Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z cieknąca pompa podciśnienia, cieknie nie z pod pompy ale z obudowy przez to mam twardszy pedał hamulca (jezcze działa) i olej na paskach wiec co za tym idzie wszędzie. Jest tam taki kwadratowy oring i wygląda ze zaczął puszczać, stukania nie ma przynajmniej niec nie słysze.

I tu szybkie pytanie czy warto naprawiać czy kupić nową (niestety spora kasa ale to hamulce)??

Jeżeli naprawie to czy są jakieś zestawy naprawcze (ja nie znalazłem do tej pompy) ewentualnie s a jakieś warsztaty specjalizujące się w tym????

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Polecam zadzwonić do ASO i dowiedzieć się czy auto nie jest objęte akcją serwisową na pompę vacum. W moim E81 118i z 2007 roku wymienili za darmo w październiku 2016.
Opublikowano

Dzieki za cunk, dzwoniłem ale niestety nic nie wiedza o akcji na mój model. Niestety nie umieją tez powiedziec czy na mój VIN akcja może była a moze dopiero będzie i oczywiscie jak by była w przyszłości a pompe wymienie wczesniej kasy nie zwracają.

 

Więc pytanie nadal aktualne czy ktos miała doczynienia z wyciekiem z pompy podcisnienia i ewentualnie regenerował czy może nie ma to sensu??

Dodam ze pompa to "Pompa podciśnieniowa nr 11 66 7 791 232"

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja rozbierałem w swoim M47N. Oczywiście wcześniej zamówiłem sobie uszczelki na ebay z niemiec. W Polsce są nie dostępne gotowe zestawy, a nie chciałem ryzykować unieruchomienia auta w razie nie dostania uszczelek. Koszt uszczelek nowych to koło 50 zł z wysyłką. Mój mechanik próbował to silikonem pouszczelniać, ale narobił mi tylko roboty, bo musiałem to doczyścić i jeszcze za tą fuszere zapłaciłem. Taką robotę trzeba samemu robić. Robota jest prosta, jak i budowa tej pompy. Jak juź będziesz miał uszczelki to się nie bój i rozbieraj. Pompę masz inną niż ja więc i inne rozmiary uszczelek. A i tych iszczelek w ASO nie dostaniesz. Do kupienia jest tylko ta pomiędzy pompą a silnikiem.

 

P.S. Tu masz taką uszczelkę

http://www.ebay.com/itm/BMW-Vacuum-pump-gasket-Engine-M47N2-M57N2-E60-E65-E83-E87-E90-E70-E71-/121938620011?fits=Make:BMW&hash=item1c641bae6b:g:LQIAAOSwLpdW9AuT&vxp=mtr

Opublikowano

Wielkie dzięki Jack79 :-D właśnie o tą uszczelkę chodziło. Próbowałem ja namierzyć ładnych kilka wieczorów ale bez sukcesu ale już zakupiona wiec mam nadzieje ze przyjdzie niedługo.

Jeszcze jedno pytanie co do samej wymiany, czy jest jakiś sekret wymiany tej uszczelki czy porostu dokręcanie krzyżowe z równa siłą i czy trzeba wyjąć pompę aby aby to dobrze zrobić??

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba wyjąć pompę. Dokręcanie równo na krzyż z wyczuciem bez używania silikonu.
Opublikowano

Hej Jack79, uszczelkę już wymieniłem i po weekendzie bez wycieku ale mama pytanie. niestety nie sprawdzałem jak bardzo nagrzewała sie pompa wcześniej ale teraz po dłuższej trasie (50 km) jest tak gorąca ze nie można się do niej dotknąć (temp silniki w ukrytym menu 84 stopnie). I tu pytanie czy to normalne czy może tarcie o obudowę jest zbyt duże??

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurde ja swojej nawet nie dotykałem,więc nie wiem. Jutro po jeździe sprawdze. Ale nagrzewać musi się, bo pracuje w oleju i jest przykręcona do silnika. Nagrzewa się tak samo jak on.
Opublikowano

Taka uszczelke pompy to sie kupuje w ASO a nie na ebay.

Sam ja kupowałem do mojej starej jedynki kilka lat temu.

Kosztowała śmieszne pieniądze.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gupoty wuju gadasz. W ASO to se możesz kupić uszczelkę między pompą a silnikiem, ale to niestety nie z niej cieknie. Z tego co pamiętam to są zestawy naprawcze ale do pomp w silnikach benzynowych i mają całkowicie inne wymiary. Bmw postanowiło że dieslowe pompy kupuje sie nowe za grubą kase.
Opublikowano

Awaria tej uszczelki z pompy to standardowa przypadłość modeli z lat 04-05r.

W 2012r kupiłem ja w ASO za 7-8zl a numer czesci miałem z babybmw.net gdzie to opisano naprawę wycieku z pompy.

Pompa była chyba firmy pierburg.

Dla mnie możecie nawet sprowadzać standardowe uszczelki gumowe kurierem z Japonii :D

Podobny problem był z pompą w modelu x1 i nawet była na to akcja serwisowania tylko ze nie w EU.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No no tak sobie wmawiaj. Uszczelki te w kiosku ruchu sprzedaja po cenie biletu MZK. Jak juz pisałem do niektorych pomp są, do nie ktorych nie ma. Jedynym sposobem na potwierdzenie tego co piszesz jest podanie numeru tej uszczeleczki dla potomnych. jak ktoś wejdzie i przeczyta to będzie miał oryginał z ASO za 7 zł, gdzie oring między pompą a silnikiem z tego co pamiętam po 30 zł chodzi. Wszystkie te pompy i zawory są firmy Pierburg, ale co silnik to te pompy były inne. Do jednych są uszczelki do innych nie. Poszukaj proszę tego numerku i wszyscy będziemy mieli tanim kosztem naprawione pompy :D
Opublikowano

Jesli myslisz ze mam czas potwierdzac i szukac dawna awarie pompy ktora naprawilem 5 lat temu to jestes w bledzie :)

Pamietam tylko ze facet w ASO wyjal ja z worka pakowanego po 10szt.

Sam sie zdziwilem ze byla taka tania wiec byc moze pasuje z innego modelu lub mial na stanie zapas do naprawy tych cieknacych pomp vacum.

W tej 118d co mam obecnie nic nie cieknie wiec pewnie cos zmienili w jakosci oringu.

 

WIELE DROBNYCH CZESCI JEST DOSTEPNYCH W ASO PO CENIE BILETU MZK(i nie jest to zart...)

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ci piszę że do niektórych pomp są dostępne zestawy naprawcze w ASO, ale nie jest to pompa do M47N i M47N2. Do tych pomp zostaje zakup poza ASO. Patrząc po twoim podpisie, jeździłeś benzynami, gdzie w realoem. Z tego co pamietam do 318i jest taka uszczelka, ale to inna pompa. Temat uważam za zamknięty, poniewaź nie przedstawiłeś rzadnych faktów, oprócz domysłów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli myslisz ze mam czas potwierdzac i szukac dawna awarie pompy ktora naprawilem 5 lat temu to jestes w bledzie

Jesli dajesz jakies rady to podeprzyj je argumentami a jesli nie masz odpowiedzi na proste pytania to nie wprowadzaj zamieszania.

Opublikowano

Koltin takie rady wsadz sobie w zadek...

"Podeprzec argumentem " to ja moge numery czesci z poprzedniego tygodnia a nie sprzed 5 lat tym bardziej jesli chodzi o oring na ktorym nie ma numerow producenta :)

MADE IN PRL
Opublikowano
Dlatego ci piszę że do niektórych pomp są dostępne zestawy naprawcze w ASO, ale nie jest to pompa do M47N i M47N2. Do tych pomp zostaje zakup poza ASO. Patrząc po twoim podpisie, jeździłeś benzynami, gdzie w realoem. Z tego co pamietam do 318i jest taka uszczelka, ale to inna pompa. Temat uważam za zamknięty, poniewaź nie przedstawiłeś rzadnych faktów, oprócz domysłów.

 

Jakie fakty czlowieku?!

Kupilem oring w ASO za kilka zlotych a ty wkrecasz mi ze naprawy nie bylo :)

Ogarnij sie i sprawdz kalendarz bo dzis jest rok 2017.

To byla popularna naprawa wiele lat temu a nie dzis.

Do glowy mi nie przyszlo pytac czlowieka czy sprzedaje mi oryginalna uszczelke.

Zostala zalozona i po klopocie.

 

http://allegro.pl/oring-uszczelka-pompa-vacum-bmw-e36-e46-e34-e39-i6674187759.html

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze że ciężko się z tobą dogadać. Silników chyba nie rozróżniasz. Wtrącasz się do tematu i nic nie wnosisz oprócz zamętu. W aukcji masz napisane jak wół do jakiej pompy to jest i gdzie taka pompa się znajduje. Teraz jak ktoś będzie szukał konkretnej odpowiedzi to będzie weryował dwie strony naszych wypocin, nie na temat. Jak chce się od ciebie wydobyć jakąś informacje w temacie, to trafia cię amnezja. Temat uszczelki w tej pompie wygląda tak że oryginału w ASO się nie kupi. Pozostają jedynie aukcje, jednak na polskich portalach takich nie zlokalizowałem. Postram sie już tu nie udzielać, chyba że twoje wypowiedzi znowu mnie osłabią :D

 

P.s. Możesz podać do jakiego silnika kupowałeś tą uszczelkę, to w 5 minut znajde Ci ten numer na realoem skoro to dla ciebie taki problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Postram sie już tu nie udzielać, chyba że twoje wypowiedzi znowu mnie osłabią

Jestem przekonany ze dlugo nie bedziesz czekal...

Kupilem oring w ASO za kilka zlotych a ty wkrecasz mi ze naprawy nie bylo :)

Do glowy mi nie przyszlo pytac czlowieka czy sprzedaje mi oryginalna uszczelke

W ASO chyba nie trzeba o to pytac...

Opublikowano

Ty jesteś wczorajszy?!

Od początku pisze ze był to oring do m47 118d z 2005 roku.

ASO mogło mieć oringi z pierburga.

Może to w ich katalogu należy szukać tego numeru.

Wiele pomp vacum pomimo różnej budowy ma te same uszczelki.

Oringi z aukcji sa zamienne.

 

PS.Kup jeden z drugim dwie pompy od m47 i m47t2,rozbierz je i pomierz suwmiarka oringi i zrób nam galerie w tym temacie sprawdzając czy bedzie pasować komplet z aukcji :lol:

MADE IN PRL
Opublikowano

Hej Panowie, na swoim przykładzie mogę potwierdzić że w ASO potwierdzili mi że uszczelka nie wymienne a jedynie całą pompę mogę wymienić. Przeglądałem również schematy BMW i nie znalazłem. Zestaw z aukcji to dwie uszczelki o przekroju okrągłym natomiast u mnie sama pompa jest uszczelniona tylko jedną uszczelką i to w przekroju kwadratowym to własnie sprawia ze nie mogłem nic nigdzie dopasować (nr pompy na pierwszej stronie). Jack 79 podrzucił aukcje ebay z dokładnie taką uszczelka o jaką chodziło na chwile obecną jeszcze nie cieknie i oby tak zostało.

 

A wracając do mojego poprzedniego pytania czy jest szansa aby ktoś mógł sprawdzić czy pompa po dłuższej jeździe się nagrzewa (120D, 163HP).

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie a jak wycieku z pompy nie widz , ale za to słyszę s niej cykanie to znaczy że daje powoli ciała? Wymiana uszczelki w tym przypadku coś pomoże czy trzeba myśleć o nowej pompie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.