Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem e39 520i, problem polega na tym ze na odryglowanym aucie auto pobiera tyle prądu, że po 2-3 godzinach jest problem z odpaleniem. Kontrolki migają, oswietlenie wnetrza nie swieci słabo, pare miesiecy temu sprawdzalem prad po uspieniu i na uspieniu jest w normie. Problem jest wtedy kiedy chce posprzatac w aucie albo pogrzebać w środku to po dłuzszej chwili moge już nie odpalić, wie ktoś gdzie szukać problemu? Radio podstawowe z cd bez zmieniarki z 4 glosnikami. Próbowałem już wyłączac światło kiedy siedze w aucie ale to nie światło rozładowuje, gdzie dalej szukac problemu?

Opublikowano

Z tego co kojarzę to wentylator chodzi cały czas, mam na mysli wentylator od klimatronika.

A co do radia. Radio może byc uwalone czy co?

Opublikowano

Posprawdzałem pobory prądu.

a) przy wyłączonej stacyjce i otwartym samochodzie i włączonym oświetleniu kabiny - ok. 1,52A

b) przy wyłączonej stacyjce i otwartym samochodzie i włączonym oświetleniu kabiny - ok. 1,16A

 

Natomiast zauważyłem dziwną zależność między bezpiecznikami 4 i 11, po wypnięciu tylko jednego z nich pobór spada do 0.06A, dokładnie tak jak na uśpieniu samochodu.

Próbowałem wypiąć radio, odpiąć kostkę od jeża nic się nie zmienia.

 

Może jestem przewrażliwiony, ale czy pobór prądu ponad 1A jest normalny przy otwartym samochodzie?

Już kilka razy zdażyło mi się, że grzebałem coś przy aucie i padł aku na tyle, że na stacyjce robiła się choinka i rozrusznik tylko tykał.

Natomiast przy codziennym użytkowaniu auta odpalaniu w mrozy i zamykaniu samochodu odrazu po zgaszeniu silnika nigdy nie spotkał mnie zonk, prąd po uśpieniu jest ok.

Zwróciłem na to uwagę, ponieważ znajomi zostawiają swoje samochody otwarte na noc w garażu i rano nie mają żadnego problemu z odpaleniem, podejrzewam, że gdybym zostawił otwarty samochód na noc to rano byłby wyżyłowany.

Opublikowano
4 odpowiada chyba za spryskiwacze i oświetlenie schowka i bagażnika, może jednak któreś światło ci świeci? Np tak jak pisałem w schowku. 11 to servotronic czyli to wspomaganie elektromechaniczne. Ale zaczalbym od tych swiatelek jednak.
Opublikowano

Włącz kamerę w tel zamknij go w, schowku i będziesz wiedział czy się światło wyłącza.

 

Co do poboru to przy otwartym aucie jeśli w garażu dzień w dzień zostawiasz je otwarte i się nie usypia elektronika to aku bardzo dostaje po tyłku

Opublikowano

Światełko w schowku sprawdzałem i gaśnie.

Mam rozumieć, że ponad 1A poboru prądu to nie jest pobór w normie na rozbrojonym aucie?

Opublikowano
Otwarty czy zamknięty, po uśpieniu nie powinien być aż tak duży pobór. Łatwo policzyć jeśli masz aku załóżmy 72 Ah to przy poborze 1.5A aku z max do zera zejdzie w 48h. Do zera całkowitego że nawet nie wzdychnie nic. Do stanu jak rozrusznik nie będzie miał siły dużo szybciej. Pozatym tak jak kolega wyżej napisał aku dostaje mocno. Pisałeś też że jakiś wentylator cały czas chodzi. Chodziło Ci od nawiewu wnętrza? Pobór opada po wyjęciu 1 bezpiecznika czy obydwu?
Opublikowano
Otwarty czy zamknięty, po uśpieniu nie powinien być aż tak duży pobór. Łatwo policzyć jeśli masz aku załóżmy 72 Ah to przy poborze 1.5A aku z max do zera zejdzie w 48h. Do zera całkowitego że nawet nie wzdychnie nic. Do stanu jak rozrusznik nie będzie miał siły dużo szybciej. Pozatym tak jak kolega wyżej napisał aku dostaje mocno. Pisałeś też że jakiś wentylator cały czas chodzi. Chodziło Ci od nawiewu wnętrza? Pobór opada po wyjęciu 1 bezpiecznika czy obydwu?

 

Otwarty, po uśpieniu pobór prądu jest dobry 0,06A.

Wentylator w klimatroniku chodzi, po uśpieniu też zapewnie gaśnie. Pobór opada po wyjęciu obojętnie którego z w.w bezpieczników.

 

JESZCZE RAZ zaznaczę, problem nie dotyczy poboru po uśpieniu auta lecz kiedy auto jest otwarte.

Miałem już kilka takich sytuacji, że podczas głupiego dłubania czegoś we wnętrzu auta np. podłączania cb radia, prowadziłem kabel, drzwi były otwierane, zamykane, cała operacja trwała góra 2-3 godziny.

Chcę odpalić i zonk, czy tak powinno być?

 

Inny przykład, przyjechałem, zatrzymuje się gaszę silnik, podłączyłem auto pod INPE na dosłownie 5-10 minut i ZONK.

 

Wszystkie te sytuacje sprowadzają się do tego, że jak gdzieś się zatrzymuje boje się gasić samochód bo posiedzę 15 minut w aucie i nie ruszę.

Opublikowano
To może winnego trzeba szukać w kiepskim akumulatorze, nie trzyma prądu. /brak mu już swojej pojemności . Można by zrobić mu test obciążenia. Skoro tyle razy tak padł to może być już do kitu.
Opublikowano
To może winnego trzeba szukać w kiepskim akumulatorze, nie trzyma prądu.

zgadzam się z kolegą, miałem tak samo, INPA podłączona na parę minut i koniec prądu, po wymianie aku od wiosny jeszcze mi się nie zdarzyło żebym nie mógł odpalić auta

Opublikowano

W takim razie dzięki za pomoc :)

W wolnej chwili będe musiał podskoczyć sprawdzić akumulator i się okaże czy on jest winowajcą.

Opublikowano
Auto bez zamykania wogole się chyba nie usypia i ma większy pobór. Dopiero po 15 min od zamknięcia sprawdza się pobór

 

Tak, to jest oczywiste...

Po raz kolejny piszę, że martwiło mnie bardzo szybkie rozładowywanie akumulatora na postoju przy otwartym aucie, dziś byłem sprawdzić i okazało się, że akumulator pod obciążeniem traci napięcie poniżej 9V, czyli śmietnik.

 

Przymierzam się do zakupu nowego stąd moje pytanie, wystarczy 72Ah, 74Ah czy może 77Ah? Silnik 2.0 benzyna 150km.

Opublikowano
Hehe ja dopiero zajarzyłem po twoim przedostatnim wpisie że NIE chodzi o problem po uśpieniu jeśli chodzi o pojemność w takim przedziale to mniej ważne. Możesz wziąć 77 i zobacz żeby miał dobry prąd rozruchu. Przy wyborze aku ma znaczenie jakie odcinki jeździsz, czy zdąży się doładować. Ile odbiorników masz w samochodzie. Np kupisz 100ah i robisz 10km dziennie to go nie doladujesz. I w drugą stronę tak samo kupisz 50ah. A często siedzisz w samochodzie na postoju podlaczas np inpe, grzejesz siedzenia, chodzi nawiew, radio, świeci oświetlenie... to rozladujesz w momencie
Opublikowano

Oryginalnie przy tych silnikach były 70Ah, wodotrysków nie mam, elektryczne szyby, climatronic, zwykłe radio, manualne fotele i zdecydowałem się zakupić akumulator 72Ah 760A.

Dziennie jeżdze tylko po mieście, dojazd i powrót do domu + dwa razy w tygodniu trasa ~25km.

 

Poczytałem trochę i stwierdziłem, że skoro producent przewidział taką a nie inną pojemność to coś w tym musi być, do tego doliczyć moje "trasy" to nie zdążyłbym doładować większego a to oczywiście wpłynie na jego żywnotnośc - zasiarczenie.

Opublikowano

Tylko cholera... przed chwilą zauważyłem, że w e39 miejsce na aku jest 190x175mm a akumulator 72Ah który zamówiłem ma 175x175 .

Bawić się w odsyłanie aku i wziąć 74Ah, który ma wymiar 190x175?

Opublikowano
Albo go zamocuj porządnie.

 

Nie że przy tych silnikach tylko zależy od wyposażenia.. Ka mam 85 jednak i jest to jeszcze fabryczny aku

 

A gdzie to sprawdziłeś, że tak oryginalnie, chyba nie masz 19 letniego aku :D

Opublikowano
Panowie, 13,7V / 13,8V to prawidłowe ładowanie dla danych z OBC menu 9 ?

Jak ci obc prawidłowo pokazuje to jest ok. Nikt nie wie czy pokazuje za, du,zo/mało czy prawidłowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.