Skocz do zawartości

LICZNIK E34 nietypowy problem


RobertE34 525i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Jestem nowy na forum więc na początek proszę o wyrozumiałość.

Szukałem podobnych postów ale nie uzyskałem nic co by mogło mi pomóc.

Mam kłopot z zegarami w moim E34 525i z 1988, autko kupiłem niedawno i od początku to nie działało. Poprzedni właściciel twierdził, ze zdarzyło sie tak po dłuższym postoju i wcześniej wszystko było ok...

Zacząłem od sprawdzenia masy głównej i przewodów prądowych od akumulatora oraz skrzynki bezpieczników (wszystko w jak najlepszym porządku).

Później zabrałem się za zegary... zdemontowałem rozebrałem na części pierwsze, oczyściłem wszystkie styki, pobadałem na przejście, zmieniłem uszkodzone żaróweczki w wróciłem do auta na montaż z nadzieją, że wszystko pięknie oczyszczone będzie funkcjonować... niestety jest ta sama sytuacja.

Wskaźnik od paliwa na 30L i tak jest niezmiennie niezależnie od ilości zupy w zbiorniku, czasem zapala się lub gaśnie rezerwa...

Temperatura nie funkcjonuje, Prędkościomierz i obrotomierz działa prawidłowo. Komputer i OBD się podświetlają ale nie ma żadnych wskazań na wyświetlaczu...

Sytuacja jak dla mnie mocno niekomfortowa, nie wiem ile km przebyłem, jak temperatura wozu i poziom paliwa....

Proszę o pomoc, może ktoś już przerabiał taki przypadek.

Ja patrząc na stan tacho raczej wykluczałbym jego awarię ale mogę się mylić.

Z góry dziękuję za pomoc!

mam foty ale nie wiem jak ją tu zamieścić :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym sposobem sprawdzenia będzie podmiany zegarów na inne. Masz zegary starego typu bez kości pamięci i na takie musisz wymienić. Co do komputera to on podłączony jest pod zegary i wyświetla informacje jakie poda mu zegar więc prawdopodobnie to zegary są uszkodzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam wszystkich mam taki sam problem, po remoncie silnika przestal działać poziom paliwa, zatrzymał się na 40 l i temperatura silnika. Po załączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa skacze na wskazane 40 l, a temp silnika delikatnie się wzrusza. Dodam, że przed remontem wszystko działało si, silnik wyjety z budy, ogarnięty i zamontowany, wszystkie czujniki nowe, przewody przedzwonione, zwarcie nie wystąpiło, bezpieczniki dobre, zegary podmienione i nic, do czujnika który idzie na zegary podałem osobną masę, też nie pomogło. Podobno jak tylne światła nie działają to właśnie tak oznajmia to samochód i faktycznie wiązka to tylnej klapy była walnieta, po naprawie efekt pozostał. POMOCY, nie wiem już co robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie pomyliłeś wtyczek od czujnika temperatury? Na licznik jest czarna a na sterownik silnika niebieska.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest problem ze wskaźnikiem paliwa i był problem z prędkościomierzem. Jest to samo co u Ciebie, tylko u mnie jest zawieszony zawsze na 0 i czasem rezerwa się zapali a czasem nie, choć wiem że jest w baku minimum 20l. W pierwszym wypadku podejrzewam pływak. W drugim naprawiłem kable prowadzące od czujnika w moście. Były wyżarte na wylot. Ten sam problem miałem kilka lat temu w innej E34 (tej białej z mojego awatara). To samo było... Podejrzewam że raczej masz problem z okablowaniem. Gdzieś mogło spróchnieć, zwłaszcza w okolicach wiązek, które idą pod nadwoziem. A i miałem też problem z CCM. Były zaśniedziałe styki, po oczyszczeniu zegary przestały wyświetlać choinkę błędów i różnych durnych komunikatów na wyświetlaczu CC.




Teraz walka z wypadającym zapłonem.... :/

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie problem rozwiązany, po remoncie silnika wszystkie uszczelki, łożyska, podkładki, śruby i oczywiście czujniki były dobierane przez Realoem. Pasowało jak ulał ALE! czujniki temperatury w moim silniku są dwa, jeden idzie na kompa, a drugi na zegary, a ja miałem wymieniony licznik na inny, a do tego licznika, pewnie od innego silnika, idzie inny czujnik ( jedno pinowy )

Sprawdzajcie co było wcześniej!!!! bo nigdy nic nie wiadomo, czujnik który pasuje do mojego licznika był jak wcześniej pisałem jedno pinowy (mase brał z silnika) i na gwint M14, a w głowicy jest gwint M12!, trochę przeróbek, ale działa! I jak podejrzewałem zawiniła pierdoła, koszt 25 zł, ale wiedza mechanika 200 zł

Więc każdy kto skorzysta z tego posta po trzy dychy dla mnie :D

Co do poziom paliw, podejrzewam pływak, będę wymieniał na inny, jak ogarnę to też dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.