Skocz do zawartości

Niestabilny układ kierowniczy


MarioG3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jak jest w servotronic'u, ale z rozmowy z doradcą wynika, że problem jest im znany i auto zostanie naprawione ;) ... tak więc jestem happy.

 

A dodam, że jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem to HARMAN KARDON jest boski (w CC miałem DYNA i bylo super, ale HARMAN wymiata po dostosowaniu parametrow w systemie). Co ciekawe biorac pod uwage dzwiek silnika i pomruk wydechu coraz czesciej mimo [bAD] audio wylaczam je calkowicie, by delektowac sie dzwiekiem wydechu. Co do pytania , czy bralem wydech z performance, to zastrzel mnie ale chyba nie. Porobie ktoregos dnia fotki to sam ocenisz. Ale dzwięk i tak miodzio

 

Radzę wymienić na performance :) pięknie strzela :)

Dźwięk mam u siebie w wątku....

A mógłbyś podesłać na priva ustawienia do harmana?? Żeby sensownie parametry poustawiac? Będę wdzięczny.

Pozdrawiam

 

Kurcze, teraz już nie będę zmieniał wydeszku, oryginalny też ma fajne brzmienie, ale wierzę na słowo, że strzela bombowo ;). Co do ustawień HARMAN'a to kwestia przyzwyczajen każdego użytkownika, ale Ja podnioslem basy i treble na equalizerze i w nasłuchu zmieniałem wartości po prostu. Podeślę screena w wolnej chwili brachu, looz ;). Pozdro

 

 

Cześć.

Powiedz jaki serwis - może Szczecin?

Żeby więcej osób uwazalo.....

Oki dzięki na spokojnie jak będziesz miał wolną chwilę to podeślij.....

Ciekawe jaki dźwięk w seriii wydechu....

Skąd kolega jest?

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Powiedz jaki serwis - może Szczecin?

Żeby więcej osób uwazalo.....

Oki dzięki na spokojnie jak będziesz miał wolną chwilę to podeślij.....

Ciekawe jaki dźwięk w seriii wydechu....

Skąd kolega jest?

Pozdrawiam

 

Ejo, nie nie, Warszawa, mieszkam pod Wawą, a pracuję w Warszawie, tak więc serwis naturalnie mam tutaj. Mam kilka punktów do wyboru bo to ode mnie zależy z którego skorzystam. Tak więc next time, skorzystam z innego ;). Tak jak w przypadku Twojego nagrania z youtube'a jestem pewien, że na żywca dźwięk jest o wiele lepszy. Nagrałem sobie raz fimik na parkingu ... jadąc autem dzwięk był megaaaa, ale w samym nagraniu tego nie słychać absolutnie. Dodam jedynie, że teraz nareszcie mogę w pełni cieszyć się z autka ... jest megaaaaaaaa, najlepsze jakie dotychczas miałem :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sportowym układem kierowniczym jest coś nie halo w seri F3x, ja też nad nim myślałem ale ostatecznie go nie wziąłem (naczytałem się o problemach ludzi na bimmerpost). BMW wg mnie świadomie nie dodaje tej opcji w konfiguratorze online z jakiegoś powodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sportowym układem kierowniczym jest coś nie halo w seri F3x, ja też nad nim myślałem ale ostatecznie go nie wziąłem (naczytałem się o problemach ludzi na bimmerpost). BMW wg mnie świadomie nie dodaje tej opcji w konfiguratorze online z jakiegoś powodu.

Jest w konfiguratorze online, tylko ukryty w pakiecie Bussines, czy innym. Ale można go wziąć bez tego pakietu.

Ja mam cichą nadzieję, że u mnie nie będzie tego problemu. Ale kolego podeślij info gdzie w Wawie w końcu Ci to naprawili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym sportowym układem kierowniczym jest coś nie halo w seri F3x, ja też nad nim myślałem ale ostatecznie go nie wziąłem (naczytałem się o problemach ludzi na bimmerpost). BMW wg mnie świadomie nie dodaje tej opcji w konfiguratorze online z jakiegoś powodu.

 

Dlatego na początku must have było adaptacyjne zawieszenie, x drive, sportowe hamulce i sportowy układ kierowniczy.

A skończyło się po przeanalizowaniu kosztów oraz awarii innych użytkowników że nic nie wziąłem z tych rzeczy i niczego wsumie jako użytkownik teraz nie żałuję....

Rwd w deszczu daje rade przy normaonej jeździe, x by mnie kusil do szybszej....

Hamulca na codzien wystarczają choć szału nie robią,zawias stały m bajka ( jeżeli będę miał kolejne bmw to tylko z takim, chyba że druga dzidzia to za 5 lat piątka lub x3) układ kierowniczy daje dobre wyczucie drogi....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sportowym układem kierowniczym jest coś nie halo w seri F3x, ja też nad nim myślałem ale ostatecznie go nie wziąłem (naczytałem się o problemach ludzi na bimmerpost). BMW wg mnie świadomie nie dodaje tej opcji w konfiguratorze online z jakiegoś powodu.

 

Dlatego na początku must have było adaptacyjne zawieszenie, x drive, sportowe hamulce i sportowy układ kierowniczy.

A skończyło się po przeanalizowaniu kosztów oraz awarii innych użytkowników że nic nie wziąłem z tych rzeczy i niczego wsumie jako użytkownik teraz nie żałuję....

Rwd w deszczu daje rade przy normaonej jeździe, x by mnie kusil do szybszej....

Hamulca na codzien wystarczają choć szału nie robią,zawias stały m bajka ( jeżeli będę miał kolejne bmw to tylko z takim, chyba że druga dzidzia to za 5 lat piątka lub x3) układ kierowniczy daje dobre wyczucie drogi....

Pozdrawiam

Ja wprawdzie mam adaptacyjny zawias i hamulce M, ale do zwykłego układu kierowniczego nie mam żadnych uwag – po równiej drodze mogę puścić kierownicę przy 200 km/h i idzie prosto jak strzała :mrgreen: nie odczuwam też żadnego dyskomfortu latając po zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ponad 100 km/h tez moge puscic kierownice i auto jedzie prosto. Problem wystepuje przy niskich predkosciach, gdzie uklad kierowniczy staje sie gumowaty.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zmartwiliście, gdyż chciałem to domówić.

 

Jaka dokładnie jest różnica między Servo, a VSS?

 

No ale tak szczerze, nie znam dokładnie budowy, ale wg. mnie nie ma większej różnicy między Servotronic a VSS. W obu przypadkach sterowanie jest elektryczne, tylko w aktywnym sila i szybkosc skrętu jest wyższa. Jest to sterowane elektroniką, a na czymś przecież trzeba zarabiać. Tak więc w obu przypadkach mamy doczynienia z elektrycznym układem wspomagania, tylko inne są sterowniki i więcej zależności związanych z prędkościa, czy też trybem jazdy.

 

Może wypowie się jakiś spec w temacie. Jeździłem testowymi autami z serii 3 i 4 zarównowno w benzynie jak i w dieslu z oboma systemami. W zadnym nie bylo problemów to raz a po drugie aktywny cholernie przypadl mi do gustu i powiem, ze po wczorajszym ustawianiu zbieznosci jest cudownieeeeee :) .

 

Aaaaa i pytał ktoś czy brałem wydruk z geometrii. Nie, nie bralem, ale widze od razu ze kierownica jak jade jest prosto a nie lekko skrecona w lewą jak poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem artykuł więc wklejam treść:

 

"W aktywnym układzie kierowniczym jako rozwiązanie bazowe wykorzystano znany już z wielu komfortowych zastosowań system ZF Servo tronik.

Zasadnicze funkcje

Aktywny układ kierowniczy składa się: z hydraulicznej przekładni zębatkowej, mechanizmu planetarnego, silnika elektrycznego, kilku czujników oraz urządzenia sterującego. Dodatkowy stopień swobody umożliwia ciągłe, zależne od sytuacji, optymalizowanie zmiany przełożenia układu kierowniczego, komfortu, wysiłku i wygody kierowcy. W zależności od warunków na drodze kąt skrętu kół jest zwiększany, względnie zmniejszany w stosunku do wymuszanego przez kierowcę na kole kierownicy ruchu kątowego."

 

Artykuł jest obszerny więc wklejam link: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2162/aktywny-uklad-kierowniczy.html

 

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprawdzie mam adaptacyjny zawias i hamulce M, ale do zwykłego układu kierowniczego nie mam żadnych uwag – po równiej drodze mogę puścić kierownicę przy 200 km/h i idzie prosto jak strzała :mrgreen: nie odczuwam też żadnego dyskomfortu latając po zakrętach.

Piotrek, obecnie również już jest wszystko OK i mogę śmigać. Moje auto ewidentnie wyjechało z fabryki ze źle ustawioną zbieżnością, stąd wszystkie problemy. Teraz to rozkosz z jazdy pełną pytą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wprawdzie mam adaptacyjny zawias i hamulce M, ale do zwykłego układu kierowniczego nie mam żadnych uwag – po równiej drodze mogę puścić kierownicę przy 200 km/h i idzie prosto jak strzała :mrgreen: nie odczuwam też żadnego dyskomfortu latając po zakrętach.

Piotrek, obecnie również już jest wszystko OK i mogę śmigać. Moje auto ewidentnie wyjechało z fabryki ze źle ustawioną zbieżnością, stąd wszystkie problemy. Teraz to rozkosz z jazdy pełną pytą. ;)

 

Jeździsz już normalnie?, czy spokojniej pierwsze 3k

Ja jeździłem delikatnie pierwszy tysiąc teraz głównie w trybie COMFORT normalnie już.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprawdzie mam adaptacyjny zawias i hamulce M, ale do zwykłego układu kierowniczego nie mam żadnych uwag – po równiej drodze mogę puścić kierownicę przy 200 km/h i idzie prosto jak strzała :mrgreen: nie odczuwam też żadnego dyskomfortu latając po zakrętach.

Piotrek, obecnie również już jest wszystko OK i mogę śmigać. Moje auto ewidentnie wyjechało z fabryki ze źle ustawioną zbieżnością, stąd wszystkie problemy. Teraz to rozkosz z jazdy pełną pytą. ;)

W takim razie tylko jeździć i cieszyć się :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz już normalnie?, czy spokojniej pierwsze 3k

Ja jeździłem delikatnie pierwszy tysiąc teraz głównie w trybie COMFORT normalnie już.

Pozdrawiam

 

A weź przestań, ja od pierwszego dnia ogień. Tak btw jak mialem na testy właśnie 330i xdrive to oddalem ze srednim spalaniem 18,3 l i koles powiedzial, ze jestem rekordzista póki co. Ale np. dzisiaj jazda przez 30km na totalnym PUSSY MODE ... tempomat, 72km/h manualnie 8 bieg , a tak dla jaj żeby looknąć ile spali i wyszlo na tym odcinku uwaga .... 4,6l . Oczywiscie dojechalem do chaty i trzeba bylo do sklepu po zarcie podjechac (1,5km) no wiec w palnik i d.u.p.a. z niskiego spalania.

 

Tak btw, to nie wiem jak Wy, ale mnie ten dzwiek i uklad jezdny po prostu determinuje do zdrowego przycisniecia, no nie ma bola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wlać V-power racing :cool2: , ja już na innej nie jeżdżę :D
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie samochod jest strojony na 98, zalanie wiekszej liczby oktanowej bez strojenia ecu nic nie da oprocz drenazu portfela,zalanie 95 odejmie pare koni bo ecu cofa zaplon

 

Tak wiem, teorie znam. Nie zmienia to faktu, że moje subiektywne odczucie jest takie, że jednak drobna różnica między 98 a 100 na plus jest. Może to kwestia psychiki :mrgreen:

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fabrycznie samochoyd jest strojony na 98, zalanie wiekszej liczby oktanowej bez strojenia ecu nic nie da oprocz drenazu portfela,zalanie 95 odejmie pare koni bo ecu cofa zaplon

 

Tak wiem, teorie znam. Nie zmienia to faktu, że moje subiektywne odczucie jest takie, że jednak drobna różnica między 98 a 100 na plus jest. Może to kwestia psychiki :mrgreen:

 

 

Tankujemy V powera Racing i z wydechem performance daje w psychice 300 km ;) hehe.... Też teraz zalalem racinga i sympatycznie chodzi..... Ale to pewnie tylko kwestia placebo ;)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja odebrałem auto 1,5 tygodnia temu i też zauważyłem, że kierownica jest lekko w lewo (ok. 1 cm) więc pewnie zbieżność nie ustawiona. Mam sportowy układ 2VL. . Co prawda na trasie nic mi nie ściąga, ale słabe to w aucie za takie pieniądze .. We wtorek jadę do ASO, bo mi świateł nie ustawili to też im to zgłoszę.....

Przypuszczam, że BMW teraz tak dużo wydaje aut, że nie ustawia niczego poza ciśnieniem w kołach przed wydaniem .... zdjęciem folii i umyciem aut :-(

 

Miął ktoś może podobne doświadczenia? Czy ASO potrafi ustawić kierownicę lepiej niż fabryka? Czy raczej popsują jeszcze bardziej? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.