Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mam dosyć nietypowy problem w mojej X5 e70 2008r. Otóż na letnich felgach ori 21cali z m pakietu o różnych szerokościach przód 10,5 cala (opona 285/35) tył 11,5cala (325/30) w przedziale około 1500-2000obr przy przyśpieszaniu czuć na całej karoserii drgania przenoszone prawdopodobnie przez skrzynie automatyczną. Po założeniu zimówek 19tek na wszystkich takich samych oponach jak ręką odjął. Nic nie telepie skrzynia chodzi idealnie.

 

Kupiłem to auto z tymi felgami, ale podejrzewam iż ktoś po prostu dokupił te felgi. Z fabryki na tych felgach na pewno nie wyjechała, bo nie miała m pakietu, ani poszerzeń nadkoli pod większe felgi.

Jak myślicie czy przeprogramowanie skrzyni biegów pomoże, czy gdzie można szukać problemu?

Opublikowano
Kolego. Mam takie same koła w 3.0 benzynie. 21 lato i 19 zima. Nie ma żadnej różnicy w jeździe po zmanie kół. Może być, że albo masz nie wyważone koła, albo krzywą felgę, albo walniętą oponę. Zabież koła do wulkanizatora aby sprawdził. Nic nie trzeba robić ze skrzynią.
Opublikowano
Mieszkam w Niemczech i byłem już tutaj raz na wyważaniu wszystkich kół nie pomogło. Zmieniłem również dwie opony z tyłu na inne, bo już były łyse i dalej to samo. A powiedz jerzy.h69 masz m-pakiet albo fabryczne nakładki na nadkola pod szerokie koła? Otóż zmierzam do tego iż być może jak ktoś zamawiał w salonie auto z takimi felgami to wgrywali do skrzyni jakiś inny program? Miałem kiedyś audi quattro i tam każdy powtarzał że na obu osiach muszą być takiej samej szerokości opony, bo coś tam z wałem prędzej czy później będzie się działo. Nie wiem czy w BMW jest inaczej ale też jest 4x4. I między przodem (285) a tyłem (325) jest znaczna różnica w szerokości. I to siepanie ewidentnie ze skrzyni albo z przeniesienia napędu. Jeśli się mylę to poprawcie mnie ;p
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szerokosc opon pomiedzy osiami moze byc rozna. Obwod musi byc taki sam (z mala tolerancja na roznice).

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Jak przednie masz stare i ostro zjechane a tylne nowe to różnica w obwodzie noże być znaczna i może szarpać. Musisz spróbować zrobić z e70 tylnonapędówkę i zobaczyć czy wtedy szarpie. Jak nie to odpowiedź. Jeśli będzie szarpać dalej to szukasz innej przyczyny.

Tylnonapędówkę robisz przez odłączenie sterowania silniczkiem nastawczym w reduktorze. Można też przez któryś bezpiecznik ale nie pamiętam który.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

ori 21cali z m pakietu o różnych szerokościach przód 10,5 cala (opona 285/35) tył 11,5cala (325/30)

 

tu masz katalog BMW / na stronie Nr.110 BMW zaleca :

 

http://vogus.de/Vogus/Referenzen/BMW_LMR_2010_Muster.pdf

 

10 x 21 vorne 285/35 R21W

11,5 x 21 hinten 325/30 R21W

 

http://fs5.directupload.net/images/170124/ft5u7jq2.png

 

Na stronie Nr. 150 czytamy : BMW zaleca wylącznie montaz opon oznaczonych " gwiazdką "

 

http://fs5.directupload.net/images/170124/ig2bwsql.png

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Kolego. Jeszcze raz przeczytałem twój pierwszy post i sprawdź dokładnie. Napisałeś że masz z przodu 10,5 a powinno być 10 przy tym rozmiarze. Jeżeli masz 10,5 to lipa. Zmień felgę na 10 bo napędy szlak trafi.

Dostawiałem sam poszerzenia nadkoli i większe koła, w skrzyni nie zmieniałem softu.

Co to "gwiazdki" to na obu osiach muszą być założone opony z tego samego MODELU I PRODUCENTA. Niewolno zakładać np. przód Michelin a tył Dunlop, wtedy można załatwić napędy, może wystąpić różnica w obwodzie opony pomimo odpowiednich rozmiarów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do *, to oczywiscie jest to tylko i wylacznie zalecenie BMW, tj. aby kupowac opony, ktore oni testowali. Nie ma absolutnie ZADNYCH przeciewskazac, aby montowac opony renomowanych producentow, ktore rozmiarowo sa identyczne z tymi z *.

 

Szczerze mowiac nie wiem dlaczego felga 10,5 mialaby stwarzac jakis problem... z pewnoscia opony moga byc innych producentow pomiedzy osiami, tylko obwod ma znaczenie.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Sory za wprowadzenie w błąd przód przód to 10 cali !

10 x 21 vorne 285/35 R21W

11,5 x 21 hinten 325/30 R21W

 

i takie opony oczywiście jakie producent podaje mam na na letnich felgach (Dunlop sport max czy jakoś tak). Sprawdzałem na kalkulatorze opon i różnica między przodem i tyłem to niecałe 1% w średnicy czyli 4,5mm. Może z tym odłączeniem przedniego napędu poprzez odłączenie bezpiecznika spróbować? Wie ktoś który bezpiecznik odpowiada za to? Felgi teraz leżą w garażu, najlepiej przyłożę jedną przednią i tylnią na równej powierzchni i zobaczę jaka dokładnie jest różnica w średnicy.

Opublikowano

Tak to Panowie wygląda.

 

https://zapodaj.net/c322d7d698bd2.jpg.html

https://zapodaj.net/47ae0b8d3787f.jpg.html

 

nawet uwzględniając różnicę w wysokości +-2mm to nadal na średnicy pozostaje 1,5cm różnicy między przodem a tyłem. Rozmiar taki jak producent podaje. Tylko z tyłu mam Dunlopy, a przód Continentale. Różni producenci i aż taka różnica? Sprawdzałem na kalkulatorze opon i pomiędzy oponą 285/35 r21 a 325/30 r21 jest nie cały 1% różnicy i pokazuje 4,5mm różnicy w średnicach, a u mnie odjąć tolerancje na zużycie bieżnika to jest około 1,5cm na średnicy. Czy tak duża różnica może powodować u mnie w napędach te problemy?

Opublikowano

Kolego nie sugeruj się danymi z opony. Weź miarkę i zmierz. Ja kiedyś zszokowałem się różnicą w oponie 205/55r16. Po pierwsze przy pomiarze miarką różnica w szerokości dwóch producentów to było ponad 1 cm. W obwodzie to było kilka. Pomiar dokonywany na nowych oponach w firmie.

Dlatego naobu osiach powinny być opony tego samego producenta, tego samego typu.Nie wolno stosować opon innych producentów na obu osiach

Opublikowano

Zmierz bo obwodzie. Ale z tego co pokazałeś to jest straszna różnica pomiędzy przodem a tyłem. Stąd masz szarpania na tych kołach i możesz załatwić napędy.

Tu wpisz dane i możesz porównać jakie powinny wyjść wartości :

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=9&offset=39&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=45

Opublikowano
Zmierz bo obwodzie. Ale z tego co pokazałeś to jest straszna różnica pomiędzy przodem a tyłem. Stąd masz szarpania na tych kołach i możesz załatwić napędy.

Tu wpisz dane i możesz porównać jakie powinny wyjść wartości :

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=9&offset=39&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=45

 

jerzy.h69 pisałeś wcześniej że masz 21 cali na lato. Masz takie same rozmiary opon jak u mnie? Przód 285/35/21 tył 325/30/21 ? Jeśli tak to mógłbyś zmierzyć dla mnie dla porównania jedną przednią i jedną tylną oponę ?

Opublikowano
Ok. Jakoś pomierzyłem, trudno trochę bo miary krawieckiej tak długiej nie ma, ale wyszło przód i tył po około 232,5 cm po obwodzie przy 4 laczkach tego samego producenta i tego samego typu opony.
Opublikowano
Ok. Jakoś pomierzyłem, trudno trochę bo miary krawieckiej tak długiej nie ma, ale wyszło przód i tył po około 232,5 cm po obwodzie przy 4 laczkach tego samego producenta i tego samego typu opony.

Dzięki jerzy.h69

U mnie przód 285/35/21 continental 233cm, tył 325/30/21 Dunlop Sport maxx 227,5cm.

 

5,5cm różnicy w obwodzie, to chyba dużo. Także to raczej wina opon i na lato trzeba będzie kupić komplet takich samych.

Opublikowano
To jest bardzo dużo. Dobrze że napędy nie dostały. I tu jest cały myk rozmiarów. Serwisy podają, aby na kołach założone były opony tego samego producenta i ten sam model ( TO WŁAŚNIE TA GWIAZDKA ), ze względu na możliwość wystąpienia różnic w rozmiarach u różnych producentów opon. Już sam zakład oponiarski powinien o tym wiedzieć i powiedzieć, że nie można inaczej założyć przy napędzie 4x4 i z systemem TPMS mierzącym obrót koła z czujnika ABS-ów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.