Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych wielbicieli marki z Monachium.

 

Chciałbym odświeżyć jeden z tematów.

 

Kilka tygodni temu zmuszony bylem wyczyścić układ chłodniczy z tzw. “budyniu”. Wszystko odbyło się bezboleśnie ale okazuje się , ze istnieje możliwość iż całym syfem zapchała się również nagrzewnica ( zgadza się nie mam ciepłego ogrzewania). Zacząłem troszkę szperać w necie o rożnych metodach , które mogą pomoc w jej “odblokowaniu”. Sposobów było kilka ale jeden przykuł moja uwagę , mianowicie tabletka do zmywarki.

 

Czy ktoś z was używał takiej metody?Czy można po wrzuceniu takiej tabletki jeździć przez kilka dni , zanim wypuszczę cały płyn aby albo ponowić probe lub zalać nowego płynu po skutecznym zadziałaniu tabletki? A może maja Państwo lepsze sprawdzone pomysły?

 

Domyślam się tez , ze może będzie potrzeba wymiany całej nagrzewnicy , co wiąże się z “dużym grzebaniem” , dlatego chciałbym spróbować wszelkich trików aby ewentualnie najgorszy scenariusz zostawić na koniec.

 

Kazda pomoc w temacie będzie dla mnie bardzo pożyteczna i doceniona.

 

Pozdrawiam Serdecznie i liczę na Wasze wsparcie.

Opublikowano
A zawór z dodatkową pompką sprawdzales? On też często powoduje brak grzania. Co do czyszczenia najlepiej zdemontować nagrzewnice i zobaczyć co w niej siedzi. Czy kamień i jak bardzo jest zapchana. Czy budyń. Wtedy będziesz wiedział co i jak
Opublikowano
To sposobów na czyszczenie nagrzewnicy znam 3 ale wszystkie wiążą się z jej demontaż em. Budyń idzie wypłukać wodą pod ciśnieniem. Kamień jeśli jest trochę schodzi odkamieniaczem. Tylko trzeba dokładnie wypłukać. I trzecia metoda, jeśli jest całkiem zapchana to zostaje wymiana. Nie ryzykowalbym wrzucania nie fachowych środków do układu. Może działa ale niekiedy można zrobić więcej szkody np tabletka która całkiem się nie rozpuści może coś uszkodzić. Nie powinno wsypywac dodawać żadnych środków stałych do układu. Np ten proszek do uszczelniania wyspany do układu często zapycha nagrzewnice. Pozatym tabletka dobrze rozpuszcza się w wodzie. A jak to jest z płynem chlodniczym? Może różnie reagować.
Opublikowano
No to nie wiem, nie próbowałem. Oczywiście musiałbyś odrazu zlać przy obecnych mrozach cały płyn żeby ta woda nie zamarzła ale jeśli nie ma wgl przepływu to raczej słabo to widzę, ciecz nie będzie przylatywać i automatycznie plukac. Wbrew pozorom w nagrzewnicy jest kawałek przewodu. A podejrzewam że masz zapchana całą nagrzewnice skoro wgl ciepło nie leci. Jeśli jest częściowo zapchana przeważnie ze wzrostem obrotów pompa przepycha i zaczyna być czuć ciepełko jeśli to kamień to kostka zmywarki może nie dać sobie rady.. Po rozebraniu przeważnie jest jasna sytuacja jaki stan nagrzewnicy. Tak z ciekawości skąd tyle tej mazi w układzie? A co do metody ani nie odradzam ani nie namawiam. Nie próbowałem więc nie wiem.
Opublikowano
Nr wysłałem, ale napiszę jeszcze ogółem może komuś jeszcze się przyda. Napisałeś że sprawdzałeś pompkę. Obok niej powinien być zawór który pracuje cyklicznie, raz otwiera, raz zamyka obieg na nagrzewnice. Jeśli utknął w pozycji zamkniętej zablokuje przepływ do niej i automatycznie brak grzania. Ale nie wiem jak to wygląda u ciebie. Różnice w tym były w zależności czy jest ogrzewanie postojowe czy nie i pewnie kilka innych wersji http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_1437-dodatkowa-pompa-wodnawaz-wodnyzawor/i50149/kL/sN/r2006
Opublikowano

prostym sporsobem jest sprawdzenie zasilania i odpływu nagrzewnicy. nagrzej silnik i włącz nawiew ciepła.

wąż zasilający nagrzewnicę ten który wychodzi z elektrozaworu do nagrzewnicy zapewne bedzie nagrzany, jeśli drugi wąz odprowadzający płyn z nagrzewnicy będzie zimny diagnoza prosta brak obiegu przez nagrzewnice znaczy zakamieniona

jeśłi wąż odprowadzający jest także nagrzany znaczy że masz zapowietrzoną nagrzewnice lub nie ma ona pełnego obiegu i nie jest w stanie oddać pełnego ciepła. Analogicznie sprawdzisz elektrozawór. Jeśli z węża przed będzie ciepły, a za elektrozaworem zimny znaczy że jest zamknięty. Tyle widzę że schematów. Nie dłubałem przy tym wiec nie wiem jak to dokładnie tam idzie. Może ktoś jeszcze coś podpowie :-)

  • 2 lata później...
Opublikowano
Słyszałem że można podłączyć wąż z wodą i przepłukać nagrzewnicę z syfu... na kamień to z pewnością nie pomoże.... ale może warto od tego zacząć. Czy ktoś przetestował taką procedurę?? I gdzie dokładnie podłączyć wąż z wodą. Zdjęcia bądź film mile widziany!
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Odgrzewam temat.

Mam problem z ogrzewaniem.

Wymieniłem "niby" uszkodzony termostat i przeplukałem układ.

Niestety dalej nie mam ogrzewania.

Wąż idący do nagrzewnicy jest gorący a powrót już zimny.

Myślałem że nagrzewnica więc na krótko podłączyłem wąż aby przepłukać same wejścia i wyjścia nagrzewnicy w podszybiu.

Efekt: w każdej kombinacji jest układ drożny.

Już nie wiem co mam robić.

Na postoju wąż do nagrzewnicy gorący a powrotny zimny.

Podczas jazdy wąż do nagrzewnicy letni a powrotny dalej zimny.

W ukrytym menu temperatura z głowicy 100-105 stopni

Może ktoś coś

Opublikowano

Pompa wody odpada bo w zbiorniczku wyrównawczym jest ciśnienie i siwbzwieksza jeśli dodaje gazu.

Elektrozawory?

A może klapy?

Może ktoś podpowie.

Aha dodam że na dłuższym postoju coś tam lekko leci ciepłe powietrze przy ustawionym nawiewie na Max

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.