Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie

 

na forum tematów dużo dotyczących różnych silników i kilka wersji odpowietrzania, niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie dotyczące 528i N20. Po zakupie auta a ASO powiedziano mi, że trzeba wymienić termostat, bo jest błąd. Mam 2 takie same 528i i ogólnie nie zauważyłem różnic w nagrzewaniu się aut, czy rozbieżności w trzymaniu temperatury, ale wymieniłem termostat i płyn. Nie wiem czy cały układ mechanik dobrze odpowietrzył, bo (na pewno) na luzie, na włączonym silniku słyszę bulgot w kabinie- co jakieś 10 sekund. Dodatkowo dosyć często słyszę ze otwiera się roleta i włącza wiatrak- także na niedogrzanym jeszcze silniku. Drugiego auta nie użytkuję na co dzień, więc nie potwierdzę, ale bynajmniej tam nie zauważyłem tego problemu. W ISTA nie ma błedów, więc może zacznę od poprawnego odpowietrzenia układu. Ma ktoś z Was wiedzę jak to zrobić krok po kroku? W temacie viewtopic.php?f=73&t=304042 znalazłem info:

 

"Ustaw ogrzewanie na max ciepło, uruchom auto z odkreconym korkiem i uciskaj ręką węże układu chłodzenia.

Poszukaj korków odpowietrzajacych:

https://zapodaj.net/ed734f1364010.jpg.html

Aczkolwiek jeśli masz elektryczną pompę wody,a raczej taką posiadasz zgodnie z tą rozpiska:

 

E82, E88 1-series – 128i, 135i, 135is

E90, E91, E92, E93 3-series – 325i, 325xi, 328i, 330i, 330xi, 335i, 335xi

F30, F31 3-series – 328i, 335i, 335is

E60, E61 5-series – 525i & 525xi (06-on), 528i, 528xi, 530i & 530xi (06-on), 535i, 535xi

F07, F10, F11 5-series – 535i GT, 535ix GT, 528i, 528ix, 530i, 535i, 535ix

E83 X3 – 2.5i & 3.0i 07-10

F25 X3 – 28ix, 35ix

E70 X5 – 3.0si, 35ix

E71 X6 – 35xi

E86, E86 Z4 – 3.0i 05-08, 3.0si

E89 Z4 – 28i, 30i, 35i, 35is

 

Wtedy nie będzie korków odpotwierdzających i procedura jest inna.

Należy zakrecic zbiorniczek podłączyć prostownik pod zaciski pod maska,włączyć zapłon, ustawić oba regulatory temp. na max a wentylator dmuchawy manualnie na min i wcisnąć pedał gazu do oporu na ok 10 sekund. Powinna się rozpocząć procedura odpowietrzania trwającą ok 12min. Układ powinien być odpowietrzony. Koniec procedury."

 

Według schematu ja mam elektryczną pompę wody i nie powinienem mieć korków do odpowietrzania. Jednak jak widać na załączonym foto - u mnie są. Sposób z automatyczną procedurą odpowietrzania próbowałem, ale bez podłączania się do prostownika, niestety nic się nie działo... Jakieś sugestie?

https://zapodaj.net/27163670dbb51.jpg.html

Edytowane przez hamster325730
Opublikowano

...musisz mieć zamknięte drzwi żeby zadziałało :!:

No i skoro zakręcony zbiornik chcesz mieć to odkręć tą śrubę odpowietrzającą. Prostownik chyba nie jest konieczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wracam do tematu. Próbowałem uruchomić procedurę odpowietrzania jak wyżej z zamkniętymi drzwiami, otwartą maską no i raz z odkręconym korkiem i 2 zakręconymi odpowietrznikami, a potem z zakręconym korkiem i z odkręconymi (nie wykręconymi) odpowietrznikami i nic się nie dzieje. Zauważyłem natomiast, że jak wyżej pisałem, gdy auto stoi w miejscu słyszę bulgotanie z okolic konsoli środkowej co około 5 sekund. Słychać to tylko, gdy temperatura jest ustawiona na przynajmniej 22 stopnie. Poniżej tego nie słychać, a im więcej stopni tym bardziej słychać. Gdy wyłączę nawiewy - bulgotanie także znika. Zauważyłem to po tym jak pobawiłem się odpowietrznikami, z których wyleciało trochę płynu więc dolałem nowego- wtedy bulgot się właśnie nasilił na chwilę. Oznacza to, że układ jest nadal nie odpowietrzony, czy macie inne pomysły co to za dźwięk? I kto ma doświadczenie jak w 28i odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia?
Opublikowano

Masz dodatkowe chłodnice wody?

Odkręć korek od zbiorniczka, włącz silnik. Jak silnik będzie ciepły daj na max grzanie i min nadmuch i czekaj. Jak masz powietrze to raczej po pewnym czasie przy układzie zapowietrzonym wyrzuci je przez korek. Niestety jak jest go dużo lub bardzo dużo to może też wyrzucić trochę płynu. Ewentualnie odkręć odpowietrznik przy zbiorniczku i zrób to samo (bardziej bezpieczne).

 

Kolejna sprawa to podczas pracy silnika naciskaj na gumowy wąż i weryfikuj czy do zbiorniczka pompka tłoczy samą ciecz czy są tam pęcherzyki powietrza? Będzie to dobrze widać. Dogrzej wszystko dobrze, żeby wszystkie obiegi się otworzyły.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.