Skocz do zawartości

E46, 316i - Brak mocy od zakupu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w kilku zdaniach pragnę opisać z jakim problemem borykam się w moim BMW i proszę o kilka sugestii, porad :)

 

BMW Touring 316i 1.8 2004r, E46, silnik N46B18, benzyna+lpg (od 2014)

 

Auto kupione w grudniu, sprowadzone od niemca, z dow. rej. można odczytać że stało wyrejestrowane od lutego

 

Problem polega na tym, że Bmk'a nie ma mocy. Tzn.:

1) przy ruszaniu często gaśnie jak się nie doda w miarę sporo gazu

2) czasami spadają obroty na 0,5tys. na postoju, poskacze kilka razy strzałka i wraca na prawie 0,8tys.

3) na każdym z biegów (najbardziej 2-3) słychać pow. 2,5 tys. obrotów charakterystyczne stukanie, które czuć aż pod fotelem, silne drganie/walenie, na pewno pochodzenia silnikowego, po którym zaraz dostaje mocy i przyspiesza

4) w trasie głośna praca silnika + na teście na Pb95 idzie ledwo, ledwo, ledwo do 170/180.

 

Objawy dodatkowe: ubytki oleju i płynu chłodniczego + "masło/margaryna" na bagnecie oleju (mówią że to przez zimę ale trasy robię po ~200km co tydzień i na drugi dzień rano maź i tak jest)

 

Inne poboczne problemy: źle wskazujący i piszczący czujnik cofania + kontrolka poduszki pasażera

 

Moje podejrzenia: uszczelka pod głowicą i/lub wymiana pierścieni na cylindrach/cylindrze

 

Opinia mechanika1.: 4-ty cylinder do roboty, pierścienie i inne rzeczy, nie znam się co tam jest (+ wiadomo uszczelka pod gł. itp. to co konieczne) - koszt ok. 1000zł (po znajomości)

 

Co zrobiłem do tej pory:

* wymiana komputera gazu - stary spalony

* wymiana 2 wtrysków gazu - stare spalone

* kupiłem, wlałem i przepaliłem silnik na płynie do czyszczenia wtrysków (kupiony na Statoil) - porada od mechanika2.

* mechanik2. - na komputerze oprócz poduszki pasażera żadnych błędów

 

Co chcę zrobić (nie wiem czy warto):

* sprawdzić ciśnienie na cylindrach/świecach

 

Czego nie zrobiłem a może warto było:

* sprawdzić świece czy są czyste

* wymienić olej (NIESTETY nie wiem jaki był wcześniej lany - co zmusza mnie do wymiany całego i wlania fabrycznego) - niski stan oleju pon. minimum

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Opublikowano
A rozrząd w porządku? Tak trochę pyka jakby łańcuchem. Może też tak szukać poniekąd pompa oleju, warto odkręcić podstawę filtra oleju żeby zobaczyć czy nie ma tam syfu. Ciśnienie też jak najbardziej można by sprawdzić. Co do upg to nie masz jakichś wycieków? Odma drożna? Przeważnie jeśli pęknie między kanałami to jeden płyn przybywa drugi ubywa. Chyba że poszła do cylindra. Ale to wszystko do sprawdzenia.
Opublikowano

Jak stał 10 miesięcy wyrejestrowany to wiedzieli że remont silnika nie opłacalny.

Zastanów się czy robić silnik czy wymienić ? ale można trafić na podobnego trupa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

A jak to się stało, że takiego strupka kupiłeś ?

Czego nie zrobiłem a może warto było:

* sprawdzić świece czy są czyste

* wymienić olej (NIESTETY nie wiem jaki był wcześniej lany - co zmusza mnie do wymiany całego i wlania fabrycznego) - niski stan oleju pon. minimum

Pozdrawiam wszystkich :)

Świece to możesz prędko sprawdzić, ciśnienie na tłokach u mechanika to też nie wielki problem. A oleju chciałeś tylko dolać trochę ? :duh: Nie musisz wlewać fabrycznego tylko zgodny ze specyfikacją.

Opublikowano

Dziękuje z odpowiedzi !

Jakub - rozrządu jako tako nie sprawdzałem, muszę pierw poczytać co to ta odma; silnik wygląda czysto, wycieków nie widać, sprawdzę ciśnienie, dzięki

Falisz - raczej opłaca się zrobić ten tłok czy upg jeśli to to, podejrzewam że niemcowi powiedzieli 1000eurasów za gaz i drugie tyle za silnik to opchnął

Zbyszek - od handlarza, wiedziałem w jakim jest stanie, ale teraz pytam co można z tym zrobić, bo kupiłem sporo taniej; chciałem wymienić cały olej, ale słyszałem jak był lany półsyntetyk a specyfikacja mówi o pełnym syntetyku to może być problem. Nie wiem jak też wypłukać silnik ze starego, myślałem że może przy okazji remontu.

 

Pytanie skąd spadek mocy...

Przy przyspieszaniu słychać takie dudnienie w pewnym momencie jakbym jechał po torach i przechodzi w momencie jak złapie moc i "wyrwie".

Opublikowano
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli samochód stał tyle czasu mogło najść wilgoci przez co zrobiło się masło. Jeśli masz tyle masełka podejrzewam że separator też zapchało. Jeśli zapchało może zacząć wypychać olej, a propo niego lepiej zmienić na zalecany olej że względy na vanos który jest nim sterowany. Jest jeszcze sporo rzeczy i miejsc na które warto zwrócić uwagę. Między innymi jeśli Vvt utknął w niewłaściwej pozycji też będzie świrować wtyczki Vvt w porządku?
Opublikowano

Powiem szczerze z mechaniką jestem mocno do tyłu.

Wymienię olej, tyle mogę sam zrobić, resztą chyba musi zająć się jakiś mechanik, ale posprawdzam sam ile będę mógł w tej kwestii i dam znać czy coś wyszło.

Dziękuje za każde info

 

PS. Poszukuję szpeca od Bmk'ek w Poznaniu! :)

Opublikowano
Ojojoj co do szpeców to współczuję na wstępie. Znaleźć mechanika który zna się na silnikach z valvetronik i do tego uczciwego to tak samo jak trafić na dziewice w burdelu. Sorry za porównanie ale jedyne jakie przyszło mi do głowy. Kupiłem swój bolid jakieś pół roku temu po dwóch miesiącach od zakupu zaczęły się problemy. Pamiętam że odwiedziłem mnóstwo mechaników, 2 uczciwych powiedziało że się nie podejmie reszta standard upg, vanos, Vvt, pierścienie, uszczelniacze. Itd :-P w końcu zabrałem się za to sam i nie było tak źle. Jeśli chcesz być szczęśliwym posiadaczem tego silnika lepiej szkol się w mechanice :-P wtedy jest to prze cudny silnik. Największym jego minusem są właśnie mechanicy. :-P
Opublikowano

Nie wiem dlaczego, ale zauważyłem że stuka mniej tzn. tylko przez chwile i na wyższych obrotach

 

Tak Bmk'a reaguje na gaz:

https://youtu.be/DfRTObIIMQ8

 

Ciężko to wysłuchać, od 10 sekundy, jak przechodzę w ~3,5 ty.s obrotów dokładnie 13-14 sekunda, spróbuje jutro zrobić lepszy:

https://youtu.be/OgimRYtZj8Q

 

Tak słychać sprzed wydechu:

https://youtu.be/KvZ3UqcKVk0

Opublikowano
Możesz też sprawdzić świece w jakim są stanie. I filtry do wymiany jeśli tego nie robiłeś. Zajrzyj też do tej podstawy filtra. Tylko jest ryzyko że że starej uszczelki zacznie ci kapać.
Opublikowano

Okej, porobię co będę mógł na ten tydzień, dam znać co wyjdzie i jak mi się uda zmierzyć ciśnienie

 

PS. Wymiana oleju cała to wiem, ale czy zlać stary i zalać nowym czy jest coś do "czyszczenia" ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz użyć płukanki, biorąc pod uwagę, że masz dużo masła to nawet chyba wskazane, chociaż ja nie używam ich.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.