Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
E60 550i sie nie sprzedaje. To unikat. W ofercie bmw nie ma juz takich silnikow jak n62. Szkoda bo jezdzi to i jezdzi. Prosze o telefon w poniedzialek (30.01). Jesli bede wczesniej, dam znac. Jesli potrzebujesz cos jeszcze ( nowy soft, kodowanie itp ) daj znac. Mam wszystko na miejscu. Edytowane przez kkx5
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Regenerują maglownice AS pełno jest ofert na allegro i innych portalach tylko nie wymieniają listwy w maglu ale maglownice AS są o wiele bardziej odporne od zwykłych maglownic i nie padają tak szybko faktycznie nie da się kupić osobno czujnika w maglu bo według rolem BMW występuje w komplecie z maglownicą to masz rację ale skoro uważasz że nikt na świecie tego nie naprawi a cena nowej jest kosmiczna to wywalić opcję AS i zamontować zwykłą przekładnię co nowa w ASO 2500zł i po problemie AS jest fajny precyzyjny i nie do opisania trzeba się przejechać żeby zobaczyć jak dział (dodatkowo opcja sport usztywnia AS) ale jak szwankuje to problem duży bo tylko ktoś ogarnięty naprawi błąd AS.
Opublikowano
Muszę to naprawić, as działa i sama przekładnia nie wykazuje zadnych oznak zużycia prowadzenie e60 z as to prawdziwa radość, precyzja lekkość cudo. F10 to dziadkowóz w porównania z e60.
Opublikowano

Pierwsze słyszę, że geometrię z active steering robi się z komputerem :)

Geometria nie ma nic wspólnego z active stering

 

active steering dotoczy kąta skrętu na kierownicy i kąta skrętu na przekładni planetarnej nad maglownicą

 

 

ten mechanizm potrafi nawet tak się psuć, że jak przekręcisz kierownicę to koła się nie skręcą

 

Też miałem problemy z tym, ale nie przez uderzenie ale przez wodę, miałem uszkodzoną wiązkę i gdy łapało wilgoci to system się rozkalibrował do tego stopnia, że pod czas jazdy na zakręcie ruch kierownicy nie przenosił się na wychylenie kół (przekręciłeś kierownicą a koła dalej w swojej pozycji były) i po chwili znowu chwyciło ale kierownica była kręcona o 70/90 stopi i a koła proste albo też gdy było niby idealnie (kierownica na wprost i koła na wprost) to skręt na maksa w lewo nie był równy obrotów skrętu w prawo a zawsze był błąd (żółta kierownica z wykrzyknikiem)

 

układ sam się kalibruje pod czas jazd (pod warunkiem, gdy wszystko jest sprawne) po naprawieniu wiązki od czujnika numerze 32106769232

rozłączyłem akumulator, podłączyłem ponownie (kiera dalej była krzywa i był błąd) do tego chodziła bardzo ciężko, przy jeździe próbnej i puszczeniu kierownicy przy około 50/60 km/h układ się aktywował i kierownica samoczynnie się nastawiła i od tej pory jest ok (od roku)

 

jeżeli układ jest sprawny i kierownica prosto a jest błąd acvtive stering to system nie jest aktywowany,(np po wymianie aku lub rozłączeniu)

aktywacja polega na skręcie maks w lewo potem na wprost i maks w prawo i powrót na wprost i nic więcej.

Natomiast kręcąc w lewo i prawo nic się nie naprawi (jeżeli jest usterka elektroniczna) i żaden komputer nie pomoże.

 

A też gdy miałem raz ustawianą geometrię (źle) to kierownica była lekko przekrzywiona, koła na wprost a system nie sygnalizował błędu ani problemu z AS.

I tak jak wspomniałem, AS dotyczy tylko kierownicy i silniczka z przekładnią planetarną, nie ma już nic wspólnego z drążkami kierowniczymi (geometria dotyczy tylko drążków)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze raz napisze. Bmw z as, aby prawidlowo ustawic geometrie musisz to robic z podlaczonym programem.
Opublikowano
Jeszcze raz napisze. Bmw z as, aby prawidlowo ustawic geometrie musisz to robic z podlaczonym programem.

To wytłumacz bo i ja nie widzę w tym sensu.

As nie ma nic do drążków i ustawia się jak w każdym innym samochodzie.

Ewentualnie po geometrii można zrobić kalibracje as i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co mam tutaj wstawic. Video procedury z ista/d ? Nagrac video jak na geometri bez programowo zablokowanego ukladu lata cala maglownica? Jak chcesz ustawic jedno kolo a drugie sie samo przestawia? Panowie? Jesli nie wiecie jak dziala as w bmw, prosze sie tutaj nie wypowiadac o jakims braku sensu z drazkami itp. Nie rozebrales auta z as/ nie wiesz jak to dziala. W takim razie po co jest procedura w programie bmw do ustawiania geometrii z as a bez as nie ma?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze dodam. Caly uklad podlega tylko i wylacznie czujnikowi total. Jak ten od geometrii ma wiedziec gdzie masz 0 na total aby dalej ustawiac prawidlowo zbieznosc? Mozesz ustawic kierownice do gory nogami programowo z as. Sam tak dla zabawy sprawdzalem. Geometria bedzie ok, total tez a kiera do gory nogami i auto bedzie jezdzilo ok...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze dodam...Kolega co zalozyl post ma geometrie ustawiona prawidlowo a wiemy jak to u niego wyglada. Pewnie ma total jakies 200 stopni out a kiera prosto i auto jezdzi z 3/4 na 1... :mad2:
Opublikowano
Bardzo to zawiłe jest, u mnie sam system działa, auto prowadzi się doskonale tylko wywala czasami błąd i jak pisałem skret jest nierówny w proporcji 3/4 -1 1/4
Opublikowano
Juz tak sobie pomyslalem, ze moze wystarczy przesunac zbieżność żeby byla rowno a potem przestawic punkt zerowy na kierownicy ( jak sie da) programowo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza pw odpisze, ze punkt zerowy na kierownicy w as nie istotny...
Opublikowano

Powiedz jeszcze w tej 6 co robiles wywalało blad dsc tak jak u mnie czy zolta kierownica z wykrzyknikiem? Bo umnie co dziwne ta kontrolka od as (kierownica) nie zapala sie tylko dsc i kontrolka od hamulcow.

I dlaczego jak minute od odpalenia nie skrecimy na maksa to blad się juz później nie pojawi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pamietam co tam wywalalo ale na pewno dsc. U ciebie jest zle co nie ulega watpliwosci wiec nie jest istotne czy sie zapala, po jakim czasie, czy w ogole sie nie pali. Robilem kiedys e90 z as i byly inne objawy a wszystko bylo nie tak. Opisywana seria 6 to byl taki bardzo ciezki przypadek z as, gdzie z dwoch trzeba bylo zlozyc jedna. Ustawialem wiele innych bmw z as i bledy czasem byly podobne, czasem inne, czasem wcale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.