Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie ponieważ chciałem sprawdzić czy działa system informowania o spadku cisnienia w oponie. Przy prawidlowym cisnieniu zainicjowalem system wyswietla sie w iDrive "active". Nastepnie spuscilem z jednego kola powietrze (runflat) do 0.8 atmosfery i przejechalem jakeis 3-4km i nic sie nie wyswietlilo.

Moje pytanie czy ktos probowal sprawdzac w ten sposob i czy powinno wyskoczyc jakies powiadomienie? czy mozna jakos inaczej sprawddzic czy system jest srpawny

pozdrawiam

Opublikowano
Dla mnie ten system to puszka pandory. Znajomi też narzekają. To moje drugie BMW i w każdej to samo. Raz ten system działa, raz nie, pół roku nie daje znaku życia a potem włącza się co 2 dni a dodam że zawsze pilnuje ciśnienia i nie zwracam uwagi na ten pseudo system. Gdzieś kiedyś zasłyszałem że ten system działa na zasadzie żyroskopu i przy ubytku powietrza jedna strona się przechyla ale ręki za to nie dam sobie uciąć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zmieniłem koła z letnich na zimowe to system przyburzył się od razu. Ale testu na kapcia nie robiłem. Ten system na bank nie działa na jakiś żyroskopach tylko na informacji z ABS bazuje. Ale co i jak to trzeba doczytać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Macie system pośredni? Bez podawania wartości ciśnienia?

 

To działa poprzez czujniki abs przy każdym kole- monitoruje różnicę w prędkości obrotowej pomiędzy kołami tyle że jest mniej dokładny.

Nigdy nie miałem okazji testować go z runflat, ale w skodzie bez rft pokazał mi na autostradzie że coś nie tak...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Tak. Większość ma system pośredni ( pisałem o tym na forum ). Ja z letnich zmieniłem na zimówki już z odpowiednim ciśnieniem i system nie zadziałał ( bo niby po co, skoro ciśnienie w oponach od razu było poprawne ).
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Ja ostatnio jechałem na run flacie i coś mnie delikatnie znosiło a pędziłem ponad 100 km/h

po dojechaniu do domu sprawdziłem ciśnienie było zerowe :)

czujnik nic nie wyłapał

A niekiedy spadek z 2,5 do 1,5 mi wyswietla

Na nieoryginalnych felgach nigdy mi czujnik nie pokazał przy spadku

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie

Opublikowano
koledzy właśnie skończyłem pisać pracę inżynierską na temat TPMS. Co Wam mogę powiedziec.. niestety czegoś takiego jak żyroskop nie ma w tych systemach. Wyżej kolega napisał dobrze, że system wykorzystuje sygnały z czujników ABS. Jest jednak jeden mały szkopuł. Systemy pośrednie takie jak w starszy BMW dzielą się na dwa rodzaje. Pierwotne wykorzystują tylko sygnał z ABSu i tym sposobem przy spadku ciśnienia koło mając mniejszy promień kręci się szybciej przez co system może to wyłapać, niestety jest to na tyle niedokładne, że robi to z dużym opóźnieniem i zwykle po około 15km od momentu wystąpienia ciśnienia granicznego. Nowszy system natomiast mierzy obroty i drgania koło, ale jest też Zściśle powiązany z z oponami na jakich samochód opuścił fabrykę. I jeżeli opony nie są dokładnie takie same na jakich wyjechał z salonu to system zostaje obarczony sporym błędem i stąd biorą się te nieprawidłowości w działaniu. Zwłaszcza w przypadku opon run flat, które są bardzo sztywne system nie ma możliwości detekcji ciśnienia, gdyż promień czynny koła praktycznie nie zmienia się. ot cała filozofia tego ustrojstwa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli reasumując system pośredni nie zadziała z oponami rft. A jak zadziała to będzie za późno...

 

A tak z ciekawości - masz może tą pracę w pdfie? Z chęcią przeglądnę.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
@wojtek1418 . A co to znaczy.."jest też zściśle powiązany z z oponami na jakich samochód opuścił fabrykę." ? Ten sam rozmiar, ta sama marka opon ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Czyli reasumując system pośredni nie zadziała z oponami rft. A jak zadziała to będzie za późno...

 

A tak z ciekawości - masz może tą pracę w pdfie? Z chęcią przeglądnę.

 

With mobilephone sent.

 

niestety prac inżynierskich nie można publikować ani udostępniać bez zgody uczelni ze względu na odpowiedzialność karną, więc nie mogę Ci jej przesłać. ewentualnie jakieś konkretne fragmenty moge wrzucic Ci do pdfa to sobie przeczytasz.

 

@wojtek1418 . A co to znaczy.."jest też zściśle powiązany z z oponami na jakich samochód opuścił fabrykę." ? Ten sam rozmiar, ta sama marka opon ?

 

dokładnie tak jak napisałeś. układ bada wibracje opon a ona jest z kolei ściśle powiązana z konstrukcją opony. Mówiąc wprost, żeby system działał idealnie tak jak założył to producent musiałbyś stosować dokładnie takie same opony na jakich opuścił fabrykę. Jeżeli zastosujesz opony zamienne wtedy system będzie obarczony sporym błędem.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi. A tak humorystycznie pisząć.. a skąd ja mam wiedzieć na jakich oponach wyjechało auto z fabryki ponad 10 lat temu ? :duh: :mad2: :norty: :norty:
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
@Ernet widzisz jednak można wiedzieć na jakich opuściła fabrykę :D

 

No,rzeczywiście mozna, ale na pewno nie opuściła w podskokach :D

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat

Dzisiaj z konieczności musiałem wymienić oponę tylną ponieważ było uszkodzenie na boku dość poważne i nie chciałem ryzykować zwłaszcza że lubię pojechać szybciej... :D

Moje autko to e87 118D z 2005r

Pytanie moje jest takie....czy opony Run Flat bo takie zakupiłem na tył to bezpieczne rozwiązanie w związku z tym iż nie ma czujników w felgach a system podobno otrzymuje jedynie sygnały z ABS-u...(cokolwiek to znaczy - nie wiem zbyt wiele na ten temat).

Gość mnie zmartwił bo opowiedział historię która mnie zmroziła a mianowicie podobno komuś zdarzyło się że założył opony run flat i jadąc z dużą prędkością nie wiedział nawet że nie ma powietrza w wyniku czego opona się wewnątrz "wykruszyła" i wybuchła!!! SZLAK !! ....czy to w ogóle jest możliwe by system nie wykrył takiego spadku ciśnienia a jeśli tak to czy lepiej stosować "tradycyjne " opony. Chciałbym poznać Wasze opinie...

Opublikowano
Powietrze w oponach sprawdzasz raz na tydzien, doprowadzic do zejscia powietrza do 0 to trzeba naprawde nie interesowac sie swoim bezpieczenstwem w samochodzie. Rozumiem ze na przodzie tez masz runflaty?
Opublikowano
No właśnie nie, z przodu mam zwykłe opony.....
Teraz to albo cofnij zakup i kup zwykle albo dokup na przod rft. Dziwi mnie fakt ze nie zasiagles wiedzy o zakupie run flatow do zwyklych opon, te opony roznia sie znaczaca konstrukcyjnie, auto bedzie ci plywac, bedzie zachowywalo sie nie stabilnie.
Opublikowano
No właśnie nie, z przodu mam zwykłe opony.....
Teraz to albo cofnij zakup i kup zwykle albo dokup na przod rft. Dziwi mnie fakt ze nie zasiagles wiedzy o zakupie run flatow do zwyklych opon, te opony roznia sie znaczaca konstrukcyjnie, auto bedzie ci plywac, bedzie zachowywalo sie nie stabilnie.

 

Uważasz że samochód po wymianie opon z rof na zwykle będzie pływał i zachowywał się niestabilnie???

Opublikowano
No właśnie nie, z przodu mam zwykłe opony.....
Teraz to albo cofnij zakup i kup zwykle albo dokup na przod rft. Dziwi mnie fakt ze nie zasiagles wiedzy o zakupie run flatow do zwyklych opon, te opony roznia sie znaczaca konstrukcyjnie, auto bedzie ci plywac, bedzie zachowywalo sie nie stabilnie.

 

Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą, który cytuje najbardziej obiegową i wręcz już legendarną opinię o zachowaniu się auta po przejściu z RFT na opony "zwykłe" . Ale już okreslenie"..bedzie zachowywalo sie nie stabilnie." jest dużym nadużyciem IMO.Ja zamieniłem około 4 miesięcy temu i nic takiego nie zauważyłem. Owszem, auto na RFT zachowuje się może trochę bardziej precyzyjnie, ale tylko trochę. Komfort jeżdżenia jest o wiele większy na "normalnych". Ale to moja opinia...

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Tak uwazam ze auto na jednej osi zwykle, a na drugiej osi rft auto bedzie zachowywalo sie nie stabilinie. Co innego gdy masz na obu osiach identyczne opony albo 4x rft, albo 4 zwykle a nie 2 takie i 2 takie.
Opublikowano

Napiszę tak, jedno co się zmieniło to to że autko jest jeszcze twardsze w sensie już niemal nic nie tłumi nierówności ale to właśnie ze względu na te opony "run flat"... i z tego też względu zmieniam je ponownie na "zwykłe".

Swoją drogą nie wiem jak można jeździć tym autkiem na jeszcze większych kołach bo przecież spokojnie można założyć 18 cali...

To musi być męka i dla kręgosłupa i dla zawieszenia.

Tak czy inaczej, dziękuję za podpowiedzi i opinie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.