Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów i koleżanki.

zdecydowałem się na zakup nowego F32.

założenia - auto do przyjemnego pokonywania kilometrów z maksymalną radością.

 

Zawieszenie M adaptacyjne, układ kierowniczy adaptacyjny, sportowa skrzynia, hamulce M, Xdrive

do tego must have: Ledy adaptacyjne, hud, tempomat, czujniki parkowania, kamera cofania, grzana kiera M, fotele alcantara grzane i z regulacją lędźwi.

 

mam ogromny dylemat odnośnie multimediów, w zasadzie nawigacja jest wystarczająca, sprzedawca namawia mnie do ConnectedDrivePlus - 13000 to jednak sporo, nawet przy tak drogim aucie.

proszę o porady co się sprawdza, co warto kupić a co nie? fajnie mieć duży ekran nawigacji, do tego współprace/integrację z telefonami...

czy reszta funkcji jest aż tak zachwycająca? czy warta jest płacenia po darmowym czasie haraczu? POMOCY!!

 

kolejna sprawą jest silnik, zakochałem się w rzędowej 6, radość z jazdy jest niesamowita i wciąż mam dylemat... bo jednak na papierze osiągi są mocno zbliżone do 430i, które ponoć jest bardzo podatne na tuning. Ma ktoś z Was bezpośrednie porównanie jak jeździ taki modzony silnik z porównaniu do 44i0? czy watro dopłacić 50tys za stosunkowo niewielką różnicę, jednak odczuwalną różnicę?

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Poczekaj chwile na nową akcyzę i 440i powinna być tańsza.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

kolejna sprawą jest silnik, zakochałem się w rzędowej 6, radość z jazdy jest niesamowita i wciąż mam dylemat... bo jednak na papierze osiągi są mocno zbliżone do 430i, które ponoć jest bardzo podatne na tuning. Ma ktoś z Was bezpośrednie porównanie jak jeździ taki modzony silnik z porównaniu do 44i0? czy watro dopłacić 50tys za stosunkowo niewielką różnicę, jednak odczuwalną różnicę?

 

Warto.

Opublikowano
Po przejechaniu się 440i M Performance, jakbym miał kupować 4er to bym się nie wachał, 430i jest fajne ale jednak nic nie zastąpi dzwięku R6 i tak jak wyżej, poczekaj na nową akcyzę, zawsze będzie te 10k mniej :)
Opublikowano

Akcyza jest obecnie 18%, a będzie 3,5 tys. pln więc ze 45 tys powinno być taniej :-)

Oczywiście aż tak dobrze nie będzie, ale według niemieckiego cennika wynika że 440 jest droższa o około 25 tys od 430.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto poczekać jak nie ma ciśnienia na nowe auto.... R6 to r6 ;)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
440i możesz dokupić napęd na 4 koła + power & sound i jest fajne autko nie tak ekstremalne jak M ale w naszym klimacie chyba jednak o wiele ciekawsze.

 

 

O to to to !

 

U mnie przed biurem jeden gość parkuję M4 codziennie, po przejażdżce 440i z pakietem Power & Sound stwierdzam, że M4 brzmi fatalnie w porównaniu z 440i P&S. :)

 

Co do akcyzy to jak ostatni raz sprawdzałem, auta do 3l miały być za 14k a nie za 3.5k , znowu coś zmienili? W DE 440i za 225k wychodzi a w UK Park Lane za ok. 215k i to z wieloma rzeczami w standardzie typu M pak, navi, skóra, automat , podgrzewanie tyłka, ktoś wie skąd taka różnica? :o

Opublikowano

Przemyślałbym zakup xdrive dobrze. Jak dla mnie odbiera przyjemność z jazdy. M4 brzmi fatalnie w porównaniu z czym?! :lol: B58 brzmi bardzo fajnie, podobnie jak wcześniej N55 ale nie rozumiem skąd wziął się mit o złym brzmieniu M4?! Jeździłeś czy słuchałeś na yt? Dźwięk wewnątrz auta podbijają głośniki, z zewnątrz wszystkie brzmią fajnie zwłaszcza na dobrym wydechu.

Nie wiem skąd takie ceny ale w PL z konfiguratora 435i w sensownym specu wychodziło 330-340k brutto przed upustem. Podejrzewam że obniżenie akcyzy wcale nie zmieni cen u dealerów na 440i jak wszyscy tego oczekują. Jak możesz kupić dobry konfig za 215k to powiedziałbym że okazja stulecia.

Opublikowano
Na pewno M4 jest bardziej sportowe jest też przepięknym autem, ale 440xi w pełnym wypasie kończy się tam gdzie M4 zaczyna no i jako daily będzie bardziej komfortowym samochodem z nutką sportową niż M4 które jest typowo sportowym autem, jak zwykle zależy kto czego szuka no i jaki ma budżet pozdrawiam.
Opublikowano

440i z wydechem M-Performance Sound and Power ma 360 KM i stałym napędem na 4 koła, daję lepszą trakcję i lepszy fan z zjazdy w naszych polskich warunkach.

W M4 najczęściej obserwuje się migającą żółtą lampkę zamiast równego przyspieszenia, bo droga nie równa, bo opony nie rozgrzane, bo ślisko, bo pada, bo śnieg itd. W tym samym czasie 440i z xDrivem idzie jak złe. Ja postawiłbym na 440i ale z x-em. M4 za to jest niezrównane do palenia gumy i latania bokami.

Opublikowano
Określ do czego będziesz używał auta. Jeżeli chcesz tylko sobie pojeździć i możesz na to wydać 300.000 to znaczy że masz kasy jak diabeł gwoździ i żadnych ograniczeń. W takim wypadku kupuj M4 i baw się dobrze. Jeżeli potrzebujesz auta do codziennej jazdy, podróży zawodowych itp. to pomyśl o 435xd w automacie. Szybkie to jak piorun, wirów w baku nie ma a i trzyma się drogi bezpiecznie.
Opublikowano
Piotrek myślę że trochę to spłyciłeś - nie jest tajemnicą że xdrive daje przewagę w pewnych warunkach. W układzie kryterium, gdzie całoroczna przydatność w codziennej bezstresowej eksploatacji jest najważniejsza ma sens zresztą mówię to z punktu widzenia osoby która ma w tej chwili dwa xdrive'y w tym jeden z N55. Nie mniej nie uważam żeby dawały fun z jazdy porównywalny z rwd. F32 jest bardzo stabilnym samochodem i nawet na śliskiej nawierzchni zachowuje dużą przewidywalność. Osobiście dostrzegam przewagę x jedynie na śniegu czy zawalonej "błotem pośniegowym" drodze albo przy ruszaniu na mokrym. W kwestii dynamicznego prowadzenia psuje wrażenia: auto jest bardziej podsterowne, nieprzewidywalne w poślizgu ze względu na specyfikę rozkładu mocy/momentu między kołami etc. Do tego auta z xdrive mają niestety tendencję do power steering i precyzja prowadzenia jest mniejsza. Nie demonizowałbym rwd czy to w 440i czy M4, przy obecnej zaawansowanej technice "wspomagacze" elektroniczne i mehaniczne sprawiają że te auta są całoroczne. Wiadomo że właściciel podejmuje ostateczną decyzję stąd proponuje się przejechać jednym i drugim - znam wiele osób którym xdrive psuje radość z jazdy i nie oznacza to że radość z jazdy to tylko palenie gumy czy latanie bokiem. Znam też takie osoby które przekonały się do BMW tylko dlatego że wprowadziło xdrive do oferty w wielu modelach.
Opublikowano
Piotrek myślę że trochę to spłyciłeś - nie jest tajemnicą że xdrive daje przewagę w pewnych warunkach. W układzie kryterium, gdzie całoroczna przydatność w codziennej bezstresowej eksploatacji jest najważniejsza ma sens zresztą mówię to z punktu widzenia osoby która ma w tej chwili dwa xdrive'y w tym jeden z N55. Nie mniej nie uważam żeby dawały fun z jazdy porównywalny z rwd. F32 jest bardzo stabilnym samochodem i nawet na śliskiej nawierzchni zachowuje dużą przewidywalność. Osobiście dostrzegam przewagę x jedynie na śniegu czy zawalonej "błotem pośniegowym" drodze albo przy ruszaniu na mokrym. W kwestii dynamicznego prowadzenia psuje wrażenia: auto jest bardziej podsterowne, nieprzewidywalne w poślizgu ze względu na specyfikę rozkładu mocy/momentu między kołami etc. Do tego auta z xdrive mają niestety tendencję do power steering i precyzja prowadzenia jest mniejsza. Nie demonizowałbym rwd czy to w 440i czy M4, przy obecnej zaawansowanej technice "wspomagacze" elektroniczne i mehaniczne sprawiają że te auta są całoroczne. Wiadomo że właściciel podejmuje ostateczną decyzję stąd proponuje się przejechać jednym i drugim - znam wiele osób którym xdrive psuje radość z jazdy i nie oznacza to że radość z jazdy to tylko palenie gumy czy latanie bokiem. Znam też takie osoby które przekonały się do BMW tylko dlatego że wprowadziło xdrive do oferty w wielu modelach.

Nie zrozum mnie źle, sam mam RWD i wybrałem go celowo i nie żałuję, jednak jeździłem takim 360-konnym 440i z xDrivem i nie zauważyłem żeby prowadził się gorzej od RWD. Ja po prostu uważam, że w autach z mocą 360 KM+ napęd na 4 koła jednak sporo ułatwia i daje więcej możliwości wykorzystania tej dużej mocy niż w ośce. Oczywiście to tylko moje zdanie, jednak wystarczy, że trochę popada lub jest mżawka i ja już w swoim zrywam przyczepność przy redukcji, a mam tylko 245KM... Więc przy założeniu, że chcemy jedno uniwersalne auto, które daje sporo sportowych emocji ale którym da się również spokojnie jeździć na codzień to 440ix, jeśli zaś szukamy fun-cara na drugie czy trzecie auto do weekendowego latania na tor lub do wypadów na winkle w Alpy przy ładnej pogodzie to oczywiście M4.

Opublikowano
Przemyślałbym zakup xdrive dobrze. Jak dla mnie odbiera przyjemność z jazdy. M4 brzmi fatalnie w porównaniu z czym?! :lol: B58 brzmi bardzo fajnie, podobnie jak wcześniej N55 ale nie rozumiem skąd wziął się mit o złym brzmieniu M4?! Jeździłeś czy słuchałeś na yt? Dźwięk wewnątrz auta podbijają głośniki, z zewnątrz wszystkie brzmią fajnie zwłaszcza na dobrym wydechu.

Nie wiem skąd takie ceny ale w PL z konfiguratora 435i w sensownym specu wychodziło 330-340k brutto przed upustem. Podejrzewam że obniżenie akcyzy wcale nie zmieni cen u dealerów na 440i jak wszyscy tego oczekują. Jak możesz kupić dobry konfig za 215k to powiedziałbym że okazja stulecia.

 

Słyszę go prawie codziennie pod biurem,wydech stockowy. Kwestia gustu, dla mnie M4 brzmi średnio ale mówię o fabrycznym,modyfikowanego nie słyszałem na żywo nigdy, 440i z P&S brzmi lepiej ale pod względem wyglądu, M4 rządzi. Gdyby tylko brzmiało jak 440i P&S ahhh... Dźwięk P&S i wygląd M4 to by była bajka :)

 

Co do tematu to bym brał 440i bez x'a , dzisiejsza technologia w samochodach nie pozwoli Ci się rozbić przy byle poślizgu , chyba , że naprawdę się postarasz albo będziesz miał pecha :) a za 10k zamiast x'a , dokup parę akcesoriów M Performance.

 

Co do akcyzy to obstawiam, że ceny się zrównają z cenami w DE , Ci co myślą, że z dnia na dzień zmiany w cennikach sięgną tych magicznych 18,6% to muszę was zmartwić , 10k za 440i to góra ale jeszcze się okażę.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

dziękuję za zaangażowanie.

decyzja podjęta będzie 440i w wersji X. (auto ma być całoroczne, czasem będzie nim latać żona) Ogólnie nie boję się tylnego napędu. Jeszcze do niedana miałem 220 koni na tył bez żadnych systemów bezpieczeństwa (poza ABS) i jeździłem kilka zim - dało radę jednak każdy ruch prawą stopą w kierunku podłogi powodował odruchowe zaciskanie dłoni na kierownicy;)

To auto ma szybko, dynamicznie i bardzo przyjemnie poruszać się z punktu A do B;) tak by wyjazd i powrót z pracy wynagradzał czas tam spędzony;)

 

Wciąż nie wiem co myślicie o ConnectedDrivePlus, warto??

Kolejny temat - kiedy lifting?

Odnośnie akcyzy, mam obiecane że jeśli produkcji wejdą jakieś zmiany akcyzowe skorygują mi wartość auta, wierzyć w to?

 

poniżej mój konfig (proszę o ocenę i ewentualne uwagi)

 

 

(HAAT)

Tkanina Hexagon/alcantara antracytowa 0,00

(4WG)

Listwy ozdobne aluminium Hexagon z listwa akcentowa w 0,00

kolorze czarnym

(B39)

szary mineralny met 4 513,00

(21B)

18" Obrecze kol ze stopu lekkiego Double Spoke 441 M, 1 014,00

Ferric Grey

(ZD5)

Cena całkowita 14 603,00

System nawigacyjny Professional (609) 0,00

Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym (6NW) 253,00

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (6WA) 0,00

Pakiet usług ConnectedDrive (7S9) 0,00

BMW ConnectedDrive Plus 14 350,00

(7S9)

Cena całkowita 0,00

Concierge Services (Serwis informacyjny) (6AN) 0,00

Real Time Traffic Information (6AM) 0,00

ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive) (6AK) 0,00

Remote Services (Usługi Zdalne) (6AP) 0,00

Pakiet usług ConnectedDrive 0,00

Ceny w zł Pakiety

(7LF)

Cena całkowita 15 514,00

Pakiet dodatkowych schowków (493) 0,00

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu (508) 1 014,00

Klimatyzacja automatyczna, 2-strefowa (534) 0,00

Pakiet sportowy M (337) 0,00

Model M Sport 14 500,00

(337)

Cena całkowita 0,00

Pakiet aerodynamiczny M (715) 0,00

Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk (760) 0,00

Podsufitka Individual w kolorze antracytowym (775) 0,00

Kierownica sportowa M, skórzana (710) 0,00

Sportowe fotele przednie (481) 0,00

Pakiet sportowy M 0,00

(575)

Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V 0,00

(322)

Dostęp komfortowy 2 992,00

(423)

Dywaniki welurowe 0,00

(441)

Pakiet dla palących 203,00

(4AE)

Podłokietnik z przodu, przesuwany 0,00

(302)

System alarmowy 0,00

(465)

System załadunkowy 0,00

(248)

Ogrzewanie kierownicy 963,00

(8AT)

Polska instrukcja obslugi 0,00

(8A1)

Polska wersja językowa 0,00

(6AE)

Teleservices 0,00

(610)

Wyświetlacz BMW Head-Up 4 209,00

(552)

Adaptacyjne reflektory diodowe 8 062,00

(5AC)

Asystent świateł drogowych 0,00

(521)

Czujnik deszczu z automatyczna kontrola 0,00

(431)

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie 913,00

(563)

Pakiet dodatkowego oświetlenia 0,00

(502)

Spryskiwacze reflektorów 0,00

(2VB)

Czujnik ciśnienia powietrza w oponach 0,00

(5DA)

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu 0,00

(6AC)

Intelligent Emergency Calling (Inteligentne Połączenie 0,00

Alarmowe)

(428)

Trójkąt ostrzegawczy 0,00

(3AG)

Kamera cofania 2 130,00

(544)

Regulator prędkości z funkcją hamowania 0,00

(459)

Elektryczna regulacja foteli przednich zpamięcią 0,00

ustawień fotela kierowcy

(494)

Ogrzewanie foteli przednich 1 876,00

(488)

Podparcie lęd¨wiowe w fotelach przednich 1 268,00

Serwis

(7NH)

Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000 km 0,00

(2TB)

Sportowa automatyczna skrzynia biegów 11 916,00

(322)

Dostęp komfortowy 2 992,00

(2VF)

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M 3 600,00

(2NH)

Sportowy układ hamulcowy M 3 549,00

Data wydruku 01/21/2017 Strona 12 / 14

Radość z jazdy

BMW

Ceny w zł Cechy

Others

Wheels/tyres

(258)

Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat 0,00

(2PA)

Śruby zabezpieczające 0,00

(2VL)

Zmienny, sportowy układ kierowniczy 1 268,00

  • Moderatorzy
Opublikowano
Szkoda że przy tym zawieszeniu auto niestety będzie wysokie :( a zmieniać sprężyny w adaptacyjnym to nie wiem czy można..
Opublikowano

Zmieniłbym koła na 19", tapicerkę z alcantary na skórę individual albo jakąś skórę w std kolorze, dołożyłbym panel deski rozdzielczej pokryty skórą, zastanowiłbym się podobnie jak kolega wyżej nad hexagonem - moim zdaniem alu ze szlifem wygląda lepiej. Poza tym fajny konfig - finalnie to i tak Ty masz się czuć dobrze w aucie. A i wiem że to bardzo indywidualna cecha ale ja usuwam zawsze tą opcję z dodatkowym podparciem lędźwiowym i czujnik deszczu.

Od razu polecam wydech M Performance albo akrapa ;) I skoro nie bierzesz rwd to nie polecę - szpery ;)

Opublikowano

własnie myślę nad 19" tylko słabo mi się podobają aktualnie dostępne.

 

zawsze miałem skórę, teraz chciałbym spróbować alcantary - po jazdach testowych jestem miło zaskoczony jak przyjemnie człowiek wkleja się w fotel i ani drgnie w zakręcie. Pompowane lędzwia - uwielbiam na trasach >1000km non stop odczuwam lekki ból w tym odcinku kręgosłupa i lubię sobie podeprzeć.

 

ojj, serio nie da się trochę położyć tego zawieszenia? faktycznie koza wysoka nie wygląda za ciekawie....;/ to potwierdzone info???

Opublikowano

Dostęp komfortowy w wersji GC jest tylko na przednich drzwiach.

Tak oglądałem tak oglądałem a takiej prostej rzeczy nie przyuważyłem. Dopiero po odbiorze auta :mad2:

Generalnie i tak polecam ale się lekko podłamałem- przyznaję.

w Coupe chyba nie ma elektrycznej klapy bagażnika? (otwieranie "z buta" odpada)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Amerykanskie fora mówią ze sprężyny Eibach można założyć ;) do dziś zachodzę w głowę po co oni podwyższają wersje x-drive, czy wg BMW ktoś będzie jeździł f30/f32 w las ? :?
Opublikowano

teraz warto postawić pytanie, czy może nie warto brać adaptacyjnego zawieszenia tylko zwykłe i założyć jakiś kit?

co z tym cholernym connected drive?? jak myślicie, warto brać full?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.