Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, przy przebiegu 210tys km myślę ze przyszedł czas na wymianę amorków. Skoro BMW zamawia amorki u producenta w Polsce, ktos moze wie co to za firma? Nie chce przepłacać za znaczek BMW , ale również nie chce poświęcać jakości wybierając tani zamiennik.

 

2016_06_21_10_48_17_1.jpghttps://postimage.org/app.php

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba będzie ciężko kupić to samo co jest robione ze znaczkiem. Polecam Bilsteina B4 jeśli lubisz komfort a jeśli chcesz poprawić właściwości jezdne to B6, jednak delikatnie kosztem komfortu.

 

Krosno polskie jak polskie, chińskie raczej ;) Bwi Group

Opublikowano

Panowie, ale czasem producentem amorków nie jest firma FA? Na ich stronie mozna kupic do wszystkich wcześniejszych modeli z wyjątkiem generacji F , i od najnowszej seri G.

Wygląda ze maja podpisana umowę na wyłączność z BMW na dostarczanie do najnowszych modeli.

 

http://www.fakrosno.pl/

Opublikowano

210 kk i dopiero pierwsza wymiana :shock:

Ciekawy jestem jaką albo czy mają jeszcze jakąś efektywność.

Ja już amory zmieniałem i niestety nie znalazłem na rynku innych niż oryginały

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
210 kk i dopiero pierwsza wymiana :shock:

Ciekawy jestem jaką albo czy mają jeszcze jakąś efektywność.

Ja już amory zmieniałem i niestety nie znalazłem na rynku innych niż oryginały

 

- Wczoraj zawieszenie zostało dokładnie sprawdzone u dilera. Ani jeden element zwieszenie nie kwalifikuje do wymiany! Zawieszenie jest w idealnym stanie. Jazda w 95% po autostradach NL zrobiła swoje :twisted:

Sprawność amortyzatorów w 5 letnim aucie z przebiegiem ponad 210k km wynosi UWAGA ponad 90% Oczywiście pomysł wymiany amortyzatorów jest niekatulany.

 

http://i66.tinypic.com/qqdao7.jpg

Opublikowano

troche to dziwne co piszesz, bo niekiedy nowy nieuzywany amortyzator nie ma sprawnosci 90%

 

druga sprawa jesli auto masz na run flatach to jest to półprawda, klamstwo albo nawet dezinformacja - na run flatach wychodzi gorzej.

 

u mnie w F20 118d przy przebiegu 60k jest sprawnosc ok 55% na zwyklych oponach zimowych i 48-50 na RFT letnich (badanie z soboty przed i po wymianie kół) - mam zawieszenie adaptacyjne z regulacja sily amortyzacji

 

w m135i przy trzykrotnie nizszym przebiegu i analogicznym zawieszeniu jest ok 75-77% na RFT

Opublikowano
troche to dziwne co piszesz, bo niekiedy nowy nieuzywany amortyzator nie ma sprawnosci 90%

 

druga sprawa jesli auto masz na run flatach to jest to półprawda, klamstwo albo nawet dezinformacja - na run flatach wychodzi gorzej

 

- Myślisz ze deler BMW nie wiedział o tym przed wydaniem kupę kasy na urządzenie do sprawdzania zawieszenia? W sumie to możesz mieć racje, przecież w interesie delara jest potwierdzić wydrukiem klientowi ze zawieszenie jego auta jest ok i nie ma potrzeby nic zmieniać/robić/naprawiac :duh:

Opublikowano

cytat eksperta:

 

"sprawny amortyzator może osiągnąć wynik tak 30 % jak i 70 %, a wyniki powyżej 90% mogą świadczyć prędzej o niesprawności maszyny testującej niż amortyzatorów. Natomiast bardzo często przyjmuje się, że wynik od 60% w górę to bardzo wysoka sprawność, od 40 do 60% dobra, a 20–40% średnia. Są jednak przypadki, które ze względu na wymienione czynniki mocno fałszują wynik. Generalnie bada się więc nie tyle skuteczność, co różnicę pomiędzy kołami jednej osi, a ta nie może być większa niż 20–30% zależnie od maszyny pomiarowej i interpretacji diagnosty."

Opublikowano
a masz pewnosć że Twoje auto nie mialo wymienionych amortyzatorow? skoro nie kupiles nwoego w salonie tylko z tak ogromnym przebiegiem?

 

- Oczywiscie ze mam pewnosc, poniewaz kupilem auto u dilera BMW NL w roku 2014 z przebiegiem 60 albo 80tys km. Nic nie bylo robione przy aucie z wyjatkiem serwisow. Ciezko bylo mi uwierzyc ale skoro maszyna pokazala sprane amorki , kierownik serwisu mechaników potwierdzil jazda testowa ze wszytsko w porzadku i do tego nic nie stuka/puka w zawieszeiu to mi to w zupelnosci wystarcza aby dac sobie spokoj z grzebaniem przy zawieszeniu. Drogi w NL sa innego niz w PL czy nawet w DE.

Opublikowano

Dokładnie, dlatego samochód z NL to jedna z najlepszych opcji. Oczywiście kupiony samemu, sprawdzony itd.

Kraj płaski jak stół, drogi świetne i do tego wszędzie ograniczenia. Równiutka jazda stałą prędkością, tam się nie da zajeździć zawiechy po prostu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.