Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś może wyjmował DPF z E90 330d 2006 M57n2 ? Walcze z tym już jakiś czas , a mainowicie wszystko już odkręciłem i filtr jest rozłączony od wydechu i od turbo , tylko za cholere nie moge go dołem w żaden sposób wyjąć bo się blokuje podejżewam że najbardziej o tą łape co jest od góry przykręcona do silnika i poduszki . Dziś wyjąłem poduszke myślałem że wtedy opuszcze silnik na tą strone i się uda go wyjąć ale dalej nic z tego .. Czy jedyne rozwiązanie to odkręcić tą łape od silnika ? Nie chciałbym tego robić bo tam ciężki dostęp do tych śrub no ale jak nie ma wyjścia to będzie trzeba . Ma ktoś jakąś rade co zrobić ?

Opublikowano
Niestety nie udało mi się :| Wku.... się bardzo z tego powodu jedynym chyba rozwiązaniem było by tą łape od silnika wykręcić żeby spadł niżej dpf , ale za cholere nie mogłem sie nawet dobrać do tych śrub od łapy nie wiem co tam jeszcze by trzeba było wykręcić , a ja nie jestem ani mechanikiem ani jakimś tam asem samochodów tylko niektóre rzeczy uważam można samemu ogarnąć bo w UK za dużo chcą za takie zabawy ... Wczoraj zobaczyłem że może by pomogło kolektor od silnika nad dpf odkręcić to by go można było bardziej do góry podnieść i w pion troche obrócić ale nie jestem też pewien i nie chce się w ciemno tego podejmować zwłaszcza że śruby zapieczone pewnie i chyba coś tam od turbo trzeba odkręcać i nie wiem czy dalej nie będzie chaczył o skrzynie z lewej strony ... Liczyłem że ktoś mnie naprowadzi bo to robił , póki co poskręcałęm pod spodem wszystko od góry zostawiłem sonde wykręconą i zamówiłem te spraye do psikania w dpf i czekam , ale kiedyś tego używałem i gówno pomogło ... ale spróbuje odepchać go troche i sprzedaje na sztuke od razu ... U mnie jest zapchany tragicznie (na podstawie dis) ... viber_image.jpg
Opublikowano
Znajomy który mi wywalał DPF mówił że często spotyka się z przewierconymi DPF. Jak się z nim będę widział to podpytam jakiego patentu użył przy wyciąganiu DPFa, pamiętam że wyciągnięcie zajęło mu znacznie dłużej niż zakładał i sporo się przy tym namęczył.
Opublikowano
Znajomy który mi wywalał DPF mówił że często spotyka się z przewierconymi DPF. Jak się z nim będę widział to podpytam jakiego patentu użył przy wyciąganiu DPFa, pamiętam że wyciągnięcie zajęło mu znacznie dłużej niż zakładał i sporo się przy tym namęczył.

Ok dzięki , czekam na jakiś news na ten temat , u mnie jak dzwoniłem za samo wyjęcie dpf znajomy co wycina i mapuje krzyknął 200£ Bo niby jak sprawdził po blachach to około 5h roboty , gdzie można się często spotkać za wywalenie + mapa 350-400£ , ciekawy jestem czy zajęło by mu to 5h czy by się zdziwił ...

Opublikowano
Dziś rozmawiałem ze znajomym który mi usuwał DPF. Powiedział, że niczego nie wykręcał, po prostu odłączył DPF od turbo i reszty wydechu, powypinał wtyczki od czujników i tak długo manewrował DPFem aż wyszedł. Ja swoją drogą kilka dni temu dokładnie oglądałem czy czegoś nie wykręcał i po śrubach z łapy silnika i innych nie było widać żeby były ruszane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A potem co? Zostawił otwarty wydech? Może dpf z katem pomylił?

Dpf to specjalna ceramika, ciekawe jak mu wyszła przez mały otwór. Dłubał, kuł ?

 

With mobilephone sent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty kicaj a przeczytałeś ten temat tak od początku do końca?? Temat jest o tym jak wyjąć DPF z auta, a nie jak to potem poskładać. Jak już wyjmie puszkę DPF to albo se to wytłucze, albo wstawi rurę. Proste.
Opublikowano
Dziś rozmawiałem ze znajomym który mi usuwał DPF. Powiedział, że niczego nie wykręcał, po prostu odłączył DPF od turbo i reszty wydechu, powypinał wtyczki od czujników i tak długo manewrował DPFem aż wyszedł. Ja swoją drogą kilka dni temu dokładnie oglądałem czy czegoś nie wykręcał i po śrubach z łapy silnika i innych nie było widać żeby były ruszane.

Dzięki kolego no ale mi się nie udało a próbowałem go nawet tłuc od góry żeby wyskoczył ale się nie udało , a spędziłem naprawde dużo czasu nad tym . Ty masz e91 ale komora silnika raczej jest identyczna tak mi się wydaje , no nic dzięki jeszcze raz auto wystawiłem na sprzedaż zobaczymy jak będzie.

Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Trzeba wykręcić łapę. Silnik na lewarek i wykręcasz 3 (bądź 4?) śruby. Jeśli masz odpowiednie klucze ( nasadką z przedłużka + grzechotka), to zajmie Ci max 10 min.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja wymontowałem DPF dwa tygodnie temu i zamontowałem zamiennik DPF. Wyciągnąłem go bez wykrecania łapy silnika i bez jego podnoszenia. Trzeba wykręcić łapę mocowania DPF przy bloku silnika oraz łape mocującą przykręconą do samego DPF. Ponadto jeszcze jeden bardzo istotny szczegół bez którego ja nie mogłem wyjąc DPF. Trzeba zdjąc osłonę termiczna kolektora wydechowego która jest przykręcona jedną nakrętką na klucz 10 i wcisnięta na dwóch klamrach. Po odkreceniu nakretki wystarczy mocno pociągnąc osłone i wyjdzie. Po wyjęciu osłony kolektora wystarczy pomanewrowac DPFem i wyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.