Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna posiadam M3 e90 i chciałbym o opinie jakie oleje polecacie. Aktualnie silnik jest zalany olejem Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60, olej przekładniowy nie wiem jaki jest wlany.

 

Pytanie mam takie i proszę o pomoc co zrobić bardziej doświadczone osoby w temacie.

 

W silniku chciałbym pozostawić olej Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 ponieważ nawet jak polatałem bokiem to temperatura wnosiła maksymalnie 120 stopni myślę jak nie latam po torze to wystarcza. Chyba że polecacie coś innego jestem otwarty na propozycje.

 

Brniemy dalej olej przekładniowy do manualnej skrzyni biegów jaki polecacie zastanawiam się nad:

 

Millers Oils TRX Synth 75W-80 GL5

FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80

Liqui Moly (GL5) 75W-80

 

Pytanie czy należy dokupić do tych olei jakiś dodatek uszlachetniający jak w przypadku dyfra z tego co wyczytałem na forum.

 

Następnie pytanie kolejne jaki płyn hamulcowy polecacie, słyszałem że należy zwrócić na poprawność działania ABS i DSC ze względu na lepkość coś takiego słyszałem a chciałbym zmienić z DOT4 na DOT 5.1 i chciałem nabyć:

 

Millers Oils Performance Brake Fluid - Dot 5.1

Motul DOT 5.1 Brake Fluid

 

Czy pozostać przy DOT4 np

 

Motul RBF 600 Racing DOT 4

Motul RBF 660 DOT 4 Racing Brake

 

Co sadzicie bo nie wiem co kupić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej masz dobry nie ma co kombinować na siłe.

Do skrzyni również polecam liqui moly + ich dodatek uszlachetniający na pojemność skrzyni e9X M musisz kupić 2L oleju i dwa dodatki.

Hamulcowy RBF będzie ok.

Jaki masz przebieg panewki były robione? To jest podstawa w tym aucie.

Opublikowano
Przebieg mam 65k bo mam nowy silnik ale lanewek nie robilem chce zrpbic przy 80k co myslisz ?skrzynia ma 130 k dyfer byl robiony po 120 k. Jaki ten dodatek uszlachetniajacy kupic do lm?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=4&virtuemart_category_id=2&Itemid=29

 

Jeżeli jesteś pewny tego przebiegu silnika i auto nie bywało regularnie na torze to 100tyś jest maksymalną granicą, której nie należy przekraczać na jednych panewkach a 80tys km to spokojnie dobry moment.

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie bo orginalnie jest lany mtf lt do przekladni i z tego co wiem jest on syntetyczny a z liqui moly 75w80 gl3+ jest pol syntetyczny czy cos to zmienia? Nie lepiej zalac pelnym syntetykiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.