Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy/Koleżanki ... od kilku dni pomykam nową 330i. Auto jest mega, ale dzisiaj zaczalem szukac w necie powodu jednej rzeczy ktora mnie mega irytuje. Na zime zamawiane byly dodatkowe felgi plus opony. Nie wiem czy to kwestia zle zalozonych opon, czy czegos innego, wiec stwierdzilem ze rzuce temat tutaj, byc moze poznam odpowiedz. Auto posiada wszystko co mozliwe, tak wiec jest sportowa skrzynia, sportowy uklad kierowniczy etc.. I tutaj wlasnie zaczyna sie problem. Podczas normalnej jazdy autostrada w trybach ECO i ECO PRO caly czas trzeba jakby kontrowac tor jazdy, bo auto ma mega czula kierownice. W trybach SPORT i SPORT+ kierownica sie usztywnia, chodzi ciężej i jest o niebo lepiej, jednak to chyba nie o to chodzi. Nie wiem gdzie lezy przyczyna: 1) zle zalozone opony (kierunkowe) 2) zle ustawiona zbieznosc (auto nowe, przebieg 1000km na dzisiaj, watpie by auto z fabryki wyszlo ze zla zbieznoscia. Chodzi mi o zbieznosc lub rozbieznosc) 3) Kwestia jakichs ustawien dodatkowych?

 

Ktoś zna odpowiedź?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety posiadam zwykły układ kierowniczy....

Też mam teraz w salonie założone zimowki i jest wszystko ok.

Być może to taka specyfikacja tego układu...

Możesz zmienić w ustawieniach np ( w trybie jazdy Eco pro i comfort układ kierowniczy działa jak w sport i po problemie) , nie ma trybu jazdy Eco chyba?

Eco pro, comfort, sport, sport+

Ile Ci pali? Mi głównie miasto i 10,7, jaki kolor i wyposażenie, może nowa galeria?

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano

Hejo, no więc kolor to GREY, szare felgi (aczkolwiek na zime zalozyli mi srebrne), opony Pirelli Sottozero (średnie, że tak powiem). Masz racje, co do trybu jazdy. Problem występuje przy trybach ECO+ i COMFORT ... w trybie sport jest zdecydowanie lepiej ale nadal go wozi deczko. Wyposażenie dobierałem pod budżet, wiec władowałem wsio oprócz Connected Drive Plus i asystenta pasa ruchu, szyberdachu. Całą resztę brałem, więc oczywiście M-PAKIET wersja konfiguracyjna MSPORT musowo, bo to auto po prostu lepiej od razu wyglada, audio Harmanik (gra pięknie). Co do spalania testowałem go właśnie na trasie. Tempomat 160km/h autostradą na odcinku 400km spalił 10,3l, droga powrotna tempomat i 130/140km/h spalanie 9,5l. Ale to wrecz sie zmusilem bo dzwiek tego auta determinuje do agresywnej jazdy wiec na codzien ciezko mi zejsc poniżej 12l. Przed zakupem testowałem kilka modeli 330i, 428i w coupe, 420d w zadnym nie zaobserwowalem tego problemu. Odebralem auto 20 stycznia z nowym softem juz. Od stycznia 2017 auta maja nowy system, inaczej to wyglada wszystko. Ale mi sie bardzo podoba. Chcialem zmienic w trybie COMFORT uklad jezdny ale nie widze nigdzie mozliwosci zmiany. Chyba musze sie wczytac w instrukcję.

 

Jakie masz cisnienie w oponach u siebie, jakie gumy?.

 

Pozdrawiam,

 

Mario

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hejo, no więc kolor to GREY, szare felgi (aczkolwiek na zime zalozyli mi srebrne), opony Pirelli Sottozero (średnie, że tak powiem). Masz racje, co do trybu jazdy. Problem występuje przy trybach ECO+ i COMFORT ... w trybie sport jest zdecydowanie lepiej ale nadal go wozi deczko. Wyposażenie dobierałem pod budżet, wiec władowałem wsio oprócz Connected Drive Plus i asystenta pasa ruchu, szyberdachu. Całą resztę brałem, więc oczywiście M-PAKIET wersja konfiguracyjna MSPORT musowo, bo to auto po prostu lepiej od razu wyglada, audio Harmanik (gra pięknie). Co do spalania testowałem go właśnie na trasie. Tempomat 160km/h autostradą na odcinku 400km spalił 10,3l, droga powrotna tempomat i 130/140km/h spalanie 9,5l. Ale to wrecz sie zmusilem bo dzwiek tego auta determinuje do agresywnej jazdy wiec na codzien ciezko mi zejsc poniżej 12l. Przed zakupem testowałem kilka modeli 330i, 428i w coupe, 420d w zadnym nie zaobserwowalem tego problemu. Odebralem auto 20 stycznia z nowym softem juz. Od stycznia 2017 auta maja nowy system, inaczej to wyglada wszystko. Ale mi sie bardzo podoba. Chcialem zmienic w trybie COMFORT uklad jezdny ale nie widze nigdzie mozliwosci zmiany. Chyba musze sie wczytac w instrukcję.

 

Jakie masz cisnienie w oponach u siebie, jakie gumy?.

 

Pozdrawiam,

 

Mario

 

Zimowe dunlop sp sport Winter Sport 225/50 17 cali na lato 18stki ferric grey m pakietowe. Odebralem też w styczniu :) dobry silnik. Fajnie się jeździ....

A wydech masz performance, czy zwykły?

Polecam ten pierwszy :)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szukanie powinieneś rozpocząć od sprawdzenia ciśnienia w oponach.
Opublikowano (edytowane)
Zobacz zbieznosc. Czym jezdziles przed 330i?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Andrzej, jeździłem VW CC 2014r ... mega fajne autko swoją drogą, ale nie chciałem czekać na nowe CC które ma być w połowie roku, a i decyzje musiałem podjąć do wrzesnia 2016, wiec wybór padł na BMW. Wcześniej różbymi autami śmigałem, E46, E90, z VW B6, CC ... ale jeździłem testowymi F30 F34 i w żadnym nie zauważyłem tego problemu. Dodam, że w pakiecie zamówiłem Ferric Grey 18" z letnimi, a to firma leasingowa sama zamawiala felgi na zime (jakaś dziwna polityka, bo wzieli te same fele, tyle ze sredbrne i tak jak pisalem z oponami sottozero), wiec moze jesli nie montowali ich w BMW tylko gdzies sami, to cholera wie moze opony kierunkowe i zle zalozone, trudno mi to okreslicv(już określiłem, że opony założone są poprawnie). Tak czy inaczej pewnie skocze do serwisu. Po przelaczeniu na SPORT uklad kierowniczy adaptacyjny zdecydowanie czuc jak usztywnia kiere i jest duzooo lepiej, ale cos jest nie tak, bo auto niby jedzie rowno, ale wystarczy nierownosc i raz sciaga w jedna raz w druga i czuje sie jakbym jechalem FIATEM 126p z kontrowaniem non stop ... bez sensu :)

Edytowane przez MarioG3
Opublikowano
szukanie powinieneś rozpocząć od sprawdzenia ciśnienia w oponach.

 

2.4 przód, 2.6 tyl. Felgi 18, opony Pirelli Sottozero RUN FLAT Jak Wy macie?

Opublikowano

nie trochę dużo?

ja w mieszanym ogumieniu na 18" pompuję 2.2 - tak mam na naklejce na słupku

Opublikowano

Trochę mnie zmartwiłeś kolego, bo ja za 3 tygodnie odbieram takie auto i też z tym układem kierowniczym, który notabene jest bardzo chwalony przez testerów???

Gdzieś czytałem, że w tym układzie zmieniona jest geometria przedniego zawieszenia. Kąty z 20 na 28 st.? Być może dlatego przy jeździe sportowej jest lepiej ale przy autostradowej gorzej?

 

Pamiętam, że Pertyn w teście chwalił ten układ.

Marek Drives, który testował BMW 330d narzekał na za duży luz w układzie, i na to, że ciągle musi korygować samochód na trasie.

Na youtube są oba filmiki (Pertyn Ględzi i Marek Drives)

 

Testowałem auto z tym układem i nic mi nie przeszkadzał, ale trasy tylko krótkie robiłem. Mają takie auto w Inchape BMW w Wawie (niebieski 320d) gdybyś chciał porównać, czy ten typ tak ma, czy problem jest tylko u Ciebie.

Opublikowano
Dodam, że posiadam "aktywny układ kierowniczy"

Rozumiem, że masz opcję 2VL, czyli sportowy aktywny układ kierowniczy? A nie servotronic?

Opublikowano (edytowane)
Trochę mnie zmartwiłeś kolego, bo ja za 3 tygodnie odbieram takie auto i też z tym układem kierowniczym, który notabene jest bardzo chwalony przez testerów???

Gdzieś czytałem, że w tym układzie zmieniona jest geometria przedniego zawieszenia. Kąty z 20 na 28 st.? Być może dlatego przy jeździe sportowej jest lepiej ale przy autostradowej gorzej?

 

Pamiętam, że Pertyn w teście chwalił ten układ.

Marek Drives, który testował BMW 330d narzekał na za duży luz w układzie, i na to, że ciągle musi korygować samochód na trasie.

Na youtube są oba filmiki (Pertyn Ględzi i Marek Drives)

 

Testowałem auto z tym układem i nic mi nie przeszkadzał, ale trasy tylko krótkie robiłem. Mają takie auto w Inchape BMW w Wawie (niebieski 320d) gdybyś chciał porównać, czy ten typ tak ma, czy problem jest tylko u Ciebie.

 

Hej, z INCHAPE'a brałem 420d w COUPE z aktywnym systemem kierowniczym i nie bylo tego problemu. Zdecydowanie jest cos nie tak ze sterownikiem i to wina egzemplarza raczej. Dzisiaj kombinowalem z testami roznego cisnienia opon, ale gdy jechalem wieczorem na piłkę na trasach A2 i S2 miałem okazję na testy i wygląda to następująco. Ustawiam równo kierę, auto jedzie prosto przez 50 do 100m po czym samo zaczyna skręcać ... jezdnia idealnie płaska i równa, robię delikatną korektę i po chwili to samo ale w druga strone i wqrwia mnie to niemiłosiernie. Dodatkowa obserwacja dotyczy jazdy w zakrętach ... w zasadzie w każdym trybie po wyjechaniu z zakrętu i puszczeniu kiery sama wyrównuje do jazdy na wprost i tu zaczynają się schody bo robi to raz na kilka razy w trybie ECO i COMFORT wiec coś jest nie tak. Wybiórczo, że tak powiem i jest to mega niebezpieczne podczas jazdy jednak. Zgłaszam do serwisu na dniach, dam znaka co wymyślili ;) .

Edytowane przez MarioG3
Opublikowano
Dodam, że posiadam "aktywny układ kierowniczy"

Rozumiem, że masz opcję 2VL, czyli sportowy aktywny układ kierowniczy? A nie servotronic?

 

TAK, sportowy aktywny układ kierowniczy, potwierdzam. Jeździłem autami testowymi z servotronic i aktywnym sportowym. Ten aktywny system mi się mega spodobał.

Opublikowano
Kiedyś miałem podobne obserwacje przy zimowych oponach kierunkowych, ale z tego co piszesz, to masz Pirelli, które ma masa ludzi więc to raczej nie jest problem opon
Opublikowano

Obawiam się, że to może być kwestia opon = Run Flat.

U mnie odwrotnie - na oponach z fabryki ( w moim przypadku letnie) - jeździ się słabo. Zimowe opony, które kupiłem - są o niebo lepsze.

Opublikowano
Kiedyś miałem podobne obserwacje przy zimowych oponach kierunkowych, ale z tego co piszesz, to masz Pirelli, które ma masa ludzi więc to raczej nie jest problem opon

 

Skontaktowałem się z serwisem, wizyta umówiona na środę na 9 rano. I z samej rozmowy już odnoszę wrażenie, że o usterce wiedzą, zapewne nie jestem pierwszy. Co prawda Pan nie chciał potwierdzić, ani zaprzeczyć, ale od razu dostałem informację, że zostanie naprawione i będzie jeździć prosto :) . Dam znaka co i jak.

Opublikowano
Mam podobny problem. Pojawia sie czesto w aktywnym ukladzie kierowniczym i jest niby prosty do usuniecia. W moim aucie jest jednak zwykly Servotronic i pomimo wizyt w warsztacie nic nie znaleziono. Zbieznosc ok, uklad kierowniczy, cisnienie, opony w porzadku i parametry koretky sterownika w normalnym przedziale. Serwis tlumaczy zachowanie auta zimowymi balonami 17 cali w polaczeniu z ciezkim silnikiem z przodu i miekkim zestrojeniem ukladu kierowniczego w GT xdrive. Auto ktore testowalem przed zakupem na jezdzie probnej mialo opony letnie 19 cali i tam ten problem nie wystepowal.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Mam podobny problem. Pojawia sie czesto w aktywnym ukladzie kierowniczym i jest niby prosty do usuniecia. W moim aucie jest jednak zwykly Servotronic i pomimo wizyt w warsztacie nic nie znaleziono. Zbieznosc ok, uklad kierowniczy, cisnienie, opony w porzadku i parametry koretky sterownika w normalnym przedziale. Serwis tlumaczy zachowanie auta zimowymi balonami 17 cali w polaczeniu z ciezkim silnikiem z przodu i miekkim zestrojeniem ukladu kierowniczego w GT xdrive. Auto ktore testowalem przed zakupem na jezdzie probnej mialo opony letnie 19 cali i tam ten problem nie wystepowal.

 

Nie wiem jak jest w servotronic'u, ale z rozmowy z doradcą wynika, że problem jest im znany i auto zostanie naprawione ;) ... tak więc jestem happy.

 

A dodam, że jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem to HARMAN KARDON jest boski (w CC miałem DYNA i bylo super, ale HARMAN wymiata po dostosowaniu parametrow w systemie). Co ciekawe biorac pod uwage dzwiek silnika i pomruk wydechu coraz czesciej mimo zajebistego audio wylaczam je calkowicie, by delektowac sie dzwiekiem wydechu. Co do pytania , czy bralem wydech z performance, to zastrzel mnie ale chyba nie. Porobie ktoregos dnia fotki to sam ocenisz. Ale dzwięk i tak miodzio

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam podobny problem. Pojawia sie czesto w aktywnym ukladzie kierowniczym i jest niby prosty do usuniecia. W moim aucie jest jednak zwykly Servotronic i pomimo wizyt w warsztacie nic nie znaleziono. Zbieznosc ok, uklad kierowniczy, cisnienie, opony w porzadku i parametry koretky sterownika w normalnym przedziale. Serwis tlumaczy zachowanie auta zimowymi balonami 17 cali w polaczeniu z ciezkim silnikiem z przodu i miekkim zestrojeniem ukladu kierowniczego w GT xdrive. Auto ktore testowalem przed zakupem na jezdzie probnej mialo opony letnie 19 cali i tam ten problem nie wystepowal.

 

Nie wiem jak jest w servotronic'u, ale z rozmowy z doradcą wynika, że problem jest im znany i auto zostanie naprawione ;) ... tak więc jestem happy.

 

A dodam, że jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem to HARMAN KARDON jest boski (w CC miałem DYNA i bylo super, ale HARMAN wymiata po dostosowaniu parametrow w systemie). Co ciekawe biorac pod uwage dzwiek silnika i pomruk wydechu coraz czesciej mimo [bAD] audio wylaczam je calkowicie, by delektowac sie dzwiekiem wydechu. Co do pytania , czy bralem wydech z performance, to zastrzel mnie ale chyba nie. Porobie ktoregos dnia fotki to sam ocenisz. Ale dzwięk i tak miodzio

 

Radzę wymienić na performance :) pięknie strzela :)

Dźwięk mam u siebie w wątku....

A mógłbyś podesłać na priva ustawienia do harmana?? Żeby sensownie parametry poustawiac? Będę wdzięczny.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano

He. He. Ja kiedyś tak miałem w e46 m technik jak magiel był do wymiany.

Co do zbierznosci to 4 miesiące temu odbierałem sluzbowego hyundaia i od wyjazdu za brame miał złą zbierzność. Powrót nastepnego dnia i ustawianie.

Co prawda to nie ta klasa samochodu ale pomyłki i błędy każdemu się zdarzają.

Podejdź niech ci sprawdzą najpierw zbierzność

Opublikowano

No dobra, jestem. Historia jaką opiszę wywołała moje krótko mówiąc zażenowanie ;/ ... no ale już piszę. Otóż wpadam dzisiaj do serwisu BMW (nie napiszę którego, ale to był mój ostatni serwis u nich ;) ) . Najpierw musialem czekac ponad 20 minut na MISTRZA, który miał się ze mną przejechać by zaobserwować objawy. Pan jakby z kołkiem w dupie, który jak tylko wsiadł do auta i wysłuchał moją historię od razu zaczął mnie przekonywać, że ten model tak ma i koniec. Nosz [BAD] mać, myślę sobie kolejny co zjadł rozumy. Nasz dialog był bardziej niż beznadziejny. Ja tłumaczę jak auto zachowuje się w danych sytuacjach a ten mi pierdoli o tym, że to norma. No ale pokoleji. Mówię, że auto po przejechaniu 50-100m zaczyna samo skręcać ... jedziemy skręca, kontruje MISTRZUNIO w jedną za chwilę w drugą siedzę i się nie odzywam, po czym słysze, że jak dla niego to nie ściąga, tylko układ jest bardzo czuły i to norma, dla tej serii. Więc mówię, że dla mnie nie ma nic normalnego w tym, że auto za grubą kasę, nie potrafi samo jechać prosto, w odpowiedzi, zacytuję "Te auta nie będą jechać jak po sznurku, tak jak starsze BMW". Dobra, tłumaczę dalej, że coś jest nie tak, bo robiłem testy i gdy skręcam i puszczę kierownicę, to czasami nie odbija, więc jest to problem. Odpowiedź miszczunia "kierownicy nie można puszczać" eeeeeee ,zamurowało mnie. Po mniej więcej 20-30 minutach jazdy, udowadniania, że coś jest zjebane, odpowiedź miszczunia, że jak dla niego wszystko jest w normie. Więc na koniec mówię, że jeśli normą jest delikatne przechylenie kierownicy w lewą stronę, to gratuluję podejścia. No i zaczęło się. Pytam, czy jeśli układ kierowniczy jest elektryczny, to oznacza, że kierownica zapewne posiada czujnik położenia. Odpowiedz kolesia, że tak właśnie jest. Wiec mówię dalej ... proszę mi więc powiedzieć, jeśli kierownica jest lekko przekrzywiona, czy czujnik wówczas nie wysyła błędnego sygnału o jej położeniu, przez co uklad sam skręca. Dodatkowo brak powrotu kierownicy do położenia zerowego to raczej poważny problem i wynika z błędów czujnika czy nie?. Koles przyznal mi rację, stwierdzil, że w takim razie trzeba zrobic geometrię, ale za darmo w ramach gwarancji jest do 2000km a Pan ma już 2200km więc będzie trzeba zapłacić. Juz mi się nie chciało z kolesiem rozmawiac, bo wystarczajaco mnie podkurwil. Powiedzialem opiekunowi, ze ma to zalatwic i tyle. Auto naprawiali 4h, efekt jest taki, że nie sciaga i teraz normalnie jezdzi i nareszzcie w pelni ciesze sie mozliwosciami jezdnymi tego auta i jest cudownie. Oczywiscie przez przypadek sie wygadal opiekun, ze bylo sporo bledow czujnika kierownicy i innych, ale nie chcial zdradzic dokladnie jakich. Na koniec niemila niespodzianka ... nie umyli mi auta, nawet w VW zawsze dostawalem umyte czysciutkie a tu zonk.

 

Reasumując, jesli ktos sie nie zna to robią klientow w ciula, wmawiajac ze tak ma byc. Przecież to bardziej niż żenujące ;/.

Opublikowano
Mam podobny problem. Pojawia sie czesto w aktywnym ukladzie kierowniczym i jest niby prosty do usuniecia. W moim aucie jest jednak zwykly Servotronic i pomimo wizyt w warsztacie nic nie znaleziono. Zbieznosc ok, uklad kierowniczy, cisnienie, opony w porzadku i parametry koretky sterownika w normalnym przedziale. Serwis tlumaczy zachowanie auta zimowymi balonami 17 cali w polaczeniu z ciezkim silnikiem z przodu i miekkim zestrojeniem ukladu kierowniczego w GT xdrive. Auto ktore testowalem przed zakupem na jezdzie probnej mialo opony letnie 19 cali i tam ten problem nie wystepowal.

 

Nie wiem jak jest w servotronic'u, ale z rozmowy z doradcą wynika, że problem jest im znany i auto zostanie naprawione ;) ... tak więc jestem happy.

 

A dodam, że jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem to HARMAN KARDON jest boski (w CC miałem DYNA i bylo super, ale HARMAN wymiata po dostosowaniu parametrow w systemie). Co ciekawe biorac pod uwage dzwiek silnika i pomruk wydechu coraz czesciej mimo [bAD] audio wylaczam je calkowicie, by delektowac sie dzwiekiem wydechu. Co do pytania , czy bralem wydech z performance, to zastrzel mnie ale chyba nie. Porobie ktoregos dnia fotki to sam ocenisz. Ale dzwięk i tak miodzio

 

Radzę wymienić na performance :) pięknie strzela :)

Dźwięk mam u siebie w wątku....

A mógłbyś podesłać na priva ustawienia do harmana?? Żeby sensownie parametry poustawiac? Będę wdzięczny.

Pozdrawiam

 

Kurcze, teraz już nie będę zmieniał wydeszku, oryginalny też ma fajne brzmienie, ale wierzę na słowo, że strzela bombowo ;). Co do ustawień HARMAN'a to kwestia przyzwyczajen każdego użytkownika, ale Ja podnioslem basy i treble na equalizerze i w nasłuchu zmieniałem wartości po prostu. Podeślę screena w wolnej chwili brachu, looz ;). Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostałeś wydruk z geometrii? Pytanie czy przy takim podejściu napewno dobrze ustawili cała geometrie a nie tylko zmienili zbieżność żebyś miał wrażenie że nie skręca. Prawdziwa przyczyna mogła zostać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.