Skocz do zawartości

[M43tu] Awaria cewki, zwarcie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

 

Proszę o pomoc, sugestie, nie mogę sobie z tym poradzić... Silnik M43tu.

 

Problem polega na tym, że któregoś dnia przy -15st chciałem odpalić auto, odpalił ale chodził na 3 cylindry, wyskoczył błąd, missfire cylinder 2. Otwieram maskę a tam rozerwana druga cewka od środka. Kupiłem nowe cewki, podmienilem, problem pozostał. Kable sprawdzone, świece sprawdzone, są ok. Przy drugiej próbie odpalenia coś z nawiewu zapachnialo spalonym kablem i zaczęło buczec coś w schowku... Jakiś czas temu spaliło się sterowanie lusterek, wymieniłem przełącznik i bezpiecznik ale dalej się paliło, nie wiem czy to ma coś wspólnego... Auto odpala na 3 cylindry, nowa cewka nie daje iskry ale grzeje się po kilku sekundach jest ciepła. Zostawiłem akumulator na noc i padł, nie wiem czy z powodu zimna czy zwarcie... Miał ktoś podobny problem?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

W uproszczeniu za kontrolę pracy odpowiada zasilanie cewki oraz przewód sterujący prosto z ECU. Plusy zasilające cewek są wspólne , minusy zasilające to masa .

Przewody zasilające łatwo sprawdzić , pozostaje przewód sterujący pomiędzy cewką a ECU może ma zwarcie ? Do tego może się ECU uszkodził ?

Jak cewka wstrzeliła to mogło uszkodzić przewód sterujący oraz ECU.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Był elektryk do autka. Ogarnął temat i stwierdził że jest upalony sterownik silnika. Wziął go ze sobą i ma przelutować coś tam i ma działać. Nie podał szczegółów. Na poniedziałek lub wtorek ma być. Zobaczymy, pewnie strzeliła cewka i poszło dalej.
Opublikowano

BMW żyje :-) Był spalony komputer i on palił cewki, dwa komplety w kosz, trzeci już działa. Elektryk coś wymienił i teraz pracuje prawidłowo.

 

Ale z kolei pojawił się kolejny problem, przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowania, wciskając sprzęgło obroty lecą w dół na 500-400 na 2-3 sekundy a potem wracają do normy. Nie zawsze tak się dzieje, czasami jest ok a czasami spadają... Na zimnym i ciepłym silniku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.