Skocz do zawartości

E39 m62. Zbyt wysoka temperatura i szarpanie automatu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Na początku wspomnę ze przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu. Jestem posiadaczem e39 touringa z silnikiem V8 z vanosami i automatyczna skrzynia biegów. Chciałbym uzyskać od Was poradę ponieważ mam pewien problem ze swoim automatem. Tuż po odpaleniu silnika kiedy temperatura wszystkich płynów i oleju jest niska wszystko działa w porządku. Czuć delikatnie mocniejsze przerzucanie biegów ale myśle ze wszystko jest w normie. Problem pojawia sie gdy silnik mocniej sie dojrzeje a dokładniej skrzynia. Podłączyłem kompa z inpa i chwile pojezdzilem po mieście z rożna prędkością. Temperatura silnika utrzymuje sie w normie dla m62 czyli przy pałowaniu koło 95 a podczas spokojnej jazdy miedzy 102 a 108. Problemem jednak jest skrzynia. Podczas jazdy nagrzewa sie do 130 stopni i gdy osiągnie taka temperaturę to przy dochamowywaniu skrzynia wyraźnie szarpie przy zrzucaniu z 3 biegu na 2. Na innych biegach wszystko jest w porządku. Przez pewien okres myślałem ze rozwiązałem swój problem, otóż byłem na wymianie oleju w skrzyni wraz z filtrami, jednak mechanik stwierdził ze nie ma sensu wymieniać całego oleju tylko polowe (koło 5l).

I tu mam pytanie do Was.

1) Jaka jest normalna temperatura pracy automatu? Gdzieś na forum wyczailem ze powinno być koło 100st. Prawda?

2) W jaki sposób jest chłodzony olej w automacie?

3) Czy ta temperatura moze mieć wpływ na szarpanie przy dochamowywaniu czy szukać usterki w innym miejscu?

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Edytowane przez piotrekp
Opublikowano
Z automatów to jestem noga i niestety nie pomogę, ale jeśli chcesz, żeby Twój temat Się zachował i być może ktoś inny pomógł, to popraw tytuł wątku zgodnie z opisem w regulaminie. Inaczej zaraz Ci go usuną :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Mój kolega ma taki sam samochód i taki sam problem ze skrzynią, czyli z szarpaną redukcją z 3 na 2, na razie jeszcze nie doszedł na czym polega problem. Olej w ASB chłodzony jest przez chłodnicę wody, do niej dochodzą dwie rurki z olejem.
Opublikowano

A nie patrzył może temperatury ASB u siebie?

Na razie jak sie zrobi trochę cieplej to zlokalizuje te rurki i zobaczę jaka temperaturę ma olej wchodzący do choodnicy i wychodzący.

Opublikowano
Ja ostatnio wymienialem chlodnice w skrzyni automatycznej w swoim 540i ona znajduje sie za chlodnica wody obok z chlodnica od wspomagania po rozpieciu rurek doprowadzajacych olej do skrzyni wyleci ci olej nie ma jak sprawdzic temperatury oleju w skrzyni,jedynie po podlaczeniu kompa mozesz sprawdzic temperature oleju w skrzyni.Wiem ze jak sa mrozy delikatnie skrzynia przeciaga biegi tzn pierwsze moze 100 metrow jechania po rozgrzaniu powinna plynnie zmieniac biegi i zrzucac biegi jak dla mnie masz cos ze skrzynia.W jakim stanie byl olej w skrzyni po wymianie ?
Opublikowano

Niestety nie widziałem oleju który zlewał mechanik ale sam stwierdził ze była to raczej smoła. Na razie najbardziej martwi mnie ta temperatura oleju i to raczej w niej upatruje przyczyny szarpania. Pod wpływem temperatury olej traci swoje właściwości smarujące i skrzynia gorzej zrzuca biegi. Szarpanie pojawia sie tylko po całkowitym nagrzaniu skrzyni (okolice 130st C), wcześniej zrzuca wszystkie biegi super. Sprawdziłem to jeżdżąc z włączona inpa.

Nie wiem, moze sie mylę ale to na razie jedyny trop który staram sie rozwiązać bo nie chce na ślepo wyciągać skrzyni i jej regenerować. Masz możliwość sprawdzić jaka temperaturę trzyma ci skrzynia? Czemu w ogóle zmieniałeś chłodnice oleju?

Opublikowano

Rozszcelnila mi sie jedna z rurek doprowadzajacych olej do chlodnicy skrzyni automatycznej.Nie mam mozliwosci sprawdzenia temperatury oleju w skrzyni.Wiesz co sproboj sprawdzic jeszcze stan oleju moze masz go za malo.Znasz procedure sprawdzania oleju w skrzyni? Ja zrobilem to tak:musisz miec strzykawke i olej MOBIL ATF LT 71141 taki byl wlany,kanal i 2 osobe.

Odpalmy auto i mieszamy bieagmi prnd – tak pare razy

b. Zostawiamy włączony samochód na przełączeniu parking i idiemy pod auto

c. Dolewamy tak długo strzykawą płynu ATF aż zacznie lecieć przez przelew

d. Znowu idziemy do auta i mieszamy biegami

e. Na teście zegarów ustawiamy test z temp. Silnika i czekamy na 40-50stopni (alternatywnie podłączamy laptopa i wchodzimy w skrzynie i czekamy aż osiągnie 50stopni)

f. Kiedy już mamy tą zadaną temperaturę (samochód cały czas uruchomiony i w pozycji D) odkręcamy koreczek przelewowy i patrzymy , musi się przelewać jak nie to uzupełniamy aż zacznie lecieć płyn i zakręcamy.

Ja zrobilem ta procedura i po wymianie chlodnicy skrzyni automatycznej weszlo okolo 2.5 litra oleju do skrzyni.

Opublikowano
Dziękuje ci za wyczerpująca odpowiedz. Na pewno sprawdzę poziom oleju jak tylko zrobi sie trochę cieplej bo kanał mam taki wolnostojący na zewnątrz a na razie i tak mało sie poruszam samochodem. Znajomy ma e38 w tym samym silniku i z ta sama skrzynia wiec u niego zobaczę te temperaturę jeszcze. Swoją droga, nie chce nikomu robić konkurencji, ale widzę ze jesteś z Łodzi. Jak byś kiedyś chciał coś sie pod kompa podpiąć i zobaczyć błędy czy je wykasować to mam kompa z inpa to możesz mi napisac wiadomość prywatna to można sie jakoś spotkać. Udało mi sie kupić po kosztach to oprogramowanie, mam kable ale jeszcze dużo sie tym nie bawiłem wiec mówię o jakiś podstawowych rzeczach ;)
Opublikowano
"piotrekp" Udało mi sie kupić po kosztach to oprogramowanie, mam kable ale jeszcze dużo sie tym nie bawiłem wiec mówię o jakiś podstawowych rzeczach ;)

 

Tak tylko dla informacji to inpe ściąga sie z "chomika" a kabel nowy z allegro za 30-40zł i ot całe koszta :D

Opublikowano
Na xp instalujesz normalnie a na 7 potrzebujesz dodatkowego programu do stworzenia wirtualnego dodatkowego dysku czy coś takiego.Cały opis dokładnej instalacji jest na necie ze screenami.
Opublikowano
Na xp instalujesz normalnie a na 7 potrzebujesz dodatkowego programu do stworzenia wirtualnego dodatkowego dysku czy coś takiego.Cały opis dokładnej instalacji jest na necie ze screenami.

 

To tworzenie wirtualnej maszyny na Win7 to jedna wielka ściema, Ja mam zainstalowaną normalnie bez żadnych kombinacji właśnie na Win7.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dobra, z całym szacunkiem ale odbiegamy od tematu szarpania skrzyni. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie odnośnie mojego problemu to prosiłbym o podzielenie sie nimi tutaj ;)
Opublikowano

Temp automatu to chyba i tak powyżej 100st? Tylko nie mam pojęcia ilea być.

 

130 to chyba sporo i warto przyjrzeć się chłodnicy w jakim jest stanie. Może warto wymienić jak miałeś stary olej. Możliwe że są zapchane kanały i nie ma takiego przepływu i olej się grzeje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.