Z prostych rzeczy : Filtr paliwa i powietrzny kiedy wymieniałeś, wygląda jak by się dusił , czegoś nie dostaje np paliwa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
na kompie wyszedl czujnik walka rozrzadu wydechowy. teraz tylko pytanie gdzie sie znajude wydechowy bo sa dwa a na stronce reolem nie jest podane ktory jest wydechowy a ktory ssacy. wie ktos?
Opublikowano

Wydechowy jest po stronie wydechu. Czyli po lewej. Tylko oryginał.

Można też pokusić się o sprawdzenie czy napinacz łańcucha jest starego czy nowego typu.

Opublikowano
Starego typu był krótszy przez co mógł źle napinać łańcuch. Ja mam inną propozycję z tym czujnikiem, najpierw bym sprawdził czy to jego wina zamiast odrazu kupować nowy. Po lewej masz wydechowy. Po prawej od strony dolotu ssący. Czujniki masz takie same od ssacego i wydechowego. Zamień je miejscami. Jeśli błąd się przeniesie tzn ze wina w czujniku. Jeśli zostanie po podmianie czujnika tzn wina leży gdzieś indziej. To zdj z twojego silnika czy jakieś z neta?
Opublikowano
Wydechowy jest po stronie wydechu. Czyli po lewej. Tylko oryginał.

Można też pokusić się o sprawdzenie czy napinacz łańcucha jest starego czy nowego typu.

 

 

 

ROZUMIEM ZE TO TEN PO LEWEJ NA ZDJECIU?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/ae5174e98bd52680

 

jak sprawdzic czy jest starego czy noweog typu?

Tak ten po lewej. Jeżeli zdjęcie przedstawia twój silnik to zauważyłem urwany czerwony kabelek. Albo mi się wydaje.

Tu masz stary Napinacz

http://7.allegroimg.com/s400/017a6d/d70ca23c49eb814c3f832b3c42a7

A tu nowy

http://milionczesci.pl/napinacz-bmw-lanc-rozrzn42-/febi-bilstein-napinacz-bmw-lanc-rozrzn42--21275-febi-bilstein-id211201.php

Opublikowano
Alb3rt nie wydaje ci się. Też mi się rzucił w oczy ten kabelek dlatego pytałem czyj to silnik . +chyba zaolejona wtyczka ale to może być złudzenie Na małym ekranie. Może lepiej się dopatrzysz. Olej we wtyczce nic dobrego. Tylko pytanie czy to silnik kolegi lebron87. :D
Opublikowano
nie panowie to nie moj silnik. zdjecie z netu. ja mam jeszcze e60 w benzynie i tma jest idetynczny czujnik wiec go podmienie. Jezeli chodzi o olej to mi cieknie w tym e46 od kilku lat w tym miejscu co na zdjeciu i mialem go tam mnostwo( wszzystko czarne zapaprane) ale nigdy problemow z autem nie bylo. dopiero teraz to wyczyscilem. Dostanie sie tam oleju wedlug mnie jest praktycznie niemozliwe bo przeciez jest wpinane od dolu i jest bardzo glebokie.
Opublikowano
Jak masz problem w e46 to zamień po prostu ssący z wydechowym. I zobacz czy błąd się przeniósł. Czujnik ssacego i wydechowego jest taki sam. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vPD42137. Jaki masz olej? I duże masz wycieki ? Czy się ich po byłeś?

 

 

wzialem oryginalna uzywke ze szrotu i auto nie dziala,jutro oddam im ten czujnik bo nadal nie mam pewnosci czy byl sprawny,jutro najwyzej wloze ten sam czujnik dzialajacy z e60. nie mam jak podejrzeec czy po podmienieniu ssacego na wydechowy blad sie przeniesie bo nie mam kompa(blad na kompie odnosie czujnika wykryl mi kolega z inpa ,musialbym znow go sciagac a nie ma za bardzo czasu) . olej mam valvoline 5w30. nie pozbylem sie wyciekow tylko wyczyscilem ten caly syf. te wycieki to te charakterystyczne przy elekotrozaworach.

 

czy trzeba po zmianie czujnika napierw skasowac blad w kompie zeby auto wykrylo ze zostal wlozony sprawny czujnik?

Opublikowano
Jak masz problem w e46 to zamień po prostu ssący z wydechowym. I zobacz czy błąd się przeniósł. Czujnik ssacego i wydechowego jest taki sam. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vPD42137. Jaki masz olej? I duże masz wycieki ? Czy się ich po byłeś?

 

 

wzialem oryginalna uzywke ze szrotu i auto nie dziala,jutro oddam im ten czujnik bo nadal nie mam pewnosci czy byl sprawny chociaz sprzedawca 100 procent na kilka tys komentarzy wiec raczej male prawdopodbienstow ze mnie oszukal,jutro najwyzej wloze ten sam czujnik dzialajacy z e60. nie mam jak podejrzeec czy po podmienieniu ssacego na wydechowy blad sie przeniesie bo nie mam kompa(blad na kompie odnosie czujnika wykryl mi kolega z inpa ,musialbym znow go sciagac a nie ma za bardzo czasu) . olej mam valvoline 5w30. nie pozbylem sie wyciekow tylko wyczyscilem ten caly syf. te wycieki to te charakterystyczne przy elekotrozaworach.

 

czy trzeba po zmianie czujnika napierw skasowac blad w kompie zeby auto wykrylo ze zostal wlozony sprawny czujnik?

Opublikowano
Zainwestuj w kabelek. Koszt taki jak jednorazowa wizyta u diagnosty a zostaje na dłużej. Pozatym nie będziesz musiał się nikogo prosić. A co do wycieków to obowiązkowo zmień oringi przy elektrozaworach vanos jest sterowany ciśnieniem oleju. Jeśli jest nieszczelność to ciśnienie ucieka i vanos może mieć problem z wysterowaniem. Jeśli puszcza na wydechowym może być błąd zwiazany z wałkiem wydechowym. Ale to przydałby się screen. Czyli i tak wszystko sprowadza się do posiadania inpy. :P
Opublikowano
Dodam jeszcze że jak masz tyle wycieków to może dostawac się lewe powietrze do silnika. Uszczelnij wszystko najlepiej, koszta bez tragedii a spokój na długi czas, pozatym trzeba sprawdzić odmę czy nie jest zapchana bo to ona może powodować wypychanie oleju. I obejrzyj czujnik Vvt czy nie ma w nim oleju. Resztę rzeczy sprawdzisz przy Inpie. Hehe alb3rt co do wódki to potrzebny kompan :-P do lustra nie wypada :-P
Opublikowano

ogolnie to wykrecilem czujnik z e60 wlozylem do e60 czujnik z e46 oraz ten uzywany kuipony i auto chodzi. CO wiecej wlaczylem e60 bez czujnika i takze chodzilo WIEC tka naprawde jestem w czarnej dupie nie wiedzac nawet czy te czujniki sa walniete skoro e60 potrafi chodzic bez

 

okrecilem tez ssacy i podmienilem do wydechowego auto zaczelo odpalac ciezko ale jednak,oczywiscie nie chodzi tka jak powinno i istotny fakt to po odpaleniu slychac jak cos chrupie w silniku.... to zapewne jest przyczyna tylko czty ktos wie co to oznacza?

 

jeszcze dodam jak to bylo od poczatku. padla cewka ,wymienilem bylo wszytko ok przez jakis tydzien, podczas jazdy nagle auto traci moc nie przypsiesza tka jak dawniej ale na obroty sie wkreca,za dzien moze dwa juz auto kompeltnie stracilo moc z tego co czytalem jest to tzw przelaczenie w tryb awaryjny czyli maks 2 tys obrotow i mega powolne przyspieszanie do 40 na godz jednak d otego czasu problemu z odpalaniem nie bylo. dopiero po 3 dniach auto przestalo normlanie chodzic na luzie i bylo slychac jakies chrupanie. w koljnym dniu auto juz w ogole nie odpalalo ,czasami tylko udalo sie je odpalic przez bieg a samo z siebie na luzie zalapuje pokazuje jakies tma obroty 300-500 ale to za malo zeby odplalic.

 

czy te chrupanie moze miec tez zwiazek zpeknietymi szynami i slizgami rozrzadu? czy wystrczy odkrecic pokrywe silnika zeby zobaczyc czy sa cale?

 

czy zespol regulacyjny walka ssacego i wydechowego to inaczej VANOS?

Opublikowano
Tak vanos to zespół regulacyjny. Po zamianie czujników podpiales pod kompa żeby sprawdzić czy błędy się przeniosły? Może mieć związek z slizgami i czy wystarczy zdjąć pokrywę to zależy gdzie pękło. Najpewniej zawsze jest wyjąć rozrząd. Pozatym masz 2 napinacz i slizg przy pompie oleju. Przepływomierz jest ok jeśli nie ma mocy? Świece czyste? Elektrozawory chodzą? Zawór w podstawie filtra cały? Szczelny?
Opublikowano

ok dzieki.

ja teog nie wiem. na kompie wyszlo tylko ze to czujnik walka . innych bledow nie wykazalo. Oddam do specow od bmw bo to nie moj samochod w sumie. sam bym sie jeszcze podjal kilku napraw malych jak np wymiana napinacza czy zdjeecie samej pokrywy zeby zobaczyc czy nie pekly te plastikowe elementy ale ojciec mowi ze nie wiec nie. Oddam do nich i pewnie juz na sluch beda wiedziec co jest grane.

Opublikowano
Że szpecami to ostrożnie. Mało który mechanik ogarnia ten silnik. Chociaż szynę u mechanika można obejrzeć jakimś endoskopem. Bez wykrecania rozrządu i ściągania miski. Jak sprawdzasz inpa to masz napisane co i jak a na dole każdego błędu dokładniejszy opis.
Opublikowano
ale to faktycznie spece. specjalnie jade 50 km do innego miasta bo wiem ze tylko oni sie znaja. Ojciec to by oddal do pierwszego lepszego znajomego mechanika ktory o specjalnej blokadzie do tego silnika do ustawienia rozrzadu nawet nie slyszal.
Opublikowano
Nie mówię że wszyscy są źli :-P chodzi mi tylko o to żeby nie skończyło się jak u kolegi roofii1 gdzie jego samochodem zajęli się szpece z polecenia. Już jest miesiąc bez autka a wymiana uszczelniaczy i rozrządu wchodzi w etap ściągania skrzyni i sprzęgła :-P Ale jeśli masz pewność że są dobrzy to jak najbardziej, niech działają.
Opublikowano
Jak wałki pokrzywione? W jakim sensie? Sam rozrząd to pikuś, komplet bez zebatek około 300 zł z febiego. Co do wałków nie wiem dokładnie o co chodzi. Obowiązkowo miska w dół i oględziny smoka, jeśli jest uszkodzony mogło kawałki rozrządu zaciągnąć do pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.