Skocz do zawartości

M43b16 - m50b20 swap Piny wiazki w komorze silnika.


Neo1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na dniach bede swapowal m50b20 vanos x1 siemens w miejsce gdzie byl fabrycznie m43b16.

Silnik do swapu pochodzi z e34 zmienilem mu wszystko co potrzebne do konwersji dla e36 lacznie z wiazka oraz komputerem z e36.

Zastanawia mnie czy wiazka bedzie dzialac na zasadzie plug and play z moja karoseria (Vin, : Fl28431)

I teraz takie pytanie:

 

Wczoraj udalo mi sie dobrac do wtyczki wiazki karoseri (w komorze silnika) e36 coupe m50b20vanos(Vin, : Ja38530) majac taka okazje iz byl z niej wyciagany silnik rozpisalem wszystkie Piny wraz z numerkami oraz kolorami w gniezdzie do ktorego wpinamy wiazke silnika.

 

1 Czy jezeli silnik nie zadziala plug and play, powinnem piny poprzemieniac wedlug rozpiski pinow z tej Coupe w ktorej siedzial taki sam silnik jak bede montowal?

 

2 jesli tak, to czy wszystkie piny musze wedlug rozpiski poprzemieniac? Czy tez ktores z nich powinienem pozostawic na swoim miejscu tak jak miałem fabrycznie? ( taka roznica ja mam szyby na korbke a ta coupe miala elektryczne czy zmiana wszystkich pinow cos nie namiesza? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej gdyby jednak nie dzialalo wstawie zdj rozpiski wiazki karoserii z coupe.

Jeszcze 1 pytanie. Ten silnik ktory bede wstawial z e34 nie mial immo jak i zarowno wiazka i komp z e36 ktora do niego zamontowalem. Jednakże ja obecnie mam immo tyle ze nie w kluczyku tylko trzeba do migajacego na czerwono oczka pod stacyjka dolozyc plastikowy brelok na chwilę a gdy przestanie migac wtedy mozna odpalac silnik.

ce65bc23ac99526cmed.jpg

 

Pod kolumna kierownicza jest duza czarma skrzynka prawdopodobnie z immo. Czy ten rodzaj immo bedzie wspolgral z silnikiem czy tez trzeba po prostu je odlaczyc lub przerobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pieknie kreci ale nie odpala, podmienialem. Komputery ale nadal to samo, podejzrwam ze to wina immo, jak mowilem mam te dokladane do oczka w breloku, pamiętam ze kiedys na zlomie jak kupowalem kostke stacyjki to cos mi odpinali wpinali swoją kostke i odpalali autl bez immo? Jak ominac te immo, podejzewam ze immo blokuje dostep paliwa??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To twoje zabezpieczenie po prostu odcina paliwo a tam nic nie grzebałeś. Daj dokładną fotę tego modułu albo opisz co dokładnie na nim pisze. Z którego roku masz te swoją e36 i z którego roku jest nowy silnik z wiązką.

 

Dobra są viny sprawdzę.

To 2,0 nie pochodzi czasami z automatu?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z manuala, auto juz zapala :) przyszedl kumpel wy##bal ewsa, i okazalo sir ze jak przy wiazce obok kompa sa 2 kabelki czarne z oczkiem, to obydwa zrobilem jako masa a 1 krotszy trzeba bylo. Przymocowac do klemy +. Po tym zabiegu auto pieknie odpala :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia Mega pozytywne :) moj m50b20 Przy Normalnej jezdzie Pali okolo 9litrow wiec niezly wynik, (Silnik przywiozlem z niemiec w moim aucie 1.6 ponad 850km odemnie :D fart bo auto stalo nie uzywane i zgnite lecz silnik w swietnej komdycji) Auto zbiera sie mega szybciej niz 1.6 jezeli za dobra kase wyciagniesz silnik i reszte osprzętu to oplaca sie. Juz wiecej 1.6 czy 1.8 nie bedziesz chcial kupowac.

Ja Osobiscie nie kupilbym już e36 ponizej 2l.

 

Potwierdzam ze przy wciepowaniu m50b20 w miejsce m43b16 NIC NIE TRZEBA PRZERABIAC PRZY WIAZCE pasuje Plug and play. Pod warunkiem ze kupimy silnik wiazke i komputer bez Ews. I takich polecam szukac.

 

Jedyne o czym trzeba pamiętać to zeby przy wiazce od strony kompa jak ida 2 czarne kabelki ten krotszy dac jako mase przy gniezdzie diagnostycznym a ten dluzszy dać do + z akumulatora.

 

jak bede mial chwile zrobie dokladny spis co potrzeba do swapa z 1.6 na 2.0 ale wiezcie mi ze nie jest to takie proste a samo znalezienie reszty części bywa czasochłonne i kosztuje troche. Ale warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap M43b16 > m50b20

Potrzebujemy:

- kompletny Silnik

- Lapy silnika m50

- poduszki silnika m50

- skrzynia biegow z m50b20

- ramie wybieraka wraz z ciegnem (drążek obojetnie jaki mozna zamontowac)

- Wiazka e36 z komputerem (najlepiej bez immo)

- chlodniczka wspomagania m50 wraz z przewodem do pompy wspomagania oraz zbiorniczkiem + jego mocowaniem do lapy silnika m50.

- Chlodnica od 2.0l

- linka gazu od m50 - jest duuuuzo krotsza.

- Zegary z 6 cyl silnika.

- przepływomierz m50 wraz z guma.

- Sonda Lambda 2l

- wydech z 2l ewentualnie kolektor uciac przy koncu dwururki zostawiajac troche rurki tak by swój tlumik srodkowy do niej wlozyc i dospawac, wejscie na sonde trzeba ze starego wyciac i dospawac tak by kabel sondy nie olazal sie za krotki.

Do tego zakupic puszke tlumika 2l zaleznie od wersji nadwozia i dospawac na koncu pamietajac o dokupieniu metalowych chwytow puszki bo sa inne niz ta opaska metalowa w 1.6

- Obudowa filtra m50 ( sa 2 wersje jedna ma duzy otwor od str przeplywki druga mniejszy. Ta co ma mniejszy jest pod przeplywke simensa - vanos. Zas ta co ma wiekszy otwor jest pod Boscha - bez vanosa)

 

Przerobki:

 

Wiazka - 2l mialy akumulator z tylu ja rozbieralem wiazke i za pomoca cyny, samaru miedzianego, rurki miedzianej, imadla oraz palnika w sztyfcie przerobilem kabel + laczac go z kablem wraz z klema, tak by miec aku z przodu.

 

Po wyciagnieciu starego silnika:

-Ucinamy stare mocowanie zbiorniczka wspomagania znajdujące się przy kielichu poniewaz nowy zbiorniczek montowany jest do lapy silnika.

- Ucinamy stare mocowanie filtra powietrza przy kielichu ponieważ nie pasuje.

 

Po wlozeniu silnika:

wyginamy, spawamy stare mocowania filtra na odpowiednie miejsce kielicha ktore zaznaczamy dopiero po wlozeniu silnika i przymierzeniu obudowy filtra.

- filtr weglowy (duza czarna tuba przy kielichu) z pozycji poziomej montujemy ja w pozycji pionowej. Niebieski przewod odpowietrzenia bedzie za krotki i inaczej wygiety. Wiec go przedluzamy nakladajac na niego czarny gumowy przewod ( taki co ciasno najdzie na przewod oraz filtr weglowy)

 

Wszystkie czesci Najlepiej powinny pochodzic z tego samego modelu silnika tak by nie miec później niepotrzebnych problemow. Niektore z nich sa '' uniwersalne''

 

I to chyba tyle z przerobek :) jak cos sobie przypomne dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.