Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam problem z 740d, jest całkowity brak ciśnienia paliwa, jakby pompa w baku nie dostawała sygnału. Po podpięciu pompy na "krótko" z aku auto odpala od strzała. Gdzie w tym modelu jest przekaźnik pompy? Chcę go podmienić w pierwszej kolejności (w m47n można go zamienić z przekaźnikiem klaksonu, są takie same). Poniżej błędy.

1 i 5 - elektryczny wentylator.

2 - podejrzewam związany z niezałożonym jednym z filtrów powietrza, czy mylę się?

3 - czujnik temperatury?

4 - brak ciśnienia paliwa na starcie

http://files.tinypic.pl/i/00864/xhjos7dysdcs.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00864/wbzaaj2jcb8n.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/emjm67i824kq.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00864/mlt1enbvkz2c.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/hpd58tipnhn6.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzystam chwilowo z telefonu i średnio widać..dopiszesz coś od siebie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też podejrzewałem to cudo..ale wierzyłem, że to kwestia przekaźnika :? masz pomysł co może być przyczyną? Później przejrzę dokładnie cały ten system.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie logika - z INPA iść do tego auto ? :shock:

Weź Ista , przeczytaj błędy i podejmij decyzję. Wszystko stanie się jasne

Tylko zobaczył podpis na dole u topika - ja dalej lepiej będę milczeć :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie logika - z INPA iść do tego auto ? :shock:

Weź Ista , przeczytaj błędy i podejmij decyzję. Wszystko stanie się jasne

Tylko zobaczył podpis na dole u topika - ja dalej lepiej będę milczeć :shock:

Nie wiem do czego dążysz..Jak w inpa jest ten model/silnik, można sprawdzić błędy i pewne parametry to chyba do czegoś przydaje się :roll: jak bym miał ista to uwierz skorzystałbym..ktoś z okolicy poprosił o pomoc, pofatygowałem się kilkadziesiąt km w piątek po południu i próbuje pomóc a Ty chyba masz inny cel..

Nie sprawdzałem airbag a wyczytałem, że to też może być powodem, ale kontrolki na desce brak. Chciałbym przygotować się jak najlepiej się da i w poniedziałek znowu podjechać, więc konstruktywna pomoc mile widziana.

Sprawdź czy dochodzi chociaż jeden biegun na zasilanie pompy.

Możesz konkretnie podpowiedzieć jak to zrobić? Miernik?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Miernik w dłoń ustawiony na prąd stały. Mierzysz pomiędzy minusem z aku a plusem na pompie, a potem odwrotnie. Wtedy będzie można wyeliminować ewentualny brak jednego bieguna z modułu satelity B. Ja bym tak próbował. Jeszcze poszukam w sieci. Jak coś to dam znać.

 

Edit

Coś takiego znalazłem.

Dobrym przykładem jest 2003 BMW 745i doprowadzone do sklepu jako nie-start. Został szybko ustalili, że nie było ciśnienia paliwa i pompa nie została uruchomiona. Siedzisko tylnej kanapy został wyciągnięty, pompa została sprawdzona i nie było mocy do niego na drucie czarny / fioletowy. Moc Stosując się bieg pompy. W tym momencie, tech zrobił sensowną rzecz i poszedł do swojego komputera, aby znaleźć schemat okablowania pompy aby sprawdzić, czy może on mieć zły przekaźnik pompy paliwa czy przekaźnik brakowało wejście. Nie trzeba było długo czekać, żeby odkryć, że ten samochód nie był wyposażony w przekaźnik pompy paliwa.

Pompa paliwa jest uruchamiany z "modułem Satellite prawym B-słupowej," która jest zasilana z bezpiecznika 73 i ma połączenie z masą podwozia. Jest on podłączony do dwóch innych modułów, moduł sterujący Car dostępu oraz moduł Informacje dotyczące bezpieczeństwa (SIM). OK, ale co to są te moduły, oraz w jaki sposób "Moduł satelitarna, prawy słupek B" wiedzieć, aby uruchomić pompę paliwa?

Patrząc dalej na schemacie okablowania SIM zostanie pokazany za pomocą jednego przewodu łączącego ją do bramki Modułu Centralnego (ZGM), a ZGM z kolei jest podłączony za pośrednictwem lokalnej sieci sterującej (CAN) autobusem do modułu sterującego silnika (ECM) , Teraz wydaje się, że dokądś - ewidentnie wniosek pompy paliwa wychodzi na magistrali CAN do ZGM, który rozprowadza informacje mogą do innych modułów w całym samochodzie. Jednak pojedynczy drut między ZGM i SIM jest oznaczony BYTEFL. Co to oznacza i co jest do karty SIM, tak? Wykres pokazuje również, że pojedynczy przewód BYTEFL między kartą SIM a "moduł satelitarny, prawego słupka B". Karta SIM jest moduł sterowania dla urządzenia przytrzymującego, kontrolowanie napinacze pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych. BYTEFL jest skrótem byteflight, który jest szybki magistrali światłowodowej BMW łączenia różnych modułów w tym, co BMW nazywa Inteligentny System Bezpieczeństwa (ISIS Integration).

Tak więc, aby wrócić do naszego pierwotnego problemu, co to wszystko ma wspólnego z pompą paliwa? Dwie rzeczy, faktycznie: 1) W razie wypadku, system nie chce być w stanie odciąć pompę paliwową. Moduł 'satelitarna, prawy słupek B "jest kontrolerem dla prawego przedniego pasa napinacza, a także kontroluje terminal bezpieczeństwa akumulatora i pompy paliwa, dzięki czemu mogą one być zarówno odłączony od razu, jeśli jest to konieczne, i 2) długość przewodów od Satellite do pompy jest krótki, więc w ten sposób zaoszczędzić na okablowaniu pomiędzy nimi.

W jaki sposób brak zasilania pompy paliwa w tym systemie być diagnozowane bez BMW-kompatybilnego urządzenia skanującego? Czy wniosek jest wysyłany z ECM do ZGM poprzez magistralę CAN? Czy leci z ZGM na kartę SIM oraz z karty SIM do 'Satellite, prawego słupka B "poprzez byteflight? Bez odpowiedniego testera diagnostycznego, wszystko, co może zrobić, to technika zobaczyć, że satelita jest uzyskanie mocy i ziemi, i że okablowanie (zarówno dla władzy i ziemi) pomiędzy Satellite a pompą jest nienaruszona. Oczywiście, dobrze byłoby wiedzieć, czy ten samochód miał awarię ostrzeżenie dla urządzenia przytrzymującego. Ale nawet jeśli tak, narzędzie skanujące jest konieczna do odczytu kodów i strumień danych w systemie, a każdy moduł, który otrzymuje, takich jak satelity, ma być zakodowany w pojeździe.

Faktem jest, że coraz więcej na późną modeli samochodów (nie tylko BMW i innych high-end Europejczyków), wszystkie układy pojazdu są powiązane i koordynowane przez magistralę CAN i sieci optycznych, które mogą być diagnozowane i przetestowanych za pomocą urządzenia skanującego tylko. Innym ważnym czynnikiem jest to, że kolejne aktualizacje programowe są dostępne dla systemów pojazdu. Każda zmiana w programowaniu w jeden system wysyła fale przez resztę samochodu, często co wymaga mniej lub bardziej kompletne aktualizacje pojazdu, bez którego samochód naprawdę może być w gorszym stanie ogólnie niż przed pierwotnym zmiany programowania.

Wreszcie, tak wiesz, jak kończy się ta historia, ten konkretny samochód miał ostrzeżenie urządzenia przytrzymującego, a narzędzie skanujące dealera BMW pokazało, że nie było błędu w module samego Satellite. Po wymianie i przeprogramowanie, samochód rozpoczął i prowadził tak jak powinno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki wielkie!

Jeszcze dla pewności, ten moduł jest w słupku B po stronie kierowcy? Czy z drugiej strony? Po mojemu z prawej strony, ale gość w poniższym filmie pokazuje demontaż lewego słupka..

Jeszcze schemat z realoem. Nr 3.

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_3ha5.png

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście kierownica po lewej stronie :wink: dzięki za potwierdzenie, mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany, ale wolę być przygotowany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj mam już trochę więcej szczegółów..auto nie odpala od momentu gdy rozsadziło intercooler :shock: stało u mechanika, który ogarniał je mechanicznie, właściciel myślał, że rozsynchronizował się CAS, dlatego mnie poprosił o pomoc a okazuje się, że auto jest jakby po dzwonie..Wrzucam błędy z modułów satellite:

Tu błąd był jeden (moduł, który najbardziej mnie interesował), skasował się i nie powrócił:

http://images.tinypic.pl/i/00864/n6a0pvb6c5cz.jpg

Teraz błędy, które wracają po skasowaniu.

Siedzenie kierowcy:

http://pics.tinypic.pl/i/00864/b26w20vmpnvw.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/0jbuy9lgc5t0.jpg

Siedzenie pasażera:

http://files.tinypic.pl/i/00864/4kyarezak3tg.jpg

Tylna kanapa:

http://files.tinypic.pl/i/00864/vc8btm5da3q3.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00864/acasdvep6k7i.jpg

Silnik:

http://pics.tinypic.pl/i/00864/4ixpan7ly7nt.jpg

MOST/CAN

http://www.tinypic.pl/phzuc71i6ox9

DSC:

http://files.tinypic.pl/i/00864/5o6osz1jkso4.jpg

Central gateway module:

http://images.tinypic.pl/i/00864/s3g90flhhkl5.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00864/uk5aukelss6a.jpg

Moduł drzwi kierowcy:

http://images.tinypic.pl/i/00864/fej2yweid1l6.jpg

Moduł drzwi pasażera:

http://images.tinypic.pl/i/00864/hqc24bzip5sw.jpg

Moduł drzwi tylnych lewych:

http://files.tinypic.pl/i/00864/flfhe5w1kuj6.jpg

Moduł drzwi tylnych prawych:

http://images.tinypic.pl/i/00864/i2n3nwi8j5e5.jpg

Trochę zrzutów, wydaje mi się, że powinny nakierować:

http://files.tinypic.pl/i/00864/4u0vlrcdxcr3.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/hecii5gyoq4k.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00864/0a4l9huwvxzf.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/re9qoigfutu4.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00864/ypt6bfa6ylg9.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/ufnfu2paokci.jpg

Chyba najważniejsze, bo Satellite vehicle center nie przeszedł testu pozytywnie:

http://pics.tinypic.pl/i/00864/5kdg2ehxkze2.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00864/urt5aee0pjto.jpg

 

Czy można po tym wywnioskować, przez który moduł nie ma napięcia na pompie paliwa (sprawdziłem miernikiem)? Główny (centralny)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam wrażenie , że nigdzie nie byłeś ty - sądząc po twoim tekście.

Jak tam z ciśnieniem paliwa podczas pracy rozrusznika ?

Pełny kompot.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem Twojego pierwszego zdania..chyba słownik namieszał..

Ciśnienie paliwa ani drgnie. Ewidentnie nie ma sygnału na pompę paliwa, tylko moduł satellite b-pillar right za nią odpowiada? Tak jak napisałem wyżej, był w nim jeden błąd (pierwszy w poprzednim poście), skasowałem i nie powrócił już a grzebałem przy aucie dobre 2h, pozostałe błędy wracają od razu. One nie mają na to wpływu? Tylko odpowiadają za pojawienie się kontrolki poduszek?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dolnym śląsku, jakieś 80km od Wrocławia. Nie sprawdzałem, ale małoprawdopodobne wydaje mi się ich uszkodzenie mechaniczne, auto zgasło po wystrzale intercoolera, co wg mnie komputer odczytał jako wypadek, tylko satellie b-pillar right ma wpływ na pompę? Co z innymi modułami, w których są błędy, które wracają? Co z głównym, który nie ma błędu, ale testu nie przeszedł pozytywnie? Nie chcę kolegi wprowadzić w błąd i wtedy kupi moduł, który nic nie zmieni. Dowiedziałem się, że jak kupił to auto przeszło rok temu to już świeciła się kontrolka poduszek, ale powiedzmy, że mu to nie przeszkadzało..priorytetem jest ożywienie pompy, więc proszę o podpowiedź, którego modułu szukać, żeby odpalić auto? Satellie b-pillar right mimo, że nie ma w nim już błędu (przypominam, że był i już nie wraca, przebieg odpowiadał awarii auta).

Znalazłem coś takiego:

http://7er.pl/showthread.php/44435-problem-z-odpaleniem-blad-sbsr-pomocy/page2

Jest szansa, że zimne luty mogą być problemem? Tylko nie ma błędu w tym module :mad2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No przecież ci pisała INPA, uszkodzony przewod. Co przeszkadza przymusowo z programu próbować uruchomić pompę w zbiorniku ? Jeśli już bardzo chcesz na 100% - wyciągnij pompę na zewnątrz i daj na niej zasilanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też kiedyś były przygody z tym ecu, były w nim dwa błędy - ładunek zapłonowy ( + ) zacisku akumulatora i ładunek zapłonowy regulacji napinacza paska. Po długich kontroli - werdykt sam ecu.

http://katowicebimmertvo.blogspot.com/2016/04/przyjecha-ze-swiecaca-lampka-kontrolna.html

http://katowicebimmertvo.blogspot.com/2016/04/e65-problemy-w-systemie-bezpieczenstwa.html

Jak pokazuje praktyka - ten blok sterowania lubi się sprawić niespodzianki.

Ale najpierw musisz sprawdzić samą pompę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa na krótko działa i auto wtedy odpala, więc ona jest ok. Masz na myśli błąd 98E3? Jak tak to jak już pisałem wykasowałem go i nie wraca, ale znalazłem jeszcze jeden temat:

http://7er.pl/showthread.php/26490-Problem-z-rozruchem-e65-e66-Li-745/page2

Finalnie skończyło się na naprawie SBSR a później synchronizacja DME-CAS. Pójdę raczej tym tropem tylko męczy mnie to, że w SBSR obecnie nie ma żadnego błędu, ale wszystko wskazuje właśnie na niego mimo wszystko. Podejrzewam, że w pozostałych modułach jest bajzel, bo nie zostały naprawione/wymienione po dzwonie, które auto miało wcześniej. Dobrze to odbieram? Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc :cool2: jednak e46 daleko do e65 :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz pozostaje sprawdzić dwa przewody od pompy do sbsr, jeśli są OK , to chyba sterowniku kaput.

Trochę głupie pytanie, a bezpiecznik F73 ok ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam gościa, który ogarnia dokładne lutowanie i siedzi w tym temacie, myślę, że dałby radę to naprawić. Powiedz mi jeszcze jak możesz które to przewody? We wtyczce pompy są dwa grube, dwa cienkie. Na jednym (chyba tylko jednym, ale głowy nie dam) z cienkich było 12v jak sprawdzałem wczoraj. Problemem cały czas jest odległość moja od auta i strata czasu na dojazdy, dlatego tak wypytuje za wczas, byłem już tam dwa razy a auto dalej nie żyje :x

 

Bezpiecznik sprawdzał właściciel auta i twierdzi, że ok, ja i tak zmarzłem jak cholera w tym aucie (stoi pod chmurką) i zawierzyłem mu, że jest sprawny. Przy następnym przyjeździe wymienię go na wszelki wypadek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie patrzył Ty w CAS , a my nie wróżki. Może i nie ma synchronizacji. Skąd mamy wiedzieć ?

Chociaż w DDE nie było błędów manipulacji ews, może ten błąd jest w CAS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
CAS czyste, błędów brak. Wrzuciłbym jakby tam coś było, przewody do SBSR to te dwa cienkie rozumiem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.