Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z forumowiczów posiadający książkę "bmw z serii 3 - Sam naprawiam samochód" mógłby zerknąć do ksiązki i podać moment siły jakim należy dokręcić ten napinacz (silnik N46B20B) ?

z góry wielkie dzięki

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Momentem "na chama ale z wyczuciem" ;-)

Nie wiem czy jest w ogóle podana wartość tego momentu ale jak coś to sprawdzę i napiszę Ci. Niestety dopiero jutro rano bo teraz w pracy siedzę.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niestety w "Sam naprawiam" nie ma tej informacji. Coś tam piszą o dokręcaniu głowicy, o ustawieniu wałków itp. ale o napinaczu nic.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odpowiedź dot. pompy była OK, więc idę dalej: Jak majster zdjął pokrywę zaworów w mojej 318i 2.0 to okazało się, że korpus (?) napinacza jest pęknięty. Podobno jest to plastikowy element i żeby go wymienić trzeba zdjąć głowicę? Przykręcony jest na dwie śruby, górną widać a dolna poniżej krawędzi głowicy. Czy to prawda? A może da się to wymontować bez rozbierania silnika? A może to aluminium a nie plastik? Da się jeździć na pękniętym? - bo tak mi sugeruje mechanik??

Było to już grubo ponad 3 lata temu ale jestem ciekaw co kolego zrobiłeś? Podczas wymiany uszczelki pokrywy zauważyłem, że też mam pęknięty ślizg łańcucha. Trzyma się na tej górnej śrubie. łańcuch łapiąc go ręką wydaje się być luźny ale nie robi żadnego hałasu. Silnik chodzi cicho i równo. Nie wiem, czy wymieniać całość na gwałt, czy spokojnie jeszcze mogę się kulać i na luzie dograć termin wymiany całego kompletu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Do wymiany rozrządu nie trzeba ściągać głowicy. Gdzieś wstawiłem film jak u mnie wyglądał naciąg łańcucha (po ściągnięciu pokrywy zaworów) i kilku mechaników mówiło, że jest do wymiany. Po ściągnięciu miski olejowej znaleźliśmy tam kawałki ślizgów, więc go wymieniłem. Nie jest to droga sprawa, więc lepiej wymienić i mieć spokój.
Opublikowano
Zdążyłem się już zorientować jak wygląda wymiana łańcucha. Żyłbym w błogiej nieświadomości gdyby nie ten wyciek i wymiana uszczelki pokrywy. Nawet nie myślałem w tym momencie o łańcuchu bo naprawdę ładnie wszystko pracuje bez zbędnego szurania czy czegokolwiek. Jednak ten pęknięty ślizg mocno mnie irytuje. Nie lubię jak coś jest niepokojącego. Chciałem trochę odetchnąć od wydatków bo auto świeżo kupione, opłaty, ubezpieczenie, zimówki i jeszcze ten łańcuch teraz doszedł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniac i nie jezdzic. Rozleci sie wszystko w drobny mak i wtedy bedzie problem.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moje BMW: E90

Kod silnika: N46B20

Witam czy ktoś ma jakiś pomysł co noże być przyczyną trudności z odpaleniem na zimnym silniku po wymianie rozrządu , auto odpala i gaśnie tak z 4 razy zanim zacznie normalnie chodzić, obroty falują jak już zacznie normalnie chodzić jeździ bardzo dobrze, żwawo się zbiera itd. Przy ciepłym odpala normalnie Po podłączeniu pod kompa i odpaleniu na ciepłym wyskakuje błąd czujnika polozenia walka rozrządu, tylko przy odpaleniu, przy dalszej jeździe nie wyskakuje. A po odpaleniu na zimnym wyskakuje zarówno błąd położenia wałka jaki i velvetronic i Vanosow

Opublikowano
Można powiedzieć, że sam już sobie odpowiedziałeś. Sprawdź valvetronic i czujnik walka. Któraś z tych rzeczy na bank musi być uszkodzona.
Opublikowano
Tak ale jeśli velvetronic był wymieniany 3 miesiące temu i przed naprawa był sprawny to nagle w czasie wymiany rozrządu się zepsuł? Nie znam się ale dla mnie to dziwne czujniki też były sprawdzane i są ok
Opublikowano
Auto już jest spowrotem w warsztacie tylko chce wiedzieć co mogło być skopane jeśli mechanik chciałby się jakoś wykręcić
Opublikowano
Wygląda na brak ciśnienia oleju przy rozruchu przez co vanos nie może się wysterować. Dobrze powsadzali elektrozawory? Niekiedy ciężko je wcisnąć do końca. I wtedy olej z vanosa ulatuje. A co do czujnika Vvt najczęściej jest to olej we wtyczce. A powiedz kolego. Wyczyscili miskę ? Jeśli nie rozsypany smok mógł zatkać smok. Jeśli nie sprzatali niech migiem się za to biorą bo może uszkodzić to pompę oleju i koszta wtedy wzrosną.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich


Chciałbym się dowiedzieć czy w przypadku N46 uzyskałem bład polozenia wałka rozrządu w diagnostyce a chrobotanie slychac tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika gdy jest zimny to już są to oznaki ze mam do wymiany rozrząd?

2.0 150km benzyna 2004r 195k przebiegu


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.