Skocz do zawartości

BMW E46 316i Pytanie o obieg płynu chłodniczego


steadler

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chciałbym się zapytać o taką kwestię.

Temperatura wody chłodzącej na wskaźniku jest idealna, rośnie sobie wskazówka do góry po odpaleniu auta, jak stanie pionowo to tak już zostaje i ani w jedną ani w drugą. Ogrzewanie ładnie działa. Co mnie dziwi? Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że wcina mi trochę wody ze zbiorniczka (ale jeszcze tego nie potwierdziłem na 100%) i od czasu do czasu zaglądam pod korek. Dzisiaj na gorącym i zgaszonym silniku korek delikatnie odkręciłem, ale nie mogłem go podnieść do góry tak jakby w środku układu powstało podciśnienie. Gdy mi się już to udało na siłę, wylało się deczko wody tak więc pośpiesznie wkręciłem go znowu. Wiem, że jak woda się zagrzeje to zwiększa swoją objętość, ale to co mi się wydaje najdziwniejsze tak jakby w ogóle nie otwierał się termostat. Załączam poniżej obrazek. Rura oznaczona czerwoną strzałką jest gorąca, ale nie napęczniała jak kamień. Rura z żółtą strzałką, ta za termostatem jest zimna. Zrobiłem dzisiaj ok 20km po mieście, temperatura na wskaźniku idealna, na dworze ok -1st, a rura po lewej zimna jakby się termostat w ogóle nie otwierał.

Czy tak powinno być?

 

https://goo.gl/photos/QP5DJER717uTG9TK6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wskaźnik w pionie nie oznacza idealnej temperatury, bo pion jest w przedziale 70-115 stopni..włącz test 7.0 podczas jazdy i daj znać jaka jest temperatura.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci już Maniek napisał , wejdź w ukryte menu i tam masz podgląd temperatury bloku wyskalowany w C . Twój termostat powinien się otwierać w 105C , więc może nie ma potrzeby otwierania.

Odnośnie

Dzisiaj na gorącym i zgaszonym silniku korek delikatnie odkręciłem, ale nie mogłem go podnieść do góry tak jakby w środku układu powstało podciśnienie.

W układzie chłodzenia powstają nadciśnienia i podciśnienia to zależy w jakim stadium pracy jest silnik.

W korku jest zaworek podciśnieniowy jak jest mniej jak -0,5 bara to powinien wpuścić trochę powietrza do środka.

W twoim przypadku ciężko nam jest ocenić jakie tam jest podciśnienie ale by wyglądało że jest nieprawidłowe.

Wymienić korek na ori a nie na chiński zamiennik. Jednak trzeba się liczyć z tym że masz gdzieś nieszczelność i korek Ci tego nie załatwi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Panikę zasiałem chyba deko :)

Włączyłem test 7. I wyszło, że w czasie jazdy temp wzrosła do 110 a potem spadła do 104-105 i tak sobie oscylowała. Gdy włączyłem ogrzewanie temp spadła do 95 ale potem wzrosła do 104 i tak sobie stała. Zrobiłem parę km troszkę inaczej niż wcześniej, deko popiłowałem auto i wreszcie termostat puścił i oba węże są teraz gorące, czyli termostat działa.

Pytanie czy ta temp 104-105 jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że masz termostat z temperaturą otwarcia 105C, ale dla pewności wejdź na

http://www.realoem.com/bmw/pl/select

Wprowadź VIN i odszukaj jaki masz termostat , jak będziesz znał nr to google Ci powiedzą resztę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

chciałbym się podpiąć pod ten temat. Czy ktoś jest wstanie z zamieszczonego przez mnie filmiku stwierdzić czy termostat działa prawidłowo. Chodzi o to dokładnie ze gdy jest zamknięty przepuszcza wodę jak na filmiku, czy tak powinno byc? Wyjąłem termostat poniewaz temperatrura mi nie rosła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany, jak jest zamknięty to ma być zamknięty a nie że puszcza wodę ciurkiem. Temperatura ci nie rosła bo termostat przepuszcza. Z resztą ta sklejona łapka i tak długo nie wytrzyma w płynie przy ciągłych zmianach temperatury i obiegu wody więc raczej wymiana cię nie ominie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma pojecie jak mam znaleść korek spustowy płynu chłodniczego w bloku silnika od bmw e46?

 

http://www.8bc.com/files/bmw/draining%20and%20adding%20coolant%20(m47,%20m47tu).pdf

W powyższym linku jest pokazany ten korek, jaka to jest sruba?13? Szukałem juz dwa razy pytałęm po forach, widziałem zdjecia silnika M52 (mój M47). Czy ktos mógłby mi pomoc w jakis bardzo infantylny sposób? Zeby to znaalazł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.