Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu borykam się z problem uruchomienia auta mianowicie coś pożera cały prąd z akumulatora w moim E60. Po zapaleniu na prostowniku silnik pracuje bez zazutu, świeżo po starcie łaowanie ok 15,1V spada do około 14,7V. Przykładowo dziś po nocy odpaliłem samochód jakimś cudem bez prostownika (wczoraj ładowałem), samochód pochodził ok 30 min po czym po zgaszeniu i próbie odpalenia za 5 min rozrusznik już nawet nie przekręcił. Mam od 3 dni odpięty IBS ale nic to prawdopodobnie nie zmieniło. Komputer wyrzucił mnóstwo błędów, ale mysle ze częśc z nich spowodowana jest przez padnięty akumulator. Dodam choć nie wiem, czy to ważna informacja, że samochód posiada podtlenek wstydu w skrócie LPG. W ostatnim czasie auto było u mechanika który stwierdził, że akumulator dobry, a po jego naładowaniu i kilkudniowym postoju odpaliło bez problemu, jednak po 5 minutach przejażdżki i zgaszeniu silnik nie odpalił. Dodaje zdjęcia z błędami. Nie wiem dlaczego zdjęcia się obróciły i jak to odkręcić, za co przepraszam.

3dfbc992246089c3med.jpg

cf26ccab36010effmed.jpg

Opublikowano

Jakie bledy masz na silniku

Czy baterie zmieniales na nowa w ostatnim czasie?

Piszesz ze po naladowaniu baterii auto stalo pare dni i odpalił

Jak tak to raczej nie jest wina baterii tylko czasem jakis moduł nie przechodzi do fazy uspienia

Bez kodow bledow raczej ciezko cos ci doradzic

Opublikowano
Wszystkie błędy widzisz na fotkach, które dodałem do posta, baterie chciałem zmienić jednak człowiek z serwisu stwierdził, że jest OK. Bateria to AGM z 2012 roku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

@tomo220 : wklej zdjecia jak nalezy ..... tak aby mozna bylo cos przeczytac :duh:

 

kolego masz ponad 30 bledow :mad2: i masz nadzieje ze ktos wyjasni co i jak :D

 

- podlacz prostownik do autka ( w komorze silnika jest specjalne zlacze )

- pokasuj bledy , zrob jazde probna i napisz jakie bledy pokazuje

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłeś tylko totalną diagnozę INPĄ i poznałeś gdzie są błędy.

Zrób szczegółową diagnozę wchodząc w menu,wybierz Twój silnik i dopiero wtedy programem odczytasz szczegółowo jakich modułów są to błędy i jakiego rodzaju.

Opublikowano
Okej tak zrobie. Auto właśnie się ładuje. Nie wiem dlaczego te zdjęcia się obróciły bo na komuterze mam normalnie :cry:
Opublikowano (edytowane)

Witam. Zrobiłem trase ok 150km i podaje wyniki pomiarów o których była mowa.

 

Po trasie wykonałem 2 pomiary. Pierwszy przed ponownym kasowaniem błędów:

1c55b2c563e70600gen.jpg

f5af2d14b212f8c8gen.jpg

513404ea77f1749egen.jpg

bfb9cc3fa689b7e9gen.jpg

3fa78bbe65752be6gen.jpg

283b4c2ef1338eb7gen.jpg

8e929b18f25dbca7gen.jpg

6bbdae957985f495gen.jpg

 

Natomiast po skasowaniu błędów zdziwiło mnie, że zwiększyło się ładowanie akumulatora oraz cooland output temperature:

730b646d0d76ff82gen.jpg

 

Nadmieniam, że wszystkie pomiary wykonane na odpiętej ciągle klemie IBS.

Edytowane przez tomo220
Opublikowano

Raczej do rozładowanej baterii to te błedy sa nieistotne.

Zmiana ladowania przez skasowanie bledu klemy

Auto kreci ale nie odpala czy brak pradu

Moglbys zmierzyc ile masz volt w momecie problemow z odpaleniem?

Czy mierzyles pobor pradu po uspieniu PM?

Opublikowano

1.Auto kreci ale nie odpala czy brak pradu

2.Moglbys zmierzyc ile masz volt w momecie problemow z odpaleniem?

3.Czy mierzyles pobor pradu po uspieniu PM?

1.Auto czasem coś "chrząknie" ale zazwyczaj brak prądu

2.Jasne, mam to zrobić, jeśli auto nie odpali, przyłożyć miernik do akumulatora?

3. Próbowałem ale mój miernik.... szkoda gadać jutro jade do kolegi mierzyć a dzis zostawiłem samochód na noc na prostowniku.

 

Napisałeś, że zmiana ładowania to przez błąd klemy. Czy mam sprawdzic jak to wyglada na wpiętym IBS czy nie ma potrzebny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jakie masz napięcie na baterii po wyłączeniu samochodu i jaki pobór prądu masz.

Ja bym stawiał na akumulator jeśli napięcie spadnie poniżej 10,7 V

 

Odłącz też regulator i sprawdz czy napięcie się zmieni czy pozostanie takie same. W tym wypadku regulator do wymiany.

 

Następnie odłączyć bym też sterownik od gazu (jeśli można bo się nie znam) i sprawdził czy problem dalej pozostanie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

IBS raczej podlacz.

Ja bym to zrobił tak:

Najpierw naladowal baterie i zostawil auto na noc z odłaczona klema minus

Jesli rano masz mniej niz 11V to zacznij od wymiany baterii. Naprawde kup AGM

Jesli prad jest powyzej to naładuj baterie i zostaw go podłaczonego na noc i sprawdz znow ile aku ma Volt

Ale najlepiej gdzies podjechac gdzie maja tester do baterii

I pobor pradu po uspieniu. To musisz zmierzyc bo to wazne. Ja z moja bunia po kupnie walczylem 2 miesiace zeby ogarnac wszystko po przerobkach poprzedniego wlasciciela. E65 naprawde jest kaprysna jak cos nie funkcjonuje. CAN BUS CZYNI CUDA

Opublikowano
Dziś chciałem dokonać pomiarow jednak moja wiedza z zakresu elektroniki do tego nie dopuścila, ale doszkolilem sie na jutubie jak badsc prady spoczynkowe i pomierze przy najblizszej okazji. Wszystkim serdecznie dziękuje za wsparcie.
Opublikowano

Co przyniosły moje badania?

Co prawda nie zmierzyłem prądów jednak, samochó stał tydzien na mrozie zamkniety i nie odpalany. Odpalił dziś bez problemu i po 10 min zgasiłem i chciałem 15 min później jechać i nie odpalił. Domyślam się ze skoro wytrzymał na mrozie tydzien to nic prądu nie pożera. Czy to moze byc po prostu padnięty akumulator? Przypominam, że akumulator jest z 2011 roku.

 

Aktualizacja:

Chciałem pomierzyć prądy ale po odpieciu minusa od razu włącza się alarm, jak tego uniknąć.

Dziwnie udało mi się przez pięc minut mierzyć i prąd był 0,51A (po 5 minutach) i wtedy włączył sie alarm i skoczyło na 3,6A.

WYNIK PO 5 MINUTACH:

ad9140e5db74a03egen.jpg

 

Aktualizacja 2:

Po ok godzinie poszedłem zerknać co słychać i wynik.... 3,3 A. Próbowałem odpinać wszystkie bezpieczniki w bagazniku nad akumulatorem ale nic się nie zmienia, co dalej ?

21b4cf747ee9e0e6gen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłącz czujnik otwartej maski. Jest koło filtra powietrza. One często siadają.

 

IBS masz odlaczony?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
IBS odłączony. Czujnik chyba działa bo jeśli jest otwarta maska to auto sie zamyka ale nie "pika" dopiero po zamknięciu maski daje odgłos.
Opublikowano
Masz jeszcze bezpieczniki w schowku. To dobry patent z bezpiecznikami. Bateria raczej dobra skoro odpalił po tygodniu. Auto uspione jest poznasz ze nie swieca przyciski od foteli na srodkowej konsoli. Pobor pradu masz za duzy. Jakis moduł nie idzie spac.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.