Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też się podłączam do tematu.

Ja mam silnik n47T w 116d ed..też tam jest do wymiany napinacz ?

Model końcówka 2012 więc niby poprawiony rozrząd.

Wymieniał ktoś już napinacz lub cały rozrząd w f20,21 ?

Opublikowano
ja mam 116 i rok 2012 z łańcuchem rozrządu nie miałem problemu. Mam znajomego w serwisie BMW powiedział mi że w tym modelu nie występuje problem z rozciągnięciem się łańcucha rozrządu.
Opublikowano

a ja mam znajomego w serwisie ktory mowi ze nawet w rocznikach 2014-2015 w N47 wystepuje ten problem

 

oraaz we wszystkiim 2 litrowych benzynach w tym 28i

Opublikowano
Też rozmawiałem z paroma serwisami, problem rozrządu nie zniknął, został może trochę zmniejszony. Zrywają się nadal w Fkach, główna przyczyna - wymiana oleju co 30 tysięcy. Ostatnio mój serwis robił F-ke z przebiegiem 70 tyś... Dwie wymiany oleju były zrobione przy tym przebiegu -_-
Opublikowano
Ja zmieniam co 10 :) tylko mówię, co wiem z doświadczenia serwisów które wymianiają tego sporu. Brak smarowania łańcucha. A że ASO na gwarancji zaleca wymianę oleju "longlife" co 30 tyś chyba, no to przeciętny kowalski który sprzeda auto po leasingu co sie ma przejmować? Jeździ jak mu każą. A BMW potem zarabia na częściach. Takie trochę zaplanowane starzenie produktu ;) po 15 tyś olej nie ma prawie żadnych właściwości smarujących. Jest też jeszcze kwestia jaki olej, no ale to już temat rzeka..
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja zmieniam co 10 :) tylko mówię, co wiem z doświadczenia serwisów które wymianiają tego sporu. Brak smarowania łańcucha. A że ASO na gwarancji zaleca wymianę oleju "longlife" co 30 tyś chyba, no to przeciętny kowalski który sprzeda auto po leasingu co sie ma przejmować? Jeździ jak mu każą. A BMW potem zarabia na częściach. Takie trochę zaplanowane starzenie produktu ;) po 15 tyś olej nie ma prawie żadnych właściwości smarujących. Jest też jeszcze kwestia jaki olej, no ale to już temat rzeka..

Mój przy przebiegach autostradowych pokazuje wymianę co ok. 35 tys km. Jak ktoś się mniej orientuje w samochodach i nie czyta forum to skąd ma wiedzieć, że ma wymieniać częściej?

Opublikowano
Stuffman no wiesz jak jest nieznajomość prawa/zasad niestety szkodzi ;) ja akurat stoję po stronie użytkowników, jestem zdania, że to producent wprowadza ich w błąd, "wymuszając" wymianę co 30 tysięcy. To logiczne, że użytkownik ufa, że skoro producent mówi, że tak ma być, to jest dobrze. Praktyka ludzi rozbierających te rozrządy pokazuje, że jest zupełnie odwrotnie. Ostatecznie to koszty poniesie niestety użytkownik :/
  • Członkowie klubu
Opublikowano
ale chyba nie zap ie rdalasz.

 

bo zauwazylem ze jak sie za pier dala to przejechane ok. 600km to dla "przegladu" 1000 u mnie.

W zimie to 150 max, w lecie bywa szybciej ale krotkimi odcinkami.

Unfall, masz racje. Robia ludzi w bambuko jak w prawie kazdej branzy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymiana filtrów i olejów do podstawa. Każdy mechanik powie wam że trzeba wymieniać je co najmniej ok 15 tys km. Jeśli nie będziecie tego robić problemy z nagarem w silniku, łańcuchem rozrządu, panewkami itp. murowane. Ja leje do 116 i N13 olej Motula 5W30 z specyfikacjom BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.