Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio zaczęła mi się wyświetlać na komputerze informacja że trzeba wypalić dpf, jeździłem 2 razy po 40km autostradą i dalej się wyświetla. Sprawdziłem w inpie to jest tak:

0d5921a817a4bcf0med.jpg

Sprawdziłem też błędy, możecie zobaczyć czy coś poważnego?

e92eeebf67fcc960med.jpg

9fe6c31197301b50med.jpg

b133162f4492a51cmed.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzić termostaty, bo jak temperatury silnik nie osiąga odpowiedniej, to wypalanie się nie uruchomi. Druga sprawa, to w trakcie jazdy, trzeba INPĄ kasować błędy co kilka sekund, wtedy samochód sam zacznie wypalanie. Trzeba to robić do skutku, aż błąd DPF przestanie wskakiwać. Wtedy dopiero można zrobić ISTĄ już normalną procedurę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zdjęcie nr 2 pokazuje błąd wszystkich świec żarowych jak widać 6szt. - prawdopodobnie sterownik świec lub przewód stałego plusa, nie możliwe żeby padły wszytstkie świece na raz :8)
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca to prawda, jest gdzieś w ISTA info że każdy błąd w sterowniku DDE może zablokować wypalanie DPF

kup sobie używkę sterownik świec wymień to zaledwie kilka minut sam wymieniałem też miałem uszkodzony ,

najwięcej to schodzi z rozpięciem wtyczek (jest koło bagnetu oleju w N47 przykręcony do obudowy oleju )

Opublikowano

Hej, na pewno błędy poszczególnych świec i błędy połączenia lin-bus do samego sterownika nie wpływają na wypalanie.

 

Z tymi drugimi wożę się już pół roku (cały czas aktywne), a DDE aktywuje mi automatyczną procedurę wypalania:

- na autostradzie po 20-30km temperatura przed DPF skacze mi do 500 stopni (shift+f5 dla n47 w mojej INPA) i czasem czuć charakterystyczny zapaszek

- po wypaleniu różnica ciśnienia (ten sam panel w INPA) wraca do normy i przy normalnej pracy nie przekracza max.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jest wypalanie aktywne i bierne

(cytuje z książki BMW serii 3 Sam naprawiam samochód H.R Etzold)

"regeneracja bierna polega na ciągłym wypaleniu cząstek sadzy podczas normalnej pracy silnika.

Gdy spaliny osiągną temperaturę od 350stopni do 500stopni , np podczas szybkiej jazdy autostrada ,

cząstki sadzy dzięki reakcji chemicznej z tlenkami azotu (NOx) zawartymi w spalinach ulegają przemianie

w dwutlenek wegla (CO2) (i wysokiej temp moje przytoczenie )

ten proces odbywa się ciągle na wewnętrznej platynowej powłoce filtra

 

W regeneracji aktywnej czujnik ciśnienia porównuje ciśnienie przed i za filtrem do oddzielania cząstek sadzy

Duża różnica ciśnień wskazuje na że filtr ma skłonność do utraty drożności i jest włączana aktywna

regeneracja filtra, na ogół następuje to wtedy gdy temp spalin jest za niska do biernej regeneracji filtra

np podczas jazdy miejskiej ........

regeneracja aktywna trwa ok 10minut i jest nie zauważalna przez kierowce "

Jeśli chodzi o błędy w ecu silnika to napisałem że jest tak informacja w ista D ale czy ma to wpływ na wypalanie .....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uparciuszku. Ile jeszcze osób ma Ci napisać, że błędy związane z systemem świec żarowych nie mają wpływu na wypalanie DPF, żebyś przyjął to do wiadomości? ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A o jakim DDE mówisz ??? może o M47 :D

uważasz że wszystkie te zasady obowiązują w DDE6 i DDE7 (i to że są różnicie zależne od roku modelowego i wersji )

Zamiast stanowczo mówić "NIE" lepiej aby kolega naprawił usterkę związana ze sterownikiem świeć )

Ja miałem tylko sterownik świeć i nie chciał mi wypalać :mrgreen:

Ale jak pewnie nie doczytałeś do końca mojego postu poprzedniego napisałem że jest tylko taka informacja w ISTA

Opublikowano

Sprawdź, czy uda Ci się podczas nawet ultraszybkiej jazdy autostradą uzyskać 500 stopni na wydechu (INPA, Shift+F5). Przy ostrym pałowaniu i przyśpieszeniach pod górkę można mieć na chwilę, na autostradzie praktycznie niemożliwe. 500 stopni wskakuje, gdy włączą się aktywna regeneracja. Wielokrotnie to sprawdzałem u siebie po tym jak nakierował mnie na to kumpel, który bardzo dobrze zna oprogramowanie sterowników.

 

Pozdrówka, cenię sobie Twoją wiedzę, ale akurat tutaj literatura się myli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź, czy uda Ci się podczas nawet ultraszybkiej jazdy autostradą uzyskać 500 stopni na wydechu (INPA, Shift+F5).

Nie piszę przecież że dopiero w temp 500stopni wypala się samoczynnie podaje wartości 350-500 stopni

sama regeneracja samoczynna napewno zachodzi, rozpoczyna sie tak samo jak wymuszona czyli ok 240stopni

tylko w tej temp to jest mało efektywna dopiero powyżej tej temp ok 350stopni jest efektywniejsza co w ogóle mnie nie dziwi

przecież w wysokiej temp cząstki ulegają samozapłonowi to czemu ma węgiel "C" jakim jest sadza nie spalać do CO2

a w wymuszonej aktywacji wcale nie ma 500stopni też nie raz wypalałem

Notes:

In the event of a prematurely cancelled regeneration, the regeneration is started in the next drive cycle as soon as the coolant temperature has returned to a value of 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has returned to a value of 240 °C.

In the case of a particulate filter heavily loaded with soot, it can occur that the regeneration request is blocked again after a short time or is not released.

In this case, it is required to regenerate the particulate filter in a motorway / or cross-country trip taking approx. 30 minutes at a speed that is a constant as possible.

Subsequently, the service function ”Regeneration particulate filter” must be run again.

Moreover, it also occurs that with a filter heavily soiled with soot the exhaust-gas back-pressure becomes so high that problems can occur on reaching breakaway speed. In many cases, this impairs the feasibility of the exhaust backpressure test. A clean regeneration reduces the effect of this problem in many cases and lowers the exhaust-gas back-pressure.

During the regeneration phase and with the engine running, it can also occur that the display for 'Regeneration active' jumps to 'Regeneration not active'. This behaviour can be seen exclusively with the vehicle stationary with the engine running. This behaviour does not impair the scheduled course of the regeneration in general.

 

 

to pisze jak w funkcjach serwisowych uaktywnisz procedurę wypalania DPF

A teraz realnie jaka jest jego efektywność trudno powiedzieć nie robiłem badań więc nie wiem i tak nikt nie jeździ tylko na autostradzie

patrząc na problemy z DPF jakie ludzie mają i to nawet z nowym filtrem to ....

realnie jest na 200tys a później to juz walka z chorobą o przedłużenie jego życia :idea:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.