Skocz do zawartości

318i M43- Stała jazda na wysokich obrotach- śmierć silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie koledzy. Opiszę może swoją sytuację. Jeżdżę swoim autem już ok 4 lat i generalnie przez ten czas nic się z samochodem nie działo. Auto było normalnie stale serwisowane, nie katowane itd. Wczoraj się jednak bardzo się śpieszyłem i gnałem swoim samochodem przez kilkadziesiąt kilometrów z prędkością ok 200 km/h- czyli praktycznie tyle ile fabryka dała. Generalnie staram się jeździć wolniej, ale wczoraj naprawdę zależało mi na czasie. Podczas tej szybkiej jazdy samochód nagle przestał w ogóle reagować na pedał gazu, na obrotomierzu wskazówka zaczęła szaleć, a auto zaczęło wytracać prędkość. Chwilę potem, to wiadomo- "lampka aldayna”, postój na poboczu i laweta. Nadmienię, że jechałem z taką prędkością by jednak nie wchodzić na czerwone pole obrotomierza. Przy próbie natomiast ponownego uruchomienia obroty szalały, a całą budą wręcz trzęsło. I teraz pytania- czy ze względu na dłuższą jazdę na wysokich obrotach ten silnik nadaje się już tylko na śmietnik ? I druga sprawa- używana jednostka kosztuje ok 1500 zł, a jakiej ceny należy spodziewać się w warsztacie za wymianę tej jednostki ? Z góry dziękuję za pomoc i ewentualne dobre rady. Pozdrawiam
Opublikowano
PS-Oczywiście to była jazda na autostradzie z mniej więcej stałą prędkością.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij najpierw od diagnostyki i oceny strat, jeszcze nie kupuj silnika :wink: jaka była temperatura płynu chłodzącego? Olej jest w silniku? Jakie są błędy? Wg mnie wymiana samego silnika p&p to koszt 700-1000.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. :) Temperatura była w normie, olej też jest i na razie w sumie tyle tylko wiem. W sumie z tym silnikiem nie miałem jakiś większych problemów- oleju prawie w ogóle nie brał, nie było nigdy problemów z mocą i nawet, jak zdarzało mi się przycisnąć, to nigdy nie było żadnych kłopotów... aż do wczoraj. :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc spokojnie, zacznij od diagnostyki, najlepiej inpa i podaj błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po przekręceniu kluczyka silnik chwile pochodzi, ale na bardzo nierównych obrotach- trzęsie budą.Chwilę potem silnik gaśnie.Na pewno pali się check i kontrolka olejowa. Dziś będę wiedział kiedy mechanik w ogóle zajrzy pod maskę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stuków nie ma? Bo w tych silnikach lubi obrócić się panewka :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ciężko mi powiedzieć, bo tylko 2-3 razy na chwilę uruchomiłem auto po całym zdarzeniu i charakterystyczne było to, że obroty latały i się trząsł- później, jak już się zorientowałem, że nic z tego nie będzie to nie odpalałem dalej, tylko wezwałem lawetę. Co do panewek, to jednak było to pierwsze co mi przyszło do głowy, bo swego czasu sporo pisało się o tym, że w m43 dosyć często takie akcje się zdarzały. Myślałem jednak, że w obróceniu tych panewek trzeba temu silnikowi mocno "pomóc" tzn. nie wymieniać na czas oleju, pałować na zimnym itd. Teraz się zastanawiam czy stała, szybka autostradowa jazda na wysokich obrotach też mogła być tego przyczyną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogła, smarowanie mogło być za słabe a prędkość obrotowa bardzo wysoka i "jechał" na prawie sucho. Na jakim oleju jeździsz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
kontrolka olejowa

Która , od Ciśnienia ? czy od poziomu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne czerwona, od ciśnienia, bo wcześniej kolega pisał, że olej jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pod koniec tygodnia będzie wiadomo co się pod maską wydarzyło- dam znać.
Opublikowano
Miałem ten sam silniczek w e46 99r. 218k przebiegu czy cos takiego, zrobiłem do tamtego momentu 40k km na 5W30 Castrola, wymiana co 10 k. kilka razy po kilkanaście km z gazem w podłodze, 3 razy przy -20 stopniach odpaliłem i po 2-3 sek. ruszyłem, bez żadnego gazowania bo nigdy nie szalałem na zimnym ale wystarczyło. Z brakiem świadomości co się tam dzieje zrobiłem jakieś 2-3 tyś. przy obrotach rzędu 2,5-3 tyś dziwne lecz nie za głośno klekotanie tak jak hydro w golfach. A to była obrócona panewka i dziwne że jeździłem i miała moc. To że miała tą moc padło na łańcuch rozrządu, zrobiony, ładnie odpaliła ale nadal to samo. Na szlif nie nadawało się, jak zadzwonisz gdzieś o wał to śmiech i teksty "Panie a co ja z resztą zrobię jak tam tylko wał pada. wał 1200 zł, silnik 1400 zł" Przy okazji jak zdjęte to głowica zrobiona, jak wspomniałem rozrząd, parę piedół i kwota 4,5-5 tyś. Po remoncie cudo, odpalała zanim rozrusznik dobrze ruszył, spalanie to takie było ze na stacji to się śmiałem. Ale strach był cały czas że znowu się powtórzy i szkoda było ale sprzedałem. nie chce Cię straszyć ale taka moja historia była. Dodam że koleś co mi to składał przyjął dopiero 3 czy 4 silnik jaki mu kuriery przywozili bo z każdym coś nie halo było a panewki i tak nowe wrzucił.
Opublikowano
U mnie silnik gdy osiągnął optymalną temperaturę chodził zupełnie normalnie- żadnych stuków, czy czegokolwiek w tym stylu-po prostu cisza i równa praca. Jedynie na zimnym było słychać klekotanie, ale to się akurat szklanki odzywały.
Opublikowano
Generalnie chodziło mi o to że nie trzeba dużo żeby przy tym silniku padły panewki. W pełni uświadomiło mi to szukanie wału. Gdzie bym nie dzwonił o ten silnik to wiedzieli o co chodzi. Oby u Ciebie nie było to, szkoda nerwów.
Opublikowano
Na szczęście nie panewki...za całe zamieszanie odpowiedzialna jest przepalona uszczelka pod głowicą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.