Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zamierzam zmienić auto. Do tej pory jeździłem Ford Focus II 1,6 TDCi (90 KM). Planowany budżet to 40 k + ok. 3 k na pierwszy serwis. Ze wszystkich marek moje największe zainteresowanie wzbudza szlachetne BMW. Autem dojeżdżam codziennie 100 km (90% trasa) + raz w miesiącu 600 km więc rocznie będzie ok. 30k km. Z tego względu poszukuje diesla. Auto jakie poszukuje musi być komfortowe i zapewniać wygodę podczas jazdy oraz dobrze trzymać się drogi. Ze względu na trasę musi być dynamiczne. Nie jestem fanem dużych prędkości ale potrzebuję rezerwę mocy na wyprzedzanie. Zależy mi na ładnym środku i nie przykładam uwagi do zbyt wielu bajerów elektronicznych. Preferuje automatyczną skrzynię biegów. Chciałbym żeby auto dobrze prezentowało się z zewnątrz tak żebym po zaparkowaniu obejrzał się z zadumą na moje autko. Nie szukam auta do wyrywania czy wariowania jestem za stary i zapracowany na to. W największym stopniu chciałbym ominąć częste wizyty w serwisie oraz nie zbankrutować na eksploatacji. Granica rozsądku dla mnie to 2k rocznie inwestycji w auto. Modele jakie mnie do tej pory zainteresowały to w kolejności od najlepszego: e60, X3, e90. Bardzo proszę o sugestie i porady odnośnie tego co mogę realnie nabyć z takim budżetem oraz jaki silnik będzie najlepszym wyborem. Być może ktoś zasugeruje coś ciekawego z poza BMW? Liczę że zacne grono tak wspaniałych znawców z całą pewnością pomoże być może przyszłemu adeptowi w wyborze idealnego modelu. Z góry serdecznie dziękuję za każdą wypowiedz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z Twoim zakupowym i maksymalnym rocznym budżetem, to chyba najrozsądniejsze będzie E90 po lifcie. E60 odpuść ze względu na to, że będzie już to leciwy egzemplarz, a E60 jest dość drogie w utrzymaniu. Stare X3 na trasę to średnio, poza tym jest mało komfortowe, a na F25 nie masz budżetu. Generalnie jakby nie patrzeć to zostaje E90, które jest świetnym autem, cichym, komfortowym, daje radość z jazdy i jest bardzo ekonomiczne na trasie. 320d wystarczy w zupełności.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Granica rozsądku dla mnie to 2k rocznie inwestycji w auto.

 

Odnośnie kosztów:

BMW 330d przy przebiegu 25-30 tys km rocznie inwestycje w auto wynoszą 6700zł + ubezpieczenie.

Samochód mam ponad 7 lat i robię zapiski, przejechałem prawie 200 tys km.

W przypadku E60 licz się jeszcze z wyższym kosztem utrzymania.

 

jak masz 2 tys złotych na inwestycje rocznie to odpuść używane BMW.

Chyba że kupisz prawie nowe BMW z pakietem serwisowym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jednym rzędzie stawiać E60 z Volvo S80 i Passatem CC. No to pojechałeś.. ;) Volvo to nie ta technologia, a Passat to w ogóle nie ta klasa auta.
Opublikowano

mmw kolejność nie jest przypadkowa a do tego chciał też inne propozycje niż BMW to dostał...

Inny temat że nie wrócił bym już do e90... Osobiście dla mnie Passat cc 200km turbo jest lepszy niż e90 320d 185ps. Aut jest tyle że każdy znajdzie coś dla siebie :cool2:

 

Volvo s80 pod względem komfortu i bezpieczeństwa jest dużo lepsze niż e60. A s80 z silnikiem 2.5 T 231KM to poezja ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Volvo s80 pod względem komfortu i bezpieczeństwa jest dużo lepsze niż e60.
Co??? Jeżeli w bmw masz siedzenia półkę wyższe niż standardowe to nie ma porównania do taboretów w volvo.

Odnośnie bmw vs volvo Podaj może jeszcze o jakich silnikach mówisz. Bo fura furze nierówna. A s80 2,5T to żadna rewelacja w porównaniu do podobnej jednostki bmw. Sorry w trasie zrobiłem dużo kilometrów zarówno e60 jak i s80 i w życiu bym tych aut nie równał do siebie. Vołowinka to klocek, do tego niewygodna, o śmierdzącym plastiku w środku nie wspomnę. 5 cylindrowy silnik to mi się podobał w audi B4 które miałem ponad 15 lat temu. Wtedy to był dźwięk i moc. I bez żadnego turboszajsu. O hitlervagenie nie wspomnę bo szkoda pisania.

 

Wracając do pytania zadanego przez autora. Na twoim miejscu odpuściłbym wszelkie X - w trasie będą mniej wygodne niż sedan czy kombi. Od pewnego czasu szukam następcy e46 - mam podobny budżet - i nie trafiłem na e60 które by mnie satysfakcjonowało. 2 razy byłem w DE specjalnie po auto i wróciłem z czymś innym. 40 tyś to minimum na zadbane, dobrze wyposażone e60. Dlatego też zacząłem się rozglądać za e90. W założonym budżecie wybór jest zdecydowanie większy.

Opublikowano

Witam,

 

wydaje mi sie ze model BMW 320d 177 ps po lifcie byłby dla Ciebie idealna opcja. Tak sie sklada ze mam do sprzedania taki model w bardzo dobrym stanie technicznym i bardzo fajnie wyposażone .Uzytkuje auto 4 lata i nigdy mnie nie zawiodło. Auto jest dynamiczne daje duze poczucie bezpieczenstwa przy wyprzedzaniu, a jednoczesnie ekonomiczne, można określić ze produkuje paliwo przy niskich predkosciach. Przy predkosciach 100/110 km/h bez problemów można uzyskać wartosci ponizej 5l., na granicy 4l. Każde trzaśnięcie drzwiami wywołuje pozytywne emocje. Zachowanie na trasie (zawieszenie M), trzymanie na drodze, każdy pokonany zakręt, najmniejszy ruch kierownica, manewr wyprzedzania wywołuje uśmiech, informacje zwrotne sa bardzo czytelne (feedback) dzieki tym cecha auto jest czytelne i przewidywalne. Skrzynia manualna 6 biegowa niestety jak dla Ciebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW które ma służyć do komfortowego przemieszczania się i które ma cieszyć oko, to na pewno nie E90. O komforcie w E90 może mówić chyba tylko ten, kto nigdy nie jechał serią 5, to jest przepaść, a do tego, moim prywatnym zdaniem i nie chce nikogo urazić, E90 to najbrzydsza trójka jaką wypuściło BMW, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz..

Kolego jarkenzi miałem w swoim życiu 10 różnych beemek i dla Ciebie widzę tylko i wyłącznie E60. Przestronne, bardzo wygodne autko, a za 50kzł bez problemu kupisz polifta (2007-2008 rok) z fajnym wyposażeniem. Co do silników, jeśli obecnie jeździsz 90-konnym fordem, to duże wrażenie zrobi na Tobie 2.0d 177KM, a jeszcze dodatkowo schipowane na ponad 200KM bardzo dobrze jeździ. Jak Ci to za mało, to możesz wybrać 3.0d ponad 230 koni w serii i bez problemu prawie 300KM po chipie spowoduje, że uśmiech z gęby Ci nie zniknie. Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to w każdym BMW tej klasy są podobne, a Ci co piszą, że 2 tysiaki rocznie na serwis to mało, musieli kupić chyba jakieś szroty. Przy 30kkm rocznie robionych w trasie masz dwie wymiany olejowo-fitrowe, czyli w sumie max 1000zł i zostaje tysiak na ewentualne wymiany jakiejś pierdółki w zawieszeniu, klocka hamulcowego czy coś. Nie piszę tu o takich sprawach jak paliwo czy ubezpieczenie, bo tego nie unikniesz przy jakimkolwiek aucie i to chyba nie można zaliczyć do "inwestycji". Zakładam oczywiście, że kupisz dobre autko, a nie okazję od chłopaków z Radomia czy z Modlińskiej w Warszawie..

Jeśli chodzi o X3, to jak dla mnie mało męskie autko,a do tego są jakieś problemy z napędem 4X4. Myślałem niedawno nad kupnem czegoś takiego dla żony, poczytałem wiele wypowiedzi na różnych forach i wiele osób pisze, że jest tam problem z elektronicznym rozdzielnikiem mocy czy coś takiego.

 

Wyraziłem tu w pełni prywatną opinię, pewnie nie do końca obiektywną, ba sam mam E60, ale mam nadzieję, że nikt nie poczuje się dotknięty :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzysiek co do podobania się to inna kwestia. Autor wątku jasno określił budżet, a w tych pieniądzach nie znajdzie się zadbanego egzemplarza z niskim przebiegiem. Dlatego polecam "3". Owszem "5" będzie bardziej komfortowa ale i dużo droższa, również w "obsłudze".

Jeżeli kolega obecnie jeździ focusem to zakocha się jazdą w bmw i nie "tragizuj", że e90 to brak komfortu. Doskonale się tym podróżuje pod warunkiem że stołki ma się lepsze niż standardowe.

Ostatnia kwestia polecasz 2.0d do e60??? Serio chcesz żeby chłopak zniechęcił się do marki? To nie jeździ - to jest moja, subiektywna opinia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wg Ciebie E90 320d jeździ a E60 520d nie jeździ? :) Ciekawe, bo E60 jest minimalnie cięższe i przyśpiesza do setki w kilka dziesiątych sekundy dłużej. Różnica jest praktycznie nieodczuwalna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bary_kent, tak jak napisał mmw, różnica w wadze między E60 a E90 jest około 100kg, koszty serwisu też są wręcz identyczne, a nawet mogę powiedzieć, że w E60 zawieszenie jest trwalsze, a jednak komfort to ogromna różnica. Nie mówię, że w E90 jest źle (w porównaniu z VW), ale E60 jest dużo wygodniejsze. No i za 50 tysi spokojnie można kupić przyzwoity egzemplarz, bez problemu, wystarczy poszukać. Śledzę ogłoszenia na bieżąco, bo chodzi mi po głowie zmiana na coś nowszego.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wg Ciebie E90 320d jeździ a E60 520d nie jeździ?
Dokładnie. Takie jest moje zdanie porównując przejechane ok. 10000 km jednym i drugim autem. "3" jeździ i przyspiesza, a z tym samym silnikiem ""5" to muł.

Poza tym spróbuj sprzedać 520D. Jeżeli nie będzie super zadbane z ekstra wyposażeniem to jest wręcz niesprzedawalne.

 

@Krzysiek BMW Jabłonna

Nie mogę się do końca z Tobą zgodzić. Koszty serwisu nie będą identyczne ponieważ "3" ma w miarę proste zawieszenie natomiast "5" to zdecydowanie klasa wyższa. Dlatego, że jest komfortowo to nie jest "tanio". Nie sądzę również (nie znam opinii z prasy, literatury), że jest ono jakoś bardziej trwałe. I kolega ma na wydanie 40 tyś, a nie 50. 25% to spora różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wg Ciebie E90 320d jeździ a E60 520d nie jeździ?
Dokładnie. Takie jest moje zdanie porównując przejechane ok. 10000 km jednym i drugim autem. "3" jeździ i przyspiesza, a z tym samym silnikiem ""5" to muł.

 

Nie wiem co Ci mam napisać. To taka dyskusja jak z tymi co uważają, że Ziemia jest płaska. ;) Dane techniczne wyraźnie mówią, że przyśpieszają podobnie, a Ty wiesz, że jest wyraźnie inaczej. Podejrzewam, że Cię wsadzę w dwa takie auta i sam zobaczysz, że faktycznie mają podobne osiągi, to stwierdzisz, że pewnie E90 ma silnik śmietnik. W takim wypadku zostawmy ten temat. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To taka dyskusja jak z tymi co uważają, że Ziemia jest płaska.
Nie oceniaj wszystkich według siebie. Nie jestem idiotą.
Opublikowano

E90 jest dużo mniej komfortowe jak e60 czy VW passat CC. Nie piszcie ludziom głupot bo kupią i będą marudzić na BMW...

Jak porównujecie to nie stołki z volvo do lepszych foteli w BMW litości... Lepszych foteli jak w moim starym volvo s60 D5 nigdzie nie uświadczyłem do tej pory, ale to osobiste odczucia...

 

Przyspieszenie realne jest bardzo podobne przy 2,0d w e90 i e60, ztym że e90 jest gorzej wyciszone, mniejsze, mniej komfortowe i bardziej się tam prędkość odczuwa dlatego stwarza mylne wrażenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie zbytnio odbigacie od tematu i nie wypowiadacie się merytorycznie. Autor wątku zadał pytanie o bmw DO 40 tyś zł. Kupisz za to interesującą, w miarę świeżą "5"? Nie, nie kupisz.

Od blisko roku szukałem "5" budżet miałem podobny i po dwóch wyjazdach do DE odpuściłem. W tych pieniądzach nie kupi się egzemplarza bez wad - czytaj bez dołożenia kilku tysięcy na start. Zacząłem rozglądać się za e91.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytaj trzeci post tego tematu, kolega pisze, że może zwiększyć budżet do 50..

Nieważne, niech każdy zostanie przy swoim. Autor zrobi co będzie chciał. Miłego weekendu :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.