Skocz do zawartości

E70 3.0d szarpanie przy obr. 1400-1600


daaanielt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu pojawiły się niepokojące objawy, które teraz się nasiliły mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością jak i w trakcie delikatne przyśpieszania auto zaczyna szarpać i na obrotomierzu jest zauważalne skakanie o wartości rzędu 100-200obr/min. Dzieje się to na każdym biegu przy niskich obrotach silnika rzędu 1400-1600 i w zakresie prędkości ok. 40-100km/h. Praca skrzyni biegów bez zarzutu, biegi zmienia płynnie, przyśpiesza przy wyższych obrotach również bez problemu.

Obstawiałem, że być może przyczyną jest skrzynka rozdzielcza, która była regenerowana jakieś 25tk temu.

Dzisiaj byłem w serwisie, komputer nie wykazał żadnych błędów, skanowanie i odłączenie skrzynki rozdzielczej w trakcie jazdy również nie przyniosło żadnych efektów, także skrzynka rozdzielcza nie jest tu problemem.

Czy jest może jakaś szansa, że przyczyną jest jeden z wtrysków, który delikatnie przelewa ale mieści się to w normie?

W serwisie obstawiają, że problemem jest prawdopodobnie skrzynia biegów. 50tk temu zrobiłem regenerację konwertera i mechatroniki skrzyni biegów.

Czy miał ktoś może takie objawy szarpania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk odpada.Stawiam na skrzynie i mechatronikę. Możesz jakiś zestaw naprawczy kupić i zobaczyć co wyjdzie.To chyba najmniejszy koszt

Brałem pod uwagę wtrysk, gdyż pierwsze objawy zauważyłem zaraz po podmianie wtrysku, który mi padł i auto nie paliło na taki który miałem pod ręką czyli wyciągnięty kiedyś z mojego auta, a wcześniej był z nim problem bo komputer wyrzucał błędy w związku z nim.

Zestaw naprawczy czyli? jakiś do skrzyni? Czy w serwisach ASB mają oprogramowanie żeby ew. zdiagnozować niesprawność skrzyni?

W serwisie (nie asb) obstawiają, że coś jest mechanicznie nie tak, mówili że może coś tam z jakimś koszem. Koszt na dzień dobry robocizna 1500+olej+filtr + to co ew. do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam. daaanielt . Mam identyczne objawy w swoim aucie i chciałem spytać czy udało ci się usunąć usterkę i co było przyczyną tego szarpania?? U mnie skrzynia rozdzielczą jest ok, sprawdzone, tak samo jak mosty i polosie. Pozdrawiam.

 

Konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany. Odradzam regenerację, która czasami jest na chwilę. U mnie pierwsza regeneracja była nieskuteczna, a po drugiej zrobiłem 50t.k.

Regeneracja 800-1000zł, nowy konwerter +-2000zł. Wybór należy do klienta :)

do tego trzeba liczyć w razie niepowodzenia robociznę, miskę z filtrem, olej, także jest trochę kosztów dodatkowych.

Jeśli masz tylko szarpanie j.w. u mnie, a biegi zmienia płynnie to na 90% obstawiałbym konwerter.

U mnie obstawiali remont asb, a podjąłem słuszną decyzję i wymieniłem konwerter i jak ręką odjął przejechane 20t.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze tylko pytanie czy po demontażu skrzyni i wyjęciu konwertera można bez problemu fizycznie stwierdzić że ten konwertera jest uszkodzony. Pozdrawiam.

Skrzyni się nie demontuje. Niestety bez rozcięcia konwertera nie da się tego stwierdzić. Możesz podjechać do serwisu ASB żeby się przejechali i ocenili czy szarpanie pochodzi od skrzyni. Jeśli skrzynka rozdzielcza jest ok to w/g mnie konwerter. To szarpanie jest przy delikatnym przyśpieszaniu na wyższych biegach przy zakresie 1500-1800obr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze tylko pytanie czy po demontażu skrzyni i wyjęciu konwertera można bez problemu fizycznie stwierdzić że ten konwertera jest uszkodzony. Pozdrawiam.

Skrzyni się nie demontuje. Niestety bez rozcięcia konwertera nie da się tego stwierdzić. Możesz podjechać do serwisu ASB żeby się przejechali i ocenili czy szarpanie pochodzi od skrzyni. Jeśli skrzynka rozdzielcza jest ok to w/g mnie konwerter. To szarpanie jest przy delikatnym przyśpieszaniu na wyższych biegach przy zakresie 1500-1800obr?

Ja ten temat już przerobiłem, że w sumie dwukrotnie dałem się nabić na jakieś 7k (w E53 i E70) za remont ASB, gdzie duże prawdopodobieństwo było, że po wymianie tylko konwertera wszystko by było ok. Jeśli skrzynia biegi zmienia płynnie bez nagłych szarpnięć czy "kopnięcia" na jakimś biegu powinna sama wymiana konwertera pomóc, a nawet jeśli nie konwerter to nie uszkodzi ci się w chwilę tym bardziej, że masz rok gwarancji na nowy.

U mnie średnio w woj. koszt wymiany konwertera kosztuje 500zł, gdzie montaż i demontaż skrzyni to już 1500zł, a po rozebraniu nie obędzie się bez kpl nowych uszczelek, gdzie najtaniej wychodzi to jakoś z regeneracją konwertera min. 4k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich biegach w zakresie 1400- 1600. Na wyższych biegach przy większych obrotach. Ale skrzynie muszę wyjąć bo inaczej się nie da zdemontowac konwertera chyba ze nie rozmawiamy o sprzęgłe hydrokinetycznym??

 

Nie jestem w temacie do końca może ktoś się udzieli ale wydaje mi się, że trzeba opuścić tylko sanki silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wygląda na to, że mam podobny problem. Podczas jazdy ze stałą prędkością ponieżej 100km/h 1200-1800 obrotów lub łagodnym przyspieszaniu obroty silnika falują o jakieś 50 obrotów. Powyżej 100km/h problem znika. Na zimnym silniku zdarza się szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 bieg, ale tylko raz i potem jest OK. Miesiąc temu była wymiana oleju w skrzyni, w zeszłym tygodniu olej w silniku i filtry. Wymiana konwertera rozwiąże problem czy mam się szykować na grubszą sprawę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymiana konwertera to jest grubsza sprawa. Nikt na forum nie da odpowiedzi, ze 100% to jest badz tamto. Zacznij od tego aby prawidlowo sie przedstawic i chociaz napisac jakie to x5 e70? Pb? On? Lift? Przedlift? Przebieg...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E70 nie wystarczy. Od 2009 jest lci i prawie wszystko sie zmienilo jesli chodzi o koncepcje silnika, skrzyni, reduktora, walow napedowych zarowno wersji benzynowych jak i diesla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Widzę, ze temat wraca w innym poście, ale napiszę tu, aby była ciągłość. U mnie zdiagnozowano problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym. W serwisie BMW samo sprzęgło 7,5 tysia plus robota, olej itd. Zdecydowałem się na regenerację sprzęgła przez zakład w Cieplewie pod Pruszczem Gd. Kosztowało 6,5 tysiaka i problem zniknął. Po jakimś czasie pojawił się nowy problem. Na zimnym silniku na 2 biegu silnik wchodzi na wyższe obroty niż powinien, około 2200, i jest szarpniecie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Jak tylko silnik się rozgrzeje, już nie szarpie. Skrzynia jest objęta gwarancją i byłem u nich dwa razy, ale nie udało im się zdiagnozować problemu. Ktoś się zetknął z podobnym problemem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.