Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, od nie dawna borykam sie z problemem odpalenia mojego samochodu e46 316ti 1.8 115km 2002r compact. Problem jest na zimnym silniku a z tego co zauwazylem najgorzej jest przy temp okolo 0. Po nocy samochód pali od strzala jednak po chwili chodzenia potrafi zgasnac i nie da sie juz go odpalic dopiero po odczekaniu okolo godziny odpala. Problem znika gdy odlaczy sie silniczek od valvetronica bodajze (obok cewek) wtedy samochod zawsze pali. Silniczek byl wymieniany na inny uzywany, swiece nowe cewki na uzywane sprawdzony rozrzad silnik plukany olej wymieniany 2 razy dodam ze na postoju lekko faluje obrotami na komputerze pokazuje blad wypadania zaplonu. Ma ktos pomysl co moze mu dolegac? Prosze o pomoc Pozdrawiam. Edytowane przez debug111
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popraw tytuł, bo temat poleci do kosza, dopisz 316ti. Na którym cylindrze wypada zapłon? Wrzuć kody błędów z opisami, najlepiej z inpa, bo z uniwersalnego nie ma konkretów..Objawy pasują do czujnika wałka rozrządu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na początku tak jak maniek pisze, zmień temat i wrzuć błędy. Napisz jeszcze którą wtyczke odpinałeś? Tą okrągłą? W jaki sposób faluje? Delikatnie czy poszarpuje? We wtyczce Vvt nie ma oleju? Przeplywka dobrze podpięta/sprawna? Wypadanie zapłonu cały czas na tym samym cylindrze czy różnie?
Opublikowano
Wypadanie nie jest cały czas na tym samym ale najczęściej pokazywalo na 3. Wtyczkę od takiego silniczka on jest między cewkami. Faluje delikatnie może to być przez filtr powietrza? Dokładnie obudowę? Na dole obudowy jest jakiś ubytek plastiku. Nie mam teraz dostępu do komputera ale był podłączany do 3 i na jednym pokazało też coś o czujniku zmiennych faz rozrzadu może to być jego przyczyna?
Opublikowano
Nie tą wtyczkę się odpina. Odpina się tą przy cewkach w celu sprawdzenia Vvt. Po odpieciu od silniczka jest całkowity tryb awaryjny. Co do diagnostyki bmw to inpa. Może być wiele rzeczy tak na prawdę. No wiesz wiedzą że,, coś o czujniku " niewiele mówi. O które chodzi czujniki? Elektrozawory czy czujniki wałków których taczki są przykręcone do vanosow?
Opublikowano
Tak, to ten :-) ale najpierw zrób tak jak Ci maniek na początku pisał. Mi chodziło tylko o to że twój test co do Vvt jest niemiarodajny.
Opublikowano
To po odpieciu tego czujnika na czerwono mozna sprawdzic sprawnosc vvt? Po odpięciu powinien normalnie zapalic? Mam jeszcze pytanie czy podczas pracy silnika odkrecajac korek od wlewu oleju powinien gasnac? Te silniki sa tak czule?
Opublikowano
Tak, można poniekąd sprawdzić. Bo wtedy zawory idą na max otwarcie i rolę Vvt przejmuje przepustnica. Normalnie jest cały czas otwarta. Co do gasniecia to poniekąd powinien. Gaśniecie odrazu może oznaczać uszkodzona membranę separatora, lub jest w porządku i po prostu gaśnie. Czułość nie ma tu nic do rzeczy po prostu wpuszczasz lewe powietrze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.