Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy doradzcie co może być przyczyną i jak zweryfikować problem z puszczaniem nowej uszczelki pokrywy zaworów.

Od 3 tygodni uszczelka pokrywy zaworów zaczęła mi porzadny chlew robić i pluć olejem na kolektor co kończyło się smrodem spod maski i z nawiewów. Uszczelka została wymieniona (choć okazało się, że była w naprawdę dobrym stanie - miała 3 lata).

Praktycznie na następny dzień problem powrócił i olej znowu się pojawił.

- na 99% pomijam błąd montażu

- co może powodować wydmuchiwanie oleju? (servo?, pompa vaccum??)

- jakie czynności byście mi doradzili aby sprawdzić możliwą przyczynę (tzn mechanikowi do którego jadę w przyszłym tygodniu :) )

 

Bo nie widzi mi sie kupowania kolejnej uszczelki w ciemno :/

 

Dzięki za sugestie

 

Aha, autko pali, przyspiesza i hamuje itp w jak najlepszym porzadku, zadnych zastrzezen

Opublikowano
Jeśli cieknie od tyłu silnika to może być uszczelka pompy vacum jeśli jesteś w zupełności pewny że nie popelniłeś błędu przy montażu, taki stan rzeczy może powodować zapchana odma która nie odprowadza ciśnienia że skrzyni korbowej i ucieka wraz z olejem przez najsłabsze uszczelnienia. Jesteś pewien że cieknie ci z pokrywy zaworów? Jakiej firmy uszczelka
Opublikowano

vaccum byla uszczelniana (nowy oring) jakies 3 lata temu. Przy ostatniej wymianie uszczelki pokrywy mechanik nie sprawdzal dokladnego miejsca wycieku bo silnik byl strasznie usmarowany olejem. Poprzednio mialem REINZa, teraz ElRinga wiec uszczelki markowe.

Zwoze mu auto w poniedzialek najprawdpodobniej. Ma wyczyscic dokladnie wycieki, odpalic i bedzie obserwowal miejsce wycieku.

Co do pompy to nie wydaje klekotu po otwarciu korka wlewu oleju. Odma nie byla sprawdzana, choc sam silnik w srodku czysciutki, zadnych nagarow itp rzeczy

 

Ponizej fotka z wyciekiem na poprzedniej uszczelce

http://i.imgur.com/fONyB4T.jpg?1

Opublikowano
A koło czujnika Vvt ci nie cieknie? Wygląda na foto jakby leciało spod osłony cewek mniej więcej jak jest czujnik. A po odkreceniu korka silnik zmienił harakterystyke pracy? Tzn przyfalowal/falował na obrotach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak mozesz to daj aktualne foto tego wycieku - obfotografuj co sie da to moze cos bedzie widac...
Opublikowano
To na 99% spod uszczelki czujnika vvt.

Zgadzam się z tą opinią - miałem taki sam wyciek i winna była uszczelka czujnika vvt.

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano (edytowane)
A koło czujnika Vvt ci nie cieknie? Wygląda na foto jakby leciało spod osłony cewek mniej więcej jak jest czujnik. A po odkreceniu korka silnik zmienił harakterystyke pracy? Tzn przyfalowal/falował na obrotach?

 

Nie wiem skad cieknie, bo ja tam nie zagladalem. Po odkreceniu korka silnik nie zmienil charakterystyki (sprawdzalem na zimnym i na cieplym silniku). Slychac jedynie klekotanie pompy po odkreceniu korka. Po zakreceniu cisza.

Sprawdzalem w drugim aucie i identycznie sie zachowuje i tak samo slychac pompe po odkreceniu.

 

Panowie, to ze jest wyciek to wiem. Chodzi o to co moze byc przyczyna? i jak to sprawdzic :)

 

ODMA?? autko ma swoje lata i watpie aby ktos do niej zagladal (ja na pewno nie )

Edytowane przez Taucher
Opublikowano
Jeśli nie zmienił harakterystyki to masz zatkaną odmę która nie odprowadza ciśnienia i wraz z nim wyciska olej w najsłabszych miejscach. W skrócie masz 3 przewody odmy jeden z pokrywy zaworów do separatora w którym leci ciśnienie i olej że skrzyni korbowej następnie w separatorze oddzielony jest olej który trafia do miski z separatora 2 przewodem i 3 przewód z separatora do kolektora którym jest odprowadzane ciśnienie. Czyli po odkreceniu korka powinno pojawić się falowanie bo do kolektora jest wpuszczane lewe powietrze przez separator 3 przewodem . Jeśli harakterystyka się nie zmienia znaczy że coś jest przytkane. Co do wycieku zajrzyj po osłonę cewek i zobacz czy nie ma oleju koło czujnika Vvt. Ale najpierw zajalbym się odmą.
Opublikowano
Widzę że edytowałeś, więc co do ostatniego dopisku tak To może być odma i jak napisałeś autko ma swoje lata. Niestety mało mechaników o tym pamięta lub nie chce pamiętać bo nakręcają sobie biznes. Co z tego że wymienisz przy zatkanej odmie uszczelnienie skoro i tak panuje tam ciśnienie które znajdzie sobie ujście w tym samym, lub innym miejscu. Możesz w ten sposób wymieniać uszczelki po kilkanaście razy a problem nie minie. Niestety później odbija się to na marce (nie tylko bmw a każdej jednej) że zrobili silnik do dupy bo nie da się go nawet uszczelnić. Niestety największym problemem każdego samochodu są mechanicy. Skoro tam zaglądał powinien domyślić się tak banalnej przyczyny. Nie powinno być tak że zostawiasz auto i musisz dopytać się na forum, w końcu płacisz za usługi.
Opublikowano
Oczywiście chętnie każdy Pomoże ci na forum ale normalne to nie jest. Zwłaszcza że do diagnozy wystarczy odkręcić korek oleju lub wysunąć bagnet. Wybaczcie że się rozpisałem na 3 posty ale w telefonie mam ograniczone miejsce do pisania. A zirytowalem się trochę bo w podobny sposób szkodnik mechanik zabił prawie poprzedni mój samochód i zażądał chorej kwoty. Nie rozumiem dlaczego właścicieli bmw naciagaja najbardziej ktoś kiedyś napisał mądrze że BMW to marka przy której człowiek najszybciej uczy się mechaniki.
Opublikowano

Powiem wam tak. Nie znam się na mechanice samochodowej ale zdziwil mnie ten wyciek od razu jak sie pojawil gdyz to nie bylo to jakies tam lekkie pocenie sie, a plucie porzadne spod uszczelki (zdjecie powyzej zrobione zaraz po wypluciu oleju),

a dwa, ze pamietalem, ze uszczelka byla wymieniana naprawde niedwno patrzac na przebieg. Zasugerowalem to mechanikowi. Na pewno za nastepna uszczelke placil nie bede skoro on nie sprawdzil przyczyny , a jedynie usunal skutek (na dwa dni) :twisted:

Opublikowano
Niestety po usunięciu przyczyny przyjdzie pora na usuwanie skutków, czyli w tym wypadku wycieków.

 

Jesli bede wiedzial, ze przyczyna zostala zazegnana to z przyjemnoscia zajme sie skutkami

 

ps. co do reakcji silnika na odkrecenie korka wlewu to naczytalem sie (w dziale trojek glownie), ze ten silnik co mam nie powinien reagowac na odkrecenie. Zreszta pisza i tak i tak, nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi jak powinien sie zachowac.

Druga sprawa, ze robilem taki test w silniku benzynowym 1.6 w Dacii i tez w zaden sposob silnik nie zareagowal na odkrecenie korka wlewu :/ To jak z tym w koncu jest?

Opublikowano
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3800-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/i48924/kL/sN to jest schemat odmy. Skrzynia korbowa z pokrywą zaworów to jedna wielka przestrzeń. W układzie szczelnym, zamkniętym. Przewodem nr 3 odprowadzane jest powietrze z olejem. Które trafia do separatora nr 1 na rysunku. Oddziela on olej który trafia przewodem 4 do miski a przewód 2 odprowadza powietrze do kolektora. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3803-kolektor-ssacy/i48924/kL/sN w miejsce nr 3 na tym schemacie. Logicznie więc po rozszczelnieniu układu wpada lewe powietrze do kolektora które ma wpływ na pracę silnika. W skrajnych przypadkach potrafi zgasnąć. Niekiedy przyfaluje trochę. Lub faluje cały czas
Opublikowano
Reakcja taka jest przez właśnie lewe powietrze (każde którego nie widzi przepływomierz) automatycznie na logikę brak którejś z powyższych reakcji wskazuje na zatkaną odmę i lewe powietrze się nie dostaje do kolektora. Tym samym ciśnienie powstałe w skrzyni korbowej również nie ma ujścia przez co ucieka w najsłabszych miejscach wraz z olejem. Jak się mylę czekam na poprawki. Z chęcią się dowiem gdzie źle rozumuję jeśli ma nie być objawów po odkreceniu korka. :D
Opublikowano

W tym temacie: viewtopic.php?f=70&t=308422&hilit=odma+pokrywy+zaworów&start=15

 

Kolega Roofii1 stwierdził, że "w naszym silniku ta metoda się nie sprawdza.Być może jest to spowodowane brakiem podciśnienia w kolektorze."

 

Może niech ktoś się jeszcze wypowie, ew. podpowie czy jest jakiś inny sposób na zdiagnozowanie wadliwej - zapchanej odmy

Opublikowano
Mam podobny silnik po wymianie odmy po odkreceniu korka faluje. Przed wymianą odmy nie falował Są różne objawy zależy ile powietrza puszcza i jak pracuje membrana w separatorze. ale po odkreceniu na początku powinien chociaż przysiąść na chwilę. Powinna być jakąkolwiek reakcja. Możesz też odpiąć wąż od separatora do kolektora i zobaczyć w jakim jest stanie. Co do ciśnienia w kolektorze to nie wiem co tam jest ale cylindry zasysaja powietrze przez filtr następnie przepływomierz itd odkrecajac korek robisz dodatkową drogę dojścia powietrza już za przeplywka. Rozszczelniasz układ. Przepływomierz tego nie widzi i robi się zła mieszanka która ma wpływ na pracę. Chyba że przeplywka niesprawna i leci na pamięci to wtedy nie sprawdzisz.
Opublikowano

OK. Dzwonilem do mechanika. Przedstawilem mu Wasze opinie i sugestie. Mowi, ze podczas wymiany uszczelki pokrywy sprawdzal waz i ze wygladal ok, ale samej odmy nie sprawdzal.

Powiedzialem mu ze ma ta odme wyjac i przeczyscic. To samo z wezami.

Troche sie zdziwil, ze chce to czyscic gdyz znajduje sie tam (w odmie) membrana. Czy ja rowniez mozna wyczyscic? lub wymienic sama?

Wiem, ze najlepiej byloby wymienic odme, weze - caly zestaw, tylko czy to nie beda niepotrzebne koszty (zepewne gdzies ze 300zl)

Opublikowano
Węże jeśli są dobre to wyczyść. A separator wymień np na febiego. Koszt 70zl i masz święty spokój. Po czyszczeniu starej membrany dalej będzie stara. Może Ci pękać se starości za jakiś czas. Pozatym przy rozbieraniu lubi pękać plastik. A tak masz nowy dobry element za nieduże pieniądze. W przewodzie do miski jest zaworek zwrotny niech mechanik sprawdzi czy trzyma. I niech robi to ostrożnie bo przewody lubią pękać. Co do węży w razie czegoś to oryginalny tylko. I niech dobrze sprawdzi wąż do kolektora, czasami lubi się zgniatac i nie ma przeswitu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, ze najlepiej byloby wymienic odme, weze - caly zestaw, tylko czy to nie beda niepotrzebne koszty

Tak co 100 tys sama odme to by pasowalo...

Mam podobny silnik po wymianie odmy po odkreceniu korka faluje.

Jestes pewien ze tak ma byc?

Ze teraz jest dobrze?

Opublikowano
Jestem pewny. Po wymianie przestał mi znikać olej. Stary separator był całkiem zapchany i nie falował po odkreceniu korka . Przy wymianie przygladalem się co i jak jest zrobione z czystej wrodzonej ciekawości. I jak dla mnie falowanie jest logiczne że względu na to co opisywałem wcześniej. Po wymianie odmy i uszczelnień wycieki się uspokoiły nie ma żadnych problemów i pojawiło się falowanie. Ale tak jak pisałem wcześniej objawy są różne po odkreceniu korka. A według ciebie nie powinno nic się dziać ? Może coś źle rozumuję to mnie popraw i objaśnij może tkwie w jakimś błędzie.
Opublikowano

Hey!

W tym silniku nie ma przepływomierza - to coś co wygląda na przepływomierz to czujnik temperatury zasysanego powietrza. W INPIE na podglądzie analog jest wskazanie przepływomierza, które w tych silnikach pokazuje zawsze zero, bo przepływomierza nie ma. Po odkręceniu korka wlewu oleju nic się nie dzieje i nie ma prawa się dziać, bo jak już ktoś wspominał w kolektorze nie ma podciśnienia - przecież dlatego jest dodatkowa pompa vakum do serwa. Przetestowane na żywym i własnym organiźmie:) nie wyssane z palca. Też rozbierałem odmę po 170 tyś. jazda głównie po mieście na krótkich odcinkach, bo na forum było o tym głośno:) efekt - pół dnia grzebania (bez sciągania kolektora) a odma czysta jak nowa, węże jak nowe, bez skłonności do pękania. Dziwi mnie troche jak niektórzy mają tą odmę zawaloną masłem - podejrzewam że przebieg x2 co na liczniku i olej olejopodobny:)

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3"] A według ciebie nie powinno nic się dziać ? Może coś źle rozumuję to mnie popraw i objaśnij może tkwie w jakimś błędzie.

Napisales ze jest to uklad zamkniety i tego sie trzymaj.

Po to sa tam zaworki zwrotne i membramy aby nie bylo lewego powietrza.

Gdyby odkrecenie korka generowalo falowanie to w przypadku wycieku mamy ten sam efekt bo bedzie miejsce gdzie silnik zassa lewizne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.