Skocz do zawartości

Włącza się kontrolka DSC/DTC podczas jazdy


grzesiek1035

Rekomendowane odpowiedzi

witam. dzisiaj jadac na trasie na V biegu zapalila mi sie kontrolka DSC. Żółta kontrolka: trojkąt w kólku, na moment. jechalem prosto, bez naglych skretów dlatego wydaje mi sie to podejrzane. Dwa tygodnie temu mialem latana opone. jest mozliwosc ze przez zle wywazenie opony wlacza sie ta kontrolka? czy szukac w innym miejscu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki. cisnienia sprawdzilem, 3opony w okolicach 2.1 natomiast jedna miala 1.65. jutro sprawdze czy bedzie sie znowu zalaczala. ale watpie by problem tutaj lezal bo mialem w przeszlosci problem z cisnieniem i nic sie nie zalaczalo. dzieki zaa wskazowke. posiadam kabel k+dcan taki bialy ale cos nie chce sie polaczyc z autem. szukalem na forum, ale nie moge znalezc ale ostnieje jakis interface i opis krok po kroku? dzieki za pomoc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby po pół roku zaczęło świrować. Swoją drogą jak działa czujnik ciśnienia w kołach nie ma żadnego przewodu łączącego koło z autem skąd komp wie że jest różnica ciśnień? Każde E9x ma taki czujnik? i odnośnie ciśnienia w kołach wydaje mi się że nie powinno być takie same we wszystkich kołach jest rozpiska dotycząca ciśnień po otwarciu drzwi kierowcy na słupku ale nie pamiętam wartości.

 

Powodów włączania DTC może być kilka: łożysko koła tył, czujnik ABS, ciśnienie, zbieżność. U mnie było to pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnego czujnika ciśnienia w kołach, a info o zbyt małym ciśnieniu w oponie jak najbardziej jest sygnalizowane. Informacja jest uzyskiwana z czujnika ABS, Jak spada ciśnienie i obniża się profil opony to jedno z kół zaczyna się obracać minimalnie szybciej lub wolniej (nie pamiętam) to wystarczy żeby komputer zareagował i uruchomił kontrolkę.

 

I jeszcze co do głównego pytania. Może kolega najechał na jakiś kawałek lodu albo czego innego i na chwilę stracił trakcję -kontrolka jak najbardziej się zaświeci.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli by to było łożysko kola to nie powinien być słyszalny szum? Dźwięk? W kabinie? Najechanie na lod odpada, bo dzisiaj temperatura jak jechałem była 5.5stopnia. Jechałem na prostej drodze. Na jutro umówiłem się z mechanikiem na podłączenia komputera, zacznie się dochodzenie :/ jak można sprawdzić objaw czy to łożysko kola?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy, ciśnienie jednakowe na osi, wysokość bieżnika tudzież, później inicjalizacja, dalej czujniki abs, tutaj potrzebny komputer i jeśli geometria w tolerancjach to będzie dobrze, gwarantuję. Acha, łożysko musiałoby być bardzo luźne, wyczułbyś szarpiąc za koło i lub głośne, usłyszałbyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie j/w. Kilka lat temu w e46 też tak miałem może 3 razy w konkretnym deszczu, od ok 3-4 lat cisza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często zdarza się, że pierścień z którego czujnik abs zbiera dane o prędkości obrotowej jest zdeformowany z powodu rdzy pod nim. Sprawdź czy którykolwiek czujnik abs, na tyle ma ślady ocierania o pierścień.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz, dobrze by było podłączyć auto do komputera, jeśli uszkodzony jest któryś z czujników, to będziesz wiedział przy którym kole szukać, jeśli to wina pierścienia to też będzie błąd czujnika.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec muszę wyciągnąć czujnik abs? kwestia tego ze może mi sie on rozsypać z tego co słyszałem... co wtedy? bedzie mozna autem jechać?

Kurcze, może się rozsypie a może nie... :!: będziesz pisał przez następne 10 stron co może być. Podłącz komputer zobacz który czujnik "wariuje" inna prędkość będzie wskazywana (albo nie podłączaj), zdejmij koło, wykręć jedną śrubkę i wyciągnij czujnik i sprawdź stan czujnika i pierścienia obracając piastą. Kup używany czujnik za 25 zł ATE i jak uszkodzony to pierścień (podałem ci link). Dostajesz gotowe recepty i dalej, a może to może tamto, jak nie sprawdzisz to nikt na forum Ci gotowej diagnozy nie da.

A tak ap ropo to chyba pisząc "rozsypie się czujnik" miałeś na myśli czujnik zużycia klocków, ja tam się nie spotkałem z rozsypującym czujnikiem ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.