Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od niedawna jestem wlascicielem bme 116d . Mam problem z zapychajacym sie dpf. Dopalam go programowo ale w moment sie zapycha. Przyczyne zapchania upatruje w nie pracujacym egr. Ogolnie nie glasze defektu podcisnienia na zaworze. Podcisnienie dochodzi do zaworu. Ale juz nie wychodzi na wgr. W parametrach jest 5 %I nic sie nie zmienia naaet podczas jazdy. Patrzylem w bmw e90 118d I egr I zawor pracuje. Podlozylem zawor polozylem egr po odpaleniu nic sie nie zmienia. Po odpieciu zaworu I egr defekty wyrzuca. Czyli zakladam ze instalacja jest ok. Jest mozliwosc ze ktos ingierowal w program. Czy aktualizacja softu jest wstanie mi pomoc w dzialaniu . Moze podpowiedzi co moge sprawdzic? Prosze o pomoc. Przepraszam za bledy pisze z telefonu

.egr podlozylem na zewnatrz ale po odpaleniu nie ruszyl sie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może ktoś ingerował w oprogramowanie DDE 7 aby zmniejszyć zapychanie się DPF lub zawór zepsuł się i został wyprogramowany ,

sam zawór EGR sterowny podciśnieniowo ma zawór sterujący ale jak twierdzisz że zawór sterujący nie otwiera EGR to może być taka przyczyna

możesz sprawdzić egr poprzez ominięcie zaworu sterującego zobaczysz czy się otworzy jak podasz podciśnienie

Zawór EGR jest potrzebny do wypalenie DPF dusi spalanie spalinami i nie spalone całkowicie paliwo wydostaje się przez kolektor wydechowy i

dopala się w DPF razem z sadzą , ale nie jest to przyczyna zapychania się szybkiego DPF

największa przyczyna to uszkodzone wtryskiwacze CR sprawdz korekcje na gorącym silniku (min 80stopni) nie powinny się między sobą różnić więcej niż

1.5 dwa to już dużo i któryś wtryskiwacz trzeba sprawdzić

przyczyna szybkiego się zapychania może być tez spowodowana popiołem odkłada się w DPF przy każdym wypaleniu niewielka ilość popiołu,

ale przez tysiące kilometrów jest go na tyle dużo że zmniejsza pojemność DPF dlatego szybko się zapycha i wypalenia sa potrzebne coraz częściej,

sam EGR poprzez dopuszczanie spalin zmniejsza temp spalania i ilość toksycznych tlenków azotu, ale mankamentem jest to ze zwiększa produkcje sadzy

Euro 3 gdzie nie ma DPF ma bardziej ograniczony EGR aby nie było czarnej chmury za samochodem , minusem jest to że powstaje więcej

tlenków azotu ,

Zaktualizuj DDE i wróci do stanu pierwotnego jak soft zrobiony

tylko ty masz DCAN zwykły interfejs się nie nadaje do tego

aktualizacja DDE7 trwa winkfpt bez ICOM 27minut do tego potrzebny jest zasilacz 50A po trzecim pasku zacznie się wszystko samo włączać

pampy itp na zwykłym akumulatorze masz na 90% martwy sterownik DDE7

poszukaj kogoś z ICOM i zasilaczem min 50a jak nie masz sam

, winkfpt lub ista P możesz zaktualizować soft w silniku

oczywiście to nie znaczy że naprawisz DPF

Opublikowano

Mało składnie napisałeś

Jeżeli egr podlozyles na zewnątrz to się nie otworzy bo brak ciśnienia spalin.

Swój możesz sprawdzić jak odpalisz auto i w okolicach 2.5 tys obr zagniesz lub zdejmiesz wężyk podciśnienia wtedy na inpie powinno być widać spadki ciśnienia w kolektorze i przeplywka zwiększa ilość powietrza( o ile naprawdę ktoś go programowo nie usunął)

 

W jakim stanie jest czujnik ciśnienia spalin k kat, bo mi pokazał zapchane, potem zdechł.

Opublikowano

Kolego, jeśli dobrze zrozumiałem - masz podciśnienie na przewodzie dochodzącym do EGRa, ale sam zawór nie zmienia położenia (a przynajmniej tak pokazuje ISTA/DIS).

 

Jestem totalnym amatorem, ale to wydaje się akurat dość proste do sprawdzenia (zresztą sam będę ponownie z tym walczył "na dniach"):

1. Wymontuj zaworek - 15 minut roboty: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=65504

2. Sprawdź, czy mechanicznie "grzybek" działa płynnie w pełnym zakresie ruchu. Możliwe, że "zapchał" się np. w położeniu zamkniętym. Wtedy wystarczy go rozruszać i/lub przeczyścić (uwaga na membranę w środku, nie można zalać jej rozpuszczalnikiem)

3. Sprawdź, czy DDE dostaje prawidłową pozycję grzybka (podłącz EGR do przewodów elektrycznych i na wyłączonym silniku sprawdź czy ISTA/DIS widzi zmianę pozycji jeśli wciśniesz mechanicznie grzybek).

4. Ewentualnie sprawdź to omomierzem: poziom otwarcia EGRa jest sprawdzany potencjometrem, w zależności od pozycji grzybka zmienia się opór na złączu EGRa (ale nie pamiętam na których PINach i w jakich wartościach, coś 0-30 Ohm, można to sprawdzić w ISTA). Potencjometr w EGRze mógł się po prostu zepsuć.

5. Kup sobie tanią pompkę podciśnieniową i odpowiednie wężyki, sprawdź jak zawór reaguje na podciśnienie. Ja używam do tego pompki z marketu budowlanego przeznaczonej do wyciągania resztek paliwa z kosiarek - cena ~50 zł. Jeśli grzybek nie zmienia położenia mimo podanego podciśnienia, to pewnie strzeliła membrana w środku. Możliwe, że nawet usłyszysz syk jak z dziurawej dętki w rowerze.

Opublikowano
Zapinałem vacuometr i za zaworem nie ma podciśnienia czy go gazuje czy nie brak. Tak samo potencjometr egr się nie zmienia. Podpiołem inne bmw 318 d i po odpaleniu egr odrazu pracuje zakres zaworu podciśnienia na wolnych jest ok 50% czyli podciśnienie się pojawia. Więc jakieś sugestie. Nawet jesli by był egr zapchany to podciśnienie na zaworze musi się pojawić.
Opublikowano
Sprawdzałem to w taki sposób jeszcze zapiąłem pompkę podciśnienia do egr i patrzyłem na wartości czujnika róznicy ciśnienia jak egr zaciągnąłem to zmiejszało się ciśnienie spalin i zmiejszała się wartość na przepływomierzu. Ogólnie na przepływce pokazuje wartość większą niż powinna być. a jak zaciągałem egr to przepływ na przepływomierzu równał się z zadanym. na wolnych ok 50% powinno być na egr.
Opublikowano

Hmmm, a sprawdź jeszcze przetwornik (zaworek) podciśnienia i przewody.

Wydaje mi się, że gdzieś po drodze od pompy to podciśnienie musi albo "uciekać" albo "być odcięte". Nawet jeśli ktoś próbował wyłączyć to programowo...

 

Nie wiem jaką masz wersję, ale w moim n47 mam dwa przetworniki i oba wbrew rysunkom są zamontowane na chlodniczce EGRa:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU51-EUR-06-2008-E91-BMW-320d&diagId=11_4095

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU51-EUR-06-2008-E91-BMW-320d&diagId=11_4142

 

Acha... ZTCW w ISTA jest jeszcze opcja testu EGRa - sprawdza położenia zaworu ze skokiem 5 albo 10%.

Z tego co rozumiem DDE każe wtedy ustawić przetwornikowi podciśnienia ustawić odpowiednie położenie zaworu i potencjometrem sprawdza, czy się to udało.

Opublikowano
Niestety nie mam stałego dostępu. Na pewno da się tam przejść z planu diagnostyki dla błędów otwarcia EGR.
Opublikowano

Kolego, w wersji do której mam dostęp testy EGRa są tutaj:

Activities > Function Structure > Drive > Diesel electronic DDE7 > Air Mass System > Exhaust Gas Recyrculation control > Pneumatic EGR controller > ABL ....

 

Jak poszukiwania? :)

Opublikowano

Podlacze się pod temat.

 

Silnik: n47

Błędy: 41e2, 4501, 4c9e.

 

Po skasowaniu check engine nie wraca przez 100-1000 km i potem znowu. Zawór czyściłem ale nie był brudny. Według testów w ista okazało się, ze czasem zawór nie działa - dwa razy test robiłem i raz zero reakcji, a raz okej. Nie wiem czy to przez sam EGR czy konwerter ciśnienia. Wężyk zasysa powietrze chociaż nie mam czym zmierzyć podciśnienia.

Opublikowano

Mam egr sterowany podciśnieniem. Wydaje mi się, ze problemem jest podciśnienie a nie sam zawór. Podczas jazdy znowu miałem check engine, Wiec podłączyłem komputer i skasowałem błędy. Następnie wszedłem do isty i uruchomiłem test egr. Program pokazywał, ze zawór się nie rusza. Pod maska zatem ruszyłem zaworkiem ciśnienia i egr zaczal poprawnie działać. Po 30 km znowu te same błędy. Niestety zaworek nie chciał się uruchomić i choć czuje palcem ze jest podciśnienie to ista pokazuje ze zawór jest na 0%. Podłączyłem Wiec bezpośrednio wężyk od vaccum i program pokazał 1%. Na moje czucie to i przed i za zaworkiem ciśnienie jest takie same. Jedyne co się zmienia to ze zaworek przy teście reguluje to ciśnienie, dobrze myśle?

 

Teraz chciałbym zmierzyć rezystancje zaworka ciśnienia ale nie mogę odpiąć wtyczki... przesuwam ten biały zatrzask i nie mogę jej ściągnąć. Jakieś rady? :(

 

jakie podciśnienie powinien dawać wężyk od vaccum? Wg isty przy teście powinneem mieć 650 mbar ale już za zaworkiem przy egr, a wcześniej?. Zamierzam kupić wakuometr jutro do dalszych testów.

Opublikowano

Tak, zaworek reguluje ciśnienie ("przymyka" na podstawie impulsów z DDE). Biały zatrzask z wtyczki musisz wyjąć całkowicie. Według mnie zamiast kupować wakuometr najpierw wykręć EGRa, sprawdź jego stan, posprawdzaj ruchomość grzybka i odczyt pozycji "na zewnątrz". Nawet bez pompki to sprawdzisz, a pompka jest w tej samej cenie co wakuometr i przyda się w mieszkaniu ;-). Wyżej pisałem co i jak - 15 minut roboty.

 

Przyczyny mogą być różne. Przykładowe, od najczęstszych opisywanych:

- grzybek EGRa niedomykający się przez nagar zgromadzony w otworze (wystarczy przeczyścić, np. benzyną estrakcyjną)

- grzybek EGRa unieruchomiony przez nagar (również wystarczy przeczyścić)

- uszkodzone przewody podciśnieniowe ("puszczające cały czas ciśnienie")

- zapchane filterki w przetworniku (zaworku podciśnienia) lub uszkodzony sam przetwornik ("ustawia złe ciśnienie i z opóźnieniem")

- uszkodzona membrana ("również puszcza")

- uszkodzony pomiar zwrotny położenia grzybka ("pokazuje złą pozycję, mimo, że EGR ustawia się prawidłowo")

- brak adaptacji EGR po zmianach ("DDE źle reguluje pozycję")

Opublikowano

Myślałem, ze tylko się przesuwa ten zatrzask. Dzięki za info. :D Egr już wcześniej wyjmowalem i go czyściłem. Był lekko przybrudzony sadza. Nie powiedziałem najważniejszego w sumie. Całe te problemy z egr zaczęły się po zmianie rozrządu. I błąd zaczął mi wyskakiwać sporadycznie, potem coraz częściej aż teraz mam go przy każdej przejażdżce. Za twoja sugestia wyjąłem właśnie jeszcze raz zawór i patrzyłem na kompie czy czujnik odczytuje położenie. Wyglada na to, ze jest sprawny... mam nadzieje, ze winny jest przetwornik ciśnienia albo wężyk, a nie vaccum pompa.

 

Dziwi mnie jedno - czemu jak założyłem wężyk pomijając przetwornik to ista pokazała tylko 1%. Czy ten przetwornik tworzy podciśnienie? Wydawało mi się, ze to jest tylko zawór, który tylko reguluje to co dostaje z vaccum?

Opublikowano

Z tego co rozumiem przetwornik/zaworek tylko reguluje podciśnienie z pompy vacuum poprzez mieszanie z powietrzem atmosferycznym (stąd tak ważna czystość filtrów), ale możliwe, że tu się mylę.

A sprawdzałeś EGR pompką podciśnieniową? Jeśli masz uszkodzoną membranę, to Ci nie "wciągnie" grzybka lub go nie utrzyma.

 

Ja to sprawdzam czerwoną pompką z tego zestawu:

http://sklep.hand.pl/zestaw-do-odsysania-oleju-i-paliwa.html

Plus wkręcona do niej igła do pompowania materacy, którą wciskam w wężyki (przy okazji sprawdzam ich szczelność :):

https://www.decathlon.pl/kpl-5-kocowek-do-pompowania-id_2394943.html?gclid=COKdxuDZtNICFUqNGwodU0oL6Q

Opublikowano
Membranę egr tylko sprawdzałem zatykając wejście podciśnienia i wciskając grzybek. Nie słychać uciekającego ciśnienia, dopiero jak zdejmę palec z otworu jest syk. Przypuszczam, ze po wymianie rozrządu chłopaki albo uszkodzili/złe podpięli jakiś przewód albo zbiegło się to w czasie i coś się dzieje z przetwornikiem (lub z vaccum pompą?). Wiesz może ile powinna dawać vaccum pompa przed przetwornikiem cisnienia?
Opublikowano
Wyglada na to, ze zaworek się zawiesza i potrafi podawać cały czas ciśnienie albo w ogóle nie reagować. Spróbuje go podmienić i zobaczę jak będzie. Niestety ciagle mam problem z wtyczka. Nie mogę zdjąć tego białego zatrzasku :oops:
Opublikowano

Możesz jeszcze spróbować przeczyścić filterki zaworku:

viewtopic.php?f=15&t=29414&hilit=s%C5%82abo+przy%C5%9Bpiesza

viewtopic.php?f=15&t=58717&p=407489&hilit=tudm#p407489

Ja próbowałem zdjąć tylko tą prostopadłościenną obudowę "na dole", ale złamałem zatrzaski i w końcu i tak kupiłem nówkę :).

 

A zatrzask możesz kompletnie zdjąć z wtyczki - podważasz śrubokrętem w miejscu "dziubka" na środku i wyciągasz "do góry", aż w ogóle nie będzie połączony z wtyczką.

 

Wprawdzie tutaj koleś mówi, żeby nacisnąć ten "dziubek" i powinno dać się rozłączyć, ale u mnie to tak nie chciało puścić:

http://www.bmwfanatics.co.za/uploads/user/16688/pic2_2524583218.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

eSeR, dzięki za wkład w temat.

 

Udało się w końcu znaleźć przyczynę. Problemem był sam przetwornik ciśnienia, a także piny we wtyczce (podejrzewam zniszczoną uszczelkę), które z jakiegoś powodu strasznie zardzewiały i nie kontaktowały odpowiednio.

 

Co ciekawe według realoem powinienem kupić taką wtyczkę: 12527507529. Jednak gdy się spojrzy na zdjęcia to jest to swego rodzaju zamiennik, który wygląda zupełnie inaczej od tego co mam na aucie. Podpatrzyłem, że czujnik temperatury ma podobną wtyczkę, więc ją zakupiłem: MLK 12527804179 i okazało się, że jest identyczna i pasuje idealnie :)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Siema,podepne sie z pytaniem.

Z racji ze mam problem z EGR i przy demontazu egr w celu wyczyszczenia go sprawdzilem go jedynie mechanicznie czy sie otwiera.Otwierał sie ale przy uzyciu naprawde duzej siły,musialem go połozyc na glebie i płaskim wkretakiem wciskałem grzybek.Stwierdziłem ze jest ok.

Dalej walcze z błedami egr i teraz mnie olsniło ze chyba takiego duzego cisnienia tam nie ma ktore otwiera zawór?

Krotkie pytanie czy zawor powienien otwierac sie przy małej sile?(wiem ze powinienem sprawdzic pompką ale wtedy jej nie mialem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.