Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Dodam iż mam 114tyś przebiegu a łańcuch jest luźny jak na filmiku wyżej

 

Na filmie jest mój silnik, który ma niewiele więcej, bo 135 000 km przejechane.

Również przyłączam się do prośby, aby ktoś pokazał w podobny do mnie sposób naciąg łańcucha względnie nowego, bądź zaraz po wymianie.

 

tak wygląda łańcuch u mnie:

 

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj trochę pojeździłem i za każdym razem gdy otwierałem korek łańcuch był w różnym stopniu napięty.

 

Podjechałem do mechanika popatrzył i stwierdził, że jak nie mam co z pieniędzmi robić to może mi wymienić rozrząd. Postaram się skonfrontować to jeszcze w klinice BMW w Opocznie i dam znać co mówią spece.

Opublikowano
Wczoraj trochę pojeździłem i za każdym razem gdy otwierałem korek łańcuch był w różnym stopniu napięty.

 

Podjechałem do mechanika popatrzył i stwierdził, że jak nie mam co z pieniędzmi robić to może mi wymienić rozrząd. Postaram się skonfrontować to jeszcze w klinice BMW w Opocznie i dam znać co mówią spece.

 

 

Zgadza się

Masz tylko część wyciągniętą

Ale może to uszkodzić zęby kol vanos lub ślizgi

Łańcuch raczej się nie zerwie tak szybko

Opublikowano
witam nie chce zakładac nowego tematu wiec tu sie podepne , czy ten dzwiek silnika jest normalny po otwarciu wlewu oleju ? I jak nie to czym ten dziwny dzwiek moze byc spowodowany ? Pompa vacum , rozrzad ?
/ dodam ze to jest e90 320i przebieg 160tys
Opublikowano
witam nie chce zakładac nowego tematu wiec tu sie podepne , czy ten dzwiek silnika jest normalny po otwarciu wlewu oleju ? I jak nie to czym ten dziwny dzwiek moze byc spowodowany ? Pompa vacum , rozrzad ?
/ dodam ze to jest e90 320i przebieg 160tys

 

Wróż na 3 stronę, tam już była mowa o podobnej usterce.

Opublikowano
witam nie chce zakładac nowego tematu wiec tu sie podepne , czy ten dzwiek silnika jest normalny po otwarciu wlewu oleju ? I jak nie to czym ten dziwny dzwiek moze byc spowodowany ? Pompa vacum , rozrzad ?
/ dodam ze to jest e90 320i przebieg 160tys

 

Wróż na 3 stronę, tam już była mowa o podobnej usterce.

 

Czy taka praca pompy może coś powodować? W przypadku gdy nie cieknie.

Większość użytkowników ma takie odgłosy z pompy

Opublikowano

w przypadku silnika N43 (dla N42/N46 jest podobnie)

 

rozrząd, który ma już pierwsze objawy rozciągnięcia łańcucha -jak ktoś ma bardziej to niech czym prędzej coś z tym działa:

 

rozrząd po wymianie:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zdecydowanie widać różnicę, chyba muszę się pospieszyć z wymianą.

Jakiej firmy polecacie łańcuch i napinacz? SWAG jest ok?

Opublikowano

kup zestaw FEBI

to jest oryginał BMW, na częściach pisze IWIS, czyli producent na pierwszy montaż

 

zdjęcia dla N43:

 

http://i62.tinypic.com/6p27lt.jpg

 

http://i57.tinypic.com/nzhnqc.jpg

 

http://i58.tinypic.com/snlwz9.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2dtvpsl.jpg

 

http://i61.tinypic.com/10fyflk.jpg

 

http://i62.tinypic.com/15ecwmo.jpg

 

http://i61.tinypic.com/301k19e.jpg

 

http://i61.tinypic.com/mcyvr6.jpg

 

http://i58.tinypic.com/4h6o14.jpg

Opublikowano
witam nie chce zakładac nowego tematu wiec tu sie podepne , czy ten dzwiek silnika jest normalny po otwarciu wlewu oleju ? I jak nie to czym ten dziwny dzwiek moze byc spowodowany ? Pompa vacum , rozrzad ?
/ dodam ze to jest e90 320i przebieg 160tys

 

Wróż na 3 stronę, tam już była mowa o podobnej usterce.

 

Czy taka praca pompy może coś powodować? W przypadku gdy nie cieknie.

Większość użytkowników ma takie odgłosy z pompy

WYpowie sie ktos na ten temat ? :) Konieczna jest juz teraz wymiana tej pompy ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sam się zastanawiam co powoduje ten stukot w pompie i czym grozi dłuższe użytkowanie. Oczywiście dla mnie to czysto teoretyczne dywagacje ponieważ u mnie mocno puszcza olej i stuka, więc nie będę się już bawił w uszczelnianie i inne druciarstwo jeśli mocno stuka. Przy okazji wymiany rozrządu i uszczelniaczy zaworowych do wymiany pójdzie pompa próżniowa.

 

kup zestaw FEBI

to jest oryginał BMW, na częściach pisze IWIS, czyli producent na pierwszy montaż

 

dzięki za informację i zdjęcia

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zabrałem się w końcu do roboty i zdjąłem górę silnika. Celem było sprawdzenie czystości silnika, stanu łańcucha rozrządu i wymiana pompy podciśnienia.

Pokazywałem wcześniej (str.3) na filmie, jak sprawdzałem naciąg łańcucha przez wlew oleju. Teraz po zdjęciu obudowy, postanowiłem sprawdzić to jeszcze raz. Jak widać w pierwszej części filmu zamieszczonego poniżej, łańcuch jest luźny, ale wg mnie nie ma możliwości przeskoczenia o ząbek, ponieważ nie ma tyle miejsca. W pierwszej fazie postanowiłem wymienić sam napinacz rozrządu, ponieważ miałem napinacz starego typu. Po złożeniu wszystkiego w całość i ułożeniu łańcucha podczas pracy silnika, zrobiłem kontrolę naciągu przez korek wlewu oleju. Napięcie łańcucha jest pokazane w drugiej części filmu. Napięcie łańcucha jest takie, że ledwo byłem w stanie go ruszyć. Póki co stwierdziłem, że wymiana łańcucha nie jest konieczna.

Pompa podciśnienia również wymieniona i charakterystyczny stuk podczas pracy zniknął, co mnie również cieszy.

Stan czystości silnika był taki sobie, w większości jest czysty ale w okolicach kół Vanos było sporo osadu, który cierpliwie i z precyzja maniaka wyczyściłem ile się dało. Teraz zmiana na lepszy olej i będzie ok.

Wracając do napinacza, zakupiłem FEBI BILSTEIN, koszt 78 zł. Wydaje się, że oryginał ponieważ tak wskazywały napisy na nim, które z racji tego że napinacz nie był sprzedawany jako część z ASO, musiały być zdarte (na szczęście niezbyt dokładnie, co umożliwia odczytanie tego info).

 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

czy to prawda że muszę wymienić wraz z napinaczem ,uszczelkę pokrywy zaworów ? drogie to cholerstwo .. ale znalazłem taką :

 

http://www.autodoc.pl/stark/7856326

 

myślicie że będzie dobra ? bo w obrazkach każda nawet ta za 300zł wygląda inaczej niż ta za 150 czy za 250 a nr do OEM są takie same

Opublikowano

mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć , ewentualnie ktoś z was co to może być za dźwięk ocierania czegoś?szurania? Jak dam gazu ,odpuszczę to słychać poza brzmieniem silnika "łułułułu " . Normalnie jak jadę na 1 , 2 czy 3 biegu to w kabinie to słyszę cały czas ...coś jakby tarło,ocierało wraz z obrotami silnika :/

 

https://www.youtube.com/watch?v=0pgBCsi-Go0

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

zauważyłem dziś, że w silniku coś delikatnie grzechocze, brzmiało to mniej więcej jak kornik w starym meblu, zgasiłem silnik, odpaliłem-cisza, spróbowałem jeszcze raz, dźwięk powrócił, w czasie jazdy na niższych obrotach był cały czas delikatnie słyszalny. Nie jest to jednostajny dźwięk, tylko pulsujące "chrobotanie", mam przejechane 151tys, czy to może być rozrząd?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam uwagę ogólną odnośnie sprawdzania naciągu łańcucha przez otwór wlewu paliwa. W większości wypadków nie ma to sensu, bo napinacz łańcucha jest rozprężany ciśnieniem oleju, a jeśli silnik nie pracuje to ciśnienia nie ma i pozostaje tylko zdecydowanie mniejszy nacisk powodowany przez sprężynę. W zasadzie w napinaczu powinno być zabezpieczenie przed wyciekiem oleju (gdy silnik nie pracuje), ale najczęściej to zabezpieczenie nie działa, albo przestaje działać po krótkim okresie użytkowania. Wcześniej w tym wątku pisano, że od pewnego czasu zmieniono konstrukcję napinacza (pewnie w tym celu by lepiej pracował bezpośrednio w pierwszym momencie od uruchomienia silnika zanim dopłynie olej) i kto ma jeszcze napinacz starego typu powinien go wymienić na nowy. Niezależnie od tego niektórzy zalecają okresową wymianę napinacza - ja myślę że 50 tys. to dobry moment na wymianę. Są dobrej jakości zamienniki za trochę pow. 100 zł, a wymiana nie jest kłopotliwa.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może i tak, ale porównując naciąg w napinaczu starego i nowego typu, była zauważalna różnica. Pokazywałem na filmie różnicę w naciągu, oczywiście na zgaszonym silniku ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież dokładnie o tym napisałem. Ale też nie ma gwarancji, ze nowy typ jest wieczny.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Odnosiłem się bardziej do Twojego argumentu, że nie ma sensu sprawdzać naciągu na zgaszonym silniku. Z racji tego, że inaczej się nie da, to przynajmniej tyle możemy zrobić, bo luz na łańcuchu w jakimś tam stopniu jesteśmy w stanie sprawdzić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój wpis miał uświadomić, że niemal 100% komentarzy opartych na analizie łańcucha przez wlew oleju zbyt pochopnie stwierdza konieczność wymiany łańcucha, a bardzo często jest to tylko niesprawny napinacz i od tego warto zacząć naprawę. Może trochę nieprecyzyjnie na początku to opisałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.