Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Jak w temacie zapaliła mi się 2 razy kontrolka od akumulatora (żółty aku) to czas żeby pożegnać się ze starym akumulatorem? szukać już nowego, czy może można "podładować-doładować" stary?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie koniecznie akumlator

Raczej wskazuje na słabe ładowanie , moźe być coś z alternatorem ,sprawdź napięcie ładowania w ukrytym menu .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Jak żółta kontrolka to pokazuje, że napięcie przy rozruchu jest granicznie niskie. Jeśli na wolnych obrotach masz ponad 14V ładowania to alternator OK. Jeśli jeździsz na krótkich (czytaj 10-15 km dziennie, czasem na kilka dni trochę dalej) to nie doładuje akumulatora. Musisz walnąć dłuższą trasę albo odładować aku prostownikiem. Jeśli po dłuższej trasie następnego dnia rano znów żóta kontrolka to i ta jeszcze nie świadczy że aku. Znów ładowanie, albo trasa i odpięcie aku na noc. Rano podpięcie i jaki efekt. Jak nie ma żółtej kontrolki to raczej aku OK tylko coś ciągnie prąd po zgaszeniu auta.

Ja ostatnio w miniaku miałem historię, że zapalił mi się akumulator. OK, jeździłem cały dzień po wawie, bez dodatkowych odbiorników (radio, grzane stołki itp), postawiłem do garażu i następnego dnia rano samochód całkowicie trup. Mówię [BAD] trzeba nowy aku a tu AGM nie jest tani. Cóż prostownik, ładowanie i 24h pod prądem. Od dwóch tygodni święty spokój, samochód pali od strzała a ładowanie na poziomie 14,5V. Nie mam pojęcia czemu przez cały dzień jazdy się nie doładował a nawet jeszcze bardziej padł

Opublikowano
Jak żółta kontrolka to pokazuje, że napięcie przy rozruchu jest granicznie niskie. Jeśli na wolnych obrotach masz ponad 14V ładowania to alternator OK. Jeśli jeździsz na krótkich (czytaj 10-15 km dziennie, czasem na kilka dni trochę dalej) to nie doładuje akumulatora. Musisz walnąć dłuższą trasę albo odładować aku prostownikiem. Jeśli po dłuższej trasie następnego dnia rano znów żóta kontrolka to i ta jeszcze nie świadczy że aku. Znów ładowanie, albo trasa i odpięcie aku na noc. Rano podpięcie i jaki efekt. Jak nie ma żółtej kontrolki to raczej aku OK tylko coś ciągnie prąd po zgaszeniu auta.

Ja ostatnio w miniaku miałem historię, że zapalił mi się akumulator. OK, jeździłem cały dzień po wawie, bez dodatkowych odbiorników (radio, grzane stołki itp), postawiłem do garażu i następnego dnia rano samochód całkowicie trup. Mówię [bAD] trzeba nowy aku a tu AGM nie jest tani. Cóż prostownik, ładowanie i 24h pod prądem. Od dwóch tygodni święty spokój, samochód pali od strzała a ładowanie na poziomie 14,5V. Nie mam pojęcia czemu przez cały dzień jazdy się nie doładował a nawet jeszcze bardziej padł

 

dzięki dziku za odpowiedź :)

mam dokładnie tak jak mówisz jeżdżę w sumie ostatnio małe odcinki raz na kilka dni jakiś dłuższy Ursynów czy inna Białołęka a tak do pracy zaledwie mam kilka km i w sumie nie ma gdzie się podładować akumulator. Ze dwa tygodnie temu nie odpalałem go przez 3 dni w te mrozy i na 4 dzień w ogóle nie odpalił no to do sąsiada po przewody po 20 sekundach zakręcił bez problemu i od tamtej pory 2 razy zapaliła mi się ta żółta kontrolka i nic po za tym kręci normalnie.

Myślę że to właśnie to że nie bardzo ma się kiedy podładować bo robię krótkie odcinki...

Trzeba by zorganizować jakiś prostownik i go trochę podładować.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Lepiej przyjedz do mnie w odwiedziny to podładujemy.....i navi zrobimy :cool2: :cool2: :cool2:

 

A tak powaznie to na bank za blisko masz do pracy i wyskocz gdzieś na trochę na trase i bedzie ok :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, Koledzy i Koleżanki

 

Mam podobny problem z aku. Wywala mi żółtą kontrolkę aku (podczas odpalania) + auto na podnośniku i resetuje godzinę, datę, spalanie itp... Jeżdżę tylko na krótkich dystansach, np. 3-5 km i stop, 3 km i stop itd...

Byłem dziś u elektryka i sprawdzał podłączając się pod maską i napięcie na włączonym silniku jest falujące od około 14,3V do 15Vmax. Jak uważacie aku się kończy czy może coś innego>..? |

Opublikowano
Napięcie jest ok.To bardziej kwestia ładowania aku

Zupełnie temat elektryki jest mi obcy, ale czy nie było by tak, że jeśli ładowanie jest słabe to po pewnym czasie albo nie odpalił bym auta po nocy, lub po prostu aku by się z prądu pozbył i koniec jazdy...

Dziwne jest to falowanie pomiędzy 14,3V a b15V. Czytam w necie i ponoć ta wartość w zasadzie powinna być stała, najlepiej na poziomie około 14,4V. Test jak pisałem robiony był na ciepłym odpalonym aucie. A elektryk podpiął się z testerem do + i masy pod maską.

Opublikowano

Z napięciem jest wszystko ok.Akumulator lepiej sprawdź .Wyciągnąć musisz

Akumulator w czasie jazdy nie padnie kolego.Zawsze jakaś jego część jest ładowana

I na wziąłbym kogoś z diagnostyką i zobaczył napięcie w czasie jazdy a nie na postoju ,bo tutaj może być problem

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Miałem ten sam problem - reset zegarka, żółta kontrolka akumulatora, itp.

Napięcie ładowania było OK, winny okazał się akumulator, który niedomagał pod obciążeniem.

Po wymianie akumulatora na nowy, wszystko jest OK.

Opublikowano
Dokładnie, sprawdziłem ładowanie u innego elektryka i było ok. Sprawdził Aku, który jak stwierdził pod obciążeniem nie domaga. W piątek już zmieniłem, a kupiłem nieco większy 110ah i 940a. Zrobiłem na nim już około 200 km i jest ok. Ewidentnie była to wina Aku. Mam jeszcze pytanie bo słyszałem że koduje się nowy Aku. Ale jak byłem w warsztacie to gość mówił mi że nie może zmienić pojemnosci akumulatora na inny, a jedynie w programie potwierdził tak jakby wymianę na nowy. Jak to powinno wyglądać z tym kodowaniem w komputerze..?
Opublikowano

Przy każdej zmianie akumulatora wpisujesz nowy do sterownika, chyba można za pomocą INPA, ja robiłem urzadzeniem Lanunch Diagun bo akurat mialem pod rręką.

 

Natomiast zmiana amperażu lub AGM<->nie AGM kodujesz przez NCS.

Opublikowano
To chyba muszę to ogarnąć gdzie indziej, bo gość mi tylko w jakimś programie potwierdził jego wymianę. A kupiłem Aku nie AGM . Można tak jeździć z tym nie zakodowany akumulatorem ..? Bo najbliższy dobry warsztat specjalizujący się w BMW mam 100km od siebie, a jechać tylko po kodowanie Aku to mi się nie uśmiecha...
Opublikowano

Jeśli akumulator jest w przedziale pasażerskim (jak np. e70) to zalecane jest, żeby akumulator był AGM. Ja kupiłem akumulator Bosch AGM - niestety był wyraźnie droższy niż nie-AGM, bo Bosch produkuje AGM jedynie w wersji przystosowanej do systemu start-stop - oczywiście nie ma tego systemu w e70, ale jednak wpływa to na cenę akumulatorów.

Z tego co mi wiadomo, w zależności od ustawień (ampreaż, nieAGM/AGM) sterownik ładuje akumulator innym prądem. Stąd potrzebne jest kodowanie. Żeby to zakodować, nie musisz jechać do ASO BMW - wiele zwykłych warsztatów świadczy takie usługi. Ewentualnie, może Ci to zrobić osoba/warsztat, która zajmuje się retrofittingiem (doposażaniem w nowe funkcje) BMW - dla nich kodowanie to chleb powszedni. Przy okazji można dokodować dodatkowe opcje (np. światła dzienne).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A czy da sie zakodowac przez Carly?

 

da sie jesli masz...wersje pro i zaplacisz dodatkowo 10 euro za obsluge aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.