Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy ktos obeznany w temacie moglby podpowiedziec prosze czy da sie wykodowac/wylaczyc czujniki temperatury i cisnienia spalin?

Mysle, ze to by moglo powstrzymac DDE przed wypalaniem DPF, ktory jest pusty w srodku.

Wczesniej jak mialem wykodowany to nie bylo zadnych bledow. Po aktualizacji DDE od razu pokazaly sie bledy czujnikow temperatury i cisnienia spalin czyli wczesniej tak jak by DDE ich nie widzial byly zrobione.

Auto to 530d E60 z silnikiem M57N2.

Dzieki za pomoc.

Opublikowano

Wiedzialem ze po aktualizacji strace chipa. Niestety bylem z innym problemem u mechanika i on sie uparl ze ten kto robil chipa cos zepsul no i wgral oryginalny soft. Ten ktory robich chipa chce drugi raz 200 funtow za to pisalem juz wczesniej o tym. Bede robil na euro 3 po poradach kolegi z tego forum ale dopiero za 3 miesiace. Jestem za granica i nie mam tutaj warunkow. Ale widze, ze przybywa oleju i komp co jakies 2 dni chyba uruchamia wypalanie bo rosnie bardzo zuzycie paliwa zaraz jak auto osiaga ok 75 stopni.

Chcialbym cos zrobic samemu, zeby te 3 miesiace przejezdzic zanim zrobie na euro 3 jak zjade do Polski.

Wiem, ze pytam o cos z czego niektore osoby sie utrzymuja. NIe lubie tego robic. Ale boje sie o to auto ze przez te 3 miesiace bedzie mi ropy do oleju dolewalo .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mechanik nie pomyślil przed aktualizacją odczytać i zapisać full firmware , który był do aktualizacji ? Gdzie takich kretynów szukasz ? :shock: :shock: :shock:

Niech daje ci 200 funtów.

Opublikowano

I wlasnie tak wielu mechanikow podchodza do sprawy. W dupie maja klijenta i jego auto. Liczy sie tylko kasa.

Dobra teraz to za pozno na narzekanie. Wybor mam taki ze albo drugi raz zaplace 200 funtow czego nie chce robic bo i tak chce na euro3 niedlugo zrobic albo moze uda mi sie z pomoca ludzi z wiedza z forum jakos zatrzymac to wypalanie przez DDE.

Nie przejmowalbym sie tym gdyby nie to ze czesto to sie dzieje i pewnie niedlugo w silniku bede mial wiecej ropy niz oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczerze , to nie mogę zrozumieć milionowy raz - jaki stosunek mechanik ma do firmware ? Jego sprawa kręcić nakrętki. Brak słów.

Przynajmniej 100 funtów by oddał - tak po ludzku. Wszystkich pieniędzy nie zarobisz.

Opublikowano
Kolego temsky ten 'mechanik' to spec od BMW. Nie bede mowil gdzie ale robi Bmw i jest bardzo znany w moich okolicach. Ma wiedze ale w dupie ma klijentow. Jest bardzo zarozumialy i uwaza ze tylko on sie zna. Uparl sie ze poprzedni mechanik ktory robil chipa to spieprzyl i koniec. Powiedzial zeby on cos mial zrobic to wgrywa oryginalny soft bo nie bedzie sie bawil po tym jak ktos inny grzebal. Bylem w sytuacji podbramkowej bo za 2 dni mialem trase 1600km i auto musialo byc sprawne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sądząc z sytuacji - w dupie teraz Ty , a nie mechanik.

Moje zdanie - zapłać 200 funtów i niech przywrócą firmware. To będzie najtańsze i logiczne rozwiązanie.

Opublikowano

Ta opcja odpada bo bede robil na Euro3 i nie mam zamiaru placic kolejne 200funtow.

Dlatego zapytalem na forum czy ktos cos podpowie w kwesti wykodowania tych czujnikow bo wydaje mi sie, ze moglo by to pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta opcja odpada bo bede robil na Euro3 i nie mam zamiaru placic kolejne 200funtow.

Dlatego zapytalem na forum czy ktos cos podpowie w kwesti wykodowania tych czujnikow bo wydaje mi sie, ze moglo by to pomoc.

Kolega - Ty widać nie do końca rozumiesz sytuację. O jakim kodowaniu mówisz - tu w ogóle o nim nie chodzi .

Opublikowano

Pytam czy jest mozliwosc wylaczenia tych czujnikow zeby bez nich DDE nie inicjowal wypalenia.

Oczywiscie, ze nie wiem. Dlatego zadaje pytania tutaj, zeby ktos rozeznany w temacie cos powiedzial na ten temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam czy jest mozliwosc wylaczenia tych czujnikow zeby bez nich DDE nie inicjowal wypalenia.

Oczywiście, przez te procedury, za które zapłaciłeś 200 funtów. Ale nie poprzez kodowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego temsky ten 'mechanik' to spec od BMW. Nie bede mowil gdzie ale robi Bmw i jest bardzo znany w moich okolicach. Ma wiedze ale w dupie ma klijentow. Jest bardzo zarozumialy i uwaza ze tylko on sie zna. Uparl sie ze poprzedni mechanik ktory robil chipa to spieprzyl i koniec. Powiedzial zeby on cos mial zrobic to wgrywa oryginalny soft bo nie bedzie sie bawil po tym jak ktos inny grzebal. Bylem w sytuacji podbramkowej bo za 2 dni mialem trase 1600km i auto musialo byc sprawne.

Czyżbyś był w Londynie u tego mechanika? :wink:

Chyba wiem o kogo chodzi,napisz do mnie na pw to Ci podpowiem co i jak zrobić.

Opublikowano
Jak chcesz rozwiazanie "na chwile" to po co tak kombinowac. Odpenij poprostu czujnik temp stalin i gwarantuje Ci, że nie bedzie wypalal. 30 sekund roboty. Mialem uwalony wlasnie ten czujnik i przez pare tysiecy km nie wypalal mi dpf przez co sie zapchal. Wiec jak masz pusty dpf to poprostu wypnij wtyczke i nic sie nie bedzie wypalac:) Wisisz piwo :) hehe
Opublikowano
Gonzolak, dziekuje za odpowiedz. Mialem sam taki pomysl wczesniej ale pare osob mi odradzilo bo podobno ten czujnik ma tez wplyw na prace katalizatora i ze moge przez to go uwalic. Nie jestem w stanie tego potwierdzic ani zaprzeczyc wiec z obaw o katalizator ktory 2 lata temu kupowalem postanowilem nie ruszac czujnika temperatury.
Opublikowano
Niewiem jak dlugo chcesz jezdzic przed zrobieniem porzadku z wykodowaniem , ale u mnie ten czujnik wg. ispy nie dzialal od 16 tys km i oprocz zapachanego dpf-u zadnych problemow nie zauwazylem, a katalizator od nowosci jeden czyli ladnych pare lat jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.