Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Chciałbym przedstawić drugą Bumcię w rodzince ....... Niebieską :norty: .

Za autkiem na spokojnie zacząłem rozglądać się od wakacji chyba.

Im częściej prywatnie "kręciłem-grzebałem" przy jakieś E9X to powoli coraz bardziej ten model zaczynał mnie do siebie przekonywać.

 

Zaczęło się "podsuwanie" Żoneczce aukcji ..... Kochanie co sądzisz, podoba się ten, taki i owaki :roll: .

Na początku było dość nerwowo :mrgreen: , no ale z czasem doszliśmy do cienkiej :P lini porozumienia.

 

Zostały wypracowane następujące wymagania co do wyposażenia:

- kategoryczny zakaz skórzanej tapicerki, prywatnie chciałem alcantarę ale jeden egzemplarz z rudymi skórami mnie kusił

- kategoryczny nakaz autka w kolorze czarnym albo niebieskim :wink:

- sedan

- manual

- u dokumentowa historia serwisowa (HS) w bazie danych BMW a nie tylko na podstawie książki serwisowej

- oryginalny M-Pakiet, aby nie było konieczności dokładania wyposażenia dodatkowego

- samochód cały w oryginale i zgodny z vinem

- na pewno "ropa", ale która ........ 2.0d 163 KM, 3.0d 197/231 KM czy może 2.0d 177KM.

 

Na wyjazdy do DE itd. za autkiem niestety nie mam czasu i możliwości dlatego trzeba było szukać Bumci już w Pl.

Na allegro itd. ogólnie nie ma dużego wyboru oraz rotacji ogłoszeń (szczególnie 3.0d) dlatego trzeba cierpliwie czekać.

 

W sumie wszystko zaczęło się od Niebieskiej 2.0d 163 KM z +/-300tys km z Bolesławca i niestety praktycznie bez historii serwisowej, ale Żoneczka ostatecznie dała zielone światło na poważne poszukiwania :norty: .

Pozwolenie jest, ale niestety na weekendy nie miałem praktycznie wolnego czasu aby wybrać się na profesjonalne oględziny przed-zakupowe :twisted: .

W końcu wolny weekend, o dziwo cena poszła do góry ....... chce się umówić bo ogłoszenie jeszcze wisiało chyba na allegro a Sprzedający informuje, że autko się sprzedało ............ niby szkoda bo Niebieska, niby fajnie bo HS praktycznie nie było ........ szukamy dalej.

 

Następny to Oświęcim Czarna 2.0d 177 KM z +/-300 tyś km z nawet niezłą historią serwisową.

Po tym jak do sprzedającego napisałem skrupulatnego maila o faktyczny stan blacharsko-lakierniczy oraz mechanikę autko wisiało na otomoto chyba 2 dni i ogłoszenie zniknęło.

Pewnie się sprzedała, z mojej strony nie było dużego ciśnienia na oględziny i na weekend-y słabo z czasem znowu.

 

Kolejna to znowu Niebieska woj. Łódzkie 3.0d 231km z chyba +/-250 tyś km.

Wizualnie na aukcji piękna oraz z mechaniki trochę porobione, ale niestety rude skóry i cup-holdery nie przekonały Żoneczki.

Dla mnie dodatkowym plusem tego egzemplarza było audio Hi-Fi, mimo tego nie marudziłem sprzedającemu na początku korespondencji o dodatkowe zdjęcia i vin aby niepotrzebnie głowy nie zawracać.

Mimo wszystko trochę wisiała na allegro, sprzedający z ceny początkowej zszedł chyba 4 tyś.

 

Hm może Czarna woj. Warmińsko-mazurskie 3.0d 231 :arrow: +300km podobno Tc-performance z deklarowanym 239 tyś km.

Prawdziwy Czarnuch lakier+felgi+grill+oryginalne przyciemnione szyby (bardzo fajny bajer), sprzedający deklarował również S+D świeżo po wymianie.

Vin + kolorystyczne dodatki miód-malina, ale:

- sprzedający według mnie mało komunikatywny, chociaż ze mną przez telefon również ciężko się gaworzy :P

- sprzedający raczej przy ewentualnych oględzinach nie chciał wyrazić zgodny na podłączenie komputera i diagnostykę komputerową

- niestety według HS samochód w czerwcu 2013 miał 246 tyś km :duh: i czar prysł.

 

Kolejna Czarna woj Pomorskie 3.0d 231km z deklarowanym 250 tyś km.

Na zdjęciach z zewnątrz bardzo ładna, w środku niestety zdecydowanie słabiej .... ale na plus drążek zmiany biegów i mieszek Bmw Performance oraz 2 komplety kół.

HS mniej więcej pasująca pod deklarowany przebieg.

Niestety kontakt mailowy ze sprzedającym tragiczny, nie mogłem uzyskać informacji na interesujące mnie sprawy a praktycznie 500 km w jedną stronę bez inicjatywy również ze strony sprzedającego nie chciało mi się jechać.

Samochód swoją drogą omawiany na forum, sprzedający regularnie schodził z ceną.

 

Przedostatnia Niebieska 2.0d 143KM z deklarowanym +/- 200 tyś km.

HS mniej więcej pasująca pod deklarowany przebieg.

Pół dnia męczyłem się z myślami że to 318d i niestety będzie wolniejsze niż Nasze Kombi, na realoem sprawdziłem 318d vs. 320d w PreLci i niestety wszystko "mniejsze'.

Oferta wisiała jak dobrze pamiętam 4 dni.

 

Ostatnia Czarna woj. Dolnośląskie 2.0d 177KM z deklarowanym przebiegiem +200 tyś km.

HS uboga i niestety nie pasował mi pod deklarowany przebieg.

 

 

2016.12.30 odpalam sobie do śniadanka :wink: przed pracą komputer, ulubione ogłoszenia 3.0d i jest :D Niebieska, 197 KM z deklarowanym przebiegiem 349 tyś km, oryginalny M-Pak a Bumcia na zdjęciach wygląda autentycznie :cool2: .

Nr telefonu zapisałem, mail z ogłoszeniem podesłałem Żoneczce ........ Kochanie sprawdź pocztę w wolnej chwili.

Na spokojnie telefon po vin i zaczynamy dochodzenie :roll: :

 

Rozkodowany vin:

 

Numer podwozia WBAVC51040VD01107

Kod typu VC51

Typ 325D UL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/T2

Pojemność skokowa 3.00

Moc 145

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor LE-MANS-BLAU METALLIC (381)

Tapicerka STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT)

Data prod. 2006-11-21

 

Wyposażenie

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2MEA M LM RAEDER DOPPELSP. 194 M MISCHB. Obr. BMW, st. le. M podw. spr. 194

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

HS:

 

uc?export=view&id=1IAf1YQRVcnPM0zNR0Xzpktc1gl_Mw0MT

 

uc?export=view&id=134Nvg7zSOFk8kFW4Qjh8cy_WHWPcP86b

 

uc?export=view&id=1Z_t9xch1H4IBjwDBc60op36fBs4EfD57

 

 

Dziubasku co robimy bo do miejscowości Przasnysz mamy z ZG prawie 450km w jedną stronę.

Mężu zrób rozeznanie jak tam z mechaniką sytuacja itd. wygląda i będziemy myśleć, ale jest ładna :wink: .

Na wiadomości przez allegro oraz maile sprzedający niestety nie odpowiadał, więc dzwonię wypytać o szczegóły.

Przebieg mimo wszystko mi nie pasował bo sprzedający błędnie mnie poinformował, że autko zostało wymeldowane w listopadzie-grudniu a miało to miejsce faktycznie na początku sierpnia :) ............. przez ten niuans chciałem odpuścić oględziny :mrgreen: .

Telefonicznie kontakt ze sprzedającym ok, termin oględzin zaklepany, wypytałem gdzie stoi samochód i czy jest możliwość oględzin w jakimś garażu bo temperatura na zewnątrz -10 C miała być, nie było uwag że trochę mi zleci na przetrzepanie autka oraz o komputer diagnostyczny.

 

 

2017.01.08 Oględziny przed-zakupowe

Bumcia faktycznie w garażu przydomowym stała.

Pierwsze wrażenie tak ogólnie bardzo pozytywne, zapowiada się fajne baza.

Standardowo na przetrzepania autka z góry do dołu zeszło mi +2 godziny :norty: , z grubsza sytuacja wyglądała następująco

 

Bezwypadkowość

 

Lewy tylny błotnik do listwy w drugim lakierze o czym informował mnie sprzedający, przemilczany został szpachel na rancie tego błotnika do 1mm.

Prawy tylny błotnik koło wlewu paliwa obszar około 20x20 cm jak dobrze pamiętam w drugim lakierze.

Reszta autka w oryginalnym lakierze, ale co za tym idzie maska dwa duże odpryski oraz wgniotka koło znaczka ...... całemu autku przydała by się polerka.

Miernik miernikiem :wink: , samochód bezwypadkowy nie doszukałem się ingerencji blacharsko-lakierniczych a lewy tylny błotnik na rancie był przerysowany i tyle hehe.

 

Mechanika

 

Tutaj sytuacja wygląda niestety słabiej, chociaż jak na standardy 3.0d to bywa zdecydowanie gorzej, do roboty są:

- termostaty

- świece żarowe + ewentualnie sterownik

- kompletny układ pasowy (koło jeszcze jako tako, ale łożyska rolek i alternatora niestety do cichych nie należą)

- tarcze przód wiadomo z klockami, ale one mają jeszcze z +60% grubości

- tarcze i klocki tył, ręczny za to ok :)

- prawe tylne koło chodzi, nie mocno ale luz na tulejach jest (diagności 27.01.2017 standardowo uwag nie mieli)

- tuleje dyfra

- nie będę zaskoczony jak łożyska kół będą do wymiany

- S+D swoje w nogach mają, nie ma dramatu ale przy gaszeniu trochę klekocze a przy ruszaniu czuć sprzęgło

- mimo brakuj błędów o DPF-e itd. oraz w miarę mierzonego ciśnienia przed katalizatorem spaliny dziwnie pachną

- największym mankamentem była mała ilość oleju silnikowego i tutaj mogą być koszta niestety :?

 

Różne

 

Jeśli chodzi o dodatkowe koszta:

- opony letnie na autku dramat, sprzedający podejrzewali że kompletne koła zostały podmienione w DE bo na placu obok stała E92 również z wzorem 194 ale na w miarę sensownych oponach i ogólnie koła były zamienione osiami :roll:

- oryginalne śruby zabezpieczające BMW również zaginęły :|

- maska ma do wyciągnięcia wgniotkę i najlepszym rozwiązaniem by było chyba jej polakierowanie

- zderzak przód co nie jest zaskoczeniem w przypadku M-Pakietów lewy przód jest porysowany

- dodatkowa pompa wody najprawdopodobniej do regeneracji (błąd nr A6D1)

- komplet dywaników (zapomniałem dopisać :) wcześniej)

- wkład lusterka po stronie kierowcy (zapomniałem dopisać :) wcześniej)

- znaczek BMW na jednym z kluczyków (zapomniałem dopisać :) wcześniej)

- pranie wnętrza

- wycieraczki przód

- siłowniki tylnej klapy

- przednia szyba ma dwa odpryski oraz jest częściowo wypiaskowana, ale w Czarnej po kupnie mieliśmy gorzej.

 

 

Plusów nie będę wymieniał bo zawsze koncentruję się na minusach :D .

Chciałem autko do robienia i takie miałem przed sobą, mimo wszystko z ceną uwzględniającą całokształt.

Trochę negocjacji :) i pokwitowanie wpłaty skromnej zaliczki uczynione a Niebieska będzie dostarczona do ZG.

 

 

2017.01.13 Przesyłka dostarczona

 

Cała i zdrowa w ZG.

 

uc?export=view&id=1sX65nXB5qcYqwPXwsHTHLWgRR11Of-oF

 

uc?export=view&id=1SKczDTK7F94yqtcjjdW_4-Us71UVSFSz

 

uc?export=view&id=1bqm1VySOYvS4nwB6bgr-HX6IpRVdJDSv

 

Do garażu wjeżdżam ja :8) .

 

uc?export=view&id=10Lr0Vx-eFyu4hUMh_J-MSXVxVdXUrypR

 

uc?export=view&id=1KJFReH9VwUj1q0CKIJ8YlVLJJ_gOEMlc

 

uc?export=view&id=13xm4Cm9OAePbJken2fgymj8w5B_X80ss

 

 

2017.01.13 Bumcie dwie :lol:

 

Lipa, że nie zamknąłem maski do zdjęć w Niebieskiej.

Foteczki robiła Żonka :) .

 

uc?export=view&id=1plu6ZDJjaQISdEbG8DLKqSkw2AE7VjqS

 

uc?export=view&id=1KxiqI0LKNqx2dMI4rVJa58Um7shfc-nz

 

uc?export=view&id=1ptRLnN7rEcjazekS501H1VFH0oLeRS9r

 

uc?export=view&id=12lC3oFRubL3xzR_9UG7ilUjeguSwtu5W

 

Żonka oceniła, że w Czarnej jest łał jak się wsiada/jedzie i ogólnie autko ma swojego pazura a mnie czeka dużo pracy aby dopieścić i abym pamiętał że garaż to nie dom :P .

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć :8)

Gdzie są fotki wnętrza? :nienie: ładna..duży plus , że jednak 3.0d :wink: e46 sprzedajesz czy potrzebowaliście drugiego auta? Już to widzę jak robota przy e90 wre :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wierze ze ją kupiłeś... handlarz i tyle rzeczy do roboty, ja chyba czekałbym dalej :)
Opublikowano

Wiecej napisal, pewnie Ewelina zdjecia przeleciala jak i ja w pierwszej chwili.

Tak naprawde to trzeba byc pewnym swojej wiedzy i umiejetnosci, albo swiadomym rynku samochodow w Polsce zeby kupic auto, przy ktorym tyle roboty. Ba, napisalby nie jeden, ze Pan zes gniota kupil!

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sorry, nie zauważyłam, że było napisane o otworzonej masce. Przejrzałam pobieżnie wpis.

Auto jest dobrą bazą, ale nie wiem zdecydowałabym się na kupno auta, które na dzień dobry wymaga takiego wkładu, a i przebieg jest pokaźny. Z drugiej strony może cena była korzystna, a lepiej wiedzieć co się kupuje i z realnym przebiegiem. Przypuszczam, ze większość tych "idealnych" egzemplarzy na portalach jest w gorszym stanie tylko tego nie wiadomo przy kupnie. Andrzej ma racje, że trzeba mieć duża wiedzę, żeby świadomie kupić w PL.

Życzę żeby długo jeździło i dobrze służyło :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A ja uważam, że to dobry zakup dla osoby pokroju Szymona. Chcę ją widzieć za rok jak pewnie połowa częsci będzie wymieniona/zregenerowana :D

Auto na żywo prezentuje się świetnie, do ideału brakuje tylko tego że to nie coupe hehe (ale wiadomo, co kto lubi/potrzebuje). Pozdrawiam!

Opublikowano

Po takich informacjach raczej nie kupiłbym tego auta, starał bym się szukać auta z przebiegiem mniejszym jak 300 tyś km. Nie mam tyle czasu żeby tyle rzeczy naprawić, a mój mechanik tym bardziej ;) . Plus za silnik, kolor i dużo wolnego czasu :wink:

Gratulacje zakupu, doprowadź ją do ideału i niech Ci służy.

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Zacznę może od fotek Bumki, co prawda zapożyczonych z aukcji ale zdjęcia dostałem od sprzedającego w oryginalnym rozmiarze na maila więc nie marudzę :) .

 

Przypatrując się dokładnie rzuca się w oczy:

- porysowany przedni zderzak z lewej strony

- zaparowane reflektory oraz mgły przód

- wgniotka nad prawą nerką.

 

uc?export=view&id=1xg-MvP28AFiOyF0717s6N8x1JjvOODi7

 

Tutaj specjalne ujęcie dla wytrwałych fołców :P niskich przebiegów oceniając boczek kierowcy.

 

uc?export=view&id=1iNp6SZk4eHtweHehWtJLwrkBt6Sjxmj6

 

Zagłówek Żoneczki wymaga czyszczenia.

 

uc?export=view&id=1gilyR3_WlwTw7cnzxBTpDz5_YSIdO7_G

 

Dywaniki szału nie robią :D .

 

uc?export=view&id=1Jiashls-XqdFEicPMXp4tL8cTNekBCs7

 

Niemożliwe aby :P nie były wytarte-porysowane:

- pokrętła od radia

- pokrętła klimatronica

- gałka zmiany biegów

- porysowana obudowa klimatronica oraz listwa ozdobna na tunelu środkowym

- skóra na kierownicy miał jeszcze taką fakturę.

 

uc?export=view&id=1A9ETcljR7TO1T_ecj_FX7EYGnOoliW5I

 

Dolna lera kierownicy pociesznie wygląda, bo została niedokładnie starta zewnętrzna warstwa :mrgreen: .

 

uc?export=view&id=1wJmEMpjRCNXzR8im4RN47Ympjqqyr74l

 

Z tyłu nic specjalnego nie widać, prócz brakującej listwy tylnego zderzaka.

 

uc?export=view&id=136SYGuA7PjI-UoLc9TJlvEXUPL2j6vEA

 

uc?export=view&id=1qdIumgNpRoRuKX9ATbtEOx-CXjkeHEB5

 

Lepsze ujęcie ukazujące słabszą formę przedniego zderzaka, chociaż prawie zawsze M-pak przód jest od spodu porysowany.

Wgniotka przód również w całej okazałości i jeden z dwóch odprysków na masce.

Szok IC czysty :P .

 

uc?export=view&id=1N9I5lLTu5RyqW1J2ynd3bc6QTL_6SjNS

 

Ten bajer bardzo mi się podoba :cool2: .

Pierwszy raz zwróciłem na niego uwagę w czarnym sedanie, którego otwierałem wieczorową porą zabierając Pacjenta na małe mechaniczne SPA :norty: w garażu.

 

uc?export=view&id=11Ce44wZkIhiHTKU9OeARDst-yeyO8_Oq

 

Fotel Żoneczki również w niezłej formie :) .

 

uc?export=view&id=11Imsqvu7QcDuBMSXBjXJJgKLWic3X-wr

 

 

Doskonale zdaję sobie sprawę, że samochody powyżej pewnego przebiegu są przekreślane przez potencjalnych kupujących, laików itd., bo to złom hehe ....... i bardzo często tak jest.

Mam tą komfortową sytuację, że mnie interesuje tylko koszt części bo "robotę" prywatnie sobie ogarnę i z czasem będzie w miarę możliwości finansowych cukiereczek :8) .

Galerię Niebieskiej, również chciałem zacząć trochę inaczej niż Czarnej, wypunktować wszelkie minusy od kupna (ogarnąć :norty: ) i na spokojnie opisywać bieżącą eksploatację.

Nie zapominajmy również o tym, że mało kto na forach się "chwali" :roll: przedstawiając nowy nabytek, że to-tamto-siamto jest do roboty .... tylko delikatnie coś tam, jakaś pierdoła, olej z filterkiem i jest git, albo autko po małej stłuczce a faktycznie dwa koła z połamanymi wahaczami itd. w bagażniku bo na maskę, błotniki i tylną klapę miejsca zabrakło :P .

 

Śmieszą mnie również lamenty na temat przebiegu, jak został cofnięty i jest +/- 200 źle, okolice 300 ale autostradowy również źle.

 

Prywatnie wolę tańszą ale wartą kupna bazę z mechaniką do robienia (wiadomo jak bez wad ma być autko to do salonu :) ), niż samochód na dużej feldze i 1x w tygodniu woskowany ale niestety bez robionej mechaniki (czyszczenie i naprawy niestety bardzo często nie idą w parze) ale cena jak za lux.

 

Na wakacje miałem okazję oglądać e9X 335i w momencie zakupu praktycznie bez wkładu oprócz "nowych" opon na zimę bo dodane do autka kompletne koła miały wyząbkowane wszystkie 4 opony i uszy by bolały :wink: , ale tył był po naprawie blacharsko-lakierniczej (co prawda lux) a cena słusznie górna półka.

Jeśli :arrow: $ bez znaczenia i autko od razu do jazdy to ten egzemplarz chciałbym mieć w garażu, a realia są takie że nie ważne czy od handlarza albo osoby prywatnej zawsze jest wkład (mniejszy-większy) na już tylko nowi nabywcy tego nie wiedzą albo nie chcą wiedzieć :roll: .

 

 

maniek21112

Mam nadzieje że tyle zdjęć wystarczy.

Drugie autko będzie potrzebne, E46 to członek rodziny więc nie na sprzedaż :mrgreen: , oddawać za grosze ze względu na przebieg zadbane autko :| .

Faktycznie już trochę porobiłem :twisted: i foldery ze zdjęciami są zrobione w środę albo czwartek wstawię ............ chociaż w Czarnej też muszę uzupełnić galerię.

 

 

oli222

Tak jak napisałem wyżej wkład jest zawsze, mają-nie mają zmienić się przepisy odnośnie akcyzy i czekać na mannę z nieba, której nie będzie ...... nie było sensu.

 

 

pani_E

Maski faktycznie nie zamknąłem, były inne priorytety ......... Uśmiech na twarzy Żoneczki dzięki grzanym siedzeniom ..... bezcenne :cool2: .

 

 

andrzejmakoho

pani_E

W moim przypadku faktycznie trzeba się dokładnie wczytać w wypociny :) .

Powiem tak, że swoje wiem :) co prawda wiedzę i umiejętności, w niektórych tematach nie mam jeszcze na oczekiwanym przeze mnie poziomie ale wszystko na spokojnie do przyswojenia :wink: .

BMW na żywo trochę się naoglądałem a licytowane się przy ocenie minusów ze zdjęć już mnie nie bawi, często zupełnie przez przypadek można trafić na prawdę fajny egzemplarz pod względem mechaniki i "bezwypadkowości", ale najczęściej to się szuka z różnym szczęściem.

Cenę Żoneczka przyjęła na spokojnie, bo straszyłem :) droższymi egzemplarzami i dzięki temu na pierwsze wydatki jest.

W przypadku Niebieskiej na dzisiaj co może wyjść to turbina puszczająca olej w układ wydechowy albo najczarniejszy scenariusz :arrow: dół silnika ......... no i w głowach lecą komentarze ze złom :mrgreen: hehe.

W pełni świadomie muszę przyznać, że mimo wszystko jako baza to Niebieska w lepszym stanie została kupiona niż Czarna.

 

 

Adrianie

Na dzisiaj to już jest zdecydowanie lepiej niż przy okazji ostatniego spotkania, chociaż na pewno w pierwszym roku nie wyrobię się z połową nowych części w aucie :wink: .

 

 

Blade1984

Kolejny :wink: , dla mnie 300 tyś nie jest żadną granicą, nie nastawiam się na sprzedaż Niebieskiej za 2/3 lata jak pewnie będzie 400 tyś (chociaż faktycznie realia są takie, że im wyżej tym trudniej o klienta).

Czas czasem, ale moim hobby jest mechanika a że nie piję, nie imprezuję na rybki nie jeżdżę to na coś ku swojej radości trzeba $ wydawać, znany mi właściciel E91 320d LCI mówi tak BMW :arrow: Będziesz Mógł Wydawać :cool2: hehe.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
szymon-o nie chodzi mi oto że 300 tyś km to złom, bo akurat pojecie o autach mam (pomogłem bardzo wielu osobom kupił dobre auta i uniknąć trupów). Po prostu mam konkretny budżet i dla siebie po prostu auta z przebiegiem powyżej 250 tyś km bym nie kupił. Jak auto jest zadbane to i kupiec się kumaty znajdzie z czasem (swoje volvo s60 D5 z przebiegiem 333 tyś km też sprzedałem bez większych problemów ale za adekwatną cenę). Ludzie są różni ale przeważnie mają budżet na malucha a oczekują mercedesa... Tak się nie da więc przymykają oczy i kupują skręconego ulepa, a takich uwielbiam uświadamiać co za rodzynki mają :twisted:
Opublikowano
Ja jestem coraz wiekszym oredownikiem kupienia bazy i doprowadzenia jej samemu do stanu niz ludzenia sie, ze w aucie rzeczywiscie wszystko bylo pieknie zadbane. Ba mam nadzieje, ze kiedys spotkam sprzedajacego ktory mi da dwa skoroszyty faktur dokumentujacych wszystkie wklady w auto :D Majac bardzo niskie oczekiwania i zakladajac z strzala ze wiekszosc rzeczy jest padla wie sie z czasem na czym sie stoi ;) - oczywiscie to nie jest opcja dla kogos kto auta zmienia dosc czesto...
E92 335d Stage H
Opublikowano

Eloł,

Widziałem na żywo, nawet miałem przyjemność przewieść swój szanowny zad, no i.... robi wrażenie. Na pewno niebieska jest warta inwestycji, ze względu na opcję wyposażenia - trafia do mnie w 100%.. No można by się przyczepić że nie ma navi, ale Szymek nie chciał :P

Co do 300kkm na zegarku to dla mnie lepsze pincet w trasie niż dwie setki w miście :D Jak dla mnie w środku wygląda na 180kkm

Opublikowano (edytowane)

Blade1984

Dla mnie przebieg nie miał znaczenia, chociaż te poniżej 300 tyś mnie za bardzo nie interesowały bo dużego diesla z niezłym wyposażeniem za naszą zachodnią granicą nie kupuje się aby stał w garażu (w przeciwieństwie do Pl :) hehe).

Warunkiem niezbędnym była HS, ale nie z 1 czy 2 wpisami :) a na miejscu egzemplarz niezniszczony oraz z typową eksploatacją do odratowania :mrgreen: .

Z budżetem na Malucha a chęcią posiada np. M-B jak najbardziej się zgodzę i w pracy bardzo często takie obrazki widuję :| .

 

 

w1lq

Bo faktycznie jak w Pl kupuje się używane i trochę bardziej leciwe autko na dłużej to głównie liczy się baza :wink: .

Twojego Cynamonka :cool2: śledziłem u poprzedniego właściciela, ze względu na tapicerkę bo jak dla mnie wizualnie jest najpiękniejsza.

Jeśli chodzi o stan od razu po kupnie to na spokojnie i po czasie spodziewałem właśnie takiego opisu :| , nie miałem okazji jeszcze oglądać przed-zakupowo autka ze "Sporta" bez uwag ..... a przecież też Pasjonaci Marki.

 

 

2017.01.21 Serwis czas zacząć :twisted:

 

Najbardziej zadowolony z tego faktu jest chyba Maciek z czescidobmw.pl ale przez grzeczność nie mówi o tym bezpośrednio :mrgreen: bo większość części biorę od niego ze sklepu.

 

Zaczynamy :8) .

 

uc?export=view&id=1PzA_Gwu09ZuiTPe7Kh4NmYgm34G4-xcW

 

Pierwsze oficjalne otwarcie maski i z takiego poziomu zaczynamy zabawę :D .

 

uc?export=view&id=1nHg4F0DAlfgFe54WTJ-PyCOGz5juW3on

 

Liście oraz stan wygłuszenia widziałem już 8 stycznia, więc nie było zaskoczenia.

 

uc?export=view&id=11Ah5xaSqyXZsPSuuOq31bbJ3vx6PfyAP

 

Na pewno z czasem będę rozglądał się za przednią górną osłoną silnika w stanie Lux :roll: .

 

uc?export=view&id=1fuTpdKO4a-Xvs_FZMaIxyOL0Q9VA70FE

 

Cała pierwsza paczka z częściami pręży się do zdjęcia.

 

uc?export=view&id=1o6aYSTiHt8T1t2gfILCkpxBJiTvrr9ah

 

 

Na pierwszy ogień idą między innymi termostaty.

 

Niebieska nagrzewała się do około 70C tylko, a jak wiadomo do prawidłowego działania silnika diesla i jego osprzętu (szczególnie DPF-a) to o +/- 22C za mało.

Strzałem w kolano przez projektantów jest według mnie brak kontrolki temperatury silnika/cieczy chłodzącej na liczniku, dobrze że chociaż mamy ukryte licznikowe menu.

 

Ciągła jazda z padniętymi termostatami (mimo ciepłego powietrza w kabinie) owocuje między innymi:

- zapychaniem się DPF-a (jeśli samochód jest w niego wyposażony) bo nie może się aktywować procedura wypalania sadzy itd.

- "rozjeżdżaniem" się wtryskiwaczy, samochód cięgle jeździ na ssaniu a wtryskiwacze (ich końcówki) są to bardzo precyzyjne podzespoły, które nie lubią "jak kran jest otwarty na full-a"

- zwiększonym zużyciem paliwa.

 

Jest to wymiana z koniecznych do zrobienia raczej na pewno od razu po kupnie, 100% zadowolenia i sprawności układu daje wymiana dwóch termostatów za jednym zamachem.

 

Niezbędne części + mniej lub bardziej :wink: potrzebne drobiazgi.

 

uc?export=view&id=13nVrA3Vi_2yXbRzzo1mjYwVck0ap490a

 

uc?export=view&id=1gfPHAcGzUNmS8nKRfSKwqbNjqRjE9h90

 

Jeśli chodzi o drobiazgi :norty: :

- koncentrat cieczy chłodzącej febi + nowa śruba spustowa z bloku silnika + oring i wyciśnięcie starej cieczy z silnika ile tylko się dało

- uszczelka termostatu EGR

- komplet śrub, których nie trzeba zmieniać no ale to mój taki kaprys :P .

 

Jeśli chodzi o schematy gdzie szukać nr. części:

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2310

nr 10, 07119904539 śruba spustowa

nr 11, 07119963225 uszczelka śruby spustowej (ją warto zmienić dla świętego spokoju)

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3465

nr 4, 11517805811 kompletny termostat (najlepiej OEM, ale jest najdroższy niestety)

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3597

nr 2, 07119905720 śruba montażowa

nr 3, 07119904101 śruba montażowa

nr 4, 07119906023 śruba montażowa

nr 5, 11712249909 śruba montażowa x2

nr 8, 11717787870 kompletny termostat (najlepiej OEM, ale jest najdroższy niestety)

nr 10, 11532248435 uszczelka termostatu EGR

nr 11, 07119913977 śruba montażowa x2

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=17_0314

nr 2, 17127789600 króciutki wąż cieczy chłodzącej (jeśli w samochodzie ma zostać sprawny EGR itd. to warto ten element wymienić)

nr 3, 07129952109 opaska montażowa x2

 

Dosyć z przynudzania, czas na zdjęcia :) .

Termostat EGR na pierwszym planie, ciecz chłodząca ścieka z chłodnicy do super specjalnego wiadra :mrgreen: (nie jest konieczny demontaż IC).

 

uc?export=view&id=1lxtUPGe5WUC96A3hI-KhPsC1xX5wGiAK

 

Śruby chłodniczki EGR bardzo często przy próbie odkręcenia stawiają dość duży opór, ta widoczna w tle nie bardzo chciała się odkręcić.

Śruby są zrobione pewnie ze stopu aluminium i magnesem warsztatowym nie ma co próbować je złapać, doskonale się sprawdza elastyczny magnez z chwytakiem wysuwanym ze środka.

 

uc?export=view&id=1zbQXDL19RnudzeEV53dd-2wBFwjcHj-f

 

Fabryczny termostat jeszcze na miejscu, ale już niedługo :roll: .

 

uc?export=view&id=1easaLni4FknIaK5T6lIyEfXl2P0otqjU

 

Zdemontować od razu główną chłodnicę, hm na pewno jeszcze trochę starej cieczy z niej wycisnę poza autkiem.

 

uc?export=view&id=13o0KamLPGuhx1zvjuGUySoctK9gTPvgz

 

Dobrze się złożyło, że chłodnicę wyciągnąłem bo z zewnętrznej strony była w dużym stopniu pokryta skorupą skamieniałej soli itd. (później na forum dywagacje bo nie wiadomo czemu a samochód się grzeje latem, pewnie czujnik wariuje itd.).

 

uc?export=view&id=1bc1QKqUs1awiXvUrwqIciL5WonDPNYoS

 

W M47TU ... korek spustowy bloku silnika miałem umiejscowiony "za" pierwszym-dużym katalizatorem, w Niebieskiej jest przy termostacie głównym.

Chcąc wymienić kompletnie ciecz chłodzącą przed demontażem termostatu głównego najlepiej "opróżnić" blok (mniej płynu wyleci po odgięciu obudowy).

 

uc?export=view&id=1bYBi0g61t5MJDev9ho0Do7ylOvnFeAbp

 

Rozpięte praktycznie wszystkie przewody cieczy i nagrzewnicy po stronie kierowcy.

Wilgoć widoczna na zdjęciu to woda, którą płukałem między innymi łapę i poduszkę silnika z cieczy chłodzącej.

 

uc?export=view&id=1wllSwsfdAaJq30gdtanEih-7bT3G9buo

 

Pierwsza partia części z Niebieskiej, które przyniosłem do mycia :P , myślałem że zostanę pogoniony ........ a tu miłe zaskoczenie "Mężu czekałam i byłam ciekawa kiedy zaczniesz znosić kolejny samochód do domu".

 

uc?export=view&id=1np5W3nkrW6GhccWutzwenWZsFxz8--kv

 

IC i chłodnica przygotowane do wizyty na myjni bezdotykowej :D .

 

uc?export=view&id=1Ky7uEo7mpBMrvf0fE6O3HmGECoK4Qc4s

 

W pełni drożna chłodnica już na swoim fabrycznym miejscu.

 

uc?export=view&id=1KC8Cai2hPFPJ9rfb6avYTdf3n-VIkbun

 

Lewa strona złożona na gotowo, tylko czemu nie zająłem się regeneracją dodatkowej pompy wody mając ją wierzchu ...... nie mam pojęcia :duh: .

 

uc?export=view&id=1zEJIyEFOftUwz9fhipgBZkTC-mqZBdZP

 

Nowy korek spustowy z uszczelką na swoim miejscu, dokręcony z siłą 25 Nm.

 

uc?export=view&id=1sa9EkM5s2MiCtuDwle7J83rxXAX6v4o1

 

Główny zamontowany, warto pamiętać o dokładnym przeczyszczeniu-przygotowaniu powierzchni stykowej obudowy pompy wody z termostatem.

 

uc?export=view&id=1HaFipHexqk_V_idMdpuiZMA9Gu5Mo-oz

 

Całość praktycznie złożona, trzeba jeszcze skręcić opaski krótkiego przewodu.

 

uc?export=view&id=18Pcs-zuDhYMV2_6cduNDvxYGfxz-Kx7W

 

Trzeba mi wierzyć na słowo, że odpowietrzenie całego układu zakończyło się sukcesem :) i mimo temperatury -5C (jak dobrze pamiętam) silnik bez problemu uzyskał 90C.

 

Króciutki wąż cieczy chłodzącej odkształca się jak na załączonym zdjęciu poniżej.

W moim przypadku nie jest jeszcze tak źle, bo widywałem gorsze.

 

uc?export=view&id=18x-yxhSt7lh-5MJuCpQQbKqRijWTQIUo

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaczęło się :8) podziwiam za robienie zdjęć..Mi nigdy się nie chce zdejmować rękawiczek/myć rąk :roll: swoją drogą czego używasz? Ja ostatnio zainteresowałem się niewidzialną rękawiczką i czekam aż dojdzie, mam nadzieję, że to będzie strzał w dziesiątkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
szymon-o , dzięki zdjęciom wróciły wspomnienia, jak ja robiłem to samo co ty po zakupie, termostaty, sterownik świec żarowych, świece, dodatkowa pompa wody, sprawdzenie stanu klapek, filtry, płyny :D Na szczęście przy VW nic takiego nie wymagało pracy ;).
Opublikowano
szymon-o , dzięki zdjęciom wróciły wspomnienia, jak ja robiłem to samo co ty po zakupie, termostaty, sterownik świec żarowych, świece, dodatkowa pompa wody, sprawdzenie stanu klapek, filtry, płyny :D Na szczęście przy VW nic takiego nie wymagało pracy ;).

ale VW to tylko VW, z resztą to forum BMW to nie wiem po co pisać o passacie w którym nic rzekomo nie trzeba robić... rozumiem że filtry i płyny same się w nim wymieniają , bak paliwa też ?

Szymon plus za ładny kolor auta i 3.0

Opublikowano

Akurat sie zgodze - w moim GTI absolutnie sie nic nie dzialo. Paradoksalnie, nigdy sie z autem nie zzylem bo nic w nim nie robilem prawie.

 

@szymon-o Taka prawda z autami ;) dla kazdego 'ladne auto' znaczy cos zupelnie innego. Ja sie zastanawiam czy niebawem nie otworzyc bloga - how to unpimp your auto bo tyle kwiatkow juz znalazlem :D

Niemniej podoba mi sie podejscie do auta i ladnie opisany i udukomentowany serwis :)

E92 335d Stage H
Opublikowano

Vaporr akurat auto kupiłem 3 tyś km po wizycie w serwisie ;) także do wiosny zupełnie nic nie muszę robić... Ja się interesuje motoryzacją a nie tylko BMW :mad2:

w1lq ja kupuje auto a nie markę ale dla niektórych lepsze biedne e90 ze słabym silnikiem jak VW Passat CC z bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem :duh:

Opublikowano
Vaporr akurat auto kupiłem 3 tyś km po wizycie w serwisie ;) także do wiosny zupełnie nic nie muszę robić... Ja się interesuje motoryzacją a nie tylko BMW :mad2:

w1lq ja kupuje auto a nie markę ale dla niektórych lepsze biedne e90 ze słabym silnikiem jak VW Passat CC z bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem :duh:

 

jakim mocnym ? :lol: w podpisie masz 160 czy tam 200KM? Troszkę przeceniasz to passerati :) Co trzecie auto na drodze ma obecnie taką moc... 350-500 koni to dopiero ci daje większą dynamikę zauważalną niż pozostali na drodze. Ostatnio robiłem 2 dłuższe trasy i 2 największych ciśnieniowców jakich spotkałem to w nowych passatach 2.0 Biturbo 220 czy tam 280KM agresywne mryganie długimi i jazda za mną na zderzaku bo jako "zawalidroga" wyprzedzałem tira z predkoscią 140 i osmieliłem się ich spowolnić hehe... królowie szos jakież biedną minę miał kiedy podczas wyprzedzania tira znów dostałem soczystą serię długich żebym zjechał nowemu passatowi z " mocnym silnikiem " po czym zjechałem na prawy pas a on bidny się zreflektował że passerati nie daje rady i w kilkanaście sekund zniknął mi w tylnym lusterku.... później jechał już grzecznie. Trasa 1200km i 2 takie przypadki ,oba w nowych passatach :mad2:

Opublikowano
Vaporr akurat auto kupiłem 3 tyś km po wizycie w serwisie ;) także do wiosny zupełnie nic nie muszę robić... Ja się interesuje motoryzacją a nie tylko BMW :mad2:

w1lq ja kupuje auto a nie markę ale dla niektórych lepsze biedne e90 ze słabym silnikiem jak VW Passat CC z bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem :duh:

 

jakim mocnym ? :lol: w podpisie masz 160 czy tam 200KM? Troszkę przeceniasz to passerati :) Co trzecie auto na drodze ma obecnie taką moc... 350-500 koni to dopiero ci daje większą dynamikę zauważalną niż pozostali na drodze. Ostatnio robiłem 2 dłuższe trasy i 2 największych ciśnieniowców jakich spotkałem to w nowych passatach 2.0 Biturbo 220 czy tam 280KM agresywne mryganie długimi i jazda za mną na zderzaku bo jako "zawalidroga" wyprzedzałem tira z predkoscią 140 i osmieliłem się ich spowolnić hehe... królowie szos jakież biedną minę miał kiedy podczas wyprzedzania tira znów dostałem soczystą serię długich żebym zjechał nowemu passatowi z " mocnym silnikiem " po czym zjechałem na prawy pas a on bidny się zreflektował że passerati nie daje rady i w kilkanaście sekund zniknął mi w tylnym lusterku.... później jechał już grzecznie. Trasa 1200km i 2 takie przypadki ,oba w nowych passatach :mad2:

 

Tak, dobrze znam tą sytuacje sadzi się na samym zderzaku bo 5sek zaoszczędzi ja od siebie dodam że jeszcze są Mondea, Superby ponoć te mocne. Choć Vaporr jak spotkasz Superba 2.0 z moca 400ps a takie widziałem to róznie może być, ale to przypadek czesciej na autostradzie spotkasz 3.0d

 

szymon-o
ja równiez kupiłem auto z wadami mechanicznymi, które sukcesywnie naprawiam :D Tak trzymać

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Opublikowano
Vaporr nie interesują mnie tylko osiągi auta, zresztą dziwie Ci się że zależy ci na osiągach i kupiłeś takie auto jak e90 335d... Jest sporo lżejszych i szybszych aut, ale mniejsza z tym. Wchodzenie z Tobą w polemikę nie ma najmniejszego sensu... Dla mnie 200 koni to już mocne auto, mój dobry kolega ma prawie 400 koni i mówi że mało, więc moc to odczucia subiektywne... Passat CC nie jest autem sportowym ale przypadł mi do gustu w moim założonym budżecie, nie chciałem kolejnego diesla i chciałem mieć czas około 7,5 sekundy do setki bo mi to wystarcza.
Opublikowano

A ja zacznę w Twoim stylu..

Wchodzę sobie na forum po dłuższej pół rocznej nieobecnośći.. Mówię sobie, ahh, wejdę w swój dział, w galerię, poczytam czyjś wątek z nudów. Tymczasem widzę:

Pierwszy temat, szymon-o, znajomy nick, całą galerię w e46 tego Pana przeczytałem, zawsze się super czyta. Ekstra! Nareszcie zawitał do e90. Czytam sobie czytam, fajna opowieść :) No i kupił, e90 3,0d, zajebiście, gratki!

 

Będę śledził będę czytał :))

Szkoda tylko, że nie M47TU2 to bym więcej skorzystał hehe

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wchodzę sobie na forum poszukać inspiracji na 17" felgi do swojej E46. Zainspirowany niegdyś Szymona białymi stylingami 160, które na żywo robią zdecydowanie lepszą robotę niż na zdjęciach wchodzę sobie do tematu z E46 przyjrzeć się jeszcze raz czy faktycznie ja takie felgi chcę, a tutaj w podpisie się pojawia nowy nabytek ;)

 

Temat poczytałem i faktycznie w cholerę do zrobienia w tym aucie jest, ale z drugiej strony to Szymon by nie mógł mieć auta z salonu bo by się zanudził przy nim jakby nie miał nic do naprawy ;)

 

Ogólnie fajny sprzęcik, ładnie wyposażony no i w 3 litrach, a nie tak jak swego czasu rozmawialiśmy gdzie mówiłeś raczej o 2 litrówce ;) Trochę szkoda, że przedlift, polifty ładniejsze, ale i tak jest super ;)

 

Gratulację i niech jeździ ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co się nic nie chwalisz? Teraz już wiem dlaczego nie mogę się dodzwonić do ciebie. Pewnie już coś rozebrałeś i poprawiasz fabrykę.

Śliczny kolor ci się trafił. Przebieg nawet rozsądny jak na 10-letniego diesla.

"No i fajnie":) Będę śledził temacik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.