Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

aż dziw, że nikt jeszcze nie pokusił się o porównanie obu serii.

Ja jestem przed zakupem. Waham się pomiędzy M-B E200/250 W212 coupe CGI 2.0 vs BMW 420i/428i 2.0 (2013r.)

 

Po 1.

Jaka jest różnica między BMW 3 vs 4? (nie licząc wyglądu i ceny [320i=144.600pln vs 420i=164.400pln])

Może w wygłuszeniu, czy zawieszeniu itp?

2.

Muszę się trochę dowiedzieć o silnikach: [https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines]

N20B20 - 135kW - 2012–2015 F30 320i

- 180kW - 2011–2016 F30 328i

B48 - BMW 320i 2015– 184 PS (135 kW; 181 hp), @1250–4600, 199 lb·ft (270 N·m)

- BMW 330i 2015– 252 PS (185 kW; 249 hp), 258 lb·ft (350 N·m) @ 1450-4800

 

W serii 4 są takie same silniki jak 3? Pewnie tak, ale nie znalazłem potwierdzenia w necie.

Czym różnią się silniki N20B20 od B48?

Czemu N20B20 były tak krótko (3 lata)? Jaką mają opinię? Czy warto kupować auto na długie lata z tym silnikiem (jazda po mieście do 10k km/rok?

 

p.s.

wstępnie znalazłem to o silnikach:

http://www.bimmerfest.com/forums/archive/index.php/t-899759.html

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1133847

 

(z tłumacza:)

B48 jest całkowicie nowa konstrukcja. Niektóre z najbardziej znaczących zmian w porównaniu z N20 należą:

 

B48 używa zamkniętego bloku pokładu, zamiast konstrukcji pokładu otwartego od N20

Zmieniona konstrukcja wału równowagi

Zmieniona konstrukcja CAC

Zmieniony mechanizm Valvetronic

Głównym mechaniczna pompa wodna z elektryczną pompą wody uzupełniającej dla turbo

Re zorientowane położenie wałka rozrządu łańcuchem rozrządu

Nowa osłona akustyczna silnika (powinno to zmniejszyć klekot jak diesla, wtedy, gdy silnik pracuje na biegu jałowym)

 

B48 is an all-new design. Some of the most significant changes compared to N20 include:

 

B48 uses a closed deck block, rather than the open deck design of N20

Revised balance shaft design

Revised CAC design

Revised Valvetronic mechanism

Mechanical main water pump with a supplemental electric water pump for the turbo

Re-oriented location of camshaft timing chain

New engine acoustic cover (this should reduce the diesel-like clatter when the engine is idling)

Opublikowano

1.

3 i 4 różni się tylko kształtem karoserii i niektórymi kolorami, pod względem mechanicznym, technicznym to identyczne samochody. W 4 nie montują najsłabszych silników i nie ma "bieda-wersji" wyposażenia. Wnętrze, deska są identyczne.

Opublikowano
Jestem na zakupie wiec przerabialem podobne dylematy, koniecznie sprawdz oba na jezdzie probnej. Najpierw umowilem sie na jazde probna 430ix i dobrze mi sie jezdzilo ale stwierdzilem ze auto jest za glosne przez slabe wygluszenie a silnik r4 brzmi jak brzmi. Prawie bylem pewny ze z zwiazku z tym wybiore lepiej wyposazona 330i bo to auto powinno byc lepiej wygluszone. Diler zaoferowal jazde 320d - abstrahujac od dzwieku diesla (nie wiem czy slyszalem badziej nieprzyjemnego diesla) auto moze jest cichsze niz 4ka ale minimalnie, tzn. szum powietrza mocno daje sie we znaki. Finalnie zdecydowalem ze albo biore 4ke dla funu albo Audi A4 ktore gra w zupelnie innej lidze pod wzgledem wyciszenia wnetrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.