Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moje e61

20170128_104116.jpg

 

Zapraszam na swojego bloga gdzie można zobaczyć więcej o bmw 5 e61...

https://bmw5e61.blogspot.com/

 

Moja skromna galeria:

Kliknij aby odwiedzić galerię na moim blogu

 

Nie jest specjalnie na bogato ale skóra jest ;)

Dekodowanie z VIN.

Type code: NJ51

Model: 525D (EUR)

E-F-R series: E61

Series: 5

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M57/TU

Displacement: 2.50

Power: 130 (177 hp) (w dowodzie mam 120kw)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: A36 - TITANGRAU II METALLIC

Upholstery code: LCTE - LEDER DAKOTA/TRU

Prod.date: 2005-06-16

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2RA BMW alloy wheel, trapezoid style 134

S8SA Navigation access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S302 Alarm system

S320 Deleted, model lettering

S386 Roof railing

S423 Floor mats, velours

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S442 Drink holder

S508 Park Distance Control (PDC)

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S606 Navigation system Business

S698 Area-Code 2 for DVD

S785 White direction indicator lights

S843 Power reduction

S863 Dealer List Europe

S868 Language version, Dutch

S877 Omission of non-combined operation

S886 Operating instructions, Dutch

 

Felgi lato - Styling 138 - 7.5Jx17 ET20 opony RSC 225/50 R17 (niestety na razie wy-ząbkowane)

 

Były też plany na inne felgi w tym 18", ale po próbie w aucie kolegi (e61 LCI 520d 177KM 18" style 124, 245x40 przód 275x35 tył RSC) zrezygnowałem z tych planów z uwagi na: komfort bardzo niski, zużycie paliwa podobno dużo wyższe, przyspieszenie dużo gorsze (odczuwalnie wolniejszy niż moje 525d 163KM przed liftem)

Edytowane przez roiter

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Hehe. Nie... będę wrzucał systematycznie...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
S843 Power reduction

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jezeli się orientujesz to jest możliwosc zdjęcia tego kagańca i powrotu do 177
Opublikowano

Jestem w trakcie rozpoznania tematu... podobno tak. Jak uporam się z zawieszeniem będę realizował "zdjęcie kagańca" metodą nie chip tuningową.

Dla zabawy... co sądzicie o takich felgach (Photoshop)?

e61czarnefelgi.jpg

20170128_104116.jpg

Zastanawia mnie czemu na aledrogo jest tyle felg czarnych pomalowanych jak nówki... sam aż teraz myślę o takich (tylko 17 lub 18).

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

umycie felg na plus :norty:

 

rozumiem że zdjęcie numer jeden to auto z felgami po 2 miesiącach bez mycia vs felgi umyte :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Roiter to nie bylo pytanie tylko stwierdzenie :) jakbys chcial namiar to prv :)
Opublikowano
dobre. to drugie dla porównania... jak znajdę czas pobawię się grafiką i wkleję inne fele zanim je kupie. wkurza mnie tylko tył. te koła jakoś lecą do przodu...no ale ten typ tak ma.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie malowałbym tych felg, słabo to będzie wyglądać..pomyśl jednak o programie, bo auto ożyje zdecydowanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam. Może mi ktoś powiedzieć co to za wzór felgi i czy oryginał?

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z890/8903890/big/2.jpg

Niby style 166 ale jednak inne bo 18.

Na stornie bmwstylewheels.com jest że takie felgi są tylko w 19.

Link do aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6712828176

 

Założyłem temat bo nie wiem czy tu dostanę odpowiedź.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=315592

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Może komuś się przyda:

CIŚNIENIE W OPONACH BMW 5 E60/E61 wg mojej tabliczki + continental

https://bmw5e61.blogspot.com/2017/02/tabliczka-znamionowa-cisnienia-opon-w.html#more

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba felgi będą styling 138... trafiły mi się w sensownym stanie. Na oponach rsc Bridgestone pot. Jedna opona peknieta na boku. Da rade tylko jedna wymienić czy trzeba 2 opony? Na aledrogo są takie same na sztuki...

479854d312dcb6cf30f9bf1e8b23e7c0.jpg

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli swiezy rocznik opon to mozna brać. Stare runflaty są jak kamienie...
Opublikowano

Koła założone. Okazało się że są wy-ząbkowane opony. Bridgestone Potenza 225/50 R17 przód 5mm tył 7mm, niestety dopiero teraz po lekturze "internetowej" wiem co to "ząbkowanie opon" i że te opony mają tendencje do ząbkowania...no i akurat takie trafiłem ... teraz huczy niemiłosiernie... jak się nie zniweluje po miesiącu jadę do motohurt w markach na szorstkowanie (ostatnia deska ratunku).

 

20170306_111503.jpg

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A miałes pod nosem fajny komplet do wziecia, a nawet dwa :) ja bym szukał nowych opon, o tych raczej zapomnij...
Opublikowano

Taki plan ale dopiero na przyszły rok... na ten rok budżet kołowy już wyczerpany... :(

 

Gdyby ktoś szukał:

galeria znalezionych w sieci zdjęć z bmw e60 i e61 na felgach styling 138

https://bmw5e61.blogspot.com/2017/02/opony-i-felgi-felgi-styling-138-do-e60.html

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Aktualizuje temat o moim aucie.


Jeżdżę już ponad 1.5 r więc mogę co nieco więcej napisać jakie miałem problemy i jak sprawuje się auto.


1. OPONY

Może zacznę od tematu opon bo temat świeży. Do zeszłego tygodnia jeździłem na ww. runflatach. Głośne i twarde jak kamień. Tak jak ktoś wyżej napisał. Teraz już wiem dlaczego musiałem co nieco wymienić w zawieszeniu - opony rsc (opiszę później). Wreszcie udało mi się wymienić na nowe. Z racji ograniczonego budżetu zdecydowałem się na Dębice Presto UHP2 XL 225/50/17. Efekt przerósł moje oczekiwania, to jak dzień do nocy. Bez porównania. Wreszcie auto nadaje się do jazdy na polskie drogi choć pewnie każda nowa opona była by o niebo lepsza od moich starych runflatów... nastała błoga cisza, nic nie stuka nic nie puka, po prostu bajka. Testy na autostradzie zaliczone, aczkolwiek w moim odczuciu rf miały lepsze trzymanie i samochód był sztywniejszy zwłaszcza przy naprawdę wysokich prędkościach :wink: , ale do zwykłej jazdy uhp2 idealne.


Aha... Już po wymianie szukając info w sieci o różnicy w budowie opon XL a RF natknąłem się na informacje że może być problem z OC jak nie są runflaty w BMW...? Może ktoś potwierdzić takie informacje?


Koszt: 1250 zł opony, 120 zł wymiana.


2. WIĄZKA W KLAPIE

Oj z tym tematem męczyłem się bardzo długo. Właściwie od początku użytkowania miałem same problemy i mniejsze i większe. Np. informacje o słabym aku na postoju przy zgaszonym silniku, nie świecące się światło w bagażniku, później doszło oświetlenie tablicy rej i tylny halogen, w miedzy czasie padło otwieranie z pilota! Bolączka chyba wszystkich przedliftów kombi E61.

Pierwsza reperacja (raczej łatanie) żeby pilot działał - dałem 350 zł około stycznia 2017 (elektromechanik na ul. Bystrej w Warszawie). W tym roku była druga naprawa - bardziej kosztowna chyba około 700 zł (Krzysztof Seweryn - Targówek). Ma starczyć na dłużej. Kable były przetarte i pogniłe, lada moment i zrobiło by się poważne zwarcie. Po naprawie problem z słabym aku. i oświetleniem rozwiązany. Ciekawe na jak długo. Sam tego bym nie ogarnął.


Koszt: 350 + 700 zł

Edytowane przez roiter

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
bmw r6 i dębica... nosz kur.....

 

Az tak nowe opony Dębica złe że aż trzeba kurami słać? :shock:

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

3. Czujnik temperatury

Październik 2016. Jeszcze przed zakupem w aucie był naprawiany kabelek od czujnika temperatury na zewnątrz. Błędnie pokazywał ujemną lub wysoką dodatnią temperaturę. Czujnik kupiony na aledrogo, ale okazał się zbędny - przetarty kabelek wystarczyło na nowo połączyć.

Błąd na komputerze: 49A2 Botschaft (A_TEMP_RELATIVZEIT, 0x310)

Koszt: 20zł czujnik + 30 zł naprawa


4. Termostaty + płyn chłodniczy

Przełom 2016/2017 r. Zaraz po zakupie auta pierwsze naprawy. Auto nie trzymało temperatury silnika (około 70°C). Typowa usterka "ten typ tak ma", objawy u mnie np. duże spalanie (przed wymianą ok 11l/100km po wymianie spadło do ok. 9l/100km, brak ciepłego powietrza z nawiewów (było letnie).

Najpierw była "nauka" sprawdzania temperatury silnika: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=297611.

Taka refleksja, kreseczki na obrotomierzu nijak się mają do temperatury silnika, ale po wymianie zdecydowanie "spadły".

Później szybka nauka używania i diagnozowania inpa (zakup kabelka i poszukiwanie programu), i wiadomo do wymiany pół samochodu :mad2: i termostat główny i egr. Po lekturze forum kupiłem termostaty BEHR. Wymieniono również płyn chłodniczy na Prestone (weszło 2 x 4 litry). Przy okazji wymieniono świece i sterownik o czym później.

Po wymianie auto do dziś trzyma temperatury i zdecydowanie mniej pali.


Koszt: Termostaty ok 245 zł + płyn około 90 zł + robocizna (około 400 zł ale razem z wymianą świec i sterownika).


5. Sterownik świec i świece.

Przełom 2016/2017 r. Kolejna typowa przypadłość tego modelu. Przed wymianą komputer sypał sporą ilością błędów np. wszystkie 6 świec i masa innych. Po skasowaniu inpą większość błędów wracało. Poniżej kody błędów jakie były przed wymianą termostatów i świec i sterownika. Generalnie auto paliło hm...normalnie mimo zimy. Podejrzewam że świece i sterownik padły ze starości albo wpływ na nie miała niska temperatura silnika (termostaty). Oczywiście kupiłem po lekturze forum świece i sterownik BERU. Po wymianie i kasowaniu inpa błędy zniknęły na dobre.

2018 r. Od początku roku znowu padają świece. Nawet kupiłem 2 swiece też BERU i wysłałem stary sterownik do regeneracji (NYSA), ale jeszcze nie było okazji wymienić. Mechanik stwierdził że trzeba obserwować co się dzieje bo niemożliwe żeby nowy sterownik znowu padł i że świece nie powinny tak szybko padać. Sprawdził też kabel i jest ok. Dziś są już 2 i czasem pojawia się błąd 3 świecy. Systematycznie przynajmniej raz w miesiącu siadam z kompem w auto i sprawdzam co znowu.

A i jeszcze sporo osób na grupie fb poleca też świece ngk. Może następne takie kupie.


BŁĘDY PRZED WYMIANĄ STEROWNIKA, ŚWIEC, TERMOSTATÓW:

49F2 Botschaft (WHEEL_SPEED, 0xCE)

4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

4252 Gluehkerze Zylinder 5, Ansteuerung

4262 Gluehkerze Zylinder 6, Ansteuerung

4587 Kraftstofffilter

4203 Gluehsteuergeraet

4288 Lambdasonde

4530 (1297) Ladedruckregelung, Regelabweichung

4CE0 Partikelfiltersystem


OPIS BŁEDÓW:

4212 do 4262 świece i sterownik świec do wymiany. (świece okazały się padnięte), przy wymianie sterownika i tak trzeba zdjąć kolektor ssący więc wymienić świece warto + uszczelka kolektora+ kontrola klapek w kolektorze ewentualnie czyszczenie kolektora) - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił.


4587 błąd z filtrem paliwa. filtr był nowy - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił. (jakiś podgrzewacz do sprawdzenia).

W 2018 r. Błąd ponownie się pojawił wraz z padnięciem 2 świecy.


4203 Sterownik świec do wymiany - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił na stałe.


4288 sonda lambda - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił na stałe.


4530 (1297) prawdopodobnie przepływomierz powietrza - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił na stałe.


4ce0 jeszcze nie rozgryzłem prawdopodobnie filtr cząstek stałych do wywalenia - po wymianie sterownika i świec błąd ustąpił na stałe.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.