Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. E60 530dA. Wymieniłem dwa termostaty główny i EGR lecz nie dogrzewa jak wcześniej. 90*~ na miejscu a gdy się ruszy spada tak do 65*. Wyczytałem że to wymiennik ciepła który jest przy podstawie filtra oleju. Zakupiłem, ale tak przyglądam się że nie wiem jaki może być powód by był zepsuty, nie posiada zaworów itp. tylko dwa przepusty do chłodzenia cieczy. Może to być to?... a jak już się zabiorę za tą stronę silnika gdzieś może warto zerknąć bo zauważyłem niedaleko gdzie idą przewody wodne jakieś elektroniczne urządzenie podpięte na bodajże dwa kabelki.

 

Zapowietrzony nie jest, termostat główny i egr nowy to CHYBA został mi ten wymiennik ciepła?

Pozdrawiam, SIEMA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy termostaty założyłeś? Zdażało się, że ori był wadliwy..sprawdziłbym główny na Twoim miejscu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Termostat główny i EGR firmy BEHR. Na razie termostaty te odpuszczam, wymienione. Ale chodzi mi o ten wymiennik ciepła... bo czytam że to może być wina ale JAK? Jak to tylko przepuszcza płyn :/ Bo jak się nie mylę to już więcej przyczyn nie znajdę... chyba?
Opublikowano
Termostat główny i EGR firmy BEHR. Na razie termostaty te odpuszczam, wymienione. Ale chodzi mi o ten wymiennik ciepła... bo czytam że to może być wina ale JAK? Jak to tylko przepuszcza płyn :/ Bo jak się nie mylę to już więcej przyczyn nie znajdę... chyba?

 

Mam to samo z tymi Behr , cztery dni ok było , a teraz sprawdziłem w ukrytym menu , miasto 92, ruszam w trasę, 90 przez 10km dalej 65 -70..... jak wjadę do miasta to maks 72... zęby złapało temperaturę (miasto) trzeba zgasić auto lub przegazowac z 5minut na wolnych obrotach i znowu mam 92..... :mad2: stawiam na te termostaty .... kur. w tym Przemyślu w sklepach nic niema , dla tego zamawiałem przez allegro.... możliwe ze podroby sprzedają :duh:

Opublikowano
Tak ale mi wolno ale dogrzewa do tych 90, wystarczy ruszyć i spada na trasie od razu 65-75*. Po mieście w miarę grzeje na trasie słabo. Im szybciej się jedzie tym wolniej się zagrzewa gdy się stanie to spokojnie ale temperatura po jakimś czasie podniesie się do tych 90paru. I tak było przed wymianą jak i teraz po wymianie.
Opublikowano
Tak ale mi wolno ale dogrzewa do tych 90, wystarczy ruszyć i spada na trasie od razu 65-75*. Po mieście w miarę grzeje na trasie słabo. Im szybciej się jedzie tym wolniej się zagrzewa gdy się stanie to spokojnie ale temperatura po jakimś czasie podniesie się do tych 90paru. I tak było przed wymianą jak i teraz po wymianie.

Praktycznie to samo mam..... tylko dla czego parę dni działało u mnie , a teraz nic z tego..... masz tez tak, jak jest 90 ruszasz i dopier.... gazu to momentalnie spada na 65 -70?

Opublikowano
Tak ja dodam gazu to się waha ale nie aż tak w granicach paru stopni gdy wyjadę na drogę to zaczyna spokojnie spadać stopniami że po przejechaniu 3km już mam te 70*
Opublikowano
Warto zakładać nowy wątek skoro na drugiej stronie macie o tym samym już 25 stron...?
Tomek
Opublikowano

Miałem dokładnie taki sam problem, auto niedogrzane 65-75 stopni a po jeździe autostradowej ponad 20km przy wypalaniu DPF to było dopiero 90. Wymienione były oba termostaty ale problem pozostawał, więc zacząłem szukać przyczyn i gdzieś na yt brytyjczyk pokazał magiczny wymiennik ciepła od skrzyni automatycznej. Wymieniłem i auto się nagrzewa do 90 podczas normalnej jazdy i temp w ogóle nie spada. W tym wymienniku są takie grzybki które pełnią rolę termostatu i potrafią się zablokować a powinny się otworzyć dopiero przy 92 stopniach więc jak są zablokowane to układ chłodzenia ma cały czas duży obieg i silnik się nie nagrzeje tak szybko. Nr części dla mojego silnika to był 17217803830 tylko trzeba kupić kompletny wymiennik razem z plastikiem od spodu w którym znajdują się te grzybki bo często są oferowane wymienniki z samym radiatorem. Ja osobiscie kupiłem rok temu kompletny wymiennik firmy Nissens (Behr był oferowany z samym tylko radiatorem) i nie mam już problemów z niedogrzaniem silnika.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Są sposoby na obejście tego. Do kupują termostaty i łączą rurka pionowa. Koszt niewielki w porownaniu do wymiennika. Poszukajcie było na forum. Nawet chyba na yt. Juz widziałem takie auto u handlarza.

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.