Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mianowicie mam problem z swoim bmw e90 2007 N53B30A.

Objawy są takie ze silnik do 4 tys obrotów szarpie i nie ma mocy. po przejechaniu tak około 10 km silnik w chodzi jakby tryb awaryjny (wyskakuje ikonka silnika na centralnym ekranie) silnik wtedy przestaje szarpać lecz nadal nie ma mocy. Komputer pokazuje problem z układem wysokiego ciśnienia. co za tym idzie wymieniłem Wtryski,cewki z świecami czujnik wysokiego ciśnienia na rampie,Pompę paliwa w baku. i nic 3 tys włożone problem nadal jak byl tak jest błąd ten sam. Podczas wykręcania wtrysków mechanik zauważył że w układzie wys. ciśnienia jest powietrze. No okey pojechałem do domu zacząłem odpowietrzać układ i jest po odpowietrzeniu układu silnik przez około 10 min chodzi normalnie no ale cóż nic nie trwa wiecznie po tym czasie układ znowu się zapowietrza i silnik znowu szarpie i nie ma mocy.

Z całego układu paliwowego nie wymieniłem jeszcze pompy wys. ciśnienia i moje pytanie brzmi czy to przez nią cały układ się zapowietrza czy jest jakaś inna przyczyna zapowietrzającego układu? Miał może ktoś podobny problem ?

Pozdrawiam

Opublikowano
A więc dziś sprawdziłem wszystkie przewody u mechanika co się okazało są dobre :( wyszedł na jaw inny dziwny czynnik mianowicie podczas tankowania mój kolega drobny mechanik garażowy zwrócił uwagę na to że podczas dokręcania korka wlewu paliwa zasysa się powietrze do środka czy ktoś może wie czy to tak powinno być?
Opublikowano

Powietrze zasysa się do środka czego? Tak na logikę to znaczenie ma układ tylko od pompy do wtryskiwaczy i tam gdzieś musi być powietrze zasysane.

 

W E90 jak chyba w większości BMW bak jest podzielony na dwie sekcje, tak aby było miejsce na wał napędowy. Pompa paliwa jest w jednej sekcji baku. Obie sekcje zapewne są połączone ze sobą jakąś rurką tak aby poziom paliwa w obu sekcjach się wyrównywał. Jeżeli ta rurka się przetarła lub zapowietrzyła, poziom nie będzie się wyrównywał i pomimo braku ostrzeżenia o małej ilości paliwa, pompa może zassać powietrze. Tą przyczynę można wyeliminować sprawdzając czy przy baku zalanym do pełna pojawia się twój problem lub też można sprawdzić ilość paliwa w każdej z sekcji baku, w ukrytym menu.

 

Czy jeździsz teraz do mechanika który ci wymieniał pompę paliwową i pozostałe rzeczy o których wspomniałeś? Jak tak, to może go zmień. Może coś spartaczył i nawet nie potrafi po sobie naprawić.

 

P.S. Wiem że to nieistotne, ale na pewno masz silnik N53? Nie N52?

Opublikowano
Może miałeś na myśli, że podczas odkręcania korka paliwa słychać syk powietrza, jeśli tak, to masz niedrożny system napowietrzania zbiornika. Objawy pasują, brak mocy. Spróbuj pojeździć z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
Opublikowano
Czy masz wersję US auta ?

 

Pytam nie bez powodu czy ma wersję US

Nie jestem pewny czy czasem w EU wersji też tego nie ma, ale w baku jest taki specjalny system sprawdzania szczelności z pompką.

On wytwarza podciśnienie i jeżeli ono się zbyt szybko wyrównuje, to znaczy , że jest nieszczelność, ale to się objawia ikonką SES.

Może u Ciebie jest szczelność, ale pompka cały czas podciśnienie robi....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.