Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio były dość mroźne poranki i zauważyłem, że auto wcale mi się nie nagrzewa w środku. Dopiero po przejechaniu 15 km zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Oddałem auto do mechanika, wymienił termostat na nowy(stary miał raczej specjalnie urwane uchwyty i był cały czas otwarty, więc raczej przez to się wolno nagrzewał, ale mniejsza). Po włożeniu nowego termostatu jest taki problem, że auto się przegrzewa. Wskazówka po 5 minutach jazdy jest na maxa na czerwonym, a w aucie jest gorąco jak nigdy. Auto miało czyszczony cały układ chłodzenia przez jakąś maszynę czy coś i dalej się przegrzewa. Doszliśmy do wniosku, że włożymy stary termostat, ale niestety auto dalej się przegrzewa, chodź wolniej. Układ odpowietrzony. Dodam, że gdy auto jest nagrzane(wskazówka na maxa) dolny wąż jest można powiedzieć zimny, a górny nawet ciepły, ale da się trzymać. Jakieś pomysły?
Opublikowano

Już tylko pompa została.

A zaczekaj... czyszczenie powiadasz.

Może gdzieś syf zablokował przepływ płynu.

Ja jeszcze bym sprawdził jak łapie temperaturę bez termostat

Opublikowano
Czyszczenie było dzień po wymianie termostatu na nowy, więc to raczej nie to. Można jakoś sprawdzić tą pompę wody? Coś gdzieś widziałem, że pod wlewem chłodzącego jest jakiś mały kanalik, z którego leci woda?? Nie wiem, za bardzo się nie znam.
Opublikowano
Masz visco czy elektryczny wentylator? Może być jak najbardziej pompa wody trzeba wyjąć i obejrzeć. Co się dzieje dokładnie z powrotem płynu? Jaki termostat kupiłeś przy ilu się otwiera? Może nowy jest wadliwy lub źle odpowietrzony układ, jeśli dolny wąż jest zimny po mocnym rozgrzaniu znaczy że termostat się nie otworzył. Można go wyjąć i sprawdzić czy się otwiera.
Opublikowano
Patrząc zdjęcia z grafiki bardziej mi to przypomina elektryczny wentylator. Jutro jeszcze na wszystko popatrzę na spokojnie. Teraz mam cały czas otwarty termostat, bo mam ten stary i on ma urwane te ząbki plastikowe.
Opublikowano
Który masz silnik? Popatrzę sobie na schematach jak to wygląda u ciebie. Jak masz 2 termostat to wrzuć do wrzątku albo potraktuj opalarką i zobacz czy się otwiera. I sprawdź przy ilu powinien się otwierać
Opublikowano
Być może. Dolałem dzisiaj płynu do chłodnicy, pościskałem trochę węże, rozgrzałem auto do połowy, ale jak to działa zobaczę w poniedziałek bo nie chciało mi się nigdzie jechać. Dodam, że przy dodawaniu gazu do chłodnicy wlewał się z powrotem płyn, więc chyba wszystko jest dobrze. Po zgaszeniu silnika gdzieś było coś słychać w stylu uciekającego powietrza. Jeśli w poniedziałek dalej będzie się przegrzewać spróbuję odpowietrzyć jeszcze raz czy coś.
Opublikowano

Był źle odpowietrzony i jeśli nie było nic robione tylko naprawilło się "samo" to problem wróci.

 

Pompa wody? Jak auto bardzo mocno grzeje? Sam płyn do nagrzewnicy nie trafi. Duzo mechaników nie ma pojęcia jak odpowietrzyc układ chłodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.