Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Problem dotyczy oporu koła kierownicy przy około 3/4 pełnego zakresu skrętu kołem kierownicy. Przeszukiwałem :search: google, fora itp ale nie mogłem znaleźć podobnego problemu do mojego.

Od początku. Od mniej więcej dwóch tygodni przy skręcaniu parę razy słyszałem jak gdzieś w kołach strzelało/chrobotało - ale nie miało to miejsca przy każdym skręcaniu, więc nie przywiązywałem temu większej uwagi. Kilka dni temu wróciłem z trasy (40km) i zaparkowałem samochód - wszystko było ok. Stał tak przez 2-3 dni nieruszany (temperatury na zewnątrz wahały się w okolicach od +3*C do -10*C). Rano odpalam, ruszam, przy wyjeździe z podporządkowanej skręt 90*, znowu coś chrupnęło w prawym kole i paręnaście kilometrów dalej, na zakręcie skręcam w lewo a kierownica zaczyna w pewnym momencie bardzo ciężko pracować. Od tego momentu zarówno w prawo jak i w lewo przy około 3/4 obrotu koła kierownicy stawia ono opór. Za i przed tym dziwnym miejscem kierownica pracuje normalnie. Dodam, że na trasie przy większych prędkościach to "oporowe" miejsce występuje trochę wcześniej przy około 1/2 obrotu kierownicy. Na postoju i w czasie jazdy opór jest taki sam.

Po powrocie z trasy (80km z przerwą w połowie) na której zaczął występować ten problem zajrzałem pod maskę - odkręcony był korek zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania. Nie wiem jak długo tak było. Winna była uszczelka - była za gruba. Wymieniłem ją na węższą, dokręciłem korek, ale problem pozostał. Poziom płynu jest zaraz pod max.

Przy obracaniu kierownicą na postoju słychać gdzieś w kolumnie kierowniczej dziwne ocieranie. Coś o coś w tym oporowym miejscu jakby tarło o siebie.

Dodam, że jakieś dwa miesiące temu miałem problem z ELV - nie jestem pewien czy mechanik ingerował w mechaniczne sprawy, ale na pewno updatowane były sterowniki (m.in. silnika). Dziwna sprawa, bo problem z ELV wystąpił również po tym, jak samochód stał kilka dni nieruszany :/

 

Czy ktoś miał podobny problem? Ktoś wie jak to ugryźć?

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez bater
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od razu przepraszam za dwa posty pod sobą, doszły nowe rzeczy i może to komuś nasunie jakąś myśl.

 

Byłem dzisiaj u mechanika-znawcy w marce BMW - stwierdził, że to może któryś ze sworzni... Później podjechałem na stację kontroli pojazdów, wzięli przednią oś na strzepaczki i inne urządzenia - wszystko w normie. Dwóch Panów stało na stacji nad pojazdem i nie wiedzą co to może być - takiego przypadku jeszcze nie mieli. Panowie stwierdzili, że krzyżak powinien być ok bo nie przeskakuje przy kręceniu kierownicą.

 

Wg mnie zawieszenie powinno być ok. Kierownica nie przeskakuje, luzów przy skręcaniu też nie ma. Jedyne dźwięki jakie się wydobywają podczas jazdy i przy skręcaniu to ocieranie, piszczenie i jednocześnie opór - najbardziej w prawą stronę przy około 3/4 skrętu, ale nie tylko, przy delikatnym skręcaniu też taki opór ocieranie występuje. Czasami, bardzo rzadko coś skrobnie, zgrzytnie przy skręcaniu.

Może wysiadło jakieś łożysko w kolumnie kierowniczej? Bo gdzieś stamtąd te dźwięki dochodzą.

 

Dodam, że czasami przy delikatnie mocniejszym hamowaniu kierownica delikatnie drży - ale to również nie występuje przy każdym hamowaniu.

 

Najgorzej, że jak do kogoś podjadę to kierownica jak uparta pracuje prawidłowo, a jak już ja sam jadę to występuje to dziwne tarcie, ocieranie...

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Jakąś propozycję?

Opublikowano

Witam,

kolego podobne objawy są jak się zatrze łożysko na poduszkach amortyzatora, najpierw jest strzelanie a później ciężko się kręci, kiedyś jak robiłem to po podniesieniu auta kołem nie szło obrócić tak trzymało.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

Odkręciłem dolną pokrywę pod kolumną kierownicą. Nie piszczy na tym gumowym kołnierzu (mimo wszystko nasmarowałem to miejsce smarem silikonowym, bo są przypadki że stamtąd dochodzą piski), nie wiem czy pisk nie dochodzi z blokady kolumny kierowniczej. Następnie podniosłem maskę i kręcone było kierownicą na odpalonym silniku - wydaje się piski w miejscu oporów przy kręceniu kierownicą dochodziły jakby z łączenia między krzyżakiem a maglownicą. To chyba najgorszy możliwy scenariusz, ale nie jestem pewny czy ten hałas nie niesie się przez układ z jakiegoś innego miejsca. Planuję dać w miejsce łączenia trochę smaru/smaru silikonowego - czy to dobry pomysł?

 

Zastanawia mnie biały nalot (biały smar?) na krzyżaku - czy to normalne?

 

Muszę gdzieś podnieść auto i sprawdzić czy na podniesionym będą podobne tarcia. Który dokładnie element to łożysko na amorkach http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&diagId=31_0716 ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

kolego podobne objawy są jak się zatrze łożysko na poduszkach amortyzatora, najpierw jest strzelanie a później ciężko się kręci, kiedyś jak robiłem to po podniesieniu auta kołem nie szło obrócić tak trzymało.

 

Auto zostało w końcu podniesione (przód auta) i... kierownica chodzi bardzo lekko (na zgaszonym aucie, jedynie kluczyk w stacyjce). Przy wielokrotnym obracaniu kierownicą raz może dwa razy słuchać było strzelenie/zgrzytnięcie. Mechanik stwierdził delikatny luz na krzyżaku, ale wyeliminował to jako przyczynę oporów kierownicy. Tak więc nijak to się ma do opisu problemu kolegi w powyższym poście :/ Machanik powiedział że spryskał jakimś czyszczączym sprayem Krzyżak, łączenie krzyżaka z maglem i wszystkie elementy ruchome w zawieszeniu przy kole, a później spryskał jakimś czymś co ma niby zlikwidować luzy. Chwilę było ok, ale problem dalej powrócił, kierownica w pewnych momentach bardzo ciężko się obraca, a nawet doszły teraz częstsze zgrzyty.

 

Podpowiedzcie gdzie dalej szukać usterki?

Opublikowano
Cześć witam wszystkich forumowiczów. Kupiłem 14 lutego e91 z 2005 roku diesel 163 KM i też były że tak powiem zgrzyty przy kręceniu kierownicą i z braku czasu nie zaglądałem co to i gdzie to aż do wczoraj i okazało się, że był luz tak ok 2-3 mm na tej przekładni kierowniczej która jest przykręcona że tak powiem do ramy. Całość chodziła na boki i ciekawe co to za spec tam grzebał i odpowiednio nie dokręcił tak ważnego elementu jakim jest układ kierowniczy. Pozdrawiam świeży użytkownik BMW.
Opublikowano

Witam ponownie,

Auto postało parę dni nieruszane. Kilka dni temu wsiadłem, dużo kręcenia po mieście i usterka zniknęła. Niestety teraz czasami są pewne momenty cięższego obracania kierownicą, ale nie takie ciężkie jak do tej pory, a dodatkowo sporadycznie słychać pojedynczy stuk przy skręcaniu obojętnie w którą stronę. Czyżby woda, śnieg i mróz wymyły smar i to było przyczyną?

 

@mirek8423, czy mógłbyś za pomocą schematów na stronie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&mg=32 pokazać o który element chodzi? Nie mam pojęcia, o którym elemencie piszesz.

Opublikowano

 

@mirek8423, czy mógłbyś za pomocą schematów na stronie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&mg=32 pokazać o który element chodzi? Nie mam pojęcia, o którym elemencie piszesz.

No dokręciłem śruby nr2 i nakrętki nr3 bo były luźne http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&diagId=32_2080. Było chyba coś grzebane przy filtrze cząstek (był wyciągany) i podejrzewam, że podczas montażu tego wszystkiego nie dokręcili przekładni kierowniczej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.