Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. do rzeczy jakieś 5miesiecy temu mechanik wymieniał mi kompletny rozrząd firmy febi w mojej e46 n42b18 przy odbiorze wszystko wyglądało ze jest ok lecz nie podłączyłem go pod kompa.od samego początku miał zwiększone spalanie i mniejsza moc ale stwierdziłem ze jestem przewrażliwiony na tym punkcie wiec olałem temat.teraz niedawno podłączyłem auto pod kompa bo pali ok 14l/100km wiec myślałem ze sondy możne sa do wymiany lecz wywala takie błędy http://i67.tinypic.com/55s6jp.jpg

dodam ze podmiana czujnika nic nie dala dalej wywala te same błędy.teraz pytanie czy to wina mechanika który rozrząd wymieniał i go złe ustawił czy tez mogło się coś innego zepsuć??jak myślicie??auto odpala bez problemu i obroty tez trzyma ok.co mogę jeszcze sprawdzić?z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano
Najlepiej by było podpiąć pod inpe żeby był opis błędu. Będzie wiadomo czy coś uszkodzone czy przestawione. Mechanik mógł jak najbardziej coś zepsuć, co się stało ze starym rozrządem?
Opublikowano
Witam ok postaram się jak najszybciej podpiąć pod inpe.a stary rozrząd było już słychać jak to wiadomo n42 z lyzwami i napinaczem.tak więc wymieniłem od razu kompletny rozrząd.pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz tam nieszczelność? Nie ma to związku, do sprawdzenia czujnik wałka rozrządu wydechowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jak maniek już napisał czujnik do sprawdzenia. Ssący i wydechowy są takie same. Możesz zamienić je miejscami i zobaczyć czy błąd się przeniesie. Jeśli tak to do wymiany czujnik. A co do pierwszego błędu to masz niesprawny czujnik poziomu oleju. Kontroluj olej od czasu do czasu. Zapewne po odpaleniu zapala ci się kontrolka oleju na chwilę na żółto i gaśnie.
Opublikowano
ok zamienie miejscami czujnik i zobaczymy czy cos sie zmieni. dzieki za pomoc jak bede wiecej cos wiedzial napisze:)a co do czujnika poz oleju to bede po zimie wymienial wraz z wymiana oleju i filtrow:) dzieki pozdrawiam.
Opublikowano
A propos tego błędu możesz też podmienić elektrozawory i zobaczyć czy błąd się przeniesie, też są takie same. Nic cię nie kosztuje a wyeliminujesz albo potwierdzisz czy to on nie jest winny.
Opublikowano
witam zrobiłem tak jak pisałeś podmieniłem te czujniki i bez zmian ten same błędy.gdzie szukać przyczyny??zle poskladany rozrzad??kwestia ustawienia??co robic??pozdrawiam
Opublikowano
Rozrząd to sprawdzenia, całkiem możliwe tak jak było na początku pisane że mechanik coś źle ustawił np tarczke albo ze złymi momentami poprzykrecal. Kola vanosow są minimalnie różne może zamienił je miejscami. Tego nie wiem, nie widziałem co robił. Ewentualnie uszkodzone wtyczki /kable vanos da się sprawdzić pod disem. Było gdzieś na forum opisane. Niestety mam niesprawny laptop więc ci nie opiszę jak, z głowy nie pamiętam.
Opublikowano
ok.dzieki bardzo.jak oddam do mechanika i bede wiedzial co i jak to napisze.kolego powiedz mi wiesz moze jak sprawdzic sama wtyczke czujnika wal rozrzadu wylot??bo dosc mokra jest od oleju.moze to jest przyczyna tego bledu?pozdrawiam
Opublikowano
jeśli jest zaolejona to ją wyczyść. Może to być problem, warto dać też nowy oring żeby nie ciekło. Olej we wtyczkach to spory problem w tych silnikach u siebie zmieniłem prawie wszystkie uszczelnienia i spokój. Ale nasze autka mają swoje lata i tego że guma parcieje nie unikniesz. Nawet w najlepszym samochodzie. Tak samo jeśli masz stare oringi na elektrozaworach. Zdarzają się przypadki że ciśnienie oleju ucieka i vanos ma problem z wysterowaniem.
Opublikowano
ok zrobie tak jak piszesz.mam jeszcze pytanko jakis preparat do czyszczenia??orientujesz sie jakie wymiary maja te oringi??z gory dziekuje pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, też używam zmywacza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
ok dzieki bardzo:) mam jeszcze 2 pytanka bo widzie ze koledzy oczytani w temacie:) czy oringi moge kupic ze sklepu co produkuja oringi czy tylko orginaly??a druge pytanie to czy ten silnik jest kolizyjny??pytam bo wczesniejszy silnik lerzy w garazu i byl w bardzo dobrej kondycji lecz rozrzad walnął z powodu mechanika ponieważ stwierdzil ze na lancuszku sie nie wymienia:/ pozdrawiam Edytowane przez stefan24
Opublikowano
Bezkolizyjny, przynajmniej na tyle tematów o padnietym rozrządzie nikomu się nie spotkał zawór z tłokiem. Jeśli dobierzesz idealnie takie same to mogą być. Ale ja brałem oryginały.
Opublikowano
Tzn w jakim sensie? Rozrząd wymienia się bez problemu. Potrzebne tylko blokady i dynamometr. Koszt z febiego łańcuch ślizgi i napinacz 280zł. Czasowo to kilka godzinek. Chyba że szyna się rozleciała to trzeba miskę ściągać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.