Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio przy dłuższym postoju np przez noc pojawia się problem ze biegi trzeba wrzucić przy użyciu trochę większej siły mechanik polecił wymianę oleju. Pytanie brzmi jaki olej najlepiej wlać ?
Opublikowano
Skoro autko ma tyle lat i pewnie nikt nie wymienial to wlej to co wlal producent

 

Przy tym wieku auta ( mam podobne ), to tak, jakby szukać w ksiązkach od historii :D W moich dokumentach nie ma podane ,jak olej "wyszedł" z fabryki, a także chętnie chciałbym znać odpowiedź na to pytanie.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Właśnie chodzi mi o nazwę oleju fabrycznego bo nigdzie nie mogę znaleźć...

Czy to ma jakies znaczenie? Wlej o identycznej specyfikacji co jest zalecany do tej skrzyni i juz, a nie szukasz dziury w calym. Olej do silnika tez lejesz z identyczna nazwa z jaka wyjechał z fabryki?

Opublikowano

Jak biegi ciezko wchodza to sie wymienia plyn hamulcowy kolego a nie olej w skrzyni :)

Clutch master cylinder/silownik hydrauliczny jest nim zasilany.

Zazwyczaj ludzie przy wymianie plynu zapominaja o tym silowniku i spuszczaja plyn tylko przy kolach.

Problem pojawia sie zawsze przy niskich temperaturach i znika gdy sa dodatnie.

 

https://zapodaj.net/74fae35c3d289.png.html

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak biegi ciezko wchodza to sie wymienia plyn hamulcowy kolego a nie olej w skrzyni

A jak zauwazysz ze robisz zbyt duzo kilometrow miesiecznie to zacznij scinac zakrety...

P.S

Koledzy jeden telefon do ASO i juz wiecie co zalac

Opublikowano

Koltin ty sie znasz na bmw jak ślepy na kolorach :D

Do skrzyni manualnej ZF sa przewidziane 3 rożne typy oleju i nawet serwis musi odczytać pożądany olej z nalepka która jest umieszczona na obudowie skrzyni.

To ze chodzą cieżko biegi przy ujemnych temperaturach nie jest związane z olejem w skrzyni.

MADE IN PRL
Opublikowano
To ze chodzą cieżko biegi przy ujemnych temperaturach nie jest związane z olejem w skrzyni.

 

Innymi słowy, odpowietrzać podczas wymiany płynu hamulcowego również sprzęgło i powinno pomóc?

Opublikowano
Tak w ukladzie sprzegla tez powinienes wymienic. Najlepiej to zrobic cisnieniowo przez urzadzenie, ktore ci wyciagnie stary a wleje nowy. Machajac pedalem nie uzyskacie idealnego odpowietrzenia.
Opublikowano
Tak w ukladzie sprzegla tez powinienes wymienic. Najlepiej to zrobic cisnieniowo przez urzadzenie, ktore ci wyciagnie stary a wleje nowy. Machajac pedalem nie uzyskacie idealnego odpowietrzenia.

 

Będę musiał poszukać kogoś, kto go w ten sposób wymieni i odpowietrzy również sprzęgło.

Nie przypuszczałem, że ma to wpływ na zmianę biegów. U mnie teraz w zimie jest katastrofa. Zaczynając od niewchodzącej jedynki, reszta również cięzko, zwłaszcza po postoju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Innymi słowy, odpowietrzać podczas wymiany płynu hamulcowego również sprzęgło i powinno pomóc?

Nic Ci to nie pomoze...

Gdyby sie tam pojawialo powietrze to sprzeglo zniknie a wysprzeglik jest do wymiany.

Nie przypuszczałem, że ma to wpływ na zmianę biegów.

Popros autora tej bzdurnej teorii o wyjasnienie tego ale zapewniam Cie ze nic madrego nie bedzie mial do powiedzenia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do skrzyni manualnej ZF sa przewidziane 3 rożne typy oleju i nawet serwis musi odczytać pożądany olej z nalepka która jest umieszczona na obudowie skrzyni.

To ze chodzą cieżko biegi przy ujemnych temperaturach nie jest związane z olejem w skrzyni.

Tylko Ty potrafisz cos takiego wymyslic...

Opublikowano

Pewnie dlatego koltin bo używam diagramow serwisowych zf a nie bmw.

Producent zaleca rożne oleje do skrzyn ze względu na inny typ synchronizatorow.

W jednym przypadku teoretycznie mógłbyś mieć racje koltin z tym olejem...

Dotyczy to tylko sytuacji w której jakiś paparuch wlal inny olej do skrzyni niz zalecany ale biorąc pod uwagę silnik i wiek auta to mało prawdopodobne.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie dlatego koltin bo używam diagramow serwisowych zf a nie bmw.

Producent zaleca rożne oleje do skrzyn ze względu na inny typ synchronizatorow.

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Rozmowa z toba to jak walka z wiatrakami

Jestes mistrzem sztucznego fermentu

Opublikowano
Pewnie dlatego koltin bo używam diagramow serwisowych zf a nie bmw.

Producent zaleca rożne oleje do skrzyn ze względu na inny typ synchronizatorow.

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Rozmowa z toba to jak walka z wiatrakami

Jestes mistrzem sztucznego fermentu

 

trafna uwaga, niestety ja też miałem okazje się o tym przekonać...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zamiast się sprzeczać to lepiej pisać z doświadczenia.

Zmieniłem oryginalny olej na taki znanego producenta (miał specyfikację BMW ale nie miał oznaczenia o których tu pisaliście - MTF-LT3) i było ok do czasu przyjścia zimy :/ Skrzynia wyła przez kilka kilometrów zanim się rozgrzała. 1 bieg często nie chciał wejść.

Porównałem specyfikację olejów i nawet pisałem z tym problemem do BMW.

Otóż oryginalny olej BMW ma lepkość przy +40 stopniach 30 jednostek, a ten który ja wlałem ok 55 :cry2: czyli przy minusowych temperaturach był za gęsty żeby dobrze smarować.

Kupiłem Ravenol z takim oznaczeniem jaki mam na skrzyni (w moim przypadku MTF LT3) i praktycznie następnego dnia rano było cicho i jedynka wchodziła normalnie. Czasem ale rzadko się zdarza że jest problem jak stoję pod górkę z wciśniętym mocno hamulcem. Ale po lekkim puszczeniu hamulca od razu wskakuje. Dziwne to ale tak jest :)

 

Więc uwaga z tym olejem bo mechanicy wszędzie leją to samo co ma wszystkie normy ale do naszych skrzyń się nie nadaje.

A płyn hamulcowy też ważne żeby był do ESP czyli DOT 4 SL6.

Opublikowano
Tak w ukladzie sprzegla tez powinienes wymienic. Najlepiej to zrobic cisnieniowo przez urzadzenie, ktore ci wyciagnie stary a wleje nowy. Machajac pedalem nie uzyskacie idealnego odpowietrzenia.

 

No popatrz, a mi się ta sztuka udała. Nie miałem nawet drugiej osoby do pomocy - na odpowietrznik nałożyłem prosty zawór jednokierunkowy wykonany z kawałka zaślepionej na jednym końcu i rozciętej z boku neoprenowej rurki.

 

Natomiast do skrzyni lałem Pentosin MTF2 75W80 - jedyny albo jeden z nielicznych zamienników oleju z ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast się sprzeczać to lepiej pisać z doświadczenia.

Zmieniłem oryginalny olej na taki znanego producenta (miał specyfikację BMW ale nie miał oznaczenia o których tu pisaliście - MTF-LT3) i było ok do czasu przyjścia zimy :/ Skrzynia wyła przez kilka kilometrów zanim się rozgrzała. 1 bieg często nie chciał wejśc

Twojego postu wlasnie brakowalo gdy sie dyskusja zaczela... :)

Skrzynia ma smarowanie splywajacym olejem po zebatkach a jesli jest zbyt gesty to trzeba poczekac az sie nagrzeje i zacznie wszystko smarowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.